Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz #65675776 #26 üzenetére

    Azért szerintem egy alapos repedésvizsgálaton mindenképpen át kellett esnie a sárkánynak.

    Most még igen, feltehetően később már nem lesznek annyira alaposak, ha kellő számú repülésen vannak túl, és látják, hogy hol lehetnek problémák a rakétatestekkel.

    aztán majd felkenhetik a hajukra az olcsó szállítást, ha emiatt nem fogják tudni tartani a határidőket, és esetleg akkora kötbért kell majd fizetniük, hogy abból mindegyik rakétához vehettek volna egy külön Dreamliftert.

    Egy Dreamlifter ára még úgy is 238-261 millió dollár, hogy használt Boeing 747-400-asokat használnak fel. Ez pedig ~2010-es ár. E mellé még probléma, hogy kifutó sem árt, ahol a Dreamlifter le és fel tud szállni (márpedig elég hosszú kifutó kell neki). Van egy tippem, hogy a SpaceX is gondolkozott a dolgon, de jelenleg még nem engedhetik meg maguknak. A cég bevétele 2015-ben cirka 0,9 milliárd dollár volt, és 15 millió dollár veszteséggel zárt a CRS-7 balesete miatt. Eredetileg 2016-ra 1,9 milliárd dollár körüli bevételt reméltek, de ez ugye meghiúsult a szeptemberi AMOS-6 féle baleset miatt. 2016 elején ~1,2 milliárd dollár készpénztartalékuk volt, de ebből 1 milliárdot az Alphabet és a Fidelity a műholdas-internetszolgáltatás projektre adott.

    Ezekből jól látható, hogy legalábbis jelenleg nem opció egy alsó hangon is 300 millió dolláros befektetés a fokozatok légi szállítására...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák