- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Milyen routert?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Open Broadcaster Software OBS
- Proxmox VE
- Jelszókezelők
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Linux kezdőknek
- ASUS routerek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
EQMontoya
veterán
válasz Kornel #74038 üzenetére
Az biztos, hogy jobb hatásfok érhető el a turbós motorokkal.
Ez ugye egy kicsit bonyolultabb. Alapvetően igaz, de: csak részterhelésen, tehát amikor viszonylag alacsony fordulaton közlekedsz. Hamarabb megjön a nyomaték, hamarabb fel lehet váltani.
Viszont erő nem lesz a semmiből, a lovaknak zab kell, egy 200 lovas turbó annyit fog enni, mint egy 200 lovas szívó, ha mindkettőnek kitaposod a beléd.
Viszont ha megnézed a fogyasztásmérési ciklust, valami horribilisen lassan (10+ másodperc) gyorsítanak fel benne 50 körüli tempóra. Ez nyilván a mai forgalmi viszonyokat nézve köszönőviszonyban sincs a valósággal, viszont a gyártóknak erre kellett optimalizálni, így jöttek a kis turbók.
Amik ugyan a valóságban is hatékonyabbak valamivel (hasamra ütök, legyen 10-15%) vegyes felhasználásban, de a gyárilag megadott fogyasztási értékekkel köszönőviszonyban sincsenek.Cserébe jóval komplikáltabb, az eddigi tapasztalatok alapján kevéssé tartós konstrukciók. Szóval összességében nem vagyok benne biztos, hogy sokkal előrébb vitték a világot, ha egyáltalán.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen