- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Facebook és Messenger
- Musk meggondolta magát, mégsem pereli az OpenAI-t
- Microsoft Outlook topic
- Disney+
- eBay
- Windows 10
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz werszomjas #151 üzenetére
"Végülis a kényelmet meg kell fizetni, akinek telik rá autóval jár, akinek nem, az meg tömegközlekedik, ennyi."
Bocs, de ez karos hulyeseg. A tomegkozlekedes nem szuksegszeruen kenyelmetlenebb, mint az autozas, en pl. konkretan azert nem autoval jarok Becsbe, hanem vonattal, mert joval kenyelmesebb. Probaltal mar autovezetes kozben aludni vagy filmet nezni?...
Persze, a vonatot kenyelmet is verne egy soforos auto, de arra tenyleg nem tellik[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
ro_bert17
őstag
Ez is annyira magyar mentalitás. Nem olvastam végig részletesen az összes, hsz-t, csak átfutottam. Csak saccolni tudok: szerintem 151 véleményből 150 fikázós.
Tény és való hogy nem a mi vasutunk európa legkorszerűbb rendszere. Viszont lekvárból nem lehet várat építeni. Pl. amíg a jegyvizsgálót szállító vonalak bezárása ellen hisztiznek emberek, addig nem sok mindenről beszélhetünk. A fejekben itt sok mindent kellene helyre rakni.
Igenis vannak nagyszerű vonalak. Vannak nagyszerű járatok. Kényelmes, néha még gyors is tud lenni. Az hogy sokáig bárki vehetett autót akár 10 év hitelre, az ne vasút hibája legyen. Mint ahogy a benzinár, tömegközlekedés, parkolási díjak összehangolása sem. Félreértés ne essék. A vasút finanszírozásának szinte semmi köze a személyszállítás jegybevételeihez. Egyrészt aprópénz, másrészt külön üzletág.
És hogy a cikkhez is hozzászóljak. Kb. két éve MÁV is vett olyan IC kocsikat, ami ha nem is szór wifi-t, de elvileg felerősítő a mobil tornyok jelét. Sajnos nem tudom hogy így van-e, mert nem jártam arrafelé, hogy ki is próbáljam. -
ro_bert17
őstag
válasz WonderCSabo #154 üzenetére
Jól van na. Bocsesz.
De tényleg sza..ból gazdálkodik a MÁV. Ebből szerintem senki sem lenne képes csodát tenni.[ Szerkesztve ]
-
Bathorypeti
tag
Nálunk ez nem valószinü hogy lessz a közeljövöben
Pedig jó lenne én támogatnám.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz ro_bert17 #155 üzenetére
"De tényleg sza..ból gazdálkodik a MÁV."
Annal azert valamivel tobbol, tavaly kb 200 mrd koltsegvetesi penzt kapott, iden kb 250 mrd-ot, ami orszagos szinten is jelentos penz (kb a GDP 1%-a) plusz a sajat beveteleik. Persze, vasutra barmennyi penzt el lehet kolteni, de nekem erosen ugy tunik, hogy itt nem csak azzal van a gond, hogy mibol gazdalkodnak, hanem azzal is, hogy hogyan.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
beccyboy
aktív tag
Én négy éve járok Pestre Nagykanizsáról. Eleinte 3:15 volt az út. Azóta "fejlődtek", szóval most már 4:10 körül van az utazás vonattal.
Én meg szépen átszoktam a buszra! Igaz, hogy van egy kis tolongás a felszállásnál, de 2:40 az utazás, nem koszos és van légkondi nyáron.
Jah és már kb. fél éve van WiFi!Caffeine addict.
-
julius666
addikt
válasz ro_bert17 #153 üzenetére
Habár dabadab jól leírta, de én is kifejteném. A mávval a fő baj, hogy nem szarból, hanem szarul gazdálkodik. A nagy fejlesztések, amiket látsz, azok mind EU-s pénzből mennek, és azokat azért az utolsó vasig nem lehet elsíbolni, mert ott valamilyen szinten van ellenőrzés is. Normális ember - európában és az országban körbenézve - persze nem várná hogy gazdaságos, a jegybevételekből nullszaldós legyen, illetve - valljuk be őszintén - egy-az-egyben nyugati szinvonalat se. De ami megy, az gyász.
Egyébként ajánlom az előző hsz-em a topicban.
-
werszomjas
őstag
Az a baj, ti itt a fő utvonalakon gondolkodtok csak.
Budapest - Győr, meg Sopron - Bécs, kösz.
Pl nekem jovo heten mennem kell Kazinbarcikára.
Felütöm már a Google maps-ot:
Debrecen - Kazincbarcika: 133km - 1óra 30perc, 5literes fogyasztsassal: kb 2000ft
Ugyan ez Elvira-val:
Átszálással, meg 2,5 - 4órás utazással, 3000ft.
valóban, micsoda kényelem 4órát vonatozni, a másfél helyett, közben átszállni, 35°C-ban várakozni az állomáson a csatlakozásra, és még többet is fizetni
Amúgy Sopronból jársz Bécsbe?
80km, azt azért ki lehet bírni alvás nélkül víganValóban, ha megy közvetlen vonat, semmi átszállás, semmi megálló, semmi kerülő, megértem ha azzal jársz, de ha már valami kisebb városba kell eljutni, mindjárt már a dolog.
üdv
-
WonderCSabo
félisten
válasz werszomjas #160 üzenetére
Igen, több idő alatt érsz ide, de hidd el, ha nem csak a benzinköltséget számolod, hanem mindent, sokkal olcsóbban jössz ki MÁVval.
beccyboy: Ugyanez. pest-kanizsa, régen vonattal mentem, most már busz. Pedig az új halberstadti vagonok jók lennének, de könyörgöm, az utazási idő.
[ Szerkesztve ]
-
dajkopali
addikt
válasz ro_bert17 #153 üzenetére
a cikkhez képest nagyon off, de látom MÁV-topik lett belőle:
Én Pécsen élek, és rendszeresen utazom Pestre vonattal - és a modern kocsik tényleg kényelmesek, van áram, tiszták (megerősíteném azt a véleményt, hogy ha igényes egy hely, akkor kevésbé fogják tönkretenni - ha pl. egy kocsmában nem kő van, hanem szőnyeg, jelentősen javul a viselkedési morál) (persze nem mindegyik az, és az ilyen vonatokon is csak két ilyen kocsi van)
Ám ezek a kocsik csak szemfényvesztés, sajnos. A Budapest-Pécs vonalon két fontos dolog történt az elmúlt két évben, a helyi sajtóból átvéve az országos is megírta:
- sikerült az átlagos utazási időt az első világháború környéki idő alá leküzdeni (ez kb. száz év, ha jól számolom )
- az elmúlt másfél évben vezettem nyilvántartást, kíváncsiságból: az általam igénybe vett vonatok 98 százaléka késett (nem keveset, az átlag fél óra), a MÁV pedig 10 esetből egyszer fizette vissza az IC-pótjegy árát, mert szerintük sosem az ő hibájuk volt
valóban nem a wifi a legnagyobb gondunk[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
ro_bert17
őstag
Szerintem meg relatív. Nekem csóringernek ez baromi sok pénz.
De a máv anyacég létszáma kb. 18000 fő, vonalhossza cirka 12000 km, és nem tudom hány millió utast, meg hány mrd tonna árut szállítanak évente. Ha csak fizetést számolgatjuk kb. bruttó 150k-val, meg hogy pár méter sínszál több millió Ft, nekem már nem tűnik olyan soknak a 200 mrd. Ekkora mamutcégről lehet mindenkinek lehet negatív véleménye, tapasztalata, de az, aki egyáltalán eltudja képzelni, és meg is tudja valósítani mekkora dolog egy ilyen hatalmas céget jól irányítani, arra én is kíváncsi vagyok.
És ha soproni vagy, akkor Te biztos jobban tudod, milyen picike, belterjes cég a gysev a mávhoz képest, és mit jelent, ha normális hátország van mögötte.#94) julius666: A takarítást nem a máv végzi. A pályáztatás meg ahogy minden más létező cégnél ellenőrzött, közbeszereztetős őrületes móka. A törvény a mávra is vonatkozik.
(#162) dajkopali: a máv legalább olyan jó szidni való téma, mint a foci.
A menetidő növekedés is szörnyű. Jelzem szerintem is. De véleményem szerint arról sem a máv tehet, ha minden polgármester azért kilinccsel, és el is éri sokszor, hogy az Ő falujában is álljon meg óránként az IC, hogy az a két ember felszálljon rá.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz ro_bert17 #163 üzenetére
"És ha soproni vagy, akkor Te biztos jobban tudod, milyen picike, belterjes cég a gysev a mávhoz képest, és mit jelent, ha normális hátország van mögötte."
En csak az tudom, hogy a szombathelyi vonal a MAV-nal csak pusztult, aztan amikor a GySEV atvette az uzemelteteset, akkor ok valahogy ki tudtak talalni, hogy mit lehet vele csinalni, irtak egy remek palyazatot, modernizaltak es azota eleg sok OEBB vonat jar arra.
DRM is theft
-
julius666
addikt
válasz ro_bert17 #163 üzenetére
A takarítást nem a máv végzi.
És? Akkor miért tőlük rendelik meg ha szarul végzik?
A pályáztatás meg ahogy minden más létező cégnél ellenőrzött, közbeszereztetős őrületes móka. A törvény a mávra is vonatkozik.
A törvényi hátteret nem ismerem, de hogy az esetek nagy többségében semmiféle gyakorlati ellenőrzés nincs, az hótziher. Lehet hogy nem így kéne, vagy máshol nem is így megy, de a mávnál az a gyakorlat amit a hsz-emben írtam. Nem hasból osztottam az észt, ezeket megbízható forrásból hallottam. És annyira nagyokat se mondtam, a 10×-es árra is volt már példa, és még szar is lett a kivitelezés.
[ Szerkesztve ]
-
ro_bert17
őstag
válasz WonderCSabo #164 üzenetére
A railcargo sem a levegőben közlekedik, mint ahogy a másik leányvállalat, a személyszállítós start zrt. kocsijai sem.
Édesapám annak idején az ötvenes években este tehervagonba beállított fapadokon ülve elindult Záhonyból, és reggelre felért Budapestre. Szóval itt még nem tarunk szerencsére.(#165) dabadab: és miből modernizálták? Az osztrákok is költenek a vasútra.
(#166) julius666: Gondolom hemzseg a piac vasútikocsi takarítócégekkel telítve. Szerintem ezért dolgoztatnak velük.
Hogy van-e gyakorlatban ellenőrzés a pályáztartásokra, nem fogod tudni, csak ha ott dolgozol. Hidd el nekem, van. És a közbeszereztetés szörnyűségeit sem a mávra kellene verni. Mert hogy maga a közbeszereztetés szüli sokszor a tízszeres árakat, az hótziher.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz ro_bert17 #167 üzenetére
"és miből modernizálták?"
Magyar allami es unios penzbol, abbol, amit a MAV is pont ugyanigy megpalyazhatott volna. (Jelzem, a GySEV ketharmada a magyar allame, szoval alapvetoen a finanszirozasa nem kulonbozik a MAV-etol, az az egyharmadnyi osztrak meg Strabag tulajdon arra jo, hogy ne lehessen feltunes nelkul pazarolni meg lopni.)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
ro_bert17
őstag
"egyharmadnyi osztrak meg Strabag tulajdon arra jo, hogy ne lehessen feltunes nelkul pazarolni meg lopni" ez is egy vélemény. Lehet hogy Neked sem a máv-val van a gondod?
Egy szóval sem mondtam ezek ellenkezőjét. A gysev ügyes, okos. Szerintem pár év, és egyre beljebb lesznek az országban. Persze most még picikék, töredéke a mávénak. Könnyen lehet kontroll alatt tartani magukat. Na de majd később, ha betörnek a nagy magyar pusztára.
Igenis, hogy az újat is összebarmolják az emberek sajnos. Mi több: életemben egyszer "értem tetten" graffitizőt. Egy gyseves jegyvizsgáló vol! Munkaközben alkoholos filctollal a kezében alkotott épp a vonat folyosójának falára!Szerk: "Magyar allami es unios penzbol, abbol, amit a MAV is pont ugyanigy megpalyazhatott volna." A máv is pályázik minden másra. Kap, épít uniós és állami pénzből: nagykanizsától záhonyig, győrtől, szegedig.
Valószínű ha tudták, hogy a szombathelyi vonalat át fogják adni, akkor arra értelemszerűen nem költenek előre.[ Szerkesztve ]
-
julius666
addikt
válasz ro_bert17 #167 üzenetére
Hogy van-e gyakorlatban ellenőrzés a pályáztartásokra, nem fogod tudni, csak ha ott dolgozol. Hidd el nekem, van. És a közbeszereztetés szörnyűségeit sem a mávra kellene verni. Mert hogy maga a közbeszereztetés szüli sokszor a tízszeres árakat, az hótziher.
Nézd, én annyit tudok, az esetek majdnem 100%-ban vki haveri cége a kivitelező, aki jóval áron felül dolgozik. Olyan is előfordul, hogy a pályázat maga gyakorlatilag céltalan, csak azért van mert valakinek viszket a tenyere, és kell egy meló ahol lehúzhatják az adófizetőket.
Ráadásul még így is kispórol mindent amit lehet, jó szar munkákat végez. Van hogy semmit se csinálnak. És nincs semmi retorzió, sőt legközelebb is vele csináltatják a melót.
Ezt belsőstől tudom, most hogy a törvény ennyire 0 vagy a mávon belül ilyen rosszak a viszonyok, őszintén megmondom, nem tudom. De nem mindegy? A részleteken vitatkozhatunk, de a bepumpált pénz minimum fele akkor is pocsékba megy el.[ Szerkesztve ]
-
ro_bert17
őstag
válasz julius666 #170 üzenetére
A cégek közti bratyi a versenyszférában is pontosan ugyan úgy jelen van. Ez sem máv sajátosság.
Az pedig hogy vállalkozóval nem végeztetnek el munkát, csak a pénzt fizetik ki érte, mi több ezt büntetlenül, sőt kifejezetten az adófizetők kárára, szerintem ezt Te sem gondolod komolyan. Azért ennyire nem vagyunk balkáni ország. -
dabadab
titán
válasz ro_bert17 #171 üzenetére
"Az pedig hogy vállalkozóval nem végeztetnek el munkát, csak a pénzt fizetik ki érte, mi több ezt büntetlenül, sőt kifejezetten az adófizetők kárára, szerintem ezt Te sem gondolod komolyan."
Ize, jopar BKV-s ember nem hasonlo ugyek miatt van bilincsben?... Szoval nekem nem tunik olyan rettenetesen elkepzelhetetlennek, hogy ilyesmi a MAV-nal is megessen.
Az meg teny, hogy a versenyszferaban is van korrupcio meg miegyeb, de ha ott ez olyan mertekuve valik, hogy az erdemben befolyasolja a ceg mukodeset, akkor vagy nagyon hamar utana jarnak az ugynek, vagy csodbe megy a vallalat es ez azert erosen behatarolja a lehetosegeket.DRM is theft
-
ro_bert17
őstag
válasz WonderCSabo #172 üzenetére
Pedig ha jól olvastam vissza, a Te hsz-idben volt, hogy az autózás sem csak benzinköltség. Adó, szervíz, amortizáció, stb.
Ugyanez van a máv-ra. A cargo és a start szerlvényeit közlekedtetni rengeteg pénz.(#173) dabadab: De máv vezérek még nincsenek dutyiban. Szóval addig csak prejudikáció!
-
ro_bert17
őstag
válasz WonderCSabo #175 üzenetére
Abból indultunk ki, hogy mire pocsékolja el a máv, az állami pénzt. Erre írtam, hogy mekkora a cég, és mire mehet el. Erre írtad, teher szállítással nem foglalkozik a máv.
Így van. A teherszállítás feladatát a cargo végzi, de a teherszállítás is a máv-nak is pénzbe kerül. Persze ebből van bevétele is: pályahasználati díjnak hívják.
A start a máv személyszállításával foglalkozó leányvállalata.[ Szerkesztve ]
-
julius666
addikt
válasz ro_bert17 #171 üzenetére
A cégek közti bratyi a versenyszférában is pontosan ugyan úgy jelen van. Ez sem máv sajátosság.
1. Ne hasonlítsuk már a közférát a versenyszférához! Az 2 külön világ.
2. A "bratyival" önmagában nem lenne baj. Ha van egy vállalkozó, akit ismerek, megbízható, becsületes és eddig csak jó munkákat végzett, még egy enyhe felárért is akár, de én is vele dolgoztatnék. Ez rendben is van. Csakhogy itt messze nem erről van szó. Se a felár nem "enyhe", se nem becsületes az illető.Az pedig hogy vállalkozóval nem végeztetnek el munkát, csak a pénzt fizetik ki érte, mi több ezt büntetlenül, sőt kifejezetten az adófizetők kárára, szerintem ezt Te sem gondolod komolyan.
Mi az hogy nem gondolom komolyan? Ezt nem gondolom, ezek mind megtörtént esetek, mint írtam már elég megbízható forrásból hallottam őket, elsőkézből, tehát nem "ismerős ismerőse". Persze az olyan esetek, amikor semmit nem is csinál a vállalkozó, csak a kisebb, "piti" munkák esetében jellemzőek. De a nagyobbak esetében is elég gyakori a szar, rosszul elvégzett meló.
Azért ennyire nem vagyunk balkáni ország.
Nem akarlak elkeseríteni, de nem tudom te hol éltél az elmúlt 20 évben?
Szerintem kapcsold be az övet Dorothy, mert Kansas nem létezik többé...[ Szerkesztve ]
-
WonderCSabo
félisten
válasz ro_bert17 #176 üzenetére
A teherszállítás itthon is nyereséges volt szóval fasság volt eladni, én meg erre utaltam.
julius666: mennyit voltál mostanában a balkánon? Ha jártál volna, akkor nem mondanád, hogy itthon az van. Hidd el, hogy ott szarabb élni, mint itt. Egy két kivétel országot eltekintve.
[ Szerkesztve ]
-
julius666
addikt
válasz WonderCSabo #178 üzenetére
Mondtam én hogy balkánon jobb? Én csak válaszoltam egy hsz-re, annyira balkáni ország vagyunk, hogy ilyenek megtörténhetnek, mint amik megtörténnek.
Amúgy ha így az eddigi tendencia ugyanígy folytatódik, akkor kb. 10 év múlva egy szinten leszünk a balkánnal. Mert ők jönnek fel, mi meg megyünk lefele. -
julius666
addikt
válasz WonderCSabo #180 üzenetére
Én erre válaszoltam:
Az pedig hogy vállalkozóval nem végeztetnek el munkát, csak a pénzt fizetik ki érte, mi több ezt büntetlenül, sőt kifejezetten az adófizetők kárára, szerintem ezt Te sem gondolod komolyan. Azért ennyire nem vagyunk balkáni ország.Ez egyértelműen a korrupcióra utal. Korrupció szempontjából pedig valóban inkább balkán vagyunk. Bár azt aláírom, az igazán balkáni országokban ez is rosszabb.
-
Tim82
nagyúr
Ezt kifejezetten vicces volt így vonatról (Bp.-Tata között) végigolvasni.
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
zoli62
addikt
A Bp.-Nk. vonalon tényleg sokat nőtt a menetidő. Öt éve még 3 óra volt IC-vel, de egyre több a lassú jel is. Egy vasutas ismerősöm szerint minimum 30 évente teljes, és nem részleges pályafelújítás kellene.
-
Tim82
nagyúr
válasz WonderCSabo #184 üzenetére
Nem azért nevettem, csak előbb ültem a vonatra, mint akadtam rá a cikkre-topikra.
Egyébként nem IC, a mobilnet meg saját, így előtted is nyitva áll a használata... Ráadásul pont ezen a vonalon gyakran még a GSM hálózat sem működik, nemhogy a 3G, árnyékolják rendesen a hegyek. Viszont maga az utazás valóban kulturált. Én sem csak ezen a vonalon utazok, vannak sokkal rosszabb tapasztalataim is, a barátnőm tatai, ezért pár hónapja ez a rendszeres.
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
ro_bert17
őstag
válasz WonderCSabo #178 üzenetére
És ha úgy adod el, hogy van belőle egyszeri nagy bevételed, majd folyamatos bevételt produkál részedre, és a cég irányítása ezt követően olyan közegbe helyezi át eladása után magukat, ami még versenyképesebbé teszi?
Csak jelzem, tényleg az a vicc, hogy tegnapi fórum nagyrészét én is vonatról nyomtam. Első osztályon, vagy 40 fokban. Nem ment a klíma ugyanis!
-
dabadab
titán
válasz WonderCSabo #178 üzenetére
"A teherszállítás itthon is nyereséges volt szóval fasság volt eladni"
Ha valami működik állami beavatkozás nélkül is, akkor mi szükség van állami beavatkozásra?... Az állam nem azért van, hogy profitot termeljen, hanem arra, hogy olyan dolgokat csináljon meg, amik piaci alapon nem működnének, vagy azért, mert nem lehet velük (elég) nyereséget termelni (utak építése, pl.), vagy azért, mert egyéb szempontok is fontosak (ilyen pl. a piacfelügyelet, az élelmiszerbiztonsági előírások, meg hasonlók).
Pont ezért tartom elrontottnak azt az érvelést is, hogy azért nem engedik a belföldi Orangeways járatokat, mert az pont a nyereséges járatokon járna.DRM is theft
-
ro_bert17
őstag
válasz julius666 #177 üzenetére
Én azért hasonlítanám a versenyt, a közférához. Legalábbis a vasút esetén. Szinte napok kérdése, és vasúti piac nyitás. Ha sokan így gondolkodnának, akkor tényleg a balkánon maradunk.
És ha valóban így gondolod amit írtál, akkor nagyrészt velejéig romlott, bűnöző világban élünk. Én ezt személy szerint nem osztom. De azt hiszem ez is lehet itt vitatéma. -
julius666
addikt
válasz ro_bert17 #189 üzenetére
És ha valóban így gondolod amit írtál, akkor nagyrészt velejéig romlott, bűnöző világban élünk. Én ezt személy szerint nem osztom. De azt hiszem ez is lehet itt vitatéma.
Persze nem Sin City szinten állunk, de szerintem te nem néztél híreket az elmúlt években (vagy rossz helyen nézted őket ) évek óta folyamatosak a korrupciós botrányok. 40 centis kilátó, alagút az alföld közepén, és még lehetne sorolni.
Ezek után nem tudom miért olyan nehéz elhinni, hogy ami fent megy az megy lent is?
És ezt csak zárójelben tenném tényleg hozzá, de vannak részei az országnak, ahol a bűnözés jóformán a hétköznapok részévé vált már. -
Archer
őstag
Olvasva a hozzászólásokat annyit hozzátennék, hogy a MÁV-START egy centi vonattovábbítást nem végez, a mozdonyállomány a MÁV-TRAKCIÓ tulajdona szóval gyakorlatilag a kalauz meg a mozdonyvezető két külön cég (úgy szidjátok őket)
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Kobe
veterán
válasz beccyboy #158 üzenetére
jaja, ez a röhej, hogy busszal gyorsabb és még net is van.néztem én is nagyokat mikor láttam hogy a fővonalakon a volán komfortosabb..
Archer: ez csak könyvelési és adózási, illetve egyéb jogi-pénzügyi körítés, attól függetlenül ugyanaz az állami cég, ezt mindenki tudja. Csak így a veszteséget lehet pakolgatni egyikcégből a másikba, és jobban mutat a statisztikában ha a 10 cégből csak 1-2 vezteséges de az nagyon....a többi sikereebben kuncsoroghat kreditért a bankoknál. Aztán 2-3 év múlva meg máshova pakolgatják a halmozott veszteséget.
Nekem speciel az cseszi a csőrömet, hogy amíg a vasút egy technika és tőkeigényes ágazat a világ minden részén, addig egyedül nálunk teszi ki a büdzséjük nagyrészét a fizetés és egyéb humánerőforráshoz köthető költségek.
Ez szép és jó, hogy a MÁV ilyen nagylelkű munkáltató, hogy azt a 2-300 vonatot ami a birtokában van (vagy már nincs, egy akvíziciónak köszönhetően asszem, vagy lehet a MÁV cargoval keverem) képes veszteségesen több, mint 40 ezer emberrel üzemeltetni, de ez kb még 3-max 5 évig tartható, mert utána olyan állapotba kerülnek a kocsik és mozdonyok, hogy azt a 40 ezer embert másra nem tudja majd használni, mint anno a gályarabokat, húzni a gépet.[ Szerkesztve ]
-
julius666
addikt
válasz WonderCSabo #195 üzenetére
Nem arról van szó, h ne lehetne nyereséges vállalata, hanem h ha egy feladatot el tud látni egy nem állami cég is megfelelően, akkor miért az állam dolga legyen?
Az államnak alapvetően a közszféra működéséhez szükséges kereteket kell megteremtenie (szükséges infrastruktúra, közbiztonság, törvények és betartatásuk, stb), illetve az olyan nélkülözhetetlen területeken van szerepe, amit a közféra nem tud megfelelően ellátni (szociális háló, egészségügy, oktatás, stb).
Mindamellett a stratégiailag fontos területek (pl. bizonyos természeti erőforrások, katonaság) is természetesen a hatókörébe tartoznak.
A vasúti teherszállítást szvsz legfeljebb a legutolsó kategóriába lehetne beleszuszakolni.
Az más kérdés, hogy ilyen eladósodottság mellett minden bevételt hozó állami tulajdon aranyat ér mo.-n, meg mindannyian tudjuk h nem elvi okokból lett eladva.[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
válasz ro_bert17 #193 üzenetére
a legutóbbi foglalkoztatási statisztikákban mindenhol 40-42 ezer embert írnak (2000-ben volt 55 ezer ember) azóta gondolom csak nem rúgtak ki 30 ezer embert mert az valahol emgjelent volna....híradóban, statisztikákban, stb és lám, nem is......Alkalmazottak száma 38 456 fő (2009).....ez azért még mindig inkább 40, mint 18
[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
válasz ro_bert17 #198 üzenetére
az összes MÁV-os cég dolgozóját jelenti, és valósadat a közel 40 ezer. Egészen pontosan:
MÁV-START Zrt.,
MÁV-TRAKCIÓ Zrt.,
MÁV-Gépészeti Zrt.,
MÁV Északi Járműjavító Kft.,
MÁV Szolnoki Járműjavító Kft.,
MÁV Debreceni Járműjavító Kft.,
MÁV TISZAVAS Kft.,
MÁV Ingatlankezelő Kft.,
MÁV Vagyonkezelő Zrt.,
MÁV INFORMATIKA Zrt.,
MÁV VAGON Kft.,
MÁV Lokomotív Hotels Zrt.,
MÁV Nosztalgia Kft..
alkalmazottaiÉs érdemes ezt alapul venni, mert ha megnézed, az eladott MÁV_Cargo már nincs is benne, és a legtöbbet a személyszállításhoz köthető cégek adják ki. Szóval nem az van, hogy van pl 19 ezer a startban, 200 a járműjavítókban, és mellette még 20 ezer informatikus.....
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco X6 Pro 12/512 garanciális
- INGYEN POSTA! AsRock B550M, Ryzen 5 5500, RX 6600XT, 16Gb DDR4 3200Mhz CL16, 250Gb M.2, 600W Gold
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.