- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Windows 11
- Vírusirtó topic
- DIGI internet
- Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Mozilla Firefox
- Proxmox VE
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz polonic #301900 üzenetére
a héten itthon vagyok, tegnap futottam egyet a régi szokásos útvonalamon a törökvész úton, ott is nyomták le, előzték meg egymást a kocsik, mert valaki nem bírta elviselni, hogy a másik tényleg 50-nel megy. szörnyű ez az egész ország, nem csak az utak.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Atomgeszi
veterán
válasz polonic #301900 üzenetére
Nekem 90- 100 al is nyugodtság van. Főleg, ha nyílegyenes útról beszélünk és csak a szembe forgalom mennyisége miatt nem kivitelezhető az előzés.
Sőt a német autópályán sem éreztem soha, hogy meg akarnak ölni, pedig 170 átlaggal mentünk és még szerintem poharakat állíthattam volna az ülésre, egy sem borult volna fel.
Itthon meg nem tudsz végig menni a Balaton déli pályán a külsőben, hogy ne érezd úgy, hogy kiszakad a futómű a "kátyúk" miatt.
Szégyen nem szégyen, de notórikus belsősávban közlekedő vagyok a déli pályán, mert egyszerűen életveszélyes. Ha ne adj isten jön egy gyorsabb(a 60km szakaszon amit szoktam menni kb 3 alkalommal), akkor lehúzódok a külsőbe, persze sikerül is mind a 3 alkalommal belemenni egy olyan szuper kátyús részbe belemenni.
-
Atomgeszi
veterán
válasz bandus #301901 üzenetére
"mert valaki nem bírta elviselni, hogy a másik tényleg 50-nel megy. "
Az azért teljesen más, hogy valaki ilyenkor agresszor, mint amikor a jól belátható veszélyektől mentes útszakaszon élményautózik valaki a sor elején 65-70el, 4 fokos kanyarban pedig 60-ra azért lelassít.
Minden helyzetfüggő.
Aki vihéckedik mögöttem városon belül 50-nél az így járt, mintha ott se lenne.
-
426os
őstag
válasz Atomgeszi #301903 üzenetére
Én erre mindig azt mondom, hogy ha ő így érzi biztonságosnak, akkor inkább lassan menjen, mint, hogy nagyobb tempónál megijedjen és leessen az útról egy rossz manőver miatt. Igen, idegesítő tud lenni, de többnyire tényleg csak néhány percet veszítesz maximum egy ilyen autós miatt.
Persze, én is fogom a fejem néha, főleg mikor nem mer az előttem lévő behajtani a körforgalomba, mert 100-méterre érkezik valaki a körforgalom felé, akinek majd fél perc múlva elsőbbséget kellene adni. Aztán mire odaér, elkezd indexelni és kihajt az első kihajtón, így végül feleslegesen álldogálltunk (nem mindtha nem fért volna be öt autó is előtte...). Van ilyen, de összességében nekem nagyon nem hiányzik a magyar vezetési morál (meg az utak sem, ahogy többen már írták)..
-
Atomgeszi
veterán
válasz 426os #301904 üzenetére
A legnagyobb gond a vezetésoktatással van vagyis annak hiányával.
Az oktatók féltik az autóikat, keveset engednek vezetni, és ugyanúgy kifizettetik az összes órát.
Hány olyan diákkal voltam egy autóban, akik már negyedszerre mentek vizsgázni és főúton még mindig 60-nal ment, mert félt.Az ilyen, aki át is megy ötödszörre, benne marad ebben a spirálban, és nem fog tudni kiszakadni.
Van ismerősöm, aki belátta, hogy neki nem való a vezetés, és nem vezet.
-
Atomgeszi
veterán
válasz brumi1024 #301905 üzenetére
"Nem nem tudnak vezetni, kemények a bírságok és télen (az év 3/4-e) kihívás ott a közlekedés. "
Magyarán nem tudnak vezetni. Mert azért nem egész északi részen van folyamatosan hó. Sőt a lakosság nagy része a part felől van, ahol ugye az óceáni éghajlat miatt enyhe nyár enyhe tél jellemző.
És se nyáron, sem tavasszal."Közlekedés szempontjából a világ egyik legbiztonságosabb országa. "
Mert nem mennek bele még a legkisebb kockázatos dologba sem(és nekik egy elsőbbségadás is az).
-
426os
őstag
válasz Atomgeszi #301906 üzenetére
Ausztriában van kötelező vezetéstechnikai tréning a jogsi mellé. Nem gondolom, hogy aki lassabban, óvatosabban vezet, az biztosan nem tud vezetni. Inkább tiszteletben tartja/alábecsüli a saját és autója korlátait, ami sokkal jobb scenario, mint ha önjelölt Schumacher lenne, mert neki a vérében van a vezetés.
.
-
Napi jó cselekedet.
Mentem be tescoba, látom eper árusnak defektje van, de már küzdenek vel, gyorsan bevásároltam kb. 10 perc, látom még küzdenek, visszatoltam a kocsit. Megkérdeztem, hogy lassú defekt, mert van kompresszor az autóban. Az, szuper lenne, mert nem bírják a csavarokat mozdítani sem. 2-3 perc alatt feldurrantottam 2,2-re 0,5-ről.
A jutalmam egy kiló eper lett, meg hálás köszönet
Tegnap meg egy tornazsák gazdáját kerestem meg, hétfőn kimentünk pályára focizni a gyerekkel és ott találtuk HH zsák, márkás focicipő (15-20 eFt indul, fiam is focizik), FB segítségével megkerestem a szülőt (volt egy név a zsákban) mit ne mondjak örültek.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Atomgeszi
veterán
válasz 426os #301909 üzenetére
Az önjelölt Schumachereknél minden jobb, de náluk szerintem abból fakad, hogy életükben nem mentek többel, mint 90, akkor is gyorsan visszahőköltek, hogy úristen.
Úgy van ez, mint amikor az ember először megy pályán és huhú 110-el megyünk te jó ég.. aztán utána a 130 huhu te jó ég.
Utána meg lemész a pályáról a 90 olyan, mintha állnál.
És ezt láttam a velem együtt vezetni tanuló diákoktól is, hogy nem léptek ki ebből, az oktatók szintén nem léptették ki őket.
És maradnak is ebben, kör bezárult.Az örökös falusi vezetők, akik egész életükben az úton szaladgáló tyúkokat kergették és nem tudnak kitörni a helyzetnek megfelelően.
De jellemző a 300 méterre jobbra balra belátható körforgalomba behajtó ember is, aki biztos, ami biztos alapon megáll azért behajtás előtt.
A kötelező tréning pedig nagyon kellene! Ahogy az általános iskolákban is a kresz oktatás, hiányzás nem megengedett!
Sajnos rengeteg idős tanítja félre a berögzött hülyeséget az unokáknak is.
A gyalogosokról nem is beszélve, akik úgy mennek át a gyalogátkelőhelyen, mintha az Avengersben ők lennének a halhatatlan főgonosz.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Atomgeszi #301912 üzenetére
Szerintem ez nem csak falu vs város. Én kisvárosi vagyok, 5000 lakos, gyerekkoromban az utcan fociztunk, mert félóránként ment el autó.
Ennek ellenére múltkor AMTS-re mentünk Bp-en és kerülgettem jobbról balról az emberkéket, pedig aztán helyismeretem sincsen, navigációval mentem.
Rendre bemennek kereszteződésbe dugóban, aztán ott ragadnak, meg zebra közepén, meg csinaljak a dugót a folyamatos sávváltasokkal...
A körforgalmat az emberek nagyrésze nem tudja használni, főleg a több sávost.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Atomgeszi #301912 üzenetére
Itthon is ez van. Autópályára egyszer sem vitt fel az oktató. Az autópálya bevezetőn voltunk egyszer de ott is 100 vt a max tempó és az első lehetőségnél vissza is fordított. Majd félre álltunk és fél órát magyarázott a költségtakarékos oktatásról.
A vizsgaútvonalakat hírből sem ismertem, mert az összes óra azzal telt, hogy elmentünk az oktató feleségének a melóhelyére és hazafuvaroztuk, majd visszamentünk a tanpályához. Engem nem érintett nagyon, előtte apám megtanított vezetni de akit nem az ennyitől nem tanul meg vezetni...
#nincsbennetarcsi
-
-
Atomgeszi
veterán
válasz kisza25 #301914 üzenetére
Igen, ez mind az oktatás hiánya, és ebből fakadó rossz beidegződések és gyakorlat hiánya.
Kedvencem még a cipzár elv teljesen figyelmen kívül hagyása(Pécs Tesco)
Vagy amikor a zöldnél nem képesek elindulni(szerintem nem tanulták meg, mert mindig az oktató segített lábbal - ilyen tanulóval is volta már vezetni)
Vagy amikor azért maradok le a zöldhullámról, mert nem képes tartani a tempo 50-et, hanem 35-40el araszol.[link] Valahogy kb így tudom elképzelni az autósok 80%-át belülről.
[ Szerkesztve ]
-
Atomgeszi
veterán
"Itthon is ez van. Autópályára egyszer sem vitt fel az oktató. Az autópálya bevezetőn voltunk egyszer de ott is 100 vt a max tempó és az első lehetőségnél vissza is fordított."
Nálunk ugyanez. Annyi különbséggel, hogy engem fel sem vitt, pedig mindig Pécsre jártunk vezetni
Az órákat beírta, pedig a 30 órából talán, ha 7 órát vezettem, a többit hátul ültem és néztem a többieket.. vagy vittük bevásárolni.
De mivel elsőre sikerült minden vizsga, így annyira nem foglalkoztam vele, csak hát én ingyen voltam neki.
a VB is tök norma volt, látta, hogy van rutin rendesen(előtte 14 éves koromtól motoroztam éjjel nappal a városban), elmentünk egy kört, kb 15 perc után vissza, mindenki azt hitte, hogy megbuktam, aztán mondta, hogy nem is akarta tovább húzni az időt, látta, hogy minden oké. Még csak parkolni sem Y sem semmi nem kellett.
Akkor a város tele volt 30-as korláttal, csak úgy fél szemmel néztem hátra, hogy hát én mennék, ő meg helyeselt, hogy igen, tartsuk szépen a forgalom ritmusát(akkor is leszarta mindenki a kint hagyott 30-as táblákat) -
Qru
MODERÁTOR
válasz Atomgeszi #301919 üzenetére
Legalább le is vezettem az óraszámot (ha az állóhelyben pofázását nem számítom ide). A vizsgáztatók itt nagyon szigorúak voltak, minden szarért meghúzták az embereket. Mivel nem tejeltem így csak harmadjára mentem át. Szóval végül így is kifizettem a azt a zsetont csak részletekben nem egyben csúszópénzként.
#nincsbennetarcsi
-
brumi1024
veterán
válasz Atomgeszi #301907 üzenetére
Sőt a lakosság nagy része a part felől van, ahol ugye az óceáni éghajlat miatt enyhe nyár enyhe tél jellemző.
Azért idén minden volt, csak enyhé tél nem, Osloban a repteret is lezárták havazás miatt. Vagy a partmenti enyhe teles Tromsø, ahol még mindig hó van (-16 volt a legmelegebb amíg ott voltunk).
Az ott vezetett 5000km után visszaérni a németekhez olyan volt, mintha Balkánra értem volna. -
Első napon a megállás elindulást gyakoroltuk egy parkolóban Blellén kb 1 órát, aztán Blelle forgalomban autóztunk, 3-an vezettünk órás váltásokkal reggel 6-tól este 6-ig.
Második napon reggel 6-kor beszálltam az autóba és én vezettem fel Siófokra az autópályán, elötte felvettük a másik két tanulót.
Nekem 0 vezetési tapasztalatom volt, mert fater azt mondta, hogy majd az oktató megtanít. Szóval második forgalomban vezetési napomon az autópályán mentem és hazafele is én vezettem a pályán. Egyszer véletlenül 3.-ban indultam el a kis opel corsa 1,4 benzinnel, úgy, hogy 4-en ültünk benne, oktató mondta, hogy a kuplung/gáz kezeléssel nem lesz gondom
péntek-szombat-vasárnap reggeltől estig nyomtuk és hétfőn vizsgáztam, gyors volt[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
egész ízléses optikai tuning, kár hogy minden műszakira vissza kell alakítani, vagy tévedek?
[lancer]Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Peter.70
őstag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kisza25 #301925 üzenetére
Simán átmegy még egy rendes műszakin is ha lámpa E jeles. Az ültetés meg senkit sem érdekel ha nem a porba van lerakva a kocsi és fekete a rugó. Haver VW-e kapott fekete Vogtland szettet évek óta semmi gebasz nem vt a műszakin (pedig nem is mindig ugyanoda hordja) vele.
#nincsbennetarcsi
-
radi8tor
MODERÁTOR
Holnap tankoljatok, elkezdődött a benzinár emelés a háború miatt.
A benzin nagykereskedelmi ára literenként 7 forinttal emelkedik,
ugyanakkor a gázolajnál 6 forintos árcsökkenés következhet péntektől.⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz stickermajom #301936 üzenetére
Mert megemelték a terrorveszély fokozatát.
Sokkal több járőr is van a város egyes pontjain.⭐ Stella
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #301936 üzenetére
És ott az autópályán is ott vannak. Itthon autóúton nem láttam rendőrt évek óta, autópályán is csak NAV-osokat cigicsempészekre vadászni.
#nincsbennetarcsi
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #301943 üzenetére
Volt egy ismerősöm náluk. Azt mondta kb sosincs legalacsonyabb fokozat.
Amikor azt hallod a hírekben hogy emelték az már jóval azután van hogy megtörtént.⭐ Stella
-
veterán
a netrisken/biztositas.hu-n kiválasztott casco befizethető postán is, küldenek sárga csekket ha azt kérjük? apósnak kéne egy az "új" 2-es bmw-re (200k körül kalkulált, nem tudom ez jó-e), de kp-ban fizetné be, mert nincs bankszámlája nocomment, de ezvan.
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Xbox Series X|S
- Politika
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- XGS24 - Jön a FragPunk, az új 5v5 hero shooter
- Kerékpárosok, bringások ide!
- XGS24 - Befutott a METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER legújabb előzetese
- Milyen processzort vegyek?
- Autós topik
- Windows 11
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen