Új hozzászólás Aktív témák
-
#56573440
törölt tag
alapvetően ez is annyira idő kérdése volt, ahogy a -sajnos- halálos áldozattal járó balesetük is az lesz. a kérdés olvasatomban maximum az idő, tökéletes rendszer nincs, mindenre nem lehet felkészíteni, csak minimalizálni lehet a károkat, amik aztán vannak rendesen. egy humanoid ritkán vezet le fél milla km-et is akár baleset nélkül -bár ismerek olyat akinek sikerült- de pl usákoknál olyan 30k fölött van az elmúlt évben közúti balesetben meghalt személyek száma....
-
Lirion
addikt
Furcsa kresz lehet Amerikában, ha egy tesztpilóta biztosra veszi, hogy sávváltásnál az ott haladó busz megáll és megvárja, míg ő besorol elé.
Vajon a robot hogy nem érzékelte a buszt, ha a többi autót igen? -
DeFranco
nagyúr
simán lehet életszerű, nem ismerjük a távolságokat. sávváltásnál az egyenesen haladónak természetesen elsőbbsége van, de ez nem jelenti azt, te addig nem válthatsz sávot, amíg látótávolságban van mögötted valaki.
lassításra késztetheted, hirtelen fékezésre nem. különben az életben nem sorolnál sehova.
így ha megvolt közöttük a megfelelő követési távolság, akkor a szoftver manővere érthető, életszerű, és indokolt lehetett.
de mivel részleteket nem tudunk, ezért nem is tudjuk megítélni.
@VaniliásRönk: ezt így mondjuk simán kétlem. max. ha egymás mögött mennek. de sávváltásnál simán lehet az elöl haladó a hibás, ha "hirtelen fékezésre kényszerítve" vált sávot. erre nem kell készülnöd követési távolsággal, hiszen nem előtted halad, hanem "melletted".
[ Szerkesztve ]
-
VaniliásRönk
nagyúr
Az USA-t nem tudom, de Kanadában ha a mögötted haladó az autód hátulját kapja el, akkor az az ő hibája, függetlenül attól hogy volt-e reális esélye elkerülni a balesetet. Csak akkor fogják az igazi vétkesre az esetet ha annyi ideje sem volt, hogy a mögötte haladó elé vágjon, és ezért oldalba kapta.
Az indexre meg gondolom senki sem igazán figyel, mert az Észak-Amerikában úgyis luxus.#3 DeFranco: Elvileg igen, a gyakorlat meg az, hogy van két ellentétes állítás, úgyhogy a rendőr rendszerint a hátul haladóra keni a leírtaknak megfelelően. A bíróság, ha odáig jut az ügy, pedig egyszerűen helyben hagyja a helyszínelő rendőr döntését. Hacsak nem volt a hátul haladó kocsiban kamera, sok esélye nincs hogy bizonyítsa az igazát.
[ Szerkesztve ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
"Konkrétan arról van szó, hogy eddig a sáv közepén haladt és onnan is fordult ha az útvonal ezt kívánta, viszont emberi szemmel nézve ez nem túl életszerű: amikor egy élő sofőr kanyarodni készül, kihúzódik a sáv szélére, helyet hagyva a mögötte érkezőknek."
Ööö, ez itthon konkrétan KRESZ. Ha nem húzódsz megfelelő irányba fordulásnál, akkor forgalmi vizsgán megbuksz.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
tatararpad
őstag
Ha a busz is AI lett volna megértették volna egymást.
-
azbest
félisten
Jól értem? Szóval a piros előtt a sáv jobb szélére húzódva várakozott, de a homokzsák miatt vissza kellett húzódnia középre a saját sávján belül. Pár autó megelőzte közben, s a busz előtt próbált a sáv közepébe sorolni, hogy jobbra tudjon kanyarodni utána.
Mivel kereszteződésben nem lehet parkolni ott sem, így végülis a mögötte jövő türelmetlensége is okozhatta - legalább részben - hogy a busz nekisurlódott.
Érdekes lenne látni videót róla. Gondolom az autó tele volt kamerázva.
Ha elvonatkoztatunk az AI-tól, akkor simán megeshet emberrel is, hogy a lámpa előtt elbambul és a mögötte álló türelmetlenebbek oldalról tolakodni kezdenek.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz VaniliásRönk #4 üzenetére
most az ő hibája, vagy észak amerikában nincs index, vagy elvileg-gyakorlatilag vagy rend szerint a rendőr vagy kiszeramérabávatag?
szerintem maradjunk a tényszerű dolgoknál, meg amit tudunk illetve ami a kreszben le van írva (annyit feltételezve, hogy ez amerikában is azonos módon van szabályozva) mert ha elkezdjük a sci-fit arról, hogy a valószínűrendőr egy messzi messzi galaxisban mint humbákol a helyben hagyott helyszínelő feltételes módú jegyzőkönyvére, akkor annak sok alja nem lesz.
onnan indítottál, hogy akinek a hátsó lököse sérül az ártatlan. ez meg nem igaz.
[ Szerkesztve ]
-
Zotya84
őstag
"Hibázott és busszal ütközött a Google" Nem is tudtam, hogy egy cég tud ütközni egy busszal. Ez így pont akkora faszság, mint amikor arra a kérdésre, hogy 'melyik böngészőt használod?' azt választ adják, hogy a Google-t.
Mi ez a hülyeség? Nokiánál ütésállóságot nem fejszével kellene tesztelni, hanem elkezded ütni egy 3310-zel... - L3zl13
-
VaniliásRönk
nagyúr
Ez a gyakorlat, a szabályokkal meg hadonászhatsz ameddig akarsz, hacsak nem tudod kétséget kizáróan bizonyítani az igazadat, le vagy sajnálva, Észak-Amerika sem Utópisztán. Sőt, ha nagy a pofád még bilincsbe is ver a közeg, onnantól kezdve meg végkép veszett fejsze nyele.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
#06658560
törölt tag
Kép alapján: négy sáv van. A jobbra kanyarodóban van pár homokzsák, mellette rengeteg hely egy autónak. viszont nem elég kettönek. A linkelt rendöri jelentés nem rendörségi papír, nem rendör írta alá, inkább tünik biztosítási kárbejelentönek. Sebesség említve sincs benne.
Az eset leírásából értelmezve jött hátulról a busz-nem derül ki melyik sávban, milyen gyorsulással, sebességgel- a google autó jobbra kanyarodási szándékát az útakadály miatt csak balra húzódással tudta elkezdeni, ami miatt a busz oldalának hajtott. Kérdés: melyik jármü melyik sávban haladt, hogy tudott a balra húzódással a hátulról jövö busz oldalának menni? -
-szp-
aktív tag
válasz #06658560 #12 üzenetére
Valóban, a linkelt doksi a DMV (California Department of Motor Vehicle’s) példánya, ők állami szintű kormányzati szervként működnek, a gépjármű-nyilvántartást vezetik, rendszámot osztanak és jogosítványt intéznek, náluk tárolják a közúti baleseti-, illetve az ezekkel kapcsolatos egyéb feljegyzéseket, mint az ítéletek, büntetőpontok, stb.
A második oldalon szerepelnek a sebességek is többek között. A bal szélső sáv ne zavarjon meg, csak kiszélesedik az út, hogy a balra kanyarodókat elkülönítsék, 3 fix sáv van (Maps linkelve a kép alatt). Sajnos több részletről nem tudok, a Google havi jelentése talán segít tisztábban látni, de arra még várni kell.<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
atike
nagyúr
Emberibbé tették a szoftvert... "Hibázott" is egyből... De hát leírták, hogy ha két robotpilóta lett volna akkor nincs baleset.
-
#88470784
törölt tag
Szegény google autó, mit csinálna nálunk az "alig" kátyús utakon.
-
hemaka
nagyúr
Nem igazán értem az esetet, valami gagyi gif jó lenne
-
Lirion
addikt
válasz VaniliásRönk #4 üzenetére
Egy kicsit kevered a szezont a fazonnal. Itt nem az volt, hogy mentek egy sávban és a busz hátulról beleszaladt, hanem az, hogy a lexus a külsőből behajtott a belsőben közlekedő busz elé. Ha parkolóból akarsz kihajtani és figyelmetlenséget miatt beléd megy egy másik autó, biztos lehetsz benne, hogy téged fognak felelőssé tenni, mert te nem adtál elsőbbséget az úton haladónak.
-
DeFranco
nagyúr
válasz VaniliásRönk #11 üzenetére
arról lamentálunk, hogy az automata hibázott-e és ha igen miben és mekkorát. azon egyszerű oknál fogva, hogy a cikk témája ez. ebben a következő dolgok számítanak: a tényszerű helyzet (ki milyen vektoron mikor és milyen sebességgel haladt, illetve milyen manővert hajtott végre. nettó fizika.) illetve az aktuális közlekedési szabályok, ahogy azok a törvény/rendelet betűjével le vannak fektetve.
hogy ettől elvonatkoztatva te hogy játszod az önkényes önkéntes csi helyszínelőt, az egy másik dolog, még pedig a te dolgod, ebben nem is vagyok hajlandó veled vitába szállni. (már csak azért sem, mert sajnos folyamatban van egy hasonló biztosítási ügyem, ahol én voltam "elöl", tehát momentán némiképp túlképzett vagyok a kérdésben )
[ Szerkesztve ]
-
VaniliásRönk
nagyúr
A Google software lassításra/megállásra akarta kényszeríteni a buszt, ahogy azt egy valódi sofőr tenné adott esetben, nincs itt semmiféle keverés. Ti meg azt magyarázzátok, hogy de ez nem szabályos. Nem, valóban nem az. Viszont utólag bizonyítani felvétel/szemtanúk hiányában meglehetősen nehéz, hacsak nem oldalba kapja egymást a két jármű. Errefelé szeretik leegyszerűsíteni a dolgokat, mert akkor az agyhalott zombik is el tudják látni a döntéshozói szerepköröket és még felelősséget sem kell vállalniuk.
#19 DeFranco: Azzal, hogy ez szabálytalan volt, egy percig sem vitatkoztam. Úgy tűnik elbeszéltünk egymás mellett.
Akkor sajnos a bőrödön tapasztalod, hogy milyen ingoványos téma ez a ki kinek nem hagyott helyet.
[ Szerkesztve ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
Lirion
addikt
válasz VaniliásRönk #20 üzenetére
s. Ti meg azt magyarázzátok, hogy de ez nem szabályos. Nem, valóban nem az. Viszont utólag bizonyítani felvétel/szemtanúk hiányában meglehetősen nehéz, hacsak nem oldalba kapja egymást a két jármű
Valami ilyesmi történt éppenséggel, a cikkben is benne van és a linkelt dokumentumban is, hogy a google autójának a bal eleje sérült. Mondok jobbat, ha te balra akarsz kanyarodni és valaki közben előzésbe kezd, te leszel a hibás, ha megkezded a kanyarodást és ütköztök és nem a mögötted haladó, aki éppen előz. Próbálod itt a követési távolságot belemagyarázni, pedig annak ehhez semmi köze.
-
azbest
félisten
Ügyes, de az "A" lesz az, mapson látni hogy a szélső sávban járnak a buszok
vagyis majdnem... lehúzódva állt meg... nem a zöld jelzés után.
A leírtak szerint az autók elmentek mellette, mikor nem indult el rögtön és 3 másodperc múlva odaért a busz pont mellé 15mph-val, amikor lassan 2mph-val visszasorolt volna.A képek szerint teljesen lehúzódva kényelmesen elfér a sávban mellette mégegy autó... busz már határeset.
[ Szerkesztve ]
-
-szp-
aktív tag
Még a végén belejövök. Tehát akkor így történt?
<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
enginev3.0
félisten
válasz tatararpad #7 üzenetére
Kezd öntudatra ebredni az emberek ellen
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3 || Xiaomi 4 Pro gen2 <3
-
nagyúr
Meglepő, hogy nincs 1 tiltsukbe/rohadtgugli/utálomazautókatésarobotokat hsz sem. Hála az égnek.
Szerintem itt a buszsofőr is kicsit hibás, hagyhatott volna helyet a guglis kocsinak, abban meg a sofőr volt kicsit elaludva, szóval ez nekem többszörös hibának tűnik (na jó, a kocsi is vétkes mert nem mérte fel jól a busz sebességét).
Azért ennyi idő alatt az első hiba, ami ráfogható a kocsira is, az nem rossz, nagyon nem rossz. Egy átlagautós ennyi idő alatt min. 3 balesetet szenved, és 1x totálkárra töri a kocsiját is[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Rigormortiis
addikt
Azért a többség azt felejti el az elemzések közben, hogy ha busz\kamion van körülöttünk, akkor arra illik jobban figyelni, leginkább a saját és utasunk érdekében.
Azt nehéz megmagyarázn, hogy nem vette észre, ergo a sérülésekből ítélve simán ráhúzta a buszra a kormányt, ami meg azért szintén nem életszerű.
Annyi ezresem lenne, ahányszor Pesten leszorítottak\sávváltasra kényszerítettek a jo bkvs buszok. De nyilván azért vezetnek így, mert tudják, hogy féltjük az életünket, és tágulunk tőlük, teljesen mindegy, mi szabályos és szabálytalan.
Galaxy S23U, S21FE 8/256, Buds 2 Pro, Watch 5, Tab S8+, Playstation 5, Switch Oled
-
Lirion
addikt
válasz Rigormortiis #32 üzenetére
Azt nehéz megmagyarázn, hogy nem vette észre
Azt eléggé, mivel a teszt pilóta saját bevallása szerint is látta a buszt, csak azt hitte, hogy az majd megáll neki és elengedi.
+1, hogy buszok/kamionok esetében fokozott figyelemre van szükség. Számomra teljesen érthetetlen a teszt pilóta viselkedése, nekem eszembe nem jutna egy ekkora dög elé kikanyarodni, pláne nem gyök kettővel, ahogy a googli autó tette.
-
Rigormortiis
addikt
Ha viszont tudatában volt, és ennek ellenére nem avatkozott be, az kvazi beleférhetne a közúti veszélyeztetés bűntett körébe. Oké, nyilván nem lehetne ráhúzni, pláne egy ai esetében, de azért elég ingoványos talaj ez.
Galaxy S23U, S21FE 8/256, Buds 2 Pro, Watch 5, Tab S8+, Playstation 5, Switch Oled
-
Medocsabi
addikt
ahogy írtátok már páran:
"Konkrétan arról van szó, hogy eddig a sáv közepén haladt és onnan is fordult ha az útvonal ezt kívánta, viszont emberi szemmel nézve ez nem túl életszerű: amikor egy élő sofőr kanyarodni készül, kihúzódik a sáv szélére, helyet hagyva a mögötte érkezőknek"
lol,emiatt húztak annó meg forgalmin
tehát a kresz nem életszerű!!!! -
Medocsabi
addikt
válasz enginev3.0 #36 üzenetére
-
balaaazs
senior tag
Durva ez a megtett távolság, érdekes lesz, amikor ráengedik majd az utakra.
Más oldalról nézve több olyan embert ismerek aki már azon meg van rémülve, hogy a 4-es metró vezetőfülkéje üres Nem baj, annál nagyobb kihívás lesz a marketing
¯\_(ツ)_/¯
-
mekker
őstag
Úgy értve tették emberibbé, hogy ésszerűbb vezetésre akarják programozni, nem mazsola üzemmódra.
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
macman507
aktív tag
Látom ők is élesben tesztelik az ötleteiket, mint a sok Early Acess/Béta játék, például a War Thunder fejlesztői is előbb patchelnek aztán lesz, ami lesz, ha nem jó, változtatnak rajta, de úgy se jó és megint változtatnak rajta..
1hs,.2HS,.3HS, yay! ;)
-
enginev3.0
félisten
Azért azt is megnéznem hogy hány baleset közeli helyzetet védett már ki amiből egy sima sofőrnek balesete lett volna
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3 || Xiaomi 4 Pro gen2 <3
-
apatyas
Korrektor
válasz Rigormortiis #34 üzenetére
Szerintem, az még valahol érthető, hogy a tesztpilóta hagyta volna a gépet, hogy kiderüljön mi történik. Még egy kis súrlódás árán is. Ha amúgy fel tudta mérni, hogy nem lesz belőle nagy kár. Valahol továbbra is tesztelni kell, tanpályán nem jönnek ki ilyen dolgok. Amúgy, nem tudom, hogy oldal ütközés elől mi a szöszért nem tért ki az AI? El tudnám képzelni, hogy a busz oldalmozgását leköveti két centiről.
Persze, ez a kísérletező kedvű vélemény is bizonyos szempontból elég húzós (az első fele).pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
azbest
félisten
válasz enginev3.0 #41 üzenetére
a másik, hogy vajon azt hogy kezelné le, ha mindenképpen baleset történik, csak abban lehet választani, hogy kit csapjon el.
Gondolok itt például a tömegközlekedési eszközök vezetőire, akiknél elképzelhető, hogy inkább elcsap valakit, minthogy satuval egy csomó utas sérüljön, vagy akár haljon meg. Esetleg, hogy személyautó vagy busz legyen a másik fél, vagy biciklis.
-
Snoop-y
veterán
Igen ez volt az elso kerdes ami eszembe jutott.
A korabbi robotkocsis topicban allandoan az volt az erv hogy milliomod sec alatt ertekel az AI es kiter/fekez/katapultal whatever...
Mi az hogy ugy gondolta a busz majd lefekez?
Es amikor kurva gyorsan rajott hogy megsem akkor miert nem valtott iranyt?
Ha nem lesz eletszeru egy esemeny akkor majd athajt gizi nenin mert ugy gondolta nem lep ki ele egy adott szituacioban?
Nem az lenne a fo alapszabaly hogy utkozest elkeruljon minden aron?
Aminel jo kezdes lenne ha o nem menne neki masnak? (ez az elso ilyen ha jol remlik a tobbi balesetnel masok hajtottak a google kocsiba)
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Xbox tulajok OFF topicja
- Formula-1
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Háztartási gépek
- EA Sports WRC '23
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs