- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Windows 11
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#94529552
törölt tag
válasz TheProb #33136 üzenetére
Azért mondják, hogy amint lehet add el vagy cseréld be, mert úgy néz ki, hogy ringlispilbe kerültél a Puntóval. Most hengerfejes(tömítések, síkolás, olaj és fagyálló csere, szelepszár szimeringek esetleg szelepek is, termosztát, hőfokjeladó stb, stb, és sose lesz rendben. Aztán még jöhet bármi, simán lehet még hogy a motorblokkot is fel kell újítani, ha továbbra is eszi az olajat (a gyűrűzés is sok pénz lenne megint, de az magában nem sokat ér) A váltóval is volt valami...
rbalint88 Meg még az aldi féle töltő is ugyanolyan jó, és az kijelzővel is el van látva.
[ Szerkesztve ]
-
-
zack
nagyúr
-
TheProb
veterán
válasz Qtya123 #33149 üzenetére
Azt mondta szépen megcsinálták az alját, váltót csak finomhangolni kell.
(#33153) Pumma: Ezért nézettem meg a sráccal, hogy tapogassa át a kocsit, hogy mivan vele összességében. Azt mondta mással nem látott gondot a motoron kívül. Nyilván új motort, meg egyéb ktg-es szarokat már nem költenék rá.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
zack
nagyúr
válasz TheProb #33157 üzenetére
De a motorba nem látnak bele. Ott olyan költségek lehetnek, hogy beleszaladhatsz a 2-300k-ba is.
Persze ez a szerviznek jó. Ők elbíbelődnek vele 5-6e/ó munkadíjjal, ami a végén lehet akár 100k+ is.
Te tudod, neked mennyit ér, és mennyi pénzed van erre. De mi már az elején azt tanácsoltuk, hogy add el, mert nagy bukó lesz. Most nyugtatod magad, hogy nem is lesz olyan vészes, és a megtartás felé billen a mérleg nyelve. Te tudod.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
rbalint88
addikt
azért nem annyira tragédia a helyzet, mint ahogy itt sokan értelmezik. első autó, minden költség fáj a kollégának, gyakorlatilag ez az első "hiba", a többi eddig kötelezőkre ment el, meg a rozsda javítására. ez a meghibásodás is részben user/szerelő error miatt van, plusz legalább pár dolog már meg van csinálva. eladja, jó eséllyel bukóval, átül egy swiftbe és kezdheti elölről a vásárlás utáni szervizen keresztül a gumizásig és a többi, az átírásról ne is beszéljünk, 60k megy a levesbe. abszolút nem dráma a kocsi, ne állítsuk már be úgy.
-
zack
nagyúr
válasz rbalint88 #33159 üzenetére
A dráma mindig pénztárcafüggő.
Előbb-utóbb biztos jó autó lesz belőle, kérdés, hogy mennyiből. Mert ezt ezen a ponton senki sem fogja tudni megmondani.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
-
rbalint88
addikt
szerintem abban egyetérthetünk, hogy ha valaki egy puntot nem tud fenntartani, akkor egy swiftet sem fog tudni. ez már annyira a filléres liga, hogy ha ez nem megy, akkor nettó erőn felül autózik. két év alatt a vételár úgyis maximum az összköltség fele lesz és akkor tuti téli-nyári gumikkal vette az autót és semmi különösebb gond nem volt vele...
plusz a swift sem golyóálló, abban is előfordulhat motorkókadás, amit olcsóbb egy jó bontottra cserélni, mint felújítani. ezt a puntoval is meg tudja tenni, nem kell feltétlen generálozni háromszor annyiért... -
Predator2
addikt
Helló
Szerintetek vegyen az ember tartalékba ablak törlő lapátot? Vagy csak akkor, amikor fel is használja, a gumi elöregedése miatt?!
Sokan a Bosch-t ajánlották nekem, de nem tartozik az olcsó/mérsékelt árkategóriába. Rajta kívül van még ajánlott gyártó, akinek emberibb áron vannak a lapátjai?
THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Skillet
addikt
válasz Predator2 #33163 üzenetére
Nálam nem teljesít jól a bosch, de a hella sem. Biztos nálam lehet a baj.
Legközelebb én is kipróbálom a BOSOKO-t, itt a fórumon sokan arra esküsznek.
Nem, én biztosan nem vennék tartalékba, hogy tárolni kelljen még azt is.(#33160) zack
Azért vannak nyűgösebb típusok, amikbe a végtelenségig locsolhatod a pénzt, sosem lesz igazán jó. Mire a végére érsz a hibáknak, kezdheted elölről.
De jelen esetben azt kellene megtudni, hogy a hengerfej felújításon kívül lehet-e számítani motorikusan más problémára is. Itt már felmerült teljes motorgenerál, aminek én pl biztosan nem fognék neki egy punto esetében.
Meg kellene várni a szerelő véleményét, hogy hová tűnt a motorolaj, az olasz erőforrásból, mi a helyzet a kompresszióval?[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
zack
nagyúr
válasz Skillet #33164 üzenetére
Ennyi.
Csodák nincsenek.Erről eszembe jutott egy sztori (nem saját) egy friss évjáratú X5 5.0i-vel kapcsolatosan. Garancia idő vége felé olyat produkált, hogy egy éjszaka alatt lemerült a fullra feltöltött aksija. Volt benne vagy 3db aksi csere, generátor, de semmi sem segített. Nem tudták a megoldást. Azt mondták az egész autó elektromos hálózatát újra kell kábelezni, ami kedvezményesen 3M ft lett volna, mert garanciában nem megy. Persze az autó állt hónapokat, és azt hiszem bírósági ügy is lett belőle. A végét nem tudom.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ne emeljük piedesztálra a típus specifikus szerelőket. Ők sem mindenhatók, és ha olyan a szitu megvonják a vállukat.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Qtya123
őstag
Na igen, és azt se felejtsük el, hogy a márkaszervizekben a hibafeltárás, javítás gyakorlatilag ismeretlen fogalom, mindent egyből cserélnek. Ha nem az volt a hiba, majd cserélnek mást...
Most van az autóm vezérlés cserén, a vezérműtengely szimeringnél olajköd van, mondom 3.000 Ft a gyári szimering, legyen kicserélve.
Saját szerelőm mondta, hogy minden gond nélkül lehet cserélni, ki lehet venni a helyéről és be az új, meg is csinálja.
Márkaszerviz meg azt mondja, hogy ááá azt csak úgy lehet, ha szelepfedél tömítés le, vezérműtengely ki...
Persze, mert nekik óradíjban az a buli (simán elképzelem, hogy kiszámlázzák a fél motor szétbontását, aztán valójában ők is a helyén cserélik)Utánanéztem és találtam videót a cseréről, igen "bonyolult", 2 perces videó:
[link] -
Skillet
addikt
válasz Kornel #33165 üzenetére
Ez 3x ugyanaz a link?
A tököm tenne az autóba olyan pilácsot, amiben egy fostos ventilátor 7ezret forog
Mennyit bírna az a helikopter? Pár hónapot? Aztán vinné magával a ledet is.
Áhhh. Meghagyom másnak.(#33167) zack
beteg. Ennyire nincsenek normális szerelők és ennyivel egyszerűbb mindent szétbontani, mint az adott hibát feltárni és megoldani? hihhhetetlen.(#33168) Qtya123
Márkaszerviz felejtős. Dolgoztam az egyik opel szervizben szerelőként, utáltam ami ott ment.
A kis/nagy szervizekhez minden ki volt írva, a raktár kiadta a szerelőnek, aztán ő meg azt mondta a fékre, elmegy ez még a következő szervizig. A gyertyák szintén. A légszűrő is jó lesz még, kicsit kifújták levegővel.
Olajak szintén. Ha szurok volt, akkor cserélték... a felét
Egy maszekban előbb megbízom, de ott is csak abban a pár emberben.
Egy közeli jól felszerelt műhelyben leszedettem a katalizátort és benya szűrőt cseréltettem, gondoltam ez már csak menni fog. A katalizátort ott akarta tartani, azt mondta, ez már kuka, szét van rohadva
Ezen beszartam. Eladtam másnap 35ezerért.
A benya szűrő meg... autó megállt másnap, szerencsére a közelben. A szűrőnél szétcsúszott a cső.
Azóta oda sem. Inkább minden szirszarral kimegyek a szerelőmhöz harasztira, vagy megoldom én.[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
zack
nagyúr
válasz Kornel #33165 üzenetére
Leírtam korábban. A LED-hez speciális lámpatest kell, ami direkt ehhez van kialakítva. A normál halogénhez kialakított foncsorozás, és fényvetés nem jó LED-hez.
Egy normális utólag beépített xenonnal többet érsz, hiszen a foncsor és a fényvetése nem különbözik a halogéntől.(#33172) kornelka
Pedig van olyan kék, aki utánafordul. Megállít, sokat nem tud tenni, de bekéreti az autót műszaki vizsgára a Mozaik utcába (egyébként van patent ide ).
Motornál volt ezekkel sűrűn gond. Volt akinél a motoros kék kereste a trafót az út szélén (Mátra), hova lett rejtve (utólagos xenon).[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
TheProb
veterán
válasz bitpork #33161 üzenetére
+1, Nemtom mért mentek ennyire ellen annak amit az a szerelő mondott aki már látta is a kocsit és nem csak az én laikus tolmácsolásaim alapján tud képet alkotni a kocsiról. Integrale nem tűnik hülyegyereknek, ha már ajánl egy szerelőt akkor gondolom alapból nem lehet olyan kókler, plusz a srác is eléggé képben van a dolgokkal, legalábbis ahogy beszéltünk ez jött le. Persze erre is rá lehet kontrázni, mint ahogy mindenre, de egyelőre megbízok abban amit mond a szerelő. Nyilván ő se lát bele a motorba, de ezért mért kompressziót, meg nyomásveszteséget. Ezért fogja a gépműhely átnézni a hengerfejet is. Ennél többet nem tudom lehet-e tenni ez ügyben...
De ha tényleg csak egy síkolás kell neki, amire sztem 80% az esély, - mert puntónál betegség, hogy átég a tömítés a 2 középső henger között és pont a 2-3as hengerre mondta, hogy szökik a nyomás - akkor miért ne csináltassam meg? Ha azt mondta volna, hogy a többi része is ramaty a kocsinak akkor nyilván nem volna kérdés.
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
#94529552
törölt tag
Így van, nem látnak bele a motorba meg semmi másba. Az se sokat jelent, hogy most meg van foltozva az alja, mert az csak a látszat. De, mindegy, mert úgy látszik most már a bizalom határtalan és amíg van zseton amit rálocsolnak...
Skillet Szerintem ne általánosítsunk a márkaszervizekkel kapcsolatban, ez nem korrekt. Ugyanolyan módon átverhet bárkit a sufni szerelő is, csak közben békát beszél a hasadba, ha nem értesz hozzá.
Qtya123 Nem kell beképzelni előre hogy miket számláznak neked, mert a progi csak csak annyit enged, ami a valós művelethez szükséges. A legjobb írásos árajánlatot kérni előtte, ha olyan helyre mennél.
-
mycso
veterán
A LED-hez speciális lámpatest kell, ami direkt ehhez van kialakítva.
Ahogyan a xenonhoz is.
Bár a vetítőlencsésekben egy normálisabb utólagos szett, egész jól tud működni. Mondjuk egy ilyen űber-csoda ledet is megnéznék lencsés lámpában, hogy mit tud.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
zack
nagyúr
Alapvetően a halogén kialakítás simán jó a xenonhoz, ha jól be van állítva. A leddel az a gond, hogy baromi gyenge lesz, ha nem speciálisan a hozzá való lámpatestben működik.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
pocokxx
Közösségépítő
Sziasztok!
Egy távirányítós központi zár cseréjéhez mi kell pontosan?"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
Qtya123
őstag
válasz #94529552 #33176 üzenetére
Nem képzelek én be semmit, elmondták, hogy náluk úgy megy a csere, hogy szelepfedél le, vezérműtengely ki. Ezzel szemben a videón láthatod, hogy miből áll. Nem értem ők miért a másik utat választják. Nekem nem tűnik a videó kókányolásnak, még a kiszedő is egy célszerszám. Felteszem a szimering ilyen módon történő cseréje nem kendácsolás, de aki jobban ért hozzá az majd kijavít, ha mégis.
Szóval akár valóban végigcsinálják a fél motor szétborítását, akár a videón látható módon csinálják meg, a nagyobb volumenű szerelés lesz kiszámlázva, miközben fele annyi munkával is meg lehet csinálni. Ami azt jelenti, hogy ezzel a valós, vagy csak valósnak hangzó "nagyszereléssel" lehúznak.
Régi szerelőm mesélte, hogy az erre alkalmas motorokon a szelepszár szimeringeket úgy cserélték, hogy a gyertya helyén bedugtak egy csavarhúzót, hogy ne essen be a szelep és úgy cserélték, viszont a munkadíjat meg úgy számlázták, hogy hengerfej levétellel történt a csere.
-
#94529552
törölt tag
válasz Qtya123 #33185 üzenetére
Elmondták, vagy kértél rá árajánlatot? Mert úgy olvastam, hogy csak most merült fel a szimering csere a megbontás után, vagy nem? Az hogy eljusson valaki addig a folyamatig, az nem 2 perc, hanem nagyobb volumenű munka.
Mint Munez is írta neked, csak kötött munkadíjak számlázhatók ki, amit a gyári előírások alapján tehetnek meg, és azok pedig optimális körülmények között és hozzá való célszerszámokkal elvégezve lettek meghatározva. Szóval nem zsákbamacska ez, hogy megsaccoljuk, vagy feltételezésekbe menjünk bele.Azt hogy a Régi szerelőd miket barkácsolt, vagy számlázott az megint más dolog. Egyébként van jobb módszer is a csavarhúzósnál, de úgy tudom, hogy ezek egyike sem a gyári előírások szerinti módszerek voltak, és nem gondolom, hogy csinálnak manapság ilyesmit.
Mindenkinek lehetnek rossz tapasztalatai, nem ezekből kellene mindig kiindulni. -
Qtya123
őstag
válasz #94529552 #33186 üzenetére
Nem akkor derült ki, hanem már korábban tudtam. (egyébként nem nagy volumen eljutni odáig, hogy ezt látni lehessen, 2 műanyag elem levétele után már látszik).
Árajánlatot kértem, szokott lenni néha akció, akkor majdnem anyagárból kihozzák a vezérléscserét. Gondoltam rákérdezek, hátha most is van épp ilyenre vonatkozó akció, az anyagot meg amúgy is tőlük akartam venni, mondom akkor letudom egy helyen. Ekkor egyben kérdeztem, hogy mennyivel módosulna az ár a szimering cserével és akkor mondták ezt a "szétkapom a fél motort a cseréhez" eljárást.
-
Integrale
veterán
válasz #94529552 #33176 üzenetére
Nem értem, hogy miért gondolod azt, hogy ha eladja, és vesz egy másikat ebben az árkategóriában, az hibátlan lesz, és nem kell újrakezdenie.
Egy hónapja járt itt egy tag Mazda 6-tal, ami viszi a pénzt, annak azt tanácsoltátok, hogy már ne adja el, ha ennyit költött rá, mert egy másiknál kezdheti újra. Itt pontosan ugyan ez a helyzet áll fenn, ha jó, és fillérekből jóvá/jobbá tehető, akkor már hagyja.Egyébként érdekelne, hogy mennyit költött a Puntóra ami az autó szarságából adódik, és mennyi kozmetikai beavatkozás, illetve fenntartás.
"Bad reklám is reklám too"
-
Kornel
veterán
válasz Integrale #33188 üzenetére
Kezdjük ott, hogy nem kellett volna megvennie.
Ennyiből patika swiftet kapott volna, de ennyiért nincs patika punto.
Maradjunk annyiban, hogy 2 év múlva kezdheti elölről a lakatolast, biztos megéri.
Annyit azért jó lenne okulni itt mindenkinek a történetből, hogy 4 kiloert jó punto2-t nem fog senki se venni. -
#94529552
törölt tag
válasz Qtya123 #33187 üzenetére
Ezt mondta egy márkaszervizes munkafelvevő: "szétkapom a fél motort a cseréhez"?, Kicsit ez valótlannak tűnik nekem. Próbálj írásos árajánlatot kérni, hadd lássuk, hogy valóban kiszámláznak e felesleges dolgokat, vagy csak megvezettek.
Ezt nem értem, hogy ködöl a szimering, azt honnan vetted szétbontás nélkül, méghozzá úgy, hogy nem látszik belőle semmi. 2 műanyag elemet leszedtél mert sejtetted a ködölést? Bocs, de nem világos a dolog.Integrale Nem tudok róla, hogy tanácsoltam volna olyasmit.
Egy pénztemető fillérekből jóvá/jobbá tehető? Ha varázsló vagy, talán akkor. Volt már javaslat olcsón(nem fillérekből) fenntartható Suzukiról például. Ami nem ilyen drága, keze-lába kivan Puntó.[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
Es abban mi van benne? 110-ert gumik es felnik, ilyen olyan alap szervizeles, szerintem az atiras is.
Mi az ami konkretan az autora lett elnyomva, mint hiba kezeles?Kornelka: ez tudott dolog, hogy 400-ert nincs jo Punto, neppertol foleg nem, mivel o is akar rajta nyerni.
"Bad reklám is reklám too"
-
}{3@Đ$}{0ot
addikt
™MØИ$T€R-EИEЯGY™® || ИVIĐIA® || ᴺᴵѕѕᴀᴺ ᴳᴛЯ The Best ||
-
Qtya123
őstag
válasz #94529552 #33191 üzenetére
Nem tudom miért vagy ennyire rápörögve arra, hogy kérdőre vonj folyamatosan... Márkaszervizes vagy-e?
Tessék itt egy kép, a jobb alsó részen látszik a szimering körül az olaj (egyébként ekkor nem a szimeringet fényképeztem, hanem a szíjat és ekkor vettem észre):
[link]A szét kell kapni a fél motort meg nem a munkafelvevős mondta, hanem ott volt akkor az egyik szerelő is a helyiségben, ő mondta.
Na, remélem már minden érthető.
-
#94529552
törölt tag
válasz Qtya123 #33197 üzenetére
Talán van fogalmam 1-2 dologról, és érdekelnek a részletek is. Nem lehet beszélgetni egy fórumon? Ha neked ez kérdőre vonásnak látszik, akkor sajnálom. Még jó, hogy nem zaklatásnak véled.
De még kimaradt, már hogy ne legyen zavaros a kép, mi alapján kértél külön árajánlatot előbb, mielőtt kiderült volna a ködölés a szétszerelés közben. De csak ha nem gond hogy kérdezek.
Az meg mindegy, hogy egy szerelő mit hord össze, nem ő fog számlázni. -
tomcsi23
veterán
-
Skillet
addikt
válasz Qtya123 #33185 üzenetére
Vezérléscserénél általában a vezérlés oldali szimering garnitúrát is cserélik.
Nálam is volt 5db. 1 a főtengelyé és 4 a 4db vezérműtengelyé. Ha már mókolnak arrafelé, érdemes cserélni őket, mindet. Nehogy a következő sacc 60e km alatt fossák el magukat és trutyizzák össze a vez.szíjat.
Ja, a lényeg le ne maradjon. Vezérlés felől cserélhetőek. Nem kell a szelepfedelet sem leszedni hozzá. Vezérlés csere közben érdemes ezt is.(#33192) Integrale
Én is úgy tudom, hogy eddig a legnagyobb tétel a felni szett volt, meg a gumi.
Szóval kicsit túl van ez lihegve.
TheProb csak azért akadt ki, gondolom, mert első autó, nem gondolta, hogy költenie kell majd rá. Vagy ha igen, max cicomára. Mindegy. Majd kiderül, mi a helyzet ott. Ha a motorolajat tényleg ilyen hamar lenyelte, akkor gyaníthatóan gond van, de a szerelő csak kitalálja, megnézi, kompressziót mér stb.Most olvastam, hogy megvolt a vizsgálat. Akkor fel kell újítani a hengerfejet. Ez van. Bár az olaj akkor sem tűnhetett el, csak úgy.
[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen