- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
"név nélkül, hirdetés linkelése nélkül írjuk ki a fájdalmunkat", tehát a Hardverapróról
- ne linkelj konkrét hirdetést
- ne tegyél be hirdetés screenshotot
- ne idézz hirdetésből konkrét szöveget
Személyes adatot ne tartalmazzon a hozzászólásod!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
opr
veterán
Ah, amilyen "stabilak" azok a vasak az uton, sztem siman meg lehetne porgetni ha nincs szarra rozsdalva az egesz.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
opr
veterán
Reszvetem.
Amugy jo, megy a beszolas, de:
- Nekem is lassan 20 eves a kocsi
- Hetkoznapi rohangalosnak, bevasarlosnak stb tokeletes vasak azok. Ha a rozsda nem falja fel oket, akkor meg megbizhatoak is meg minden."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
opr
veterán
Jah, plane fenntartani meg itatni a rohadekot.
Cserebe itt kint arban kb ugyan annyiba kerulnek, ha az evszam stimmel es mindkettovel minden rendben.
Legalabbis, 5 eve vettem az enyemet nagyon jo allapotban akkor 650.000ft-ert (£1800, monst ~820khuf-nak felel meg), ahogy nezem, kb most is ugyan annyit erne. Es jo allapotu F astrat is kb ugyan ennyiert lehet kapni."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
-
-
blp85
aktív tag
Ezzel az írással kedvet csináltál a tetőkárpit cseréhez, ami nekem is időszerű lenne, mondjuk most kb. 15 ezer körül lenne az anyag. Kértem én is kárpitostól árajánlatot, szerintem aranylemezzel szeretnék bevonni (legalábbis ár alapján). A másik kedvencem, hogy kiszerelt tetőtálcát vigyek (ha már kiszerelem, akkor a ragasztást is megcsinálom...).
Nemsokára 22 éve helyezték forgalomba a kocsit, tegnap mondjuk megszívatott (először hagyott az út szélén, eddig, ha nem akart működni, azt már elindulásnál csinálta), úgyhogy most szerelőnél várja a sorsát.
Nekem 6.2 és 6.8 között van az átlagfogyasztás (csomó Budapesttel), így ezzel nincs bajom.[ Szerkesztve ]
Soha nem lesz olyan, amilyen volt, de úgy sem marad, ahogy éppen van. Már a jövő sem a régi. (Eginald Schlattner)
-
válasz blp85 #113762 üzenetére
"Kértem én is kárpitostól árajánlatot, szerintem aranylemezzel szeretnék bevonni"
Csak kiszámlázni akarja" A másik kedvencem, hogy kiszerelt tetőtálcát vigyek "
A kárpitos nem szerel autót, ő kárpitosNekem városban 8L körül, azon kívül 5,5
Mutogatni való hater díszpinty
-
morcosharcos
tag
válasz TESCO-Zsömle #113745 üzenetére
Valóban, elszámoltam
Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”
-
opr
veterán
Wow, ez hazibarkacshoz kepest nagyon szep lett, grat!
Nekem hala egnek ilyen problema nincs. Cserebe van mas, pont most kezdtek el ugy erezhetoen eloregedni a kutyacsontok a futomuben, ugyhogy nyaron a szokasos eves szerviznek valszeg resze lesz egy alapos futomufelujitas - ha mar ugyis piszkaljuk alapon.Sajnos az angol utakat ugyan az a fajta kivitelezo csinalja, mint az otthoniakat, ugyhogy varhato volt a dolog...
Lassan nalam is ideje lenne a cserenek, de kozben rajottem, hogy igy utolso hajranak csak kene valami szivo v8 vas, mert azt vagy most(anaban), vagy soha, eshat a hulye benzinveru agyamnak aztan mondhatom, hogy a vilag legnagyobb faszsaga ilyesmire kolteni, ilyen sebesseghatarok meg utak mellett... A dolgon nehezit, hogy az asszony is hasonlo modon elborult, ugyhogy most eppen az a terv, hogy varunk par evet, hogy lemenjen az ara, aztan importalunk egy 2023-24-es IS500-at japanbol. Valszeg meg az erteket is szepen fogja tartani, amilyen kulonlegesseg lesz belole itt europaban.
De a lenyeg, hogy a mostani 10-15l/100km varosi es 7.5-9l/100km palyas fogyasztason valszeg nem fog segiteni a dupla akkora motor.Eredeti terv az volt, hogy veszunk valami Toyota/Lexus hybridet, de nem tudjuk magunkat raszanni, pedig azok is brillians kis gepek. De ugy vagyunk vele, hogy 2035 korul ugyis kiherelik az egeszet, egy 2024-es Lexus meg (mint a pelda mutatja) meg 20 evesen is auto lesz, aztan 2045 korul majd beleulunk valami elektromos matchboxba oszt kesz. Addigra valszeg ugyis az lesz, hogy a reggeli merevedes a derekba all bele, ugyhogy ki nem szarja le.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Pikari
addikt
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
cidalain
veterán
Kérdeztem hozzáértőt hogy milyen használt kocsit vegyek most 10 év alatt, amire nem kell ráborítanom a következő 5-6 évben a vételárat még egyszer.
És mondjuk családi méret, kombi. Hát, azt kaptam, hogyha van még szívó benzines, akkor olyat.
Minden mai kocsi tök jó, ha te viszed ki a szalonból és 5-7 évre tervezel vele, ameddig a gari van, így nem vág mellbe pl egy nagynyomású szivattyú csere, turbócsere, vagy akármi elektomos gond a hibridnél ahol a sarki szaki csak pingvinezik.
Szóval szívóbenzin:
Honda R18, R20 blokk Civic (9th) Tourer 2016-ig, vagy Accord Tourer 2014-ig
Toyota 1.6 vvti motor: Auris Tourer 2017-ig, Avensis Tourer (ritka ilyen motorral)
Hyundai 1.6 Mpi i30 cw
Ebből a Hondáé a legjobb, viszont a Civic Tourer a legrondább
Akinek van más ötlete írja meg. Nagyjàból letojom mennyit fogyaszt a kocsi, cserébe viszont ne legyen drága fenntartani, és ne álljon fél évet pl egy szétborított DSG váltóval valami szakinál, vagy akármi>> GearBest Club Veszprém << >> https://www.facebook.com/gbc.veszprem <<
-
opr
veterán
válasz cidalain #113769 üzenetére
Hat, ezzel a kombi dologgal nem konnyited meg a dolgodat.
Opelt kizarnam, a korszakban borzasztoak voltak a motorjaik, de cserebe sar nehez volt a kasztni, amiven kuszkodott az emisszios normakkal megfogjott, amugy is lassu, kuszkodos, nem tul porgos motor.Volvo V50 2.0, Kia Ceed, Mazda 6 jut igy hirtelen eszembe a korszakbol, ami jo kocsi, szivo benya, manualis valto + kombi kategoria es arban is kb stimmel, bar ebbol a Mazda-t csak akkor vennem megvenni, ha mindket szomszedom karosszeria lakatos es mellesleg gyerekkori jobaratom.
ui.: Esetleg ha talalsz egy 2003-4 koruli IS200 kombit (sportcross). A rozsda ezeket is nagyon szereti a kuszobnel, meg ezek is megesznek 10l korul, de amugy golyoallo az egesz, kenyelmes, szvsz jol nez ki es baromi jo vezetni. A valtojuk meg olyan, hogy minden valtas utan gatyaba losz kicsit. Ha jol latom, olyan 2 milla korul mennek most ezek, es a jobb allapotuaknak elkezdett vadul felfele menni az ara - legalabbis itt kint biztosan.
En meg a (nem kombi) 2004-es is200-amat £750-ert vettem 6 eve, plusz ugyan ennyi volt a kuszob rendberakasa. Imadtam. Aztan haver bejelentkezett ra, hogy vinne, en hulye meg eladtam neki. Mai napig banom, minden meter egy elmeny volt abban a kocsiban, hiaba volt hangosabb/gyengebb, mint a mostani.
Most megneztem, mennyi lenne potolni: Hat bakker, ugyan az az evjarat/allapot £6000-nel kezdodik. Kivalo dontes volt lepasszolni a havernak bakker.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
berek21
senior tag
Lancia Delta III eladó!
-
cidalain
veterán
Igen, a kombi feladja a leckét. Most 7 személyes van, ebből mennék le kombira. De lehet hogy szedánra kéne, de gyerekekkel a kombi praktikusabbnak tűnik (Zafira B amúgy. De ezt úgy vettem meg hogy az előző tulaj már beleborította a nagy pénzt a motorgenerálba, így nálam már nem eszi az olajat, és stabil. A mérete, meg minden megfelene, de már koros, és 350k van benne. Szóval ideje nézelődni)
Kia ceed, ugyanaz motorilag, mint az i30 cw, ja az is ok.
Mazda nálam is felejtős, de a 2010 utániak állítólag már nem rohadnak morzsává (amúgy van egy 2003-mas Mazda2-esem, ami szintén nem rohad mint a 3 és a 6, mert ez a közös platformon van, kb Ford Fiesta)
Volvot még megnézem@qnadam:
Prius+ nincs sima szívóbenzinnel, csak a hibrid motorral.
Verso lenne még, de az ronda belül, nem tudnám vezetni hogy nem előttem van a műszerfal, hanem középen.>> GearBest Club Veszprém << >> https://www.facebook.com/gbc.veszprem <<
-
aktív tag
válasz cidalain #113769 üzenetére
2019-ben jártam ezt végig, annyi volt még szempont, hogy hétszemélyes legyen a szívóbenzin mellett. 2012-2014 évjárat körül kerestem.
Toyotából megnézném az 1.8-at is, de ránéznék a hibridre is, ezeket már szerelik/cserélik. Ez azért esett ki, mert heroináras volt, a hibrid pedig azért, mert annak az előnye inkább a sok városi használatnál jön ki, mi viszont városban keveset megyünk.
Kia/Hyundai vonalat néztem, jó árban is volt, de kevés volt belőle, azért arról derülnek most ki dolgok,
Honda szerintem jó (nem volt belőle hétszemélyes, így csak ismerősökét kérdeztem milyen, ők szerették ami volt nekik).
A Mitsubishi benzinesek/hibridek sem rosszak.Végül mit vettem? Egy 2014-es kb. utolsó körös Zafira B-t 1.8-as motorral. Motorilag ami volt vele eddig 170 000 kilométerig? Olajhűtő és tömítés csere, +fojtószelep csere. Olajat nem eszik. Mi várható? Majd valamikor okoskerék és kuplungcsere. De látom hogy ezt cserélnéd :-). Ha ezt kiütnék alólam, akkor valószínű egy hibrid Toyotát vennék, abból is egy Prius+-t.
[ Szerkesztve ]
No money, no honey.
-
veterán
válasz cidalain #113773 üzenetére
a motor szívó benne, a hajtáslánc hibrid.
mostanában elég sokat olvasgattam toyota hibridekről (nyilván, nemrég vettem egyet ), abból nagyjából az jött le, hogy semmivel nincs bennük több dolog, ami elromlik, inkább mások. de alapvetően elég megbízható dögök.a középen lévő műszerfal ízlés dolga, nekem szinte fel se tűnt a váltás, de másoknak se, akik vezették.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
opr
veterán
válasz cidalain #113773 üzenetére
Amugy igy jobban belegondolva a fentibol szerintem en egy Accordot vennek, ha letezik belole normalis, nem szethajtott peldany otthon.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
cidalain
veterán
Én is, de nincs. Vagy 10 év feletti. Accord ezen szériája asszem 2008-2014 közötti. Egy 2006-os kocsit meg nem cserélek 2010-12-esre 4-5M ráfizetéssel...
Mondjuk alapvető gond, hogy nálam a kocsi nem munkaeszköz, így nem termel pénzt. Emiatt fontos nekem az is, hogy ne legyen sok váratlan hülyeség, inkább benzinre költenék, mint alkatrészre meg szerelőre. (Persze ez nem azt jelenti hogy nem akarok a fenntartással foglalkozni, de tényleg nem akarok fél misiért nagynyomású pumpát cserélni, meg turbóval szórakozni, pláne nem adblue-val, meg dióhéjjal szelepeket tisztítgatni)
@qnadam: még csak nézelődök, nem sos a váltás. De figyelem a toyota 1.6 hibridet is, ha azt bevállalnám, akkor már szóba jöhetne a Corolla kombi is. Ami kicsit jobb méretileg, mint az Auris.
@davenport:
Röhögni fogsz, de megfordult a fejemben az elsőkörös Zafira B hátracseréje egy utolsó körösre. 8 év van köztük...
Ja és a Zafira Tourer-be is szereltek az elején 1-2 évig még szívós motort.[ Szerkesztve ]
>> GearBest Club Veszprém << >> https://www.facebook.com/gbc.veszprem <<
-
Alusky
aktív tag
válasz HoaryFox #113739 üzenetére
Omegába ráadásul 3.2 V6 volt a legnagyobb amivel már lehet közlekedni is, 25000 ezerből pedig elég jól fel lehet tuningolni bármit, akkor is ha nem jó tuningalap. Kerékre mondjuk nem fog állni ahogy semmi se klasszikus személyautó súlyeloszlással és kerékmérettel, de pöpec járgány lenne.
Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
-
-
Kösz Meg is lepett hogy elfogadhatóra sikerült Az eleje necces egyedül, különben csak gyorsan lesimogatni a cuccot.
A tetőt kiszedni se nagy ügy, a szedánból az"Sajnos az angol utakat ugyan az a fajta kivitelezo csinalja, mint az otthoniakat,"
Azt hinné az ember hogy ennyire nem szarokNekem viszont más nincs. Kisebb bajok szoktak lenni, volt kasztnizva, stb., de... ez fapad, faék, működik. Autónak nem jó, de nem az a dolga.
IS500 meg
Nekem régen volt ez, hogy jó lenne valami erős, de... minek. Villanyos kéne most már inkább. Sajnos muszáj autónak lennie, hazajárni + hajnalban fotózni nem lehet busszal menni a pusztába. Illetve az itteni tömköz botrányos, de azt inkább a bringa váltja ki.@Pikari : Hogy MI?
@cidalain : "a hibridnél ahol a sarki szaki csak pingvinezik."
Egy megfelelő szívónál is. Nekem egy ilyenre se jötek rá sok helyen, hogy tömítés, MAP szenzor (az még az Escorton volt) stb. Ezek ilyen akkor 20 éves technikák voltak, amikhez elvileg mindenhol értenek. És nem sarki szakik, ezek rendes műhelyekben estek meg nem egyszer...[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
szebe
őstag
válasz cidalain #113769 üzenetére
3-as Megane 1.6 16v 110 ló (K4M), ez saját fejlesztés (szíjas), már asszem az első szériába is ez került, csak azóta reszelték. Nem igazán van velük gond, ahogy magával a típussal se. ~2016-ig van asszem.
Esetleg 4-es, abba Nissan-féle láncos 1.6 került (114 ló, H4M). Olajfogyasztás előfordulhatott az elején, de sok gond ezzel se lesz valszeg.Esetleg J Astra, bár az dög nehéz, és asszem "csak" a sedan futott sokáig, egyébként az is 2015-16 környékéig van. K-ban szívó csak 1.4 van, és hiába fogyott jelentőset a bódé, hát azért na...
Hondának/hibridnek van azért egy masszív felára. Nem mondom hogy nem éri meg, kérdés mennyi idő alatt autózza ki az ember.
[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Alusky
aktív tag
válasz qnadam #113783 üzenetére
Jaaa. Az alsó kicsi képen látszik is talán, hogy beljebb van jóval, mint a kédergumi azt kiadná normál esetben.
10k egy ilyen gyári üveg bontóban, de az utángyártott új se sokkal több. Tavaly vettem kettőt, csak én fordítva. Lemezt vágtam és ablakot raktam be.Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
-
opr
veterán
"Azt hinné az ember hogy ennyire nem szarok "
Huhuuu, pedig nagyon de. Sok szempontbol meg szarabbak is. A kulonbseg az, hogy az ado, amit fizetunk arra, hogy jok legyenek a hulye utak az sokszorosa az otthoninak. Ez egy konstans orjonges-tema az itteni autosok kozott (is) amugy, hogy megis, hogy lehet az, hogy font-milliardokbol tele van az orszag katyus, lekopott felfestesu, szar utakkal, amiken sok helyen a viz is megall (es nem csak a katyukban)...Persze, ha ez nem lenne eleg ahhoz, hogy teljesen szetcsessze minden auto futomuvet, telerakjak az utakat fekvorendornek alcazott ugratokkal. Aztan meg csodalkoznak, hogy "de miert kizarolag az anyahajo meretu, 3 emeletes SUV-okat veszik az angolok? Biztos mert hulyek, azert..."
Sokszor mondtam mar: A politikus itt is politikus.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
Alusky
aktív tag
Mindenhol az. Csak beszélgetni kell emberekkel nemzetközi fórumokon és elég jól visszaadja. Persze nem olyanokkal, mint a ruszki 3.14csa aki a leggazdagabb kirakat fővárosban, annak is a jobb helyein sorolja a jóságokat, egyebek megemlítése nélkül. Nyilván nálunk is rohadt jó az élet, ha Rózsadombon készítünk videókat. De kár, hogy az öreg eladta a házát ott 20 éve, ma mit érne....
[ Szerkesztve ]
Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
-
Alusky
aktív tag
Neem, a magyar idegesítő hangú csaj. Tuti, hogy legalább egy shortot feldobott már mindenkinek.
[link]
Dobozokban van. Persze, mi sem tudjuk mi az a diszkont. Annyi, hogy a németek kulturáltabbak és kibontogatják a vevőnek egy részét meg jól néz ki a vevőtér, de gyerekkoromban sokkal több ilyen üzlet volt ahol dobozból kellett kiszedni mindent,, raklapokon voltak kirakosgatva meg fém lábakon álló giga salgó polcokon, csak ezek nagyrészét megvették, kivonultak azóta stb.[ Szerkesztve ]
Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
-
opr
veterán
válasz Alusky #113788 üzenetére
Hát, franc tudja. Svájci meg Belga utaktól, meg a Szlovén pályától el voltam ájulva. Ott valahogy meg tudják oldani.
De amúgy jah, a többség borzasztó.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
Alusky
aktív tag
válasz Top cat #113790 üzenetére
Mere elvileg nem lesz mivel pletyka van róla kizárólag semmi más, és jobban belegondolva túl sok értelme se lenne nekik egy ennyire megrakott országba hozni. Kisvárosokban is legalább 6 üzletlánc van, a nagyobbakban kétszer ennyi. Miközben be kell tartani a csúnya nyugati szabályozásokat és alulárazva kéne üzemelniük profittal. Max akkor, ha több országba is mennek.
[ Szerkesztve ]
Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
-
-
Alusky
aktív tag
Tanácsos lesz a doziméter, meg a légszennyezettség mérő, vegyi anyag detektorok használata. Ki lesznek majd rakva az ajtóba, mint a Tesco scan&shit cuccai.
Aldi meg Lidl itt előszeretettel oldja meg, hogy mindkettőbe be kelljen menned, vagy nem tart olyan árut vagy direkt nem töltik fel hetekig amikor kifogy, hogy át kelljen menni a másikba is.
Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
-
cidalain
veterán
Plázastop van:
Értsd úgy hogy külföldi lánc nem építhet bótot x négyzetméter felett.
Ez ilyenkor úgy megy, hogy megépíti a Reál ingatlanfejlesztője, mert az magyar, annak lehet, de persze esze ágában nincs Reál boltot nyitni, mert oda a kutya sem megy, viszont nagyon szívesen eladja a szerkezetkész épületet valamelyik külföldi láncnak.>> GearBest Club Veszprém << >> https://www.facebook.com/gbc.veszprem <<
Új hozzászólás Aktív témák
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2022 10th Minden szín 1 év hivatalos Apple Garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.