Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • schawo

    titán

    válasz EmberXY #22 üzenetére

    az aerodinamikai megoldások is rengeteget fejlődtek.

    Az a helyzet, hogy rossz irányba. Ma az aerodinamikai fejlesztés talán legfontosabb feladata, hogy hogyan csapjon maga körül az autó olyan kurva nagy örvényt, hogy a mögötte haladó még egyenesben is szívjon, ne csak kanyarban.

    Kanyarban ekkora első leszorító erővel már két évtizede képtelenség a másik mögött közel haladni, mert a szélárnyékban eltűnik az első szárnyról a tapadás, és az elöl haladónak mindig sokkal könnyebb kigyorsítania. De erre pár évvel ezelőttig megoldás volt, hogy kanyarban kicsit más ívet választva csak részleges átfedéssel mentek be szélárnyékba. De most az első szárnyakon képződő elképesztő viharok (amiket a furcsa formájú első szárnyvéglap kavar) már ezt a módszert is alkalmatlanná tette. Igazából az aeró miatt képtelenség előzni F1-ben 2017-ben. Csak akkor lehet DRS nélkül előzni, ha a két autó közötti kanyarsebesség-különbség nagyon nagy.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • bambano

    titán

    válasz EmberXY #22 üzenetére

    "ma már életveszélyes lenne a technika": és? ha biztonságos technikát akarok nézni, megnézem az udvaron anyám trabantját.

    pontosan ez az egyik sarkalatos pontja az f1 válságának, hogy a hős mítoszt rombolja, hogy olyan biztonságos.

    és akkor jön a glória meg a többi hülyeség, mert valamelyik elmeroggyant azt hiszi, hogy egy glória képes lesz megemelni egy darut...

    a másik sarkalatos pont az f1-ben, hogy ma már egy hagyományos értelemben vett pilóta semmire nem jutna az f1-ben. ehelyett számítógépek ülnek az ülésben, akik parádésan fejben számolnak ezerféle adattal. például ha most vonatozok 3 kört, akkor spórolok annyit a gumival, hogy lesz másfél köröm valamire. vagy kicsit visszább tekerem a fogyasztást, hogy a végére maradjon benzin. rotfl.

    az utóbbi időkben egyszer volt forma1-es verseny, most nem emlékszem fejből, hogy melyik, amikor a vége felé egy hosszú biztonsági autós szakasz volt. majd a vége előtt vagy 12-13 körrel kijött a safety car, és mivel a mögötte körözés alatt "megspórolódott" egy csomó minden, akkor egyszer hammer time volt.

    hogy mi a gondom az f1-gyel, jól mutatja a 2006-os brazil nagydíj is. egész évadban, meg előtte is több évig az öreg ésszel vezetett. spórolt meg taktikázott meg ilyenek. a záró futamán meg úgy gondolta, hogy utoljára még megmutatja, hogy nem fogatlan és kicsit rárúgta az ajtót a komplett mezőnyre vagy kétszer :) a tankolásból kivezető körön körrekordot futni történetre Czollner is csak annyit bírt benyögni, hogy "és ezt így hogy?"

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • aelod

    veterán

    válasz EmberXY #22 üzenetére

    Nem sokkal...tegyél slick gumikat a v10-es kocsikra és köröket vernének ezekre a fűnyírókra...
    Miért kell gátat szabni a királykategóriának? Le vannak butítva. Az autóversenyzést nem lehet biztonságossá tenni. Ha valaki 350km/h-val esik be a kanyarba úgy, hogy centikre van tőle egy másik autó az nem lehet biztonságos. Nem azt mondom, hogy üljenek be a kocsiba és haljanak meg de ami most megy az már télleg túlzás. DRS zóna? Bukókeret WTF?

    (#24) schawo

    Így van. Soha nem mennek a mostaniak huzamosabb ideig szélárnyékban mert akkor teljesen megváltozik az autó karakterisztikája, légörvényben mennek ami nem jó se a kocsinak se a guminak. Korábbi versenyeket megnézve rácuppantak a másikra és az egyenes végén kivágtak, megvolt az előzés. Most meg...

    (#25) Snoop-y

    Hogy ki Schumi? Minden idők legjobb pilótája.
    Az volt az igazi F1. A kesobbi az kb buziskodas volt.
    Hát te nem tudom mit néztél...unalmas volt mivel rommá vert mindenkit. 94-ben verte Sennát, 98-99-ben egyedül ő tudta megszorongatni Hakkinent. Irgalmatlan jó csatáik voltak. Emlékezz vissza a 98-as magyar nagydíjra vagy a belga nagydíjon Hakkinen előzésére...
    A mostani pilóták közt Alonso kvalitása kiemelkedő. Messze kimagaslik a mezőnyből. Csak sajnos nem tud rendes csapathoz leigazolni és szerintem távozni is fog a formula 1-ből nemsokára.

    [ Szerkesztve ]

    "It's simple, if it jiggles, it's fat."

  • bambano

    titán

    válasz EmberXY #32 üzenetére

    "hogy a szarabb autót nehezebb vezetni,": csakhogy ezek az autók egyáltalán nem rosszabbak, sőt.
    az idei szabályváltoztatásnak pont az volt az értelme, célja, hogy a tavalyi autók vezetése már annyira könnyű volt, hogy 18 éves suhancok is simán eljártak vele., semmi fizikai kihívás nem volt benne.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • aelod

    veterán

    válasz EmberXY #40 üzenetére

    Hát az a Rosber az itt Hamilton volt ;] 1'21''135-öt. Ez volt a pole lap. 1'25''340 a leggyorsabb kör Alonsoé volt a versenyen.
    2003-ban Schumi: 1'20''963 pole lapja. Leggyorsabb köre 1'21''832.

    Pole laphoz közel vannak (de így is elmarad pl Montoya 2002-es pole lapjától jócskán!). A versenyen futott legjobb körök közt akkor és most meg ég és föld a difi....

    (#41) bambano
    [link] idei és 6.3 :Y :Y

    [ Szerkesztve ]

    "It's simple, if it jiggles, it's fat."

  • aelod

    veterán

    válasz EmberXY #54 üzenetére

    Kopi31415-nak meg is válaszoltad a motorerő témáját..

    "It's simple, if it jiggles, it's fat."

Új hozzászólás Aktív témák