-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Üdv!
Utángyártott légrugózásban otthon van itt vki? -
Teasüti
nagyúr
válasz bitpork #199309 üzenetére
A technika érdekelne, hogy hogy lehetséges a magasságállítás a rugóállandó jelentős változása nélkül? Egyes beszámolok szerint egy leültetett autó is lehet olyan kényelmes, mint kiemelve és nem kéne sok különbség legyen a jármű viselkedésében.
Van erre vmi szakmai cikk, ami ezt taglalja?
Próbáltam keresni a double covulated légrúgok működéséről vmi mélyebb cikket, de semmi.
Tanulmányt is csak érintőlegest.Aztán nézegettem az Air Ride rendszereit és lehidaltam az árától, viszont gyűjtenék érveket és ellenérveket.
A mostani kocsim nem nagy értékű (2006 w169) de imádom, alig 70k km van benne és még pár évig biztos megtartom. Szóval a kocsi értékének nagy része meredeken hangzik. De ha lecserélem (Citroen C5/6 esetleg Mercedes C-class van gyári, ami még elérhető árban), akkor igazából nincs gyári légrugós ilyen kategóriában - estate, suv, saloon, coupe nekem nem praktikus: imádom a supermini hatchback-et, városba isteni és jól pakolható is.Ami meg Igazából érdekel, h tényleg ez a luxus netovábbja? Vertikális vibráció szigetelés (vibration comfort) a fő szempont, az ültetés nem cél.
-
Teasüti
nagyúr
válasz tboy93 #199323 üzenetére
Nekem ez szerencsére irreleváns.
Magyar viszonylatban amúgy már a 2000-es évek elején láttam tuning kiállításon Air Ride-ot vmi kék/narancs VW-ben, szóval annyira illegális nem lehet.Engem főként annyi érdekelne, h tényleg olyan luxus kényelmes egy ilyen átalakítás, mintha felhőn közlekednél?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tboy93 #199335 üzenetére
Nemtom miről beszélsz. Motoron a hangos kipuff is fülre megy itt. Ha nem bántja a szerelő dobhártyáját, akkor átmegy. Haverom motorján nyitott dob van. A város másik végéből hallani lehet ha jön, és sosem kötöttek bele műszakin. Meg sincs neki az eredeti dob. Én meg led szalagokkal (programozható, szóval váltakozó fényű ráadásul) kivilágítva közlekedtem rendőrautó előtt-mögött-mellett-felett-alatt és sosem szóltak érte. Van aki még előre is színes helyzetjelzőket használ, stb.
Hivatalosan ezeket elvileg nem lehetne, volt is rá látszat intézkedés, hogy mérnek hangot az út szélén, stb. De én még nem hallottam senkiről, akit megbüntettek volna ilyennel. Itt pont fordítva működik a hatóság. Van némi publicitása ezeknek, de igazából tesznek rá nagy ívben.
A motor fél indexszel ment át most (ledes index kapott egy pofont és kiment több mint a fele a ledsornak), csak megjegyzés mezőben említették meg, meg megígértem, hogy kicserélem azonnal. Tuning autó meg kb minden utcasarkon befordul egy. Custom fényezés, body kit, leültetve, hangos kipuff, túlméretes felnik, tán még szélesítve is van. Azokat tuti nem alakítják vissza műszaki előtt.
Air Ride-nak még nem néztem utána így, de a gyártó honlapján GYIK-ban azt írják legális, ha szakszerűen van berakva a kit és nem jelent veszélyt. Ez utóbbi megállapítása itt a vizsgáztatótól függ, de amúgy elég laza a kultúra ilyen szempontból. Csak elméletben probléma a hangos kipuff és társai, de ha nem hajnali kettőkor tolod neki a város szélén F1 hanggal, akkor igazából senkit nem zavar. Persze az embereket azért megosztja, de a netes komment húszárok amúgy is imádnak vitatkozni mindenen, ami közlekedés.A magyar bürokrácia meg arra van kiépülve, hogy senkinek ne kelljen tartania a hátát semmiért. Ott meg se lepődök rajta, ha egy vizsgáztató beleköt mindenbe, ami nem gyári.
Persze a műszakit azt itt is komolyan veszik (de valahogy a füstölő dízelmozdonyokat nem akarják megbuktatni itt se... ), még a pedálon lévő gumit is kicseréltetik veled, ha kopott. De itt megvan a hatáskörük és józan eszük döntést hozni az ilyen dolgokban.
Ha a tesztpadon a fék tökéletes munkát végez, akkor nekik az már mindegy, hogy miből van.
A határérték legyen meg, oszt mehet a dolgára.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Üdv!
Angol autó honosításában van itt vki jártas?
Mibe kerül lepapírozni?
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
Hali!
Modern turbo diesel-nél a start-stop rendszer mennyire árt a turbónak? -
-
Teasüti
nagyúr
válasz MC Pite #264565 üzenetére
Szóval elvileg nem kell aggódni és feltételezhetjük, hogy a gyártó mérnökei nem ostobák. Ugyanakkor bizonyára eldobásra van tervezve ez a kocsi is, ahogy a többi is.
Nekem tetszik amúgy a koncepció, de soha nem volt még start/stop kocsim, nem tudom mire számíthatok. De ha nincs szignifikáns élettartam csökkenés miatta, akkor nekem ennyi elég.
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
Hali!
Tetőre szerelhető sátrat felteszem nem lehet minden kocsira felrakni, ugye?
Ha nekem a kézikönyv azt írja, hogy cirka 50 kilóval terhelhető a tetőcsomagtartó, akkor felejtős gondolom. Ezek szerint kell legyenek olyan kocsik, amiknek a teteje elbír több száz kilót is specifikáció szerint? Mert itt a sátor önsúlya is van ennyi, meg még két ember ha benne alszik, meg a képen lévő kihajtható tálca még ráadásul egy jókora hajlító nyomatékot is jelent...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz szabonagyur #267826 üzenetére
Sima városi hatchback-ek. Egy Citroen Cactus konkrétan. De a W169 Mercim is 50-60 kilóra volt specifikálva. Igaz a keresztvasak is elvileg 75 kilónál megállnak. Legalábbis ez az olcsó négyzetes szelvény, ami nekem van.
#267829Qru
Tehát akkor nem kell attól tartani, hogy X autó teteje összerogyik két ember alatt?
Persze ha a terhelés a rögzítési pontokon oszlik el. Mert amúgy a tető maga az egy vékony bádog, ami még mosáskor is hupog.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
A létra itt teherviselő elem? Nem gondoltam volna.
#267833MC Pite
Aztaqrva. Most görgettem le az oldal aljára. Gondoltam elírtad egy helyértékkel a vesszőt, de sajnos nem.
Hát akkor nem veszünk tetősátrat.Nincs gyári sín vagy korlát. A keresztvashoz most nézek adaptert. Ez rá van csak hajlítva az ajtó keretre és egy csavar fogja. Akkor ez max biciklire lesz jó, meg néha egy kis faanyagra.
De azért azt hinném ezen a ponton meg kell legyen erősítve a tető.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz MC Pite #268125 üzenetére
Szóval nem hiteltelen, hogy azt mondom, csak akkora autóra célozzon az ember, amekkora tényleg kell, mert ekkora kellett, családban és ismerősök is többször mondták hogy vegyél Grand ilyet meg Grand olyat, nagy egyterűt, nagy suv-ot, stb. Akar a tököm sokat költeni üzamanyagra, alkatrészre, meg nem szeretem ha a méret a vezethetőség rovására megy. Ezerszer inkább rakok fel évente 2× boxot a tetőre, minthogy mindig a nagyobb tengelytávú, billegő farú telefonfülkét terelgessek, aminek a nagyobb terhelhetőség miatt olyan rugói vannak, mint a személyszállító vonatkocsiknak. Vagy suv-ként ezt még megfejelik emeléssel és kőnehéz kerékkel és szar hangolással is esetleg. No way.
Friss Cactus tulajként mosolyogva bólogattam olvasás közben.
Citroen "Hydro Cushion" meg lágyan elringat az úton. Meg valahogy a fekvőrendőr se zavar már annyira, mint korábban. -
Teasüti
nagyúr
Hali!
2020-as Citroen-en számomra újdonság, hogy az ablaktörlő mosó folyadékot a lapátra vezetik ki. Nem próbáltam még szétszedni, de ránézésre nem jöttem rá hogyan lesz itt lapát csere. Itt most akkor a fúvókával együtt cserélendő a lapát vagy le lehet operálni a lapátról valahogy? Felteszem jó drága lapátok lehetnek ezek. Vagy tudok venni hozzá utángyártott Bosch Aero-t esetleg?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz MC Pite #270861 üzenetére
Van külön PSA topik?
Hagyományos betétből van is itthon. Még előző kocsin a Bosch lapátokhoz vettem, de egyáltalán nem tartós. Fél évet alig bírtak ki. Azt is ha rendszeresen wax-olva volt a szélvédő. Persze nálam már akkor cserés, ha már nem töröl tökéletesen vagy némán.
Nem értek annyira az ablaktörlők lelkivilágához, de a Bosch pl. nem grafittal vonja be a betéteit? Aztán ha az a réteg lekopik, effektíve mehet a kukába. Nálam alig pár óra üzem után lekopik általában. Utána már nyikordul, nem sokkal később már kacsázik az üvegen.
Wax is csak egy-egy órára gyógyír. Új Bosch Aerotwin lapátok is kb egy-két hétig voltak jók egy esős szezonban. Olyan 10-15 óra üzem után már megkoptak.De nem gondolom, hogy a drága gyári lapát annyival minőségibb lenne vagy igen?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hali!
Használ vki napelemet akku csepptöltésére állandó bekötéssel?
Van erről tapasztalat? Mekkora napelem kellene egy start/stop akku napi szintű karbantartására*? Hova érdemes bekötni a műszerfalon? Meg kell-e szakítani az áramkört üzem közben, vagy rajta maradhat? Ilyesmik.
*Probléma, hogy az akku nem töltődik fel napi 1-2 óra vezetéssel. Mióta fedélzeti kamera is be van kötve, azóta meg pláne. Start/stop egyáltalán nem üzemel, nap végére sem. Szóval a 83%-ot biztos nem üti meg. Keyless entry van, állítólag ezek a rendszerek még készenlétben is fogyasztanak annyit, hogy egy vakáció után nem indul be a kocsi. -
Teasüti
nagyúr
válasz molnarpeter #272475 üzenetére
2020 Cactus. Minden gyári még elvileg. Akkutöltés után működik a start/stop. Csak álló helyzetben kisül az akku annyira, hogy fél nappal később már nem működik. Kamera beszerelése óta meg pláne. Nem is a start/stop volna a lényeg - hanem, hogy ne érjen meglepetés, hogy majd egyszer nem indul be, mert kisült az akku álló helyzetben.
Kérdeztem a márkaszervizt mit gondolnak az ötletről. Érdemben nem tudtak hozzászólni a kérdéshez.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz MasterMark #272479 üzenetére
Volt bent diagnosztikán garanciában. Nem volt hiba a rendszerben sehol. Én is azzal érveltem, hogy mikor elhoztam a kocsit aznap vagy 5 órát vezettem és hogy hogy nem töltött fel a nap végére?! Azt a választ kaptam, hogy márpedig ennyi autózás kevés.
Állítólag még az oda-vissza 40-40 perc munkába járás országúton is kevés. Majdnem még merül is tőle az akku, úgy állítja be a forgalmazó.
Én őszintén nem értem. Legutóbbi tudomásom szerint (10-20 évvel ezelőtti kocsik) egy generátornak simán elő kellene tudni állítani 2-300 Wattot. Ennyivel hogy a lótúróba nem tud feltölteni egy akkumulátor? Vagy a modern kocsikon alulméretezett generátor van? Működtetik a fényszórókat meg az infotainment rendszert és kifújt? Ráakasztok egy fogyasztót a szivargyújtóra és megáll a kocsi?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz molnarpeter #272484 üzenetére
Nemtom PSA-nál mennyi a célérték, de nekem a márkaszalonban 83%-ot mondtak, hogy az alatt megáll a start/stop. Felteszem akkor a töltési cél ennél magassabb kéne legyen.
Felteszem a nap végi kalibráció se történik meg egy működő kamera mellett, mert az 100 mA-nél tuti többet vesz fel. Nem mintha a kamera előtt működött volna a start/stop, szóval ez most mellékes.
Akkor már csak annyi a kérdés, hogy külső csepptöltést mennyire tolerál a rendszer?#272486Qru
Ebbe a játékba nem mennék bele igazán, mert nagyon zsebbe nyúlós történet és nincs garancia rá, hogy bármit elér vele az ember.
Olvastam már olyan beszámolókat, hogy cseréltek akkut, cseréltek generátort is és még azután se működött a start/stop.
De meglep, hogy combosabb generátorokat építenek be manapság, viszont le van szabályozva a töltés. Szóval lehet akármi.
Mondjuk van itthon oszcilloszkóp, de én biztos nem állok neki töltést méregetni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hali!
Citroen Cactus 2020 diesel. Kicsit túllőttem az motorolajjal. Olyan 2 decivel több ment bele, mint kéne: 3.5 liter. Kicsit összezavar, hogy fél litert írnak a szűrőre. Az is cserélve lett, de az 5 literes kannából úgy 3.7 ment bele és max fölött vagyok a nívópálcán.
Rátöltés előtt már járt egyet, szóval az új szűrőnek is olajban kell lennie. Nem értem akkor a fél literes ráhagyást a szűrőre. Maradhat, vagy eresszem le? Járhat egy 5 percet, amíg visszaállok a rámpára, vagy akkor ezt itt helyben fel kell emelni ahol rátöltöttem?
Köszi![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Köszi!
Találtam itthon egy fecskendőt és vékony csövet. Egy bögre olajjal (nem nevet) később most éppen maxon áll. Ez nekem megfelel. Bár egyes amcsi beszámolók szerint pár deci nem szokott problémát okozni. Állítólag a problémák olyan liter körül indulnak, de többnyire csak kinyomja az olajat a motor a kartelgáz nyílásán - és összefos mindent az airbox alatt. Nem tudom a habverés az ilyenkor ideiglenes probléma-e és leállítás után elül-e a hab?
#274955MC Pite
Nem tudtam mekkora a kapacitása. Utólag kerestem ki.
Empirikusra vettem: két liter után láttam minimumon. Még egy liter után felénél. Akkor mondom belemegy a negyedik liter is. Oszt még túl is becsültem, mert csak 3.7 körül sikerült, ha lehet hinni a kannának - és valóban 5 liter volt benne.
De nem értem hol ment félre a dolog. A weboldal szerint 3.5+0.5 liter kellene bele, ha cserélem a szűrőt. Általában ezt szokta jelenteni a szűrőre vonatkozó mennyiség. Nem?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hali!
Kézi váltónál ha behúzott kézifék mellett üresből egyesbe kapcsoláskor egy alig érezhető lökés keletkezik a kocsin miközben sebességbe teszik, ez hiba? Eddig egy autónál se éreztem ilyet, hogy benyomott kuplung mellett üresből sebességbe téve megmozdul a kocsi.
Gyakran elakad az első fokozat félúton. Ilyenkor kicsit játszani kell vele, hogy bemenjen. Néha bemegy erőből, néha kicsit meg kell mozdítani a kocsit hozzá, néha csak második nekifutásra kapcsol.
A kocsiban 10k km van össz-vissz, annyira kopott nem lehet. Egy Citroen C4 váltóról van szó, szóval kb a francia sajt keménységével vetekszik. Nem tudom francia autókon miért olyan nehéz kapcsolni az egyest, de nem ez az első ilyen tapasztalatom.
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
válasz kenwood #281931 üzenetére
Olyan érzés, mint mikor egy motor(kerékpár)t üresből egyesbe rúgsz. Csak még annál is finomabb, de ott van néha. Szerintem ilyenkor az történik, hogy a vmiért a váltó fordít a kerekeken egy-két fokot. Ezt érezni rajta. Ha be van húzva a kézifék éppen, akkor hangyányit be is bólint a kocsi egy pillanatra. De alig feltűnő. Más talán észre se venné.
#281927Alusky
Input shaft és counter shaft a motorral együtt forog üresben, ugye? Felteszem kuplungoláskor ez még forog egy darabig tehetetlenségéből adódóan. Output shaft az ilyenkor ugye áll, mivel a kocsi is áll. Szóval az mitől lehet, hogy gyakran nehezen veszi az egyest? Olyan benyomásom van így érzésre, hogy a körmök együttállása elsőre nem jön össze. Második nekifutásra már simán becsúszik. Pedig üresben járó motor mellett elvileg forgó fogaskerekekkel nem kéne könnyebben kapcsolnia, mint álló fogaskerekekkel? Amikor elakad félúton és ekkor ha nyomás alatt tartom a váltó villát és közben elengedem a féket és gurulok két centit, máris beveszi.Viszont ha kettesből indulok, azzal nincs ilyen problémám. A kettest beveszi szépen álló helyzetben is.
#281930Tsebacsi
Nem gondolom, hogy kuplung probléma lenne. Kinyom az rendesen. Nagyon lassan ha elkezdem felengedni, akkor azzal is rá tudok segíteni a váltásra a kocsi arrébb gurulásához hasonlóan. De ezt élesben zöld lámpánál sosem játszom el, mert bazi nagyot oda tud baszni a váltónak. Ezt csak álló helyzetben kísérletezve próbáltam eddig.
Meg ha a kuplung nem old fel teljesen, akkor váltogatni se tudnék finoman és csattogna össze-vissza, nem? A többi fokozat az vaj simán működik. Csak az egyes nehéz.De ez nekem ilyen tipikus tapasztalat, hogy az egyes nehezen kapcsolható az autókon. Ez nem vmi közismert betegség? Mi az ami elkopik az egyes fokozaton, de a többin meg nem annyira? (Kivéve nagyon beteg váltóknál már, ahol 1st -> 2nd is izomból megy csak.)
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz kisza25 #281939 üzenetére
6 sebességes dízel. Van benne szinkron. Különben recsegne.
Vissza üres és második kuplungolásra beveszi. Elsőre akad el sokszor. Azt is a lámpánál állva. Vagyis mondjuk kanyar előtt leváltani könnyedén lehet. Kuplungra nem gyanakszok, mert nagyon kezes tartománya van a pedálnak. Fele alatt már teljesen szét van kapcsolva, felétől felfelé meg van egy nagyon jól érezhető átmeneti tartomány és kb csak a teteje vége felé kapcsol össze teljes erővel. Egy szőnyeg itt nem oszt-szoroz.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz kenwood #281987 üzenetére
Ma rájöttem, hogy ha lenyomva tartom a kuplungot két másodpercig mielőtt hozzányúlok a váltóhoz (előtte üresben), akkor beveszi elsőre.
Vki említette feljebb, hogy ha áll a counter shaft, akkor könnyebben kapcsol.
Végül ez lesz a megoldás. Most tréningelem magam, hogy nagypapásan kapcsoljam a sebességet. Mint mikor vezetni tanultam: kuplung be, koncentrál két másodpercig, első fokozat finoman és lassan. Eddig is türelmetlen volt mindenki mögöttem a zöldnél mert nem huzatom ki az egyest, na majd ezután már dudálni is fognak.Szóval tboldi szerint ezek a váltók ezek ilyenek. GM vagy PSA, mind egy kutya.
A helyett, hogy csiszolna rajta a gyártó, inkább tesz a kocsiba start/stoppot, hisz álló motorral nem forog a counter shaft sem. Tény, hogy álló motorral nem feltűnő a probléma.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Nekem ezzel nincs is bajom. Szeretek nyugisan, civilizáltan közlekedni.
Csak épp mindenki másnak van ezzel baja mögöttem.
De ha így kell váltani ezeket üzemszerűen, hogy kuplung, várakozás, egyes, akkor nem csodálom miért van leamortizálva kb minden használt autó százezernél.
Erre mifelénk emberek többnyire izomból váltanak.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tboldi #282026 üzenetére
De álló output shaft mellett is ugyanaz történik, nem? Szinkrongyűrű megállítja a counter shaft-ot és a kapcsoló körmök vagy együttállnak, vagy megakadnak egymáson.
Menet közben is ugyanígy képzelem el, mikor a szinkrongyűrű egyazon fordulatra hozza a két tengelyt, hogy egymáshoz képest áll a két tengely és vagy együttállnak a körmök, vagy nem. Vagy nem így történik? Van ott egy kis csúszás szinkrongyűrű ide vagy oda?
Ilyen szempontból miért nem mindegy, hogy a gyűrű állítja meg a counter shaft-ot, vagy pedig megvárom amíg magától megáll?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz kenwood #282121 üzenetére
Én erre a konkrét feladatra egy Artificial Narrow Intelligence-re gondolnék, valamint egy kezdetleges Reactive Machine elven működőre, esetleg némi memóriával a mintafelismerés tréningjéhez.
Igen, a játékokban lévő gépi ellenfelek is AI-nak számítanak, hisz valósidejű választ tudnak adni külső ingerekre a környezetükben. Amire utalsz, az gondolom az Artificial General Intelligence lesz, ami még kicsit odébb van. Ide nincs szükség általános intelligenciára, hisz nem egy svájci bicskáról van szó, hanem egy célszerszámról egyetlen feladatra.
De a forgalomirányításhoz már egy deep learning-nek is elégnek kellene lennie szerintem, ami már elég régóta kiforrott dolog. Olyannyira, hogy már a közszféra számára is szabadon felhasználható, akár ingyenesen is.
Miért csak most foglalkoznak a forgalomirányítással AI alapon, amikor ennek az alapjai már elég régóta adottak? Már komplett városirányítást várnék, nem csak egy kereszteződést összehangolva.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #282120 üzenetére
Olvasgattam kicsit hol tart jelenleg a technológia.
Deep Learning még mindig a legesélyesebb megközelítés, ami önmagában már vagy 10 éve nem új dolog. Viszont a neurális háló tréningjéhez nem állt rendelkezésre kellő mennyiségű és pontosságú adat, hogy érdemi eredményt érjenek el.
Még csak most kezdenek terjedni az IoT alapú forgalomfigyelő szenzorok meg az ITS lámpavezérlés, meg még egy stabil keretrendszerre is szükség lesz ezeknek a hálózatba kötéséhez, ami kiberbiztonságilag is kielégítő védelemmel rendelkezik külső beavatkozásokkal szemben. Szóval nem az AI részével vagyunk elmaradva, hanem a valós idejű monitorozás és adatgyűjtés hiányzik.Felteszem a legideálisabb az volna, ha minden autó publikálná a hálózatra az útitervét és telemetriáját, akár csak a Waze-hez hasonlóan. Amíg nincs valós idejű nagyfelbontású térképünk a forgalomról, addig adaptív forgalomirányítás se nagyon lesz, ahogy látom. Legfeljebb csak napi és óránkénti trendeknek megfelelő becslések legjobb esetben. De még az az adat is lyukas, mint az ementáli.
Viszont ez megint egy olyan terület, ami szembemegy az adatvédelmi és személyiségi jogok érdekeivel.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hali!
Téli acélfelnivel vmiért élesen nyikorog elől a fék kitekert kormánnyal. Nyári alu szettel nem csinálja. OE méret mindkét felni. Helyi autószerelőnek megmutattam. A kerékcsavarra tippelt, hogy a futómű forgató nyomatékra lehet torzul annyit, hogy beleér a csavar szára vmibe. Ellenőriztem, semmi nincs, amit súrolhatna a kerékcsavar. Nincs a féktárcsa mögött porvédő lemez, ilyesmi. Gyök kettővel is vonyít kitekerve. Ötlet?
Ez egy Citroen Cactus btw.
Köszi![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz radi8tor #287660 üzenetére
Logika szerint annak szakaszos zajnak kéne lennie, nem? Ez inkább mint mikor egy vonat behúzza a féket. Nem olyan érdes a hangja. Nem tudom mihez hasonlítani. Furulyához talán.
Már egészen enyhe fékezésre is nekikezd lassan gurulva, ahol szinte minden erő statikus.Másrészt meg 16-os felni és katalógus szerint 15-ös is mehetne a kocsira. Ezért eszembe se jutna a keréksúly.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tsebacsi #287663 üzenetére
A betét a végét járja*, de nem magyarázza meg alufelnivel miért nincs hang.
*Néhány ezerrel ezelőtt néztem, lemezvastagságon volt a betét anyaga. Mindenképp cserés. De kicsit hitetlenkedtem, mivel <5000 km-rel vettem a kocsit és 16k körül tartok még csak. Vagy visszatekerték, vagy gyárilag vékony betéttel gurul ki az autó.
-
Teasüti
nagyúr
Hátsó dobfékben a fékpofák kb mennyi első fékbetétet élnek túl? Legalább két szettet mielőtt rá kell nézni?
-
Teasüti
nagyúr
Komolyan? Ennyire tartós egy fékpofa? Korábbi autóm tárcsás volt hátul is. Ott olyan kettő-három garnitúra elől, egy hátul arányban zajlott a kopás.
-
Teasüti
nagyúr
válasz szabonagyur #287757 üzenetére
Állati/műanyag sörtés seprű, ami padlót nem látott?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz molnarpeter #287765 üzenetére
Ilyen gondom anno szerencsére nem volt. 3 év alatt épp csak megfogta kicsit a rozsda itt-ott. Bár igaz, hogy két heti állás utáni felületi rozsdát kb két hét folyamatos használat alatt koptatott le a betét. Amit az első fék leszed kb három megállás után.
-
Teasüti
nagyúr
válasz MunezXBK #287817 üzenetére
Régi időkben is ekkora probléma volt fél méter hó? 70/80-as években? 90-es években voltam gyerek, én nekem volt iskola számomra derékig érő hóban is, stb. Viccelődünk, h manapság két centi hótol megáll a város. De még 50 centinél is túlzásnak érzem, mikor olyan videók keringenek a neten, ahol egy vonat ki se látszik a hó alól és utat csinál magának.
Oké, a forgalomnak nem tesz jót. Meg pár leszakadt vezetéket el tudok képzelni. De nem gondolnám, hogy emiatt most életveszélyben lenne bárki is, aki amúgy a hideg miatt addig nem volt veszélyeztetve előtte.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen