-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
raczger
őstag
[link]
Mai vezetéstechnikai tréningról pár videó (Totalcaron hirdették). Jól működtek a téli gumi, az autó is úgy viselkedett, ahogy vártamwww.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
-
raczger
őstag
válasz DeFranco #6456 üzenetére
Egy csoportban 9-en voltunk (egy csoporthoz tartozott egy instruktor, rádiót kaptunk, azon keresztül beszélt), egy időben összesen 4 csoport volt (4 modul, azaz helyszín volt a pályán).
Első gyakorlat egy műgyantás (természetesen vízzel fellocsolva) félkörön volt, ott először 30km/h-val kellett menni. Ezután Lassan rámenni és padlógázt nyomni, egészen míg leestél erről a felületről, hogy lásd, mi történik akkor, harmadszorra pedig minél gyorsabban, kb a határon kellett végigmenni.
Ezután 4-5 körös akadálykerülés volt ugyanezen, 3 ponton voltak beépítve vízfalak, az instruktor nyomogatta random, ha teljes fal volt megállni, ha volt hely (ha csak egyik fele ment) akkor kikerülni.Második gyakorlat volt a rántópadnál, először 50 km/h-ról kellett vész fékezni vizes műgyantán (ekkor nem volt rántópad), majd utána rántópados gyakorlat (ez nekünk sajnos csak egyszer volt, mások többször is mentek rajta, lehet, hogy mi elcsúsztunk valamelyik gyakorlaton).
Harmadik már száraz aszfalton volt, két vészfékezés (30km/h, 60km/h), illetve kétszer szlalom (30km/h, és talán 45km/h).
Negyedik pedig a hegyi vezetést szimulálta, egy műgyantás pálya, lejtő, majd egy 180 fokos jobbkanyar és emelkedő. Először 35km/h-val kellett teljesíteni, ez az a sebesség, amivel még biztonságosan el lehet itt fordulni, utána 45km/h, instruktor szerint ennyivel már leesel a pályáról, többieknél így is volt, viszont nekem sikerült 50km/h-val teljesítenem (véletlen ennyire gyorsítottam fel, belefékezni nem akartam), de mondta is, hogy ez már nagyon a határon volt, gumik is nyikorogtak Végül pedig ugyanitt voltak szintén beépítve vízfalak, azt kellett kikerülni (vagy megállni).
Ennyi volt, kicsivel több, mint 2 órába tellett ennyi feladat. Nem nagyképűségből mondom, hanem látottak alapján, friss jogsi ellenére a jobbakhoz tartoztam (a sok szimulátorozás biztos segített), ugye a mi csoportunkban 9-en voltak és a rántópadot egyedül nekem sikerült abszolválnom. Pedig volt ott egy idősebb ember, focus st-vel, aki korábban már volt ilyen vezetéstechnikai tréningen, neki sem jött össze.
(A bátyám is volt, neki is sikerült megcsinálnia a rántópadot, pedig nyári gumival jött, de az is a legrosszabb fajtából van.)Nem kell félni, el kell menni, potom pénzért tanulhatsz még, megismerheted az autód viselkedését határhelyzetekben.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Az alábbit produkálja az autóm: gázadásra (minél nagyobbat annál jobban hallani) ad ki ilyen sziszegő, kicsit szörcsögő hangot, hasonló, mintha ilyen fél-1 centis mély pocsolyába hajtana az ember (de nem abba megyek persze). Próbáltam felvenni, nem tudom mennyire kivehető ebből, de élőben tisztábban kivehető a motorhang mellett: https://www.youtube.com/watch?v=JKs6It581V0&feature=youtu.be
Most voltam vele szerelőnél, ő egyelőre nem jött rá mi lehet, internetes keresés alapján kértem, hogy próbáljuk meg a fojtószelepet és a légtömegmérőt kipucolni (ez tiszta volt, nem kellett tisztítani), de nem változott semmi. Az autó ugyanúgy megy, mint eddig, semmi más nem változott, a fogyasztáson sem vettem észre változást.
A szerelő nem találkozott még ilyen hanggal, viszont ritkán is szerel ilyen autót. Valami ötlet, esetleg más is tapasztalt ilyet?Mazda6 2005 facelift, 147 LE 2.0 benzin
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Ma jött szembe (már messziről gyanús volt), már el is felejtettem milyen autó, középkorú nő. Jobb első és hátsó totál lapos, talán már foszlott is szét a gumi, féloldalas az autó, jobbra húzott a kormánya mint állat, de őt nem érdekelte, ment tovább az 50-60-as tempójában. Picit kacsázott jobbra-balra, hogy ne menjen be az árokba, mivel bringával voltam kicsit ijesztő volt.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Rossz nézni ahogy vezet. Legalább megpróbálhatott volna rá reagálni, fogható lett volna, legalább annyira, hogy ne boruljon fel. Kíváncsi vagyok egy rántópadra tudna-e reagálni, de ezek után nem hiszem. Elkezdett ellenkormányozni, de valamiért félúton abbahagyta, illetve kicsit későn is kezdte el.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz VegyesTamás #7914 üzenetére
Pontosabban milyen útvonalon mentél? M5 bevezetőt érintetted? Az fizetős.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz szőröscica #8247 üzenetére
Kombinálva a kettőt, egy ilyen kört javasolnék neked
[link]Mind a két út nagyon jó, persze vigyázz, mert sok helyen lehet, hogy le van még fagyva, illetve a Visegrádi szerpentinen pedig az átlagosnál nagyobb lehet a forgalom, mert nyitva van a sípálya.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Nem. Csak ennyi infót találtam, ehhez adj +1 órát, mert ennyit késik:
14:00 Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér
14:30 Hősök tere
15:00 Fiumei úti temető
15:30-18:00 Parlament
18:30 Budai Vár, Sándor-palota
19:00 Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérPont most ment el felettünk az egyik orosz gép (viszonylag alacsonyan ment), lehetséges, hogy már ezzel érkezik.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
A soroksárin aligha van jobbra tartási kötelezettség, az csak lakott területen kívül van.
"én is ha látom hogy a mögöttem lévő el akar menni, akkor ki a szélsőbe"
Nem akkor kell kimenni a szélsőbe, ha van valaki mögötted, hanem amikor befejezted az előzést.Én is szoktam ám villogni szentendre és bp között, belsőben megy 50-el, külső full üres, múltkor fél percen keresztül folyamatosan villogtam, mire rájött, hogy mi a probléma.
Azért az mondjuk még veszélyesebb, amikor előzök a belsőben, befejeztem az előzést, mennék ki a szélsőbe, mert már nagyon menne a mögöttem jövő, aztán egyszer csak úgy gondolja, hogy index nélkül jobbról szeretne előzni...www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz VegyesTamás #8664 üzenetére
Google maps alapján 50-es a sebességkorlát. Egyébként meg tessék betartani a sebességhatárt, ez messze nem olyan hely, mint pl városhatár, ahol nagy genyóság mérni. 68-at 50-hez képest pedig nem nagyon lehet elnézni.
Semmiféle ilyen kütyüt nem vennék én, állandóan minden szarra jelez (nem tudom milyen van ismerősnek, de szörnyű volt, amikor pesten mentünk, állandóan csipogott).www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Ez így már kicsit fillérb@sz*s, nem hiszem, hogy bárkit földhöz vágna. Menjen 60-nal, úgy max csak helyszíni bírságot kap, ha peches (az is csak 5k), de nem kell idegeskedni, ha 50 helyett mész 68-cal és kapod a csekket...
(#8667) TomCat333: Akkor ilyen alapon a piros lámpákon is át lehet hajtani és az üres M6-on is annyival mész, ahogy te jónak látod? Igen, én éjjel is betartom meg hétköznap, meg ünnepnapokon...
Más is dolgozok, van aki kevesebbet, van aki többet, egyszer mérd le mekkora különbséggel érsz haza, ha olyan tempóval mész amivel nem büntetnek, max pár perc különbség lehet.
Bátyám is így megy, aztán csodálkozik amikor megbüntetik. Szóltam neki egyik reggel, hogy lakott területen belül 100-al megy (hiába hajnali 5 és hiába üres az út akkor is...), aztán szóltam neki, hogy tök jó, hogy leparkolt csak épp szabálytalanul, aztán kapta a csekket és elkezdett nekem panaszkodni. (Ja és megjegyzem, kb 3-4 perccel értünk be hamarabb, mint én szoktam autóval és ez közel 30km-es táv, nekem nem éri meg sietni, időben elindulok és nyugodtan vezetek.)
Ha hátulról rácsapsz a lóra, ne csodálkozz, hogyha pofán vág. Nem a TE bosszantásodra vannak a szabályok, hanem mindenki érdekében (az megint másik téma ha van ahol rosszul tábláznak ki valamit, ellopják, stb, és úgy megy oda pénzt beszedni a rendőr).Nagyon rossz sok emberben a gondolkodásmód. Mindig lehet másokra mutogatni, de először magadat kell megvizsgálnod és saját magadban elindítani a változásokat. Sokan jönnek a nyugati példákkal, hát akkor tessék úgy is vezetni, mint egy nyugat-európai, egy holland/német ott biztosan pont 50-el fog menni.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz VegyesTamás #8670 üzenetére
Én értem a lényeget, azért szeretnél menni, mert lehet, nincs fizikai akadálya hogy 70-el menj 50 helyett, tudom, ott azon a részen úgy még 100-al is lehetne menni különösebb kockázat nélkül, DE ezeket a sebességhatárokat nem hiszem, hogy ezek alapján döntik el, hol mennyi legyen.
Ha ennyire zavar ez, akkor indíts valami kezdeményezést, hogy időszakosan lehessen ott 70-el menni vagy mi, de amíg nincs külön tábla, ott 50 felett már benne lesz a kockázat, hogy büntetnek.Én leginkább arról beszélek, hogyha szabálytalanul közlekedsz (és pláne tudsz is róla), nem kell csodálkozni és asztalt verni, panaszkodni, hogy miért büntetnek meg.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz VegyesTamás #8672 üzenetére
Persze, hogy fáj, azért pont ennyi, mert a legtöbb embernek számít ez az összeg és sokaknak csak ez az egy motiváció (van akinek még ez sem), hogy ne menjen úgy, ahogy szeretne.
Egyébként mi szerint mentél 68-cal? Nekem a km órám olyan 5-10km/h-t csal.[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz szőröscica #8902 üzenetére
Förtelem Tuti az tervezte, aki a multiplat is...
Nyest téma: elvileg kutyának a szagától elriadnak, imserős mondta, hogy ő kutyaszőrt tömött a motorház szigetelő és a motorház közé.
Én azon gondolkodom, hogy veszek egy élő csapdát, elfogom és jó messzi elengedemkinyíroma rohadékokat. Állandóan a padláson mászkálnak, ott belehetne fogni.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Megint a motortérben járt a nyest... Úgy látszik a rágcsálóriasztó spray semmit nem ér.
Szerintem nem zabálni, inkább melegedni, aludni jár oda, kb megint ugyanúgy rágcsálta meg a szigetelést, kb mintha betakarózott volna, remélem nem rágott meg egyetlen vezetéket sem.
Délután ismerőstől szerzek egy kis kutyaszőrt, azt betuszkolom valahova, hátha segít, aztán gondolkozok, meg utánajárok, lehet-e kapni, csináltatni alsó motortérburkolatot, hogy egyáltalán ne is legyen lehetősége bejutnia.
Ha más nem, akkor csapdát veszek, aztán befogom... kezd idegesíteni a kis szemét.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
-
raczger
őstag
válasz Snoop-y #9179 üzenetére
Többször láttam a hangyászt élőben, egyszer még ültem is benne (vitt vele), de nekem egyáltalán nem ez jött le...
Még viszonylag megbízhatatlan, sok hiba van vele, de az erős túlzás, hogy igénytelen szar lenne...
Bár tavaly az év vége felé már nem volt sok hiba vele, ha jól emlékszem több time attack-en is végigment vele.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Buster17 #9330 üzenetére
Szerintem ez olyan 15k-tól indul.
Így hogy sikerült átmenned a forgalmin? Szerintem menj még vissza egy kicsit az oktatódhoz, mert ha parkolóban elfelejted megadni az elsőbbséget, akkor előbb vagy utóbb rendes forgalomban is elő fog fordulni. Nincs olyan, hogy piti hely, ahol a másiknak elsőbbsége van, meg kell adni. Remélem kint van az autón a nagy T betű.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Csak ne így ültessétek az autót
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Csak utas voltam, de elég ijesztő volt, leginkább a hangja. GPS szerint 130-nál jött össze a durrdefekt m7-esen. Szerencse, hogy nem a vidéki kanyargós utakon, ott mentünk rendesen, ott egy balosban történik... el se tudom képzelni mi történt volna.
A defekt előtt olyan fél órával már éreztem, hogy olyan fura az út, azt hittem ilyen fos ott az aszfalt, mintha picit huplis lenne, mondtam is a többieknek, nem gondoltam akkor a gumira, karbantartja az autót, nagyon patika kívül-belül, odafigyel mindenre, nem spórol a szervizeken sem.Mondjuk kicsit félelmetes a leállósávban kereket cserélni, ott féltem kicsit, mikor jön egy idióta, aki letarol minket, leállósávban előzne...
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz VegyesTamás #10126 üzenetére
Lehetne, de oda lehet én inkább bringával mennék, már csak úgy dacból is
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz MunezXBK #10422 üzenetére
Durvák ezek, bár ezt inkább hajónak mondanám, nem jetskinek (itthon hajónak is lehet vizsgáztatni ezeket, ha jól emlékszem).
Régebben mentem párszor egy Kawasaki SX-R 800 jetskivel, nem túl nagy a végsebessége, talán 80 körül lehet (igazából ez vízen soknak számít), az is elég brutál volt, ~120-130kg és 80 ló, úgy gyorsult, hogy majdnem hátraestél (ugye ezen nem lehet ülni, csak állni) és ezzel bizony egyensúlyozni is kellett már, mint egy motorral, szóval elsőre komoly kihívás volt, mire elindultam vele .
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz tomcsi23 #10695 üzenetére
Már sokszor parkoltam, pont a linkelt parkolóházba. Semennyire sem para, egyik alkalommal valami probléma volt az automatával, egyik autót manuálisan hozta le az ott dolgozó, akkor kellett negyed órát várnom, mire megkaptam az autót. Egyébként még így is inkább ilyen helyen parkolok (nem nyitják rád az ajtót, nem húzzák meg), mint az utcán, főleg, hogy olcsóbb is.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Amit én még bevállalnék a 6-osból, az egy 3 literes v6-os, de tudomásom szerint azt csak az usában forgalmazták automata váltóval Egyelőre marad a 2 lityós
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Szar konstrukció, ugye mikor még kerestem, olyat is néztem. Ha nem lenne probléma ott az olajfogyasztással, akkor jó lenne. Kevés motor él meg 200k-300k km-nél többet ott. A faceliftes 6-osom is megy úgy majdnem, mint a 2.3, igazából ezt (2.0 147ló) a 6-os váltó miatt erősebbnek is érzem, pedig -19 ló.
Accord: szép és jó, de szerintem eléggé túl van árazva, de most nem keresek autót, a mostani szépen teszi a dolgát
Ha lenne elverni való pénzem, inkább pályaautót vennék és mennék csapatni vele a ringre, majd talán egyszer...
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
-
raczger
őstag
"De egy 330i-vel nem jársz el 10 liter alatt sehol, viszont ha annyi benzinre futja akkor már inkább WRX-et vennék."
Városban tényleg nem, de vidéken simán, tavaly fél szemmel én is nézegettem, álmodoztam a 330i-ről (csak másfél milláig bezárólag nem volt olyan állapotú, amit legalább megnéztem volna) és meglepődtem azon, hogy a teljesítménye ellenére ennyire jól fogyaszt: [link]www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Politika
- BMW topik
- Diablo IV
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Hobby elektronika
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen