Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
A videon lévő támadás minden csak nem észrevehetetlen. Jó hogy nem küldenek neki egy telepítési útmutatót. Amúgy az egésznek semmi értelmét nem látom.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Minőségellenőrzés nincs?
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
nagyúr
Ez egy extrém teszt volt, ha a nyomtatófájlt valaki alaposabban megnézni, neki is feltűnhet a furcsa propeller.
Ezzel együtt egy élelmesebb szabotőr olyan hibákat rejthet el, amelyeket maximum a baleset után lehet megtalálni. Vagy ha ügyes, és a szabotált fájlt újra felülírja a gyártás után a régi fájlal, akkor akár nyom nélkül is végrehajthatja a feladatát...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
"Roncsolásos terheléspróbára minden darabnál?"
Van olyan hely, ahol alkalmazzák. A nagynyomású csövek és tömlők esetében minden darabot a névlegesen megengedett nyomás felett tesztelnek. Ami rongálódik, az megy a szemétbe vagy az újrafeldolgozásba.
A gyártás végi minőségellenőrzésnek pontosan az a feladata, hogy a szemmel nem látható hibát tartalmazó termékeket megtalálják.
Jelen esetben egyszerű a minőség ellenőrzés. A megengedett fordulatszám fölött kell pörgetni a propellert és a forgatótengely párhuzamosan egy ütésszerű erővel kell megterhelni. Ha nem tartja az alakját, az utolsó ellenőrzés óta legyártott összes példány kukázható.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
ViZion
félisten
Járműiparban elég szigorúak a nyomonkövethetőséget tekintve. Több helyen, több példány letárolva, egynek a módosításával max. azt a mérnököt hozza kellemetlen helyzetbe - ha nem visít a rendszer, h valaki hozzáfért kintről. Jah, minden szerveren, néha nálunk még mi sem férünk hozzá
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
Persze, gondolom a Boeing közvetelnül a netre kötött gépekről vezérli a gyártást Pityuka megberheli, és máris potyognak lefelé a repcsik.
Ez nem a Stuxnet sztori - bár gondolom az izraeli partner ebből merítette az ötletet+épp volt lenyúlható "kutatási" pénz, hát nosza...
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Teréz Atya
senior tag
-
Snoop-y
veterán
-
senior tag
Egy megfelelő anyagi háttérrel rendelkező konkurens cég szerintem gond nélkül megoldja
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
ViZion
félisten
válasz #06658560 #11 üzenetére
Legtöbb cégnél az van, h a szerverükről letöltjük. Megvan adva, h mihez férünk hozzá, meddig, mi a jelszó, etc. Szal. 2 nap múlva már a link sem él... Biztos törhető, de ahogy írták is, a kritikus részeknél komoly vizsgálatok vannak. Mi "zöldbe" vagyunk és így is van cég -élelmiszeripar- ahol 100% kontroll van érkezéskor, azaz mindent átmérnek.
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
#06658560
törölt tag
Autóiparban az adatot küldő felelőssége, hogy jó legyen. Viszont ha a szerszám készítéséhez küldött adatot tudja valaki meghekkelni, az bukó. A beszállító nem ellenőrzi, hogy az úgy jó-e. És hiába van 100%-os ellenőrzés, aki tudja mit kell gyengíteni, az megtalálja azt a pontot, ahol nincs megadva méret, tehát a 3D a vezér, s el fog fáradni az anyag.
[ Szerkesztve ]
-
válasz #06658560 #13 üzenetére
"megtalálja azt a pontot, ahol nincs megadva méret"
Gépiparban nincs ilyen helyzet.
Az alkatrész minden felülete méretezett. Ahol nincs feltüntetve egy méret, ott automatikusan a kapcsolódó szabvány érvényes. Például, ha egy tengely végén csavarmenet van, elegendő az átmérő és a hossz jelölése. A többi méretet a szabvány adja.
A szabványtól eltérő paramétereket ugyan elő lehet írni, de nem szokás, mert kézzel kell legyártani, vagy szerszámot kell készíteni hozzá. Mind a kettő nagyon drága megoldás.A szabványok biztosítják az általános biztonságot. Például egy emelődaru, a szabványok kikerülésével könnyebb és nagyobb teherbírású lehetne. De nem szívesen vállalja be a gyártó, mert egy baleset után az összes érintett hatóság a gyártónál ellenőrizne. Ha valamit elterveztek komoly büntetés a jutalom. Akár az egyéni felelősség megállapításával is.
De minden szabvány és ellenőrzés ellenére előfordulhat széria hiba. Ez esetben az összes gépet, járművet visszahívják javításra.
Előfordulhat olyan helyzet is, hogy gyártás közben nem tartják be a gyártási előírásokat. Például a fröccsöntött alkatrészt túl magas vagy túl alacsony hőmérsékletű alapanyagból készítik. Ez esetben jön szóba a korai anyagelfáradás. Ekkor elegendő a hibás gyártású alkatrésszel szerelt gépeket visszahívni.Akkor van baj, ha az eredeti tervrajzokat vagy gyártási utasításokat lehet manipulálni.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
gabor7th
addikt
Ez az egész drón dolog már nagyon túlhájpolt
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
#06658560
törölt tag
válasz Hieronymus #14 üzenetére
Ami szabvány lehet gyártói is. (Pl. Ford saját szabvány). És nagyon nem ritka, hogy szerszámot készíttetnek. Egy karosszériát évi százezres darabszámban kézzel vicces is lenne legyártani. Vagy egy ülést szemre összerakni, hegeszteni.
A szabványos eltérést a hajadra kenheted, ha nem méretezett, hanem a 3D mondja meg mennyi legyen, s meghekkelik a modellt: a gyártó mutogatni fog a modellre, hogy ezt kapta, ez alapján gyártott. A nyomtatott alaktrészek esetén a belső üregek kialakítása pláne kényes, ott könnyű elcsúszni. -
válasz #06658560 #16 üzenetére
A szabvány az szabvány. Nemzetközi egyezmények biztosítják a betartását.
A Ford nem saját szabványt alkotott. Az európai gyáraiban is az amerikai szabványú alkatrészeket használják.
A gyártó és felhasználó kétoldalú szerződéssel térhet el a szabványtól. Nyilván ez esetben azonos a két fél."Egy karosszériát évi százezres darabszámban kézzel vicces is lenne legyártani."
Ennek mi köze a szabványhoz vagy az attól való eltéréshez?A karosszéria elemek nem szabványosak. Nem lehet cserélni az autómárkák között. (Ez persze csak általában igaz. Az egy kézben lévő de márkák között szabad az átjárás.) Viszont a saját alkatrészei esetébe is tartani kel a méret tűrést. Ha nem akkor úgy járnak mint D@cia. Egy ajtócseréhez legalább 5 új ajtót kellett bepróbálni, mire egyet sikerült beépíteni, (a szocialista időben).
"A szabványos eltérést a hajadra kenheted, ha nem méretezett, hanem a 3D mondja meg mennyi legyen, s meghekkelik a modellt: a gyártó mutogatni fog a modellre, hogy ezt kapta, ez alapján gyártott."
A szabványos eltérést tűrésnek hívják. De az alkatrész gyártási pontossága vonatkozik. Nem az alkatrész lapvető tulajdonságaira. Egy M5 méretű csavar alakját egy szabvány határozza meg. A gyártási pontosságot egy másik.
Minden alkatrész tervezett a nagyobb vállaltoknál. A tervek alapján készülhet 3D. De továbbra sem szabad elfelejtkezni a minőség ellenőrzésről. A gyártás teljes folyamatában jelen van. (Kivéve a F@rdot, mert 40 km futás után, mind a két lízing Fiestán kiült a rozsda a kerékagyakra.)Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
zseko
veterán
Bár a probléma valós, de véleményem szerint maga a drón propelleres példa egy szép nagy hülyeség, ezeket fröccsönteni sokkal egyszerűbb/olcsóbb/gyorsabb, mint szarakodni a 3D nyomtatással Aztán lehet rossz nyomon járok.
HR24.hu
-
Messen
csendes tag
Amatőr nyomtatósként is átnézem szemmel a szeletelt STL állomány tartalmát, megnézem NetFab-ban, hogy a model rendben van-e, és megfuttatom GCode elemzővel is, mielőtt a nyomtatóra küldeném. És ezt csinálom egy 3k HUF-os RC hajónál! Ezek azt hiszik, hogy egy 600$-os kütyünél simán csak kinyomtatnám az STL-t? Ráadásul, ki az az idióta manapság, aki egy akármilyen ártalmatlannak tűnő levélből szedett zip állományra rákattint?
Ez a hír úgy hülyeség, ahogy van."A számítógép embertelen: egyrészt tökéletesen programozott és szabályosan működik, ráadásul teljesen őszinte." - Asimov
-
#06658560
törölt tag
válasz Hieronymus #17 üzenetére
jó, értem, hogy neked a gépészeti világlátásod a szabványos alkatrészig tart, csakhogy a világ annál tágabb. A hír sem az M5 belső kulcsnyílású csavar modelljének meghökkenéséről szól.
"A karosszéria elemek nem szabványosak. Nem lehet cserélni az autómárkák között. (Ez persze csak általában igaz. Az egy kézben lévő de márkák között szabad az átjárás.) Viszont a saját alkatrészei esetébe is tartani kel a méret tűrést. Ha nem akkor úgy járnak mint D@cia. Egy ajtócseréhez legalább 5 új ajtót kellett bepróbálni, mire egyet sikerült beépíteni, (a szocialista időben)."
Ki beszélt arról bárhol is, hogy random modellek között kelljen cserélni?
"A szabványos eltérést tűrésnek hívják. De az alkatrész gyártási pontossága vonatkozik. Nem az alkatrész lapvető tulajdonságaira. Egy M5 méretű csavar alakját egy szabvány határozza meg. A gyártási pontosságot egy másik.
Minden alkatrész tervezett a nagyobb vállaltoknál. A tervek alapján készülhet 3D. De továbbra sem szabad elfelejtkezni a minőség ellenőrzésről. A gyártás teljes folyamatában jelen van. (Kivéve a F@rdot, mert 40 km futás után, mind a két lízing Fiestán kiült a rozsda a kerékagyakra.)"Maradjunk annyiban, rohadt kis részét látod a gépészetnek, így eme eszmefuttatásod is csak mérsékelten fedi a valóságot!
Új hozzászólás Aktív témák
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Könyvajánló
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Xbox tulajok OFF topicja
- Formula-1
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs