- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Windows 11
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
j.bravo
addikt
Hungaroringen voltunk vagy tizenpár éve céges csapatépíteni, akkor még távlati terv volt csak a jogsi , és szintén lötyögtem az ülésben (pedig igyekeztem az övet szorosra állítani), de a lényeg hogy a kormányoszlopon volt valami igénytelenül egy centi kilógással ott hagyott kb M5 v. M6 csavar, aminek a vége jól beleállt a térdembe amikor az egyik kedves Hamilton-aspiráns kolléga nekem jött ezerrel...
Remélem a viakoloron ilyen nem lesz
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
EQMontoya
veterán
válasz brumi1024 #68151 üzenetére
1-2x próbálkoztam ilyennel, péntek délután Lechner Ödön fasorról Göd egy óra, Europark kb. 40 perc.
És közben persze garantáltan rohamot kapsz. Nekem ez nem hiányzik.Jah, és ez Waze-val, mindenféle okos útvonalakon. Ha a főbb csapásokon próbálkozom, még rosszabb.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz j.bravo #68152 üzenetére
Nem itt rendben van a technika és nem csúszik a viakolor (nyilván az aszfalt jobban tapadna). Nem lelakottak a kartok. Azért a 200 ccm-től brutális menést ne várj de arra a kis pályára elég.
Régen jártunk a Padlógáz Gokart klub-ba akkor egész jó voltam igaz 18 évesen ki nem az...
#nincsbennetarcsi
-
gooool
őstag
Mivel cégessel mentem, ezért gyanítom nekik is jön a csekk (ne kiabáljam már el, hátha megúszom...), így nem igen lebbezgetek én semerre, csak kiperkálom.
De mivel hívő ember vagyok, kukoricán térdelve minden este imát rebegek és a lentebbi tanácsot megfogadva adakozok majd a templonyban.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
brumi1024
veterán
válasz EQMontoya #68154 üzenetére
Hazafele nem igazán Waze-elek, a rakpartot ritkán érdemes elkerülni (általában "jó" is északfele), a Szentendrein meg ismerem a kerülőutakat anélkül is. Ahol igazán szívás szokott/tud lenni az Békás, két idióta lámpa és a Megyerihíd alatti körforgalom felújítása gyilkos ilyen tekintetben. Nagyátlagban (elmúlt 4 év) kényelmesen tartom a 40 percet a hazautakon (ez éjjel forgalom nélkül 30).
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz brumi1024 #68159 üzenetére
A rakpart Budán valóban okés szokott lenni, de a Margit híd utáni szakasz az Europarkig, az halál, illetve a hídon átjutás is elég karcos, a Petőfiről a lekanyarodó sáv a Pesti oldalon tuti áll, a Lágymányosi felé is érdemesebb talán kerülni, de az legalább +5-10p kerülő.
Same rules apply!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gooool #68158 üzenetére
Igen, annak jön aki a forgalmiban benne van mint tulaj/üzembentartó. Ha céges vagyis jogi személy a tulaj/üzembentartó akkor nincs büntetőpont, mert büntetőpontot csak természetes személy kap(hat).
Szóval amíg nem fellebbezel és/vagy a munkáltatód nem nevez meg téged mint járművezetőt (objektív felelősség) csak be lesz fizetve a csekk akkor nem lesz büntipont.mod:
Speeedfire: Azért mert 10 éves a honlap. Megalakulásuk óta ilyen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
brumi1024
veterán
-
-
-
-v-
addikt
válasz EQMontoya #68164 üzenetére
Ezt a hisztit ... Ha a Margit hídnál lejössz a rakpartról, akkor nem kell amúgy fölfele kerülni arra mostani forgalomra 30 percet ír kereken, szerintem péntek délután az kb. pont ugyanolyan ... ha meg a 30 perces utazási idővel bajod van, akkor mivel nincs Budapesten? a sarki kisboltba lemenni az még belefér időben?
Amúgy meg nagyszerű villamosok járnak arra .. batyin lerakod a rakparton az autót aztán átszállsz ...[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
Egyszeru a sztori emberek. 3 kerulet, 3, belvaroshoz kozeli reszere kell koltozni. XIII.Ujlipot, V.Lipot, II.rozsadomb
I humbly and respectfully decline™
-
EQMontoya
veterán
Akkor kategorikusan, még egyszer: nem fogok a hét legzsúfoltabb időpontjában (péntek du.) átautózni oda-vissza a városon (jó, a vissza már elviselhető) és közben agyérgörcsöt kapni, mert ez nekem ennyit nem ér. Ennyi.
A villamos meg tényleg egy vicc, a fonodót konkrétan úgy meg lehet verni bringával, hogy a megállóból egyszerre indulsz el vele, és hamarabb érsz a cél megállóba.
Kalotaszeg utca - Vörösvári út menetrend szerint kb. 40p, gyakorlatban szombaton du 2-kor volt 47. Milyen lehet csúcsidőben?Same rules apply!
-
adalbert1
veterán
Bedobnám a kérdésemet ide is, hátha jobban pörög, mint a másik topic:
Az mitől lehet, hogy a magyarorszag.hu gépjárműkeresőjével, rendszám alapján egy H Astra-ra rákeresve, azt írja, hogy az autó ASTRA G 1.6 CARAVAN? Elírtak valamit az okmányirodában/forgalmiban? Nehéz lehet ezt korrigáltatni? -
HoaryFox
őstag
Autós topik népe, kérlek olvassátok el szegény Opeles mai históriáját:
Megyek a 6-oson szépen nyugiban, érkezik egy körfogalom, előttem autósok, kuplung, fék és... megállt a motor semmi előjel nélkül. No mondom tuti. Gyújtás le, gyújtás vissza, közben megálltam. Indítok, és a fordulatszámmérő egy elég sajátságos tánccal tudatta velem, hogy nincs stabil alapjárat (400-3000 között ugrott egyet-kettőt), majd leesett és motor megáll. Közben persze 10-en mögöttem, dudálnak, villognak, dehát nem tudtam mit tenni.
No, még egyszer rápróbáltam, kicsit többet köszörült, de elkapta, majd 2500-ig ugrott a fordulat, azt hitte szegény autó, hogy ott az alapjárat. Aztán rájött, hogy mégsem, szóval beállt a stabil 800-ra. Faja, végre továbbindultam célom felé, ahol is egy parkolóba befordulván megint eljátszotta a motor megállítását. Gyors parkolás, OBD kütyü rá, ECU hibatároló olvasás: semmi. Hmm. Motorháztető fel, kémlelés, csatik megigazgatása, benéztem a szervóolaj tartályba, de bőségesen volt olaj benne. Hmmhmm.
Elintéztem dolgom, indulok bevásárolni, semmi rendellenesség, minden megy. 20 perc alatt bevásároltam, megyek vissza, indítok, semmi különös. Visszaérve szállásomra leállítom az autót, majd 10 perc múlva mérek egy olajszintet. Az 5-ből úgy 2,5-es szinten van. 3x ismétlés, mindig ez jött ki.Mai kérdésünk: mi okozhatta ezt a hibajelenséget?
Aki nem tudná, Opel Vectra B 1.6 16V benzines, 2001., Z16XE motorkód
[ Szerkesztve ]
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
gzbotii
veterán
válasz EQMontoya #68167 üzenetére
Nekem a múlt héten, 3 órát mondott a Waze 220km-re, úgy, hogy ebből 38km meredek, szerpentines szakasz át a hegyen, és csak 60km pálya...kvázi lehetetlen.
GMaps is annyit mond, mint amennyit csinálni szoktam, de nem épp papi tempóba nyomom[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Nova96
őstag
Sziasztok a szüleim akarnak újra kötni kötelező biztosítás szerződést (B-1) , eddig postánál voltak 50 ezere jött ki a baleseti adóval. Tudom hogy ez így kevés, de van ahol most olcsóbb?
2005 VW Touran 2.0PD Tdi -
válasz Nova96 #68182 üzenetére
Ezt személyre szabottan kell kérni. Érdemes alkusznál (netrisk, biztositas.hu) kezdeni, majd ott az olcsóbb találatokat érdemes lefuttatni az adott biztosító oldalán is, hátha még abból is lehet faragni. Illetve csak a bizti lejárta előtt 30 nappal lehet váltani.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Plusz egy az Eurocenterre.
Voltunk ott céges csapatépítőn, korrekt hely, ja és közel van melóból.
Silverkart is jó, de biztos nem megyek Békásmegyerrol át 17 órakor a X-beEgyébként béna vagyok, múltkor majdnem megöltem magam a silverkart-ban, padlógázon megcsúszva, másik gokarttal ütközve telibe a fal szemből, nem volt kellemes. Kb. mostanra jött helyre a könyököm.
-
KisBundi
őstag
Valaki próbálta már a XADO Stage 1-et vagy XADO olajat az autójába? Van értelem az ilyesminek vagy totális átvágás?
-
EQMontoya
veterán
Meggyőztél.
Brumi: a waze azért szigoúan gps szerinti 130-cal számol pályán, tehát átlag ember számára még óra szerint 130-ra állított tempomat mellett is optimista lesz, ez azért nem szép dolog szerintem.
Nyilván 170+ tempó mellett én is hoztam rajta Miskolcig kb. negyed órát, de ez elég kivételes alkalom volt, nem tartom normálisnak, hogy bárki így közlekedjen általánosan.Same rules apply!
-
brumi1024
veterán
válasz EQMontoya #68188 üzenetére
Nem adott útszakaszra vett átlagtempóval számol, ha van elérhető adat?
"Nyilván 170+ tempó mellett én is hoztam rajta Miskolcig kb. negyed órát, de ez elég kivételes alkalom volt, nem tartom normálisnak, hogy bárki így közlekedjen általánosan."
M7-esen mindig találok valakit, aki ilyesmi tempóban autózik, szerintem annyira nem ördögtől való ez. Én mindenesetre szorgalmaznám a korlátemelést (a korlátlanságot is, de ahhoz nincs vezetési kultúránk), szerintem a 130 kevés, én egy 150-nek örülnék. Persze nem egy M1-esen, de az M7 szerintem teljesen jó állapotú ehhez, nincsenek benne durva kanyarok, stb.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz brumi1024 #68189 üzenetére
Nem adott útszakaszra vett átlagtempóval számol, ha van elérhető adat?
Szerintem csak akkor, ha ez lényegesen kisebb, mint az adott úton megengedett sebesség, tehát ha tényleg nem tudsz annyival haladni, amennyivel szeretnél.
Ugye ezzel lenne baj, mert ha 4 autó mondjuk 90, 100,110 és 140 tempóval közlekedik egy autópályaszakaszon, akkor ott kijönne egy 110-as átlag, a gyakorlatban pedig valszeg üres az út.M7-esen mindig találok valakit, aki ilyesmi tempóban autózik, szerintem annyira nem ördögtől való ez.
Alapvetően szerintem sem, de valahol mégis az, pont azért, amiért a korlátlanságot sem engedélyezném én sem. Egyszerűen az emberek jelentős része nem néz tükörbe, és simán elédmásznak. Ami 50+ km/h sebességkülönbség esetén már elég meredek szitukat tud okozni...
Én mindenesetre szorgalmaznám a korlátemelést (a korlátlanságot is, de ahhoz nincs vezetési kultúránk), szerintem a 130 kevés, én egy 150-nek örülnék. Persze nem egy M1-esen, de az M7 szerintem teljesen jó állapotú ehhez, nincsenek benne durva kanyarok, stb.
Ezzel egyetértek, nyilván m7-en is csak úgy, hogy nyaranta a hétvégi káoszban szigorú 130, amikor tömve van az út. A 150 amúgy szerintem is reális, 10-20 évvel ezelőtti autók is bőven tudták már kényelmesen és biztonságosan tartani.
Same rules apply!
-
barnam_
nagyúr
Ez a Civic már tetszik, kipróbálnám
-
Qru
MODERÁTOR
válasz barnam_ #68191 üzenetére
Inkább a FL-es GT86-ot.
mod:
KisBundi: Xado-t van aki dícséri de én ilyen kitudja milyen kotyvalékot tuti nem tennék egyik autómba sem. Ki tudja hosszú távon mit okoz...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Láttam ma reggel egy új Ignist a 4-esen...
Előtte pár perccel a nulláson meg kb. 400 méterrel előttem fordult egymásba két autó. Ahogy láttam, csak anyagi kár keletkezett.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Szerintem sem. Olyan atommód amatőr a magyar vezetők nagy része, hogy az fáj. Mai példa:
Oké, T betűs volt a szentem, de ült mellette egy pasi... Jövünk könyves kálmánon a lurdynál híd felé, jobb szélsőben, ami ugye a nissan szalonnál jobbra megy, nem fel a hídra. Nagy nehezen felfedezte, hogy a középsőben mellettünk kamion van ami lassabban indul, befértünk mindketten. Majd 2 perc vívódás után mégis kiment a jobb szélsőbe és el lefelé.
A másik, hogy 2 sáv plusz jobbra kanyarodó, nagy kék táblán nyilakkal hogy 2 egyenes és jobbra le. Barátunk micsinál? Nem beáll a jobbra kanyarodó sorba, hanem a szélső egyenesbe menőből kanyarodik jobbra. (Kőbányai, vasúti felüljáró előtt lévő lámpa a vonatmegállónál) Rádudálok, mutatom hogy ejnye-bejnye de kerek szemekkel néz rám, hogy mivan...Nyáron az M7-es halál. 100-al se lehet menni, nemhogy 150-el. Mindennapos a baleset. Az M1 se jobb, isten óvjon az 150-től
Más: Mivel lehet mégis marad még ez a ****** foscsi nálam (8gen civic), felbasz a dolog, hogy kanyarodáskor klammog (fémesen kong) valami a futómű felől, akár jobbra, akár balra megyek, és hallom jobb elölről, bal hátulról is akár. Ötletek? Stabpálca? Valami más?
Kib... kuplungot is hiába fújogatom, ropog.
A random megállást nem is mondom, nagyon ritkán csinálja, de hogy mért...
Lehet megint elviszem Imihez.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz EQMontoya #68190 üzenetére
Aligha lenne ebből bármi is. Nem technikai korlát van rég ahogy írod.
1: nincs közlekedési kultúránk hozzá, se elméleti felkészültség (130-nál is kijön eléd a 92-vel előzni a kalapos Suzukis a 90-el haladó terót).
2: az EU-s irányok pont a sebességcsökkentés irányába mutatnak (tévesen akárcsak a környezetvédelmi szabályaik).
De mondjuk egy 140-es korlátot én is bírnék...
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen