- Windows 11
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Magnum_
nagyúr
válasz csabyka666 #76966 üzenetére
ne legyél uzi, F caravan alá minimum 17" kell
I humbly and respectfully decline™
-
veterán
válasz csabyka666 #76966 üzenetére
A gyári méret 14-ben 175/65r14.
Én vennék 4 db 13-as vasat.De előtte nézd meg, hogy rámegy-e a 13".
A 82 lóerős dízel esetén nem biztos.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz csabyka666 #76987 üzenetére
Az Opel topikban nem biztos, hogy tudják.
Lehet, hogy a 82 lovason nagyobb az első tengelyen lévő fék. Az lenne a legjobb, ha felprobalnád a rokonság 13-as pótkereket az első tengelyre. Valószínű jó lesz, de nem árt az óvatosság. Nézd meg még a hahun, hogy mekkora kerékméretet irnak.
-
#94529552
törölt tag
válasz csabyka666 #76966 üzenetére
A kérdés tehát, hogy vegyek-e 4 darab 13-as Opel felnit, és rakassam át a keveset futott 175/70 R13-as gumikat arra, vagy vegyek a mostani 14-es felnikre 175/70 R14-es (vagy esetleg 175/65 R14-es) gumikat?
A 13-ast semmiképpen ne erőltesd, mert ha fel is megy rá, azzal alacsonyabb lesz. Ha most 175/70 R14 van rajta, és cserélni akarod a gumikat, akkor helyette ne a 175/65-öst(szélesség/magasság), hanem inkább 175/80-ast keress, mert az kicsit magasabb lesz. Azzal nem akadsz fel annyit. Itt le van írva, ahogy ki lehet számolni a méreteket. A legjobb, ha egy gumisnál is tájékozódsz.
-
szabonagyur
félisten
válasz csabyka666 #77013 üzenetére
A 14-től nem kéne, hogy magasabban legyen a jármű, mivel ha váltó méret akkor átmérő marad ugyanakkora.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
veterán
válasz csabyka666 #77013 üzenetére
Akkor 99%, hogy a tiédre is felmegy a 13-as.
Biztos, hogy olcsóbb venni 4 db használt 13-as Astra felnit. Keress a jófogás.hu-n. -
Arcképgyáros
válasz csabyka666 #130489 üzenetére
Mennyivel ment előtted, hogy pattogott a futó? Gondolom nem a megengedettel ment ami ugyebár futóval lakott területen kívül 70, autópályán meg 80km/h.
Nekünk van, évi pár alkalom, hogy használjuk. Sima egyszerű fék nélküli.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz csabyka666 #130489 üzenetére
Mennyi az autód megengedett össztömege?
Laprugó annyiban jobb, hogy kevésbé érzékeny a túlterhelésre. Torziós a másik fajta, arra vigyázni kell.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz csabyka666 #130551 üzenetére
Ami számít:
1650+950=2600
2600<3500
magyarul 950 kg ráfutófékes maximumig Ön dönt, 550 vagy azalatt lehet fékezetlen, az egyszerűbb, de nem túl nagy teherbírás.Keresek képet, ha láttál ezektől eltérő fajtát, mutasd nyugodtan, én a következő kettőt szoktam látni az utakon. Hobbira én fékezetlen, legnagyobb teherbírású változatot keresném, persze azt nem tudom, mire kellene pontosan. Ha van hozzá affinitásod, lehet használtat nézegetni, elmegy rá a használt gumiabroncs (13" esetén), le lehet otthon festeni, stb. Újnál akkora alapméretet és teherbírást kapsz, amit akarsz, de némileg drágább. Padló is csak a felhasználás jellegétől függ. Használtan a maszekolt magasító egész gyakori, megintcsak szállítmány függvényében.
Torziós: nem látszik kb semmi, teherbírást túllépve gyakorlatilag tönkremegy
Laprugó: alul látszanak a rugólapok és a lengéscsillapítók, ha véletlenül túl van terhelve, leül a gumibakokra és semmi baja nem lesz.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz csabyka666 #130565 üzenetére
Jogsi: két lehetőséged van. 3500 kg határig mindegy az elosztás, lehet nehézpót (750+) is. Ahogy növekszik a vontató tömege, az továbbra is maximum 3500 kg lehet, de még az után is akaszthatsz 750 kg-ig futót (4250 max), a könnyű pótkocsi minden után jár Szóval B kategóriával húzhatsz 3500 kg alatti vontatóval 750 kg-ig futót, ennél nehezebb pótkocsit pedig akkor, ha az egész szerelvény marad egyben 3500 kg alatt.
Erre lemez platót keresnék, az nem kopik el a fától. Én a laprugó pártján állok, de ez egyéni preferencia. Újonnan drága mindkettő, szóval marad a használt reálisan. Fék viszont szívás, csomóan csak műszakira csinálják meg, aztán kiakasztva járnak vele
750 kg a fékezetlen határa, azért van annyi olyan. Ha a 200 kg mindig rajta van legalább, akkor már nem pattog szerintem egyik sem. Üresen pattog minden valamennyire, csak ülj be egy pickupba üresen hátra, nem egy Maybach valahogy viselkednie kell teljes teherrel is, sajnos üresen így kemény lesz a rugózás, szimpla rugóval ilyet tudnak.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz csabyka666 #130569 üzenetére
Új utánfutó forgalmiba azt írnak, amit kérsz, pl 950-et. Fékezett 750 kg még viszonylag gyakori, biztosítás is olcsóbb
-
molnarpeter
nagyúr
válasz csabyka666 #130577 üzenetére
Minden Lehet kopott fej, terpesztő tengely, rossz fék, rozsda akárhol, törött rugólap (sok közül 1-2 nem feltűnő elsőre), olajat eresztő lengéscsillapító (kézzel lenyomva valamennyire ellenőrizhető a csillapítás), és a konstrukció átgondoltsága különböző apró részletekben (mi pl ládák és raklapok miatt csak a külső sárvédőt szeretjük).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz csabyka666 #130580 üzenetére
A laprugó is csak egy rugó, mint az autóban a spirál. Torziósban nem vagyok otthon annyira, ha gumirúddal van megoldva, elhagyható a lengéscsillapító. Kicsit tovább variálva, ha újat rendelsz, akkor pl torziósnál belerakathatod az 1200 kg-s tengelyt, amit ugyanúgy kérhetsz 750 kg-ra vizsgáztatva, stb stb. Rozsda szempontból hálásabb egy nem kicicomázott, kicsit levert festékes futó, mert akkor nyugodtabban körbe tudod kopogtatni, hogy mindenhol van-e anyag, nameg látszik is, hogy hol van esetleg baj. Ennyi idő után egy vékonyabb padlólemez már ki lehet lyukadva/hasasodva, nézz alá, hogy legyen sűrűn több merevítő lehetőleg (vagy akár utólag is felhegeszthetsz a gép miatt). Szintén a gép miatt talán ponyva érdekes lehet.
[ Szerkesztve ]
-
sugarforce
őstag
válasz csabyka666 #140317 üzenetére
Hely fuggo, van ahol ebbe is belekotnek.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz csabyka666 #140317 üzenetére
Külön a szofita cseréje LED-re tilos (jellemzően sima izzóra szól a jóváhagyás). Egyben világítótestet lehet, ha LED kell, pl [link]
[ Szerkesztve ]
-
Szoszo94
őstag
válasz csabyka666 #140317 üzenetére
Maradjon a kesztyűtartóban pár szofita, biztos ami biztos
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen