Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz waithEard #3 üzenetére

    @waithEard: Annyi idő alatt lehet, hogy újat is építenének... :)
    (Tudom, pont az a cél, hogy ne kelljen.)

    Sajnos csak annyi info van, hogy 4 hónap volt - hogy mi volt ebben benne, azt nem tudjuk. A SpaceX-nek elég elcseszett logisztikája van, a rakétahajtóművek és rakéták gyártása Kaliforniában zajlik, a rakéták tesztelése Texas-ban (majd itt is lesz egy indítóállásuk, de várhatóan csak 2019-2020 körül lesz kész), majd az indítóállás elsődlegesen most Floridában (Cape Canaveral, a túlvégen) avagy Kaliforniába vissza (Vandenberg légibázis). Mindezt teherautón. Na most ennek az adott fokozatnak még először vissza kellett mennie Kaliforniába, és utána végigjárni ismét ezt az utat...

    Jeff Bezos némi élccel jelentette ki, hogy a Blue Origin majd a New Glenn rakétákat Floridában fogja gyártani, és így egy helyen lesz a gyártás / tesztelés / indítás.

    @ViiiiktorOC: A 16.-ai kilövésnél az első fokozat vissza tért a földre? Információt, képeket és a videó közvetítés alatt nem láttam róla semmit.

    Nem tért vissza, ha megnézted a rakétát az indításnál, akkor láthattad, hogy nem voltak rajta a leszállólábak és a kormányfelületek.

    A miértre én sem tudom a választ. Azt mondták,. hogy az Echostar XXIII 5,5 tonnás, és GTO pályára kellett állítani. A SES-10 5,3 tonna, dettó GTO pályára áll, és ehhez képest lesz leszállási kísérlet az ASDS-re. A történetben van valami susmus, vagy régebbi rakétafokozatot (Falcon 9 v1.1 és nem FT) használtak, vagy az Echostar XXIII esetében valami extra pályamanőver kellett (pl. nem GTO (vagyis transzfer pálya, ahonnan a műhold a saját hajtóművével áll a végső pályájára), hanem GEO pályára kellett állítani), vagy valami ilyesmi. A Falcon 9 FT papíron 5,5 tonnát képes úgy GTO pályára állítani, hogy az első fokozatot visszahozzák, illetve 8,3 tonnát úgy, hogy nem hozzák vissza az első fokozatot, szóval a fene tudja...

    @Euzsolt: Jó nagy, két darab, hozzávetőleg 2x20 méteres panel, mégpedig a jelenlegi egyik legjobb technológiájúakból (angolul Gallium-Arsenide, bevallom most nincs nagyon már erőm utánakeresni, ez pontosan hogyan nevezzük magyarul). Egyébként a 13kW elvben a tervezett élettartam (15év) végi várható teljesítménye, hiszen akkor is ugyanannyi transzpondert (és egyéb rendszert) kell kiszolgáljon, mint a pályára állításakor (ez általános egyébként a műholdak adatainál).

    Itt van egy videó a SES-10-ről, látható benne a napelemtábla is széthajtogatva.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • schawo

    titán

    válasz waithEard #3 üzenetére

    Az a helyzet, hogy a SpaceX jelenleg kritikus booster hiányban szenved. Kifogytak a legyártott boosterekből, és nem is tudnak olyan gyorsan gyártani, ahogy lövöldözik őket. Hajtómű van nagy kupaccal, de rakétatestből szarul állnak. Nagyon nagy szükségük van a visszahozott gyorsítófokozatok újrahasznosítására, úgyhogy hamarosan növekedni fog a most csak 10%-os kedvezmény a visszahozott fokozatok felhasználására.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

Új hozzászólás Aktív témák