- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Windows 11
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
válasz syIex #269589 üzenetére
Én leírásba nem raktam be, de felszeretségnél bepipáltam a chippet.
Beraktam sritmonitor linket, aki akarta, elolvasta mikor mi mire lett cserélve, mit kapott pluszban az autó.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
brumi1024
veterán
válasz Vismajor01 #269603 üzenetére
Az egészen elkerülhető hiba, azért manapság nem nagy erőfeszítés céges adatokat távoli szerveren tartani, nem egy példányban. BMW-nél pl az autó, és a gyártói rendszer tárolja.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Porsche orgia #ytalert
A Porsche élménynap egy furcsa program, hiszen a gyártó legjobb, legérdekesebb sportautóit vezetjük, országúton, konvojban. Többnyire ez arra elég, hogy az ember megértse, mennyivel több van ezekben az autókban, de a legutóbbi alkalmon mégis tudtunk egy jót autózni.
⭐ Stella
-
brumi1024
veterán
válasz BigBlackDog #269605 üzenetére
Azok a dízelek, azokról meg tudjuk amit tudni kell.
-
Qru
MODERÁTOR
-
grizlisandor
addikt
válasz focvis #269567 üzenetére
Ajánlja hozzá a Direct Injection Valve Cleaner (Aerosol – W28879), amit (#267133) MC Pite írt már.
Nekem ez már konfortzónán túl van, hogy megbontsam a kocsit.
Maradok a VIF-nél míg tart, utána lehet az se megy bele.
Bár az 1.6 szívóbenzin Piroshoz nincsenek csodák, max egy 2.0 TFSI motor cserével. -
MunezXBK
nagyúr
válasz grizlisandor #269609 üzenetére
2.5TFSI-t akartál írni?
-
veterán
válasz grizlisandor #269609 üzenetére
Igen, emlékszem, az egy fokkal neccesebb. Megvárom inkább MC Pite beszámolóját róla, Ti műszaki emberek vagytok, én nem. 🤗
A Mazdat buzizom ezekkel. Fogyi vissza Bp-re 6.0, Fehérvártól az M7-en "kikormoltam" open air 160-ig.
Szerk: És egy 100-asból mostam le a bogarakat. Ciki.A VIF jó, van készleten még ~2,5 flakon, puruttyához mindig teszek 1/2 adagot.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz focvis #269612 üzenetére
Ma este addig jutottam, hogy egy óra a fojtószelepig eljutás (már csak két csavar fogja már). Aknáról menne ez sokkal gyorsabban is, de az nincs. Videó nem volt, haynes pénzpazarlás volt, semmilyen művelet nincs benne .
Szal szelepet megtakarítom, próbálok endoszkópozni (sztem nem fog a szelepekhez beférni) azt meglátom. De fentről nem fogok tudni sprézni, mert nem egy csövet kell csak lehúznom mint reméltem, hanem egy csomó csövet, csatit... Vagy akna (is) kellene...
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #269540 üzenetére
Az a baj, ezt nem most fogjuk úgysem megtudni, hanem majd mikor már pár éve úton vannak a vasak, hogy melyik mennyi problémát szed össze.
Pl. a német G7 GTI csoportban is az utóbbi idöben kezdenek megszaporodni a panorámatetös/ pano-tetö kerete miatti panaszok, egyre többeknek reped el az üveg keret, vagy épp repül el menet közben. Kommentek között van, akinek pár év alatt már harmadjára cserélik... Gari/kulanz az esetek többségében elutasítva, jellemzöen 800-1000€ között áll meg egy csere (nem tudom, hogy Csao erre kiterjed-e).
Nekem ugyan van a Cuprában Pano, de a következö(k)ben már nem vágyom rá, igazából alig van használva, mióta a tavasz/ösz is eltünt a nyári idöszakban úgyis 90%-ban behúzott naprolóval van az autó, olyan erövel éget a nap.
-
grizlisandor
addikt
válasz focvis #269612 üzenetére
Vállalom a műszaki embert, csak a földmérés és az autószerelés közötti nincs sok párhuzam!
Rendes adagot használj már, te se fél adag töményet kérsz az italkimérőben!
Én a prémium benzinhez is dobtam rendes adagot, hadd fogyjon címszóval.Kedvenc helyi önkiszolgálós kutamon most cseréltek közösségi visszajelzések alapján az eddig MOL nyál + osztrák adalék helyett osztrák nyál + adalékra, mint az OMV.
Egyből ment a másik tábortól a rinya, hogy miért nem a nemzetgazdaságot támogatják, meg milyen jó a MOL nyál. -
veterán
-
macilaci78
nagyúr
-
426os
őstag
válasz grizlisandor #269620 üzenetére
A Mol benzin rosszabb, mint az osztrák. Nem placebo, nem urban legend, az autóm egyértelműen mutatja a különbséget.
.
-
Qru
MODERÁTOR
-
őstag
Fun fact. Kelet Magyarországon több a bogár mint nyugaton... Szigorú tudományos kísérlet csak múlt hétvégére igaz, szombaton Bécsbe mentem oda vissza, másnap meg Nyíregyháza közelébe... Ja és senki nem menjen olyan ökör módra Bécsbe mint én Belvárosba volt családi esemény, gondoltam nem gond hétvégén leparkolok. Ja Fesztivál? Teljes belváros lezárva? Iq-val is szívtam volna hát még a rav4-el...
-
veterán
válasz grizlisandor #269620 üzenetére
Az italkimérőben magamnak dupla adagot kérek. 🤭
A VIF honlapján (CZ -> EN Google fordítás) azt olvastam, hogy nem érdemes a prémium benzinbe tölteni, mert nem érsz el vele javulást, azok eleve megkapták a maximális hatékonyságot biztosító adalékot:
Our additives Super Benzin Aditiv and Super Diesel Additive are fully compatible with the ordinary quality fuels sold by us and with branded fuels from Benzina, OMV, EuroOil and Unipetrol RPA - which you can buy in many supermarkets and elsewhere. In the case of Benzina Verva 100 and Verva Diesel fuels, however, the additional addition of additives is no longer profitable, as they are already additiveized by the seller to the maximum effect of the individual additives.Mivel a puruttya MOL/Shell/OMV is adalékolt, ezért adok hozzájuk csak 1/2 adatot.
-
6030D
Ármester
válasz Tom1939 #269628 üzenetére
A természet/város arány jobban meghatározza szerintem, hogy mennyi a bogár. Április végén mentünk Somogyba, Bőszénfára, a 67-esen annyi bogarat szedtem össze, mint egész évben az M2-n.
Reggel kocsit mostam, BSD-ztem is, szóval ma esni fog, úgy készüljetek!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #269629 üzenetére
De az mit jelent? Többet eszik belőle? Bubi kimondottan szereti a MOL-os benzint és a Jazz-nél sincs rá panasz. Shell amitől kicsit hektikusabban eszik de ott az adalékkal variálnak azért.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
(Fehérvárig 90-110 volt és 5,7, ez ment fel 6-ra az autópályán. Amikor úgy adta ki leforgattam akár tiltásig, tisztító kúra van folyamatban.)
32 fokban kevesebb a bogár. Jó a wax. Lapos az autó, csak az orrát és a tükröket kellett mosni + mikroszálas kendő. Cikinek éreztem a 100 forintot, viszont ennyiből kész volt.
-
őstag
Mélygarázsok döntő része is a lezárt részen volt... De 50 méterrel egy előtt találtam helyett (hétfő és csütörtök között parkolni tilos, malacom volt, meg tudok németül értettem mi a helyzet). Mondjuk olyan pici hely volt hogy egyszerre üvöltött az első és hátsó parkolóradar miközben hegynek felfelé kellett betolatni de muszáj volt megoldani, ez nem a majd találok másikat eset volt...
Egyébként lehet hogy parkolóházban is koppantam volna amennyien voltak (és hogy a parkolóházak jó része is lezárt részen volt).
-
őstag
DSG-és volt? Olyanom még nem volt (rajtam múlik nem is lesz ), de az elég darabos tud lenni irányváltáskor, és őszintén "imádja" a felfelé tolatást ha jól nézem a teszteket és beszámolókat.
A parkolási manőverekben nagyon jó ez a toyota hibrid, nagyon jól adagolható ilyen nagyon lassú manővereknél. Hátrány ugye hogy amikor mész akkor a motorhang néha teljesen random, nincs összefüggésben azzal hogy mennyire nyomod a gázt (a gyorsulás igen, csak a hang nem).
-
MC Pite
veterán
válasz 426os #269624 üzenetére
A Mol benzin rosszabb, mint az osztrák. Nem placebo, nem urban legend, az autóm egyértelműen mutatja a különbséget.
Ha erre vannak valamilyen mérések, az érdekelne (szerintem mást is)focvis: Így van, szívóknál 2-5 perc szokott lenni az egész bontás.
Én büszke vagyok ha megvagyok egy százasból, nem tartom cikinek
De lassan annyiszor 200Ft kell, mint 2-3 éve ahány darab százas kellett.Adalék: Én a százas mellé is bebaszom a tankba a cuccot, hadd dolgozzanak
Eleve van 2-3 féle erősségű, meg nyilván attól is függ mennyi benyához rakom. Preventívbe, folyamatosba nem kell sok, ha már van tünet, akkor mehet neki nyugodtan.208 múltkor a sprés kezeléstől kisimult, de most -kevésbé mint korábban- hidegen még mindig van egy pici torpanás vagy ingadozás kitartott kicsi gáznál. Megint kezelés kéne?
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
őstag
válasz 426os #269624 üzenetére
Erről tényeket nem tudok mondani, de szombaton reggel ki Bécsbe 6,5 liter volt a fogyasztás (90 km/h átlag, Zuglóból, tehát először át a városon) vissza meg 5,5 liter átlag este (100 km/h). Ez alapján mondhatnám hogy jobb az osztrák benya, csak sajna nem tankoltam közben. Valami lesz a domborzattal is (és szerintem pl. ugyanakkora magasságkülönbségnél az is számít hogy milyen fokú emelkedőkre van elosztva). Egyébként kb ez van Bp-Nyíregy távon is (nagy szél nélkül egyik iránynak szignifikáns fogyasztás előnye van).
-
dellfanboy
őstag
válasz Tom1939 #269642 üzenetére
azt tudod hogy egy repcsi pl a bp becs tavot 50perc mig az becs bud tavot 45perc alatt teszi meg?
nezted hogy mennyire volt hatszeled oda vissza? ne adj isten emelkedore fel-le mentel?eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
őstag
válasz dellfanboy #269643 üzenetére
Tudom. Elég sokat repülök. Szél nem volt jelentős aznap (és a példa rossz, repülési magasságban sokkal durvábban befolyásoló tényező a légmozgás). És az összes emelkedőn fel és le mentem A lényeg éppen az hogy jobb az osztrák benya csak azzal nem bizonyítható hogy jobban fogyasztott a verda.
-
veterán
válasz MC Pite #269641 üzenetére
Meggugliztam a 208 1.2VTi '18-at, hogy MPI vagy GDI. Összevissza eredményt kaptam.
Ha MPI, úgy elég lenne szvsz jó benzinnel plusz esetleg adalékkal megkergetni. GDI esetén adjál neki ami ezelőtt bevált.Lekopogom, nekem csak a Golf 6 1.4 TSI-nél jelentkezett eddig probléma, arra volt gyógyír a BG-s kezelés. Azóta a prevencióra nagyobb hangsúlyt fektetek.
A Mazdához meg fogom venni a Wynn's 28879 sprayt (amazon 30€) vagy vmi hasonlót. Te találtál rá itthon árat? -
6030D
Ármester
válasz dellfanboy #269643 üzenetére
Bécs tszf. magassága 190 m, Bp-é 105 m, szóval ezért is gyorsabb erre felé.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
426os
őstag
Üzemanyag téma: Nincs konkrét mérésem, csak tapasztalatom.
A digók valamit nem jól lőttek be a T-jet motoroknál, emiatt a Kelet-európai régióban visszatérő hibajelenség a nehézkes hidegindítás (jellemzően a napi első indítás). Ez abban nyilvánul meg, hogy indítás után kicsit bedadog a motor, rosszabb esetekben akár le is áll és csak 2., esetleg 3. indításra jár szépen. Utána semmi gond. Sokaknál még soha nem volt ilyen gond, sokaknál igen, legyen szó 10+ éves T-jet-ről vagy új, pár tízezer km-t futott, újabbról (Giulietta, Tipo, stb). Prémium benzint tankolók, adalékot használók körében nem szokott előjönni a hiba, valamint nyugat-EU-ban sem különösebben ismert ez a dolog.
Személyes tapasztalat: miután megvettem a kocsit (2012 Bravo T-jet, 110e Km), többnyire OMV-n tankoltam, Bp-en, de aztán átszoktam MOL-ra kényelmi okokból (Move app, plusz egy saroknyira volt a kút). Párezer km után elkezdte nálam is produkálni az indítási hibákat (pedig ideális helyen, mélygarázsban állt az autó mindig). Eleinte csak megingott az alapjárat, később már rendesen bedadogott. Ősszel aktuális volt a gyertyacsere, szóval kapott újakat, illetve ki lett takarítva a fojtószelep is, ezután 1-2 hétig jó volt, majd lassan újra elkezdte produkálni. A legrosszabb élményem az volt, mikor novemberben 3 napot állt egy nyílt placcon az autó és utána csak harmadjára indult be. Ez idő tájt költöztem Ausztriába, azóta csak osztrák OMV-n takolok és az első telitank óta semmilyen indításal kapcsolatos problémám nem volt, pedig közben volt egy tél is (reggelente néha -10-15 fokok és rengeteg pára, köd), valamint az autó szabadtéren áll. Mindig pöccre, stabil alapjárattal indul.
Mikor megyek vele MO-ra, néha becsúszik egy MOL-os tankolás (az esik útba kényelmesen), azután amíg nem járom ki, mintha egy kicsit egyenetlenebb lenne reggelente az alapjárat, de lehet, hogy csak placebó.
Fogyasztásban nem látok érdemi különbséget.
Szóval a digók valamit elrontottak (és senki sem tudja, hogy pontosan mit), amit más autógyártóknak sikerül megoldani, ez tény, de az is tény, hogy ezzel kimutatható a különbség, legalábbis számomra bizonyítást nyert a teória.kieg: pár hónapja már itt is E10 a puruttya benzin, mióta megtörtént az átállás, egyelőre nem érzek változást (Előtte ugye E5 volt a sima 95 is).
[ Szerkesztve ]
.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen