- Vírusirtó topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Aliexpress tapasztalatok
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Windows 11
- DIGI internet
- Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
DonLaca@
senior tag
Sziasztok
Kérnék egy kis segítséget hátha valaki tudja rá a megoldást és nem kell napokig a netet bújnom.
Van nekem egy Suzuki Forenza 2.0 benzines (chiptuninggal 140 hp) autóm. Hosszas utánaolvasás után úgy döntöttem lezárom az EGR szelepet. Az autó sokkal nyomatékosabb, pörgősebb lett még a hangja is szebb. Viszont egy hosszabb motorfékezés után az ECU észrevette a csalást és kigyulladt a pechlámpa. Hibakódot kiolvastam, hibás EGR szelep. Hogyan tudom átverni az ECU-t hogy ne vegye észre a módosítást?
Visszakötni nem szeretném a szelepet mert így sokkal jobban tetszik a motor dinamikája. -
DonLaca@
senior tag
Szerencsére csak hibajelzés van teljesítmény tiltás/korlátozás nincsen. Azt hittem itt is lesz hasonló trükközés mint az O2 szenzornál.
Kösszi a választ.[ Szerkesztve ]
-
DonLaca@
senior tag
Ilyesmivet próbálkozott már valaki? Olcsóbb mint a szoftver módosítás és egyszerűbb is. Persze csak ha tényleg működik.
(#10913) joamilestoné
Miért is?[ Szerkesztve ]
-
DonLaca@
senior tag
válasz szőröscica #10916 üzenetére
Én azt olvastam hogy még így is átmegy az autó a hivatalos műszaki vizsgán. Gondolom az emissziós értékek akkor nem haladják meg az előirtat. Tudom járhatnék tömegközlekedéssel pl 100 éves Ikarus busszal azok aztán környezetbarátok. Vagy irány az őserdő és így óvnám legjobban a természetet. Kapcsoljuk le az összes erőművet. Ki is dobom a pc-m az ablakon.
Ne legyünk már ennyire álszentek....... -
DonLaca@
senior tag
válasz szőröscica #10924 üzenetére
Felénk elég szigorúan veszik a műszaki vizsgát. Biztos van aki trükközik vele. Nem vagyok tömeggyilkos. Még a használt elemet sem dobom a kukába hanem elviszem a munkahelyemre a gyűjtő konténerbe .
Azt még senki nem számolta ki hogy az új környezetvédelmi fejlesztések miatt (AGR, részecskeszűrő) a mostani autók jóval többet esznek mint a régebbi modellek. Vajon a többletfogyasztás mennyivel több káros anyagot termel még ha adott menyiségre kevesebb is van a kipufogógázban. Ezzel a fejlődési iránnyal csak az olajtermelő vállalatok járnak jól szerintem. -
DonLaca@
senior tag
Metabond adalékot/motorolajat használ valaki? Mi a véleménye megéri? Vagy csak placebo.
-
DonLaca@
senior tag
válasz Mágus2 #20425 üzenetére
Ok. Tisztában vagyok ezzel az érveléssel. De amiket írnak erről a Metabondról azt olaj márkától függetlenül írják. Ezért lennék kíváncsi arra hogy ha használta már valaki ezt az adalékot vagy az olajat annak mi a tapasztalata vele. Tényleg ennyire jó? Fórumtársak véleményére jobban adok mint a gyártó honlapján fórumozókéra.
Egyébként most Mobil 5w40 olaj van a motorban (20sed 90eKm) Nincs vele gondom nem ezért kérdeztem . -
DonLaca@
senior tag
Így nem lesz senkinek sohasem tapasztalata a fórumon erről .
Előző autómnál az üzemanyag adalékot (injektor tisztító) próbáltam. Szerintem nem sokat ér. Annál néha pár liter etanol is jobb.
Azért köszi.[ Szerkesztve ]
-
DonLaca@
senior tag
Tud valaki Székesfehérvár környékén megbízható automata váltó szervizt? Váltódoki nevű szervizről hallottam néhány rémtörténet és oda inkább nem viszem. Személyes telefonbeszélgetés után nekem nagyon lehúzós bandának tűntek. Jöhet privibe is.
[ Szerkesztve ]
-
DonLaca@
senior tag
Csak olajat kellene cserélni benne. Szeretném ha minőségi cucc kerülne bele és nem napraforgó olaj.
-
DonLaca@
senior tag
válasz gaborbol #20839 üzenetére
Részben igaz amit írtál. Hetek óta bújom a netet már nem tudom melyik fórumon olvastam amit írni fogok (valami US szerviz volt).
Ott azt írták hogy a Forenzában lévő váltó egy nagyon elterjedt váltó. Sok autógyártó használja pl Toyota, Chevrolet, General Motors, Ford, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Saab, Audi, VW, Volvo, Hyundai, MINI a teljesség igénye nélkül. A szűrőről azt írták hogy 150 000 mérföldre van tervezve ami olyan 240 00km és csak az után kell cserélni. Váltóolajat viszont minden 60 000 mérföldenként. Usában nem ritka a 200 000 mérfölddel árult bontott váltó amire adnak egy év garanciát. Idehaza meg 150e km-nél halnak meg sorban. És ez nem véletlen.
Inkább hiszek egy amerikai szerviz hálózatnak ahol a gépkocsik 99% automata mint a hazai szakiknak. Több autószerelővel beszéltem és mindenki mást mondott. Sok városi legendát hallottam. Haverom S80 Volvójában akart váltóolajat cseréltetni és a szakszervizes 20 éves gyerek azt mondta hogy abba soha sem kell. 240e km van az autójában. -
DonLaca@
senior tag
válasz gaborbol #20856 üzenetére
Ez remek. Akkor az ottani szakemberek is olyanok mint az itthoniak. Tehát idehaza világszinvonalú a szerviz . Ha 100 dollár egy váltó akkor kettőt küzdhetnél nekem hogy legyen néhány tartalékom. Előre utalok . Én ebay-en jóval drágában találtam. Aisin 81-40LE a pontos típusa, ennek variációt használják a felsorolt gyártok. Wikipédia elég jól leírja. Kb ez olyan mint opelnél a rengeteg számú váltó de az alkatrészek, fogaskerekek zöme csereszabatos.
Azt azért hozzáteszem hogy nem értek hozzá csak elhiszem amit ott írtak addig amíg valaki meg nem cáfolja.[ Szerkesztve ]
-
DonLaca@
senior tag
Valaki próbálta már ezeket az újfajta led lámpákat (H7)? Papiron 5000-9000lm. A régebbi, 2-3 évvel ezelőttiek tudom hogy semmire sem valók. De ezek az újabbak talán már érnek valamit.
-
DonLaca@
senior tag
válasz rbalint88 #24666 üzenetére
Kösz.
Polírozáson tisztításon már túl vagyok, xenon nem lesz. Nem csak a fényerővel van bajom hanem azzal is hogy rendszeresen kiégnek a H7-es égők. Long life se sokkal jobb. Led biztos tovább bírná.
Az új ledes lámpák lényege éppen az hogy csak egy helyről jön a fény, 40-50$-tól kezdődnek. A régi sok ledes pár dodos az tudom hogy ócska. Megnéztem a teszteket. Az új fajtáról még nincs egy sem. -
DonLaca@
senior tag
Azért az új CREE LED izzok már más kategória mint a pár éve tesztelt típusok. Osram, Philips nem adná a nevét hozzá ha gagyi lenne. Az igaz hogy én sem merem megvenni addig amíg nem olvasok róla tesztet. 50$ meggondolom mire költsem.
-
DonLaca@
senior tag
Youtube videókat tudom ajánlani ahol éppen a cree led vetített képét hasonlítják össze a hagyományossal. Szépen fókuszált és nem olyan mint abban a régi tesztben a gagyi ledek. Azt hogy az új autóknál milyen ledeket használnak az nem igazán idevág. Itt most arról megy a beszélgetés hogy a H7 halogént mire érdemes cserélni.
Idő kérdése és megcsinálják azok a fránya kínaiak használhatóra. Merek fogadni rá. -
DonLaca@
senior tag
válasz gzbotii #97280 üzenetére
A városban semmit.
De vidéken aki sokat autózik sötétben vadaktól lakott helyeken ott nagyon jól jön az ilyen. Havernak egy kisebb van a terepjáróján (erdész) és az út mellett álló őzeket kb 500m szélességben látni vele. Vadkár ellen tökéletes.
Csak a használatához az kell hogy rajtad kívül más ne legyen az úton. -
DonLaca@
senior tag
válasz bitpork #119460 üzenetére
Nekem egy 6000K led volt. Szervizben lett beállítva a fényszóró. Tökéletesen lehetett vele látni minden időjárásban .
Sajnos a rendőr kivetette mert nem gyári. Hiába mutattam a papírokat hogy szakszervizben lett beállítva és tökéletesen fókuszálja a fényt a lámpa. Nem hatotta meg. Utána amikor a társa nem volt mellette megjegyezte hogy azért szúrták ki az autót mert túl szépen világított a fényszóró az autó korához képest.
Magyarország így szeretlekMost egy Osram Night Breaker van helyette azzal alig látok valamit. Ég és föld a kettő.
[ Szerkesztve ]
-
DonLaca@
senior tag
válasz kisza25 #119469 üzenetére
Egyetlen egyszer nem villogott rám senki sem fél év alatt amíg használtam a led lámpákat. Sokkal pontosabban fókuszálja a led a fényt mint a halogén . Ezek már nem az 5 évvel ezelőtti gagyi technológiával készült sz*ok.
Degeczi
Youtubeon meg tudod nézni hogy most hol tart a led világítás. Ne a 10 évvel ezelőtti cikkből idéz szerintem.
Nem akarok senkit megtéríteni amúgy. Csak a tapasztalataimat írtam le. Nekem tök mindegy ki milyen égőre esküszik.
[ Szerkesztve ]
-
DonLaca@
senior tag
válasz focvis #119491 üzenetére
Több fajtát rendeltem és kipróbáltam de szerintem ez volt a legjobb. Ez az amit fél évig használtam.
-
DonLaca@
senior tag
válasz bajnokpityu #125432 üzenetére
Nekem 6000K CAN busz nélküli volt. 4300k-val jobban jársz mert az nem annyira fehér fényű, nem olyan feltűnő.
Akkor kell a CAN buszos égő ha a világító rendszer is része a CAN hálózatnak. Különben lesz egy hibajelzés a műszerfalon. Európai autók többsége ilyen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen