Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz latyak17 #59043 üzenetére

    Visszasírod VR6-ot? Biztos vagy te ebben? :D

    A VR6-os motorok rákfenéje és nyűgjeinek túlnyomó része a hatalmas hőtermeléshez- és leadáshoz kapcsolódik. Az alapvetően négyhengeresekhez méretezett motortérben az évek során (hiszen itt javarészt 20 év körüli autókról beszélünk) a nagy meleg hatására először a vezetékek szigetelései adják meg magukat, aztán a vízcsövek, csatlakozók mennek tönkre. Ezek cseréje pepecs munka, sok türelmet kíván és bizony nem egy szerelő meghátrál a feladattól, pedig – mint minden Volkswagenhez – ehhez sem elérhetetlenek az apróságok. Pénz, az kell hozzájuk. A hátsó (tűzfal felőli) is nagyobb hőterhelést kap, itt már a hanyag karbantartás jobban megbosszulja magát, mert a dugattyúgyűrűk szó szerint elfogynak, fellép némi hordós kopás, és a motor sosem lesz már jó. Ugyanúgy nem érdemes elhúzni a leginkább fájdalmas vezérléscserét is. A vezérműlánc mellett kötelező a vízpumpa cseréje, és ha kell, az időközben megfáradt tömítéseket is érdemes újakkal pótolni, nem beszélve a hidrotőkékről.

    #nincsbennetarcsi

  • lenko

    aktív tag

    válasz latyak17 #59043 üzenetére

    B7 Passatban van egydül vr6 még. B8-ban, már csak USA van.
    Golfból, pedig G6-tól kiölték...

    (#59045) Qru

    Sajnos a Vr-eket mindenki a G3-hoz köti, amibe tényleg nem való ez a motor a kis hely miatt.
    Ez az írás is ahhoz kapcsolódik még...
    G4-től érdekesmód nincs annyi anyázás ezzel a motorral kapcsolatban. :) (Habár az R32-ben megint csak nagy lett a 3.2, de a 2.8-as vállalható még.)

    [ Szerkesztve ]

    Az embereknek fáj az igazság!

Új hozzászólás Aktív témák