Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz Petyyyyy #30 üzenetére

    "Egy (számító)gépnek soha nem lesz olyan jó és gyors helyzetfelismerő képessége, mint egy embernek."

    Azokról az emberekről beszélünk, akiknek az is kihívás, hogy egyenesen menjenek az úton és ne hajtsanak be a buszmegállóban álló emberek közé?
    Egyébként meg ne vicceljünk, hogy a csudába ne lenne, mondjuk kezdve onnan, hogy az emberi reakciósebességnek nagyon erős alsó korlátjai vannak, meg csak két szeme. Persze, az agy kognitív képességei nagyon kiválóak, de amikor arról van szó, hogy pontosan tudni kell, hogy mennyire tapadnak a kerekek, pontosan hány centire van a kikerülendő akadály meg hasonlók, akkor ez sokat nem számít.

    "Ennek értelmében az kamion sofőr lesz az aki vészhelyzetben tudni fogja mit tegyen, míg a gép csak gondolkozik, hogy akkor most mi is...?"

    :U Igen, ez így szokott működni, gondolom elég sok SIL 3-as meg 4-es vezérlőszoftvert láttál, azok ha baj vannak, akkor tényleg leállnak gondolkodni, meg malmozni - ja, várj, nem.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • bambano

    titán

    válasz Petyyyyy #30 üzenetére

    az igaz, hogy a számítógépek még egy darabig lassúak lesznek az emberhez képest a kognitív képességek terén.
    csakhogy ha balesetezik előttem egy autó, akkor nem lesz rajta capcha, hogy fejtsd meg, mielőtt satuznál.

    a kamionvonatnak meg az az értelme, hogy egy embernek soha nem fogod tudni 100% biztonsággal megmagyarázni, hogy ugyan tartson már megfelelő követési távolságot, egy gépnek meg igen.

    (#32) dabadab: "Persze, az agy kognitív képességei nagyon kiválóak, de amikor arról van szó, hogy pontosan tudni kell, hogy mennyire tapadnak a kerekek, pontosan hány centire van a kikerülendő akadály meg hasonlók, akkor ez sokat nem számít.": azt, hogy mennyire tapadnak a kerekek, már régen nem kell tudnia a sofőrnek. a vészfék asszisztensek is úgy működnek, hogyha a vezérlés szerint vészfékezni kell, akkor a hidraulika behúzza a fékpedált a maximumra és rábízza a többit az abs-re meg az esp-re.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Petyyyyy #34 üzenetére

    "ha van egy rakat olyan szenzora, amivel minden következő méterre előre meg tudja mondani": egyrészt a mercinek már van ilyenje a személyautóihoz. másrészt a nagy kamion vonatokban pont ez a trükk, hogy az első kamion megmérni, a többi meg megkapja tőle és aszerint változtatja realtime a követési távolságát.

    így az első kamion nagyjából ugyanazzal a biztonsági hatásfokkal fog közlekedni, mint az ember által vezetett, de a többi teljesen el tudja kerülni a ráfutásos baleseteket és nem lesz olyan, mint eddig minden télen, hogy 300 autó szállt össze az autópályán.

    "Egyetlen gép sem tudja olyan gyorsan feldolgozni a képen látható információt": így van, ezért nem haladnak azok a projektek, amelyek úgy képzelik, hogy képi információt kell begyűjteni és képként elemezni. amelyik meg lézeres/lidaros távméréssel dolgozik, azok javulnak.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • dabadab

    titán

    válasz Petyyyyy #34 üzenetére

    "Egyetlen gép sem tudja olyan gyorsan feldolgozni a képen látható információt, mint az emberi agy, erről bárkit megkérdezhetsz."

    Ez így nem igaz. Eleve ott kezdődik a dolog, hogy meg kell nézni, hogy mit értünk feldolgozás alatt.
    Ha valami egyszerű elemzést, akkor azért nem igaz, mert ilyenkor a gépek simán lenyomják az agyat - egy sima optikai egér jóval sokkal többet tud, mint bárkinek az agya, mert a legalapabb darabok is másodpercenként 125-ször jelentik, hogy mennyit mozdult el az egér a legutóbbi jelentés óta. Ezt a tempót nem bírja se az emberi agy, se az emberi szem.
    Ha viszont komplex kognitív feldolgozás kell (vagyis mondjuk egy fényképről el kell dönteni, hogy azon mi látható), akkor meg nem az a probléma, hogy a számítógép lassabb, hanem az, hogy nem nagyon tudja ezt megcsinálni.

    A kérdés ezek után az, hogy a vezetéshez szükséges elemzés melyik kategóriába esik - márpedig azok alapjába véve az elsőbe (főleg azzal a kiegészítéssel, hogy itt nem sima képeket kell feldolgozni, hanem van LIDAR, infra, miegyéb).

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák