Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 5leteseN

    aktív tag

    válasz Elf #23 üzenetére

    A fékezés(autós analógia:motorfék) alatt is ugyanúgy 80% körüli hatásfoka van az elektromotornak, mint meghajtás alatt. A lassulások egy részénél féket is használ mindenki és bizonyos sebesség alatt nincs már visszatöltés(utánakerestem ennek korábban)!

    Átlagos statisztika alapján a városi forgalomban bevitt energia 35-15% közötti része nyerhető vissza a fékek koptatása helyett! Ez utána ismét felhasználható az aksiból.

    "Bizonyítás": A hasonló teljesítményű Diesel-hez képest a valós forgalomban a II-III-as generációs Prius a felét(vagy még annyit sem) fogyaszt a városban. A gyakorlatban, nem a gyárilag hamisítgatott tesztek alapján!!!
    Mindez úgy, hogy ezek az azonos korú és fejlettségű benzinesek 35%-kal rosszabb hatásfokúak a Diesel-eknél a sokkal kisebb sűrítési viszonyaik miatt.

    Az városi 25km helyett a visszatöltős üzemmódú 35km nem kevés, főleg ha én hozzá szeretném tenni(pedálozni) a saját 60-80-120W-omat is! ;)
    Úgy már kijön majd a számomra egészen szimpatikus 50(+)km is! Hát ezért tartom fontosnak!

    Azt a hsz-edben leírt 0,5%-ot ne sokat hangoztasd!
    Nem kötelező nekem sem elhinni a "Bizonyítást", de a (tekintély-romboló) 0,5% helyett keress rá(ahogy én is tettem korábban) => Dr-Prof Gugli a mi barátunk ;) .

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák