Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Jó reggelt
VietnamFord!Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Jó, hát ami nem megy nekik, azt nem kell erőltetni. Megoldják majd mások, aztán lehet vásárolni technológiát, nem kell égetni a pénzt a fejlesztésnél.
"Sum ergo cogito; cogito ergo dubito" - Jonathan Hepburn
-
btprg
senior tag
Egyébként az, hogy mennyire megy vagy nem megy egy másik kérdés, de: miért is kéne engedni azt, hogy egy bármilyen irányban akár igen nagy sebességgel menni képes tonnás akármi iránya és sebessége kizárólag bugos szoftverektől tudjon függeni?
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
buherton
őstag
Szóval az nem gond, hogy a nagy vasúton több ezer tonnás szerelvények függnek a bugos szoftverektől vagy éppen a repülők. Jaj, de várj most már a bugos szoftver értékeli ki a bőrgyógyászatra beküldött képet is Magyarországon.
Az önvezető autónak van jövője és el fog jönni, amikor valóban működő képes lesz. Azt viszont nem tudom megmondani, hogy mikor
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Hi!King
őstag
Én onnan közelíteném meg a dolgot, hogy ha a bug balesetet okoz, akkor az összes autón javítják, míg ha Józsi büntetőfékezik, akkor még ha Józsitól egy életre el is vennék a jogsit, lesz majd másik Józsi, aki ugyanúgy büntetőfékezni fog, ha Pista figyelmetlenségből balesetet okoz, de tanul belőle, akkor pedig csak ő tanul, más nem.
-
Ez nagy baj, pedig tök jó lenne, ha kijönne a piacra egy olyan kocsi, ami pl elmegy a gyerekért a suliba, elviszi különórára, stb.
#4: csaxólok, hogy 1: a kormányt fogó többé-kevésbbé csupasz majom agytekervényeiben is bugos a szoftver, 2: a jelenlegi 4kerekűek is padlásig vannak tömve szoftvervezérelt megoldásokkal, amik alkalmasint a lehető legabszurdabb pillanatokban kezdik idegesíteni a kormány mögött ülőt.
#6: a gyártók egyelőre brutál felárral árulják a full hagyományos kocsijaikat, 2019hez képest sok teljesen kommersz modellnél megvan a majdnem másfélszeres ár. Ha ehhez még hozzáadsz 20% pluszt "önvezető képességek" címmel, akkor végképp kiárazódik x százmillió vevő a piacról és rajtad marad a drágán kifejlesztett, drágán implementált, drágán engedélyeztetett csilivili.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
#52931072
törölt tag
Azon erőlködnek, hogy olyan ai- t tuszkoljanak minden autóba, ami képes az emberi sofőrt helyettesíteni. Ez olyan komplikált és drága lesz, hogy gazdaságosabb lesz autót bérelni sofőrrel.
A ford most lebukott egyébként, kiderült, hogy csak kormányt, váltókart és a pedálokat akarják kispórolni a járművekből, bukta.
Valszeg egyszerűbb lesz valami félautonóm rendszert kitalálni egy külső forgalomirányító rendszerrel a légiközlekedés mintájára. -
-
arty
veterán
no, csak nem lement valami ford fejes a fejlesztők közé egy ~fél napra?
gondolom eddig csupán a havi reportokat nézték, minden rendben, haladunk, jó lesz......
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
tomcat78
őstag
Kell a pénz a F1-re?
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Somatom
veterán
Ki volt az? Egyáltalán nem hülyeség. Akar a franc 10-12 óra meló után még hazavezetni Németországból. Havi egy oda-vissza. Nyolc év alatt, az majdnem 100 -szor. Uncsi. De, az ember ne keverje össze a vágyait a lehetőségeivel! Örökké fiatalnak lenni is jó lenne, csak hát ...
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
swtrooper
csendes tag
Helyes, 1990-2008 közötti autót kell venni azok a legjobbak.
Csak személyes átvétel! A találkozóra FELKÉSZÜLTEN érkezzen, nem tudok mindig visszaadni, nem vagyok pénzváltó, sem ATM kezelő, kérem a pénzt előre kikészíteni köszönöm. Unatkozók, imbecilek, "bocsimégsemkell", link alakok ne írjanak!!!!
-
nagyúr
"Már nem hisz az önvezetésben az egyik legnagyobb autógyártó"
Ugy kellett volna, hogy:
"Sokkolo: mutatjuk, hogy melyik autogyarto nem hisz az onvezetesben!"
(mert azt baromi nehez lenne beleirni a cimbe, hogy "Ford")
while (!sleep) sheep++;
-
swtrooper
csendes tag
De biz ám, hogy volt Aztán jött a Suzuki.
Csak személyes átvétel! A találkozóra FELKÉSZÜLTEN érkezzen, nem tudok mindig visszaadni, nem vagyok pénzváltó, sem ATM kezelő, kérem a pénzt előre kikészíteni köszönöm. Unatkozók, imbecilek, "bocsimégsemkell", link alakok ne írjanak!!!!
-
swtrooper
csendes tag
-
Somatom
veterán
válasz swtrooper #20 üzenetére
Suzukim nem volt (de, vezettem többet is). Kétütemű Trabiból volt három, Zsigulátorból meg kettő. Nem osztom a véleményed, hogy a 1990-2008 közötti autók mind jobbak. Azok között is volt jó, meg rossz. Trabival, meg Zsigulival is voltam Németországban, de azért rendszeresen nem szeretnék azokkal kijárkálni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
buherton
őstag
Az akkori kor - szerintem - vitathatatlan előnye volt, hogy mivel csak néhány autó fajta volt elérhető a piacon és azok is kis számú variációban, ezért az utolsó utáni falu sufnijában is találhattál alkatrészt, ha lerobbant a kocsi. Igen, de ugye le is robbantak, míg az akkori nyugati autók meg nem.
Igen, picit kisarkítottam a helyzetet, de remélem átment a lényeg.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
btprg
senior tag
A vasúti több ezer tonnás szerelvény a sínen megy, és repülők se cikáznak az emberek között lépten-nyomon a városban, hanem csak jó magasan a levegőben vezetődik magától. Ha ezek hasonló bonyolultságú problémák lennének, akkor már rég lenne jó önvezető autó.
#5:
Te eldöntheted hogy nem fogsz inni meg tiktokozni vezetés közben, arra viszont nem lenne ráhatásod, hogy a kormány nélküli guruló koporsó 130-nál elkerüli-e a kamiont vagy a betonfalat. Az embert felelősségre lehet vonni, a bugos szoftvert nem. (Olyan fejlesztő se lesz, aki aláírja, hogy megy a börtönbe ha miatta meghal valaki.)#9, 10:
Filozófiai kérdés, hogy emberek akarunk-e maradni egy emberi világban, vagy ne csináljunk semmit, mert úgyis mindenben szarok vagyunk célgépekhez képest, és építsünk falansztert ahol minden optimális és hülyebiztos. Én az emberi világra szavazok, nem a sci-fi disztópiára. Egyetérteni persze nem kötelező velem"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
buherton
őstag
A vasúti több ezer tonnás szerelvény a sínen megy
És nem tudják teljes biztonsággal megmondani hogy hol jár a szerelvény. Ezt egy vasútbiztonsági szakmeber mondta nekem.
hanem csak jó magasan a levegőben vezetődik magától.
És a landolást is vígan megoldja az autoland.
Ha ezek hasonló bonyolultságú problémák lennének, akkor már rég lenne jó önvezető autó.
Az önvezető autónak szimplán nincs igazán olyan releváns háttere, mint a vonatnál vagy a repülőnél az önvezetésnek. A Tesla előtt melyik gyártó vette igazán komolyan az övezetést?
MOD:
Filozófiai kérdés, hogy emberek akarunk-e maradni egy emberi világban, vagy ne csináljunk semmit, mert úgyis mindenben szarok vagyunk célgépekhez képest, és építsünk falansztert ahol minden optimális és hülyebiztos. Én az emberi világra szavazok, nem a sci-fi disztópiára. Egyetérteni persze nem kötelező velem.A megközelítéssel nem értek egyet. Én azért szeretnék önvezető autót, hogy helyette más és számomra értékesebb dolgot csinálhassak közben. Városban a dugóban nem akarok tötyögni, meg bosszankodni, hogy más mekkora paraszt. A ChatGPT és társainak is azért örülök, hogy végre elindult ez az irány, hogy vegyék le a vállamról azokat - az egyébként ML-el kiváltható - feladatokat, amiket nem szeretek.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
ddekany
veterán
Legalább is abban nem hisz a Ford, hogy a többekkel bírná a versenyt... Azt nem tudjuk, hogy többek sikerében hisz-e.
-
nagyúr
És nem tudják teljes biztonsággal megmondani hogy hol jár a szerelvény. Ezt egy vasútbiztonsági szakmeber mondta nekem.
[Pedig erre szolgál az EMIG...].
Te is megnézheted, [erre van a publikus verziója].
Ha persze nincs az adott szerelvényen megfelelő eszköz, avagy műszaki hiba áll fent, akkor valóban nem fogja tudni. Erre csak a kötelezővé tett előírások és a redundancia biztosítása lehetne megoldás. Csak az még egy kalap pénz....A Tesla előtt melyik gyártó vette igazán komolyan az övezetést?
Hát jó pár gyártó, persze főleg állami támogatással, ne menjünk messzire, Nyugat-Európában az 1980-as években már volt önvezető autó-fejlesztés, amiben a Mercedes-Benz is részt vett ( [cikk erről angol nyelven], Ernst Dickmanns illetve az "EUREKA Prometheus" kulcsszóval lehet még találni párat ). A DARPA (és előd szervezetei) pedig szintén az 1980-as évektől égették a pénzt ilyen célból, bár első sorban katonai célú felhasználásra, de ezekben autógyártók is részt vettek bőven, még messze az előtt, hogy a Tesla egyáltalán megszületett.Megjegyzés: én is az önvezető technológia mellett kardoskodom, félre értés ne essék.
A napi ingázásba is sávtartó elektronika és radaros tempomat segít. Imádom, pedig nagyjából az első lépcsője az önvezetésnek...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
ddekany
veterán
A 80-as években önvezető autó fejlesztés... de csak trollságóbl csinálták? Az emberek naivitása ilyen téren mindig megdöbbent. Hogy nem észlelik, hogy mennyire komplex amit csinálnak nap mint nap. Még ma se reális akkora számítási teljesítményt belepréselni egy autóba, hogy az teljes önvezetés reális legyen, hogy arról ne is beszéljün, hogy szoftver (mint "AI") oldalon is még csak tapogatózunk.
-
swtrooper
csendes tag
Elhiszem, de sokkal megbízhatóbbak a japán faék szívóbenzin motoros kocsik, amikben még alig van elektronika.
Csak személyes átvétel! A találkozóra FELKÉSZÜLTEN érkezzen, nem tudok mindig visszaadni, nem vagyok pénzváltó, sem ATM kezelő, kérem a pénzt előre kikészíteni köszönöm. Unatkozók, imbecilek, "bocsimégsemkell", link alakok ne írjanak!!!!
-
-
nagyúr
Az megvan, hogy teljesen automatikus repülés az 1960-as évek óta létezik? Hogy már a Vosztok is automatikusan repült (Gagarin gyakorlatilag utas volt végig az űrrepülésében)? Létezik hajóknál, sőt, szárazföldi járműveknél is egy ideje, különféle kompromisszumokkal.
Igen, az önvezetés fejlesztését nem pár éve kezdték el...Hogy a közutakon használható átlagos autózásban, a ma elvárható biztonsági elvárásokkal elterjedjen, az egy másik történet...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
emelhu
aktív tag
"Erre csak a kötelezővé tett előírások és a redundancia biztosítása lehetne megoldás. Csak az még egy kalap pénz...."
Redundanciának pl. miért nem képesek olcsón megoldani, hogy van a vonaton egy GPS képes kütyü ("mobil") ami rendszeresen neten vagy ha az épp nem elérhető akkor SMS-ben küldözgetni a szerelvény azonosítót és pozíciót.
És a központi irányítás mellett a lokális mozdony kütyüje lekéri a szervertől a közeli mozdonyok pozícióját. (mondjuk párhuzamos sínpárok esetén egy nem is túl bonyolult kamerás képfeldolgozás az adatcsomaghoz adhatja, hogy melyik oldali sínen van a mozdony.... bár csak az egyiken lenne szabad lennie
És lokálisan figyelmeztet ill. vészfékez, ha közelítenek a mozdonyok. -
gabor7th
addikt
A valóságot nem lehet mindörökre ignorálni... következmények nélkül. Nyilván nem lehet eladni valamit a lakosságnak, ami folyton az életét veszélyezteti... igazából. Persze a marketing pont az ellenkezőjéről szól. Zsákutca. Ők még viszonylag időben észrevették...
[ Szerkesztve ]
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
gabor7th
addikt
És persze van még bőven ma még sztárolt "megoldás", amire vár a hasonló, megkésett felismerés.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
Hi!King
őstag
A nehézség szerintem jogilag és morálisan súlyosabb, mint technológiailag ez esetben, mert ha arányaiban tized annyi balesetet okoz majd az önvezetés mint az emberi sofőrök, akkor is fel lesz kapva a médiában, meg boncolgatni fogják a felelősség kérdését.
Egyébként a felelősség kérdése annyiban vicces magyar szemszögből, hogy jelenleg Magyarárországon emberi sofőrök esetében sem megoldott. Mert nem csak arról van szó, hogy egyébként nevetséges büntetést kapnak még a durván felelőtlenül közlekedő gázolók is, hanem arról is, hogy nincs arányos kártérítés, 1-2 milliót tudnak kiperelni az elkövetőből az áldozatok olyan baleseteknél, ahol az egész életük tönkre lett téve, beleértve az anyagilag egyébként jól becsülhető, adott esetben több száz millió forint jelenértékű munkaképességüket is. És akkor jönnek itt emberek azzal, hogy ha nem ember csap el, hanem gép, akkor nincs ki vállalja a felelősséget, miközben ma ott tartunk, hogy közel 0 a felelősségvállalás hazánkban a közlekedés terén, és a viselkedés is ennek megfelelő.
-
btprg
senior tag
Igen, valóban másképp közelítem meg a problémát. Én inkább akkor akarok csak vezetni, amikor szívesen vezetek, és nem járok hétköznap a dugóban autóval, csak nagyon ritkán. Inkább tömegközlekedek, és akkor közben tudok mást csinálni. De persze megértem, hogy valakinek ez nem opció.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Somatom
veterán
-
forumpista
aktív tag
Szvsz, ugyanilyen problemakor a szoftverfrissitesek temakore is.
Eddig ugye kb, az volt az altalanos hogy 5 ev utan mar lof@sz frissitest sem kapott az auto (nem veletlen van teli hasznalhatlan gps-szel az osszes auto, a terkep mar ezer eve elavult es nincs hozza semmi update).Na most egy full onvezeto auto ami 5 ev utan nem kapja meg a szukseges hibajavitasokat meg kressz valtozasokat hat… mehet a bontoba…
ez ugyben a Tesla legalabb jo peldaval jar elol, de a tobbi autogyarnal nekem komoly ketsegeim vannak, foleg hogy ok meg profitalnak is abbol ha a kocsijuk 5 ev utan kuka.
-
tonyrulez
őstag
Vonat - az ETCS egy rendkívül robosztus rendszer, és az ATO over ETCS-t ne hasonlítsuk akármelyik önvezető autóéhoz. Arról nem is beszélve hogy kötöttpályán haladnak, rajtuk kívül más nem lehet ott, más forgalmat keresztezve pedig jó előre sorompókat zárnak. Emellett ott ül a mozdonyvezető és simogatja-nyomogatja az éberség ellenőrzőt, és a központban is figyelnek. Baj esetén azonnali beavatkozás.
Repülő - robotpilóta esetén is nem véletlenül ül ott 2 pilóta, egyikük legalább folyamatosan monitorozza hogy mit művel a "bugos szoftver". Mást esznek hátha egyikük rosszul lesz / belehal ételmérgezésbe. Levegőben ismert minden változó, minden repülő ott van a radaron, nem fog eléjük ugrani senki.
Autó - akkor fog működni ugyanúgy mint a fentiek, ha minimum minden egyes autó kommunikál egymással. A sofőrökre pedig nem bízhatsz semmit, mert amint megmondják nekik hogy elmegy az autó magától, hozzá se fog nyúlni semmihez, lefekszik aludni / beül hátulra laptopozni. Na emiatt még robosztusabb rendszer kell, mint a vonatok vagy repülők esetén, ahol meg konstans emberi felügyelet van (akár helyileg, akár távolról pl. metró esetében). És az már tényleg utópisztikus.
[ Szerkesztve ]
4 8 15 16 23 42
-
ddekany
veterán
Teljes önvezetés csak úgy fog menni, ha a gyártó vállalja a felelőséget. Ami mindig pénzbeni kártérítés, és nem börtön (eltekintve hipotetikus esetektől, mikor valaki nagyon tudatosan durván figyelmen kívül hagyta a biztonságot). Hiszen ki van mondva, hogy nem kell az utat figyelned. Ha sokkal biztonságosabb lesz, mint egy ember, akkor ezt már csak be tudják építeni az árba. De jelenleg a kemény akadály, hogy nem tudjuk szoftveresen megvalósítani amit kéne (és mikor elérünk oda, hogy megtudnánk, ki tudja mekkora hardvert igényelne az, mert nem lehet a kocsiba betenni valami KW-okat zabáló szörnyet, ami ráadásul többe kerül mint azon kívül az egész kocsi).
[ Szerkesztve ]
-
tonyrulez
őstag
válasz Foglalt név #48 üzenetére
Ha postáskocsi beszorul a sorompók közé, akkor ígyis-úgyis keresztülrobog rajta a vonat, attól függetlenül hogy épp ember vagy gép vezeti.
[ Szerkesztve ]
4 8 15 16 23 42
-
ddekany
veterán
válasz forumpista #44 üzenetére
Törvényileg kötelezni kell őket, környezetvédelmi okokra hivatkozva. Persze a részletek az jó kérdés, azaz hány évig mit kell biztosítaniuk, és mennyiért. (20 éves kocsiba update, amikor azóta a hardver teljesítménye sokszoros? Nem reális. Akkor viszont legyen cserélhető külön a számítógép benne... de vajon mennyiért.)
Új hozzászólás Aktív témák
- 32 GB DDR4 ECC legolcsòbb egyben !!!
- Zotac Twin Edge OC RTX 3060 Ti
- AKCIÓ! AMD GAMER PC: Ryzen 7 5700X / B450 / RX 6700XT 12GB / 2TB SSD / 16GB 3200MHz / 750W Moduláris
- Új állapotú Dell 14,1" Érintő kijelző,FullHd IPS,16GB RAM,i5 8350u(8x3,6Ghz)világító bill,SSD, jó ak
- Asus ZenBook(16mm!),13,3"4K(3200x1800)IPS,core i7 5500u,8GB Ram,512GB SSD,7 óra akku
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest