Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szbende

    csendes tag

    válasz Cathfaern #26 üzenetére

    >Komolyan azt gondoljátok, hogy ott ül pár száz mérnök,
    >köztük autóipari, informatikai, felteszem bevonnak a
    >fejlesztésbe hivatásos sofőröket is, és ezek közül
    >senkinek nem jut eszébe, hogy ezeket a helyzeteket is le
    >kéne tudni kezelni?

    Ez úgy szokott történni, hogy a mérnökök leírják, hogy az az automata vezetés funkció milyen körülmények között nem működik. Pl.
    - hó/jég/avar/víz van az úton
    - váratlanul megváltozik az nyomvonal, vagy kátyús lesz az út
    - meghibásodik a gps rendszer
    - valaki lemond az elsőbbségről
    - rendőr irányítja a forgalmat
    - úgy kell helyezkedni, hogy a mentő minél gyorsabban tovább tudjon haladni

    A marketingesek megkérdezik, ezeknek mennyi ezeknek az esélye Kaliforniában? <1%
    Jaj az kerekítve 0, akkor készen vagyunk.

    Persze lehet azt mondani, hogy ilyen esetekben majd átveszi az ember az irányítást,
    csak az ember éppen nem lesz vezetőképes állapotban, vagy a nagy kényelmében már elfelejtett vezetni,
    vagy éppen otthon hagyta a leszedhető kormányt.

    Én azt nem értem az automata vezetést miért nem a síneken csinálják meg és vezetik be először.
    Menjen rá a google/tesla autója a sínre aztán ott vezessen automatán. Persze a vasút irányítási rendszert is fel kell készíteni ezekre, ami biztos rengetegbe kerül.

    Valahogy mindig az az érzésem, hogy ha ezeket a többi autó közé engedik,
    akkor azzal a többi autóst évtizedekig béta tesztelésre kényszerítik.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák