Új hozzászólás Aktív témák

  • MM

    őstag

    válasz Integrale #263023 üzenetére

    A második mondat első fele simán lehet, hogy igaz, de a második felére szerintem 98%-ban nincs szükség, azt is mondhatnám, hogy urban legend. A flottakezelők pl. több 10e / 100e autójukhoz nyilván nem tartanak plusz felniket, hanem gumikezelő hálózatokkal (pl. AKH, Gumiflex) kezeltetik ezeket. A 3-4-5 évre és jellemzően 120-180e km-re lízingelt autóknál általában 2 szett téli + 2 szett nyárival (ebből 1 gyári) kalkulálnak, amiket tavasszal és ősszel cseréltetnek (kötelezően) a gyári felniken. Ha mindet 2x kéne vinni, elég nagy szívás lenne...

    Saját tapasztalat: 2007 óta csak céges gépeket hajtok, amiket 3 évente cserélnek, átlag 30-40e/év (de volt, mikor 70e), minden ősszel és tavasszal gumicsere a gyári felnin. Ezalatt az idő alatt csak egy 2-es Megane-al volt gondom 2008-10 között, az mindig rázott, akárhányszor centírozták újra akármilyen gumival, míg a felniket le nem cserélték a 3. évben. Ezen kívül egyszer vittem újra egy autót. Annál sarasan tették fel a nyárit és centírozták... Szóltam, hogy nem lesz jó, de "nekik nincs idejük tisztogatni" után két nappal nyilván újra el kellett vinnem és tisztán centírozták, akkor a műhely főnök is ott volt, nem dícsérte a két nappal korábbi kollégáját. Még azt is hozzáteszem, hogy nagyon érzékeny vagyok bármilyen rendellenességre az utókban, legyen szó zörgésről, vagy remegő kormányról, vagy nyikorgó fékről, szóval nem azért, mert nem zavar, vagy leszarom.

    Nem saját tapasztalat, de mivel multinál dolgozom, rengeteg kollégával vagyok kapcsolatban, és ők sem hordják pluszban centíroztatni a lízingelt autókat gumicsere után.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák