-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz szabonagyur #199045 üzenetére
Nekem is van egy ilyen ismerősöm, IT cég, pályázgatnak ide-oda, 6 autó van 2 főre otthon. A Mini Cooper-t csak azért vették, mert asszonynak kellett valami bulira és nagyon ment a ruhájához De van ott is porsche, audi minden vacak. Meg most építenek magán gokart pályát éppen.
Én meg azon töröm a fejem, hogyan lesz egyszer saját házam Mindenki a saját szintjén nyomorog
-
3L1T3
addikt
válasz tboy93 #199051 üzenetére
Persze mindenki a saját szintjén nyomorog. De MO-n azért ez a szint nem elérhető még úgy se ha nemzetközi multi cég magyar képviseletének az élén vagy. Csak ha jól fekszel vagy nem okoznak álmatlan éjjelt pár lépések...
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
MC Pite
veterán
Big_Boss: A Toyota HSD ugye nem (hidrodinamikus/duplakuplungos) automatváltós!
Tudtommal elektromos előválasztó csak az ecvt-nek is hívott bolygóműhöz. Azaz itt nem jár hátránnyal egy hosszabb megállásnál a N és akár rögzítőfék.
Bár ahogy olvasom sok HSD-s még N-be se rakja ki, csak simán rögzíti. Hisz eleve a motor sem jár általában ilyenkor.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nagyúr
válasz 3L1T3 #199049 üzenetére
Igen ez igaz, de ennek ellenére engem nagyon meglep, h még 2021-ben is ilyen szinten zsebre tudják tenni a versenytársaikat. Én például (szerintem tipikus európai vásárlóként) szinte biztos, h nem a Teslát választanám. Mondjuk lehet, h Európában közel sincs ekkora előnyük - ezt nem tudom.
#199052: "...vagy nem okoznak álmatlan éjjelt pár lépések" - jaja, a lehetőségek szinte korlátlanok ha elég bevállalós vagy. Én a magam részéről jobban szeretem a nyugodt alvást.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz szabonagyur #199054 üzenetére
+1
-
Yanchi8
csendes tag
Hello! 2003-as seat toledom van. (1M)
Olyan problémába ütköztem, hogy a gyári rádió nem hajlando bepattanni a helyére. Be tudom nyomni odáig, de a két kis fém fül (ami a kiszedesere szolgál ugye) kitolja egy fél centit. Nem látom, hogy bárhol fizikai akadálya lenne. Ha kiveszem és kézzel benyomom a két kis fülét, akkor sem marad ott. Ti ezt hogyan oldanátok meg?
-
3L1T3
addikt
válasz szabonagyur #199054 üzenetére
Vitázhatunk legalább okosabb leszek. De azt gondolom, hogy 4-5 db 30-40M forint értékű autót fentartani hivatalosan magyar közegben azért olyan luxus amit nem feltétlen engedhet meg bárki magának még akkor sem ha olyan pozícióban van. De lehet én élek álomvilágban, hogy ezt gondolom.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
3L1T3
addikt
válasz bulikavagyok #199055 üzenetére
Jelenleg én mint Tesla felhasználó még mindig nem látok értelmes alternatívát a Hyundai Ioniq 5 és Kia EV6 érkező autókon kívül. Ezen kívül egyikbe se ülnék át. Talán a Skoda eniaq de az is maximum a szerviz ellátottság miatt.
Nevetségesnek tartom , hogy új autó esetében (ID3) 5-10 féle felszereltség van és ezen kívül rengeteg extra. . . míg a Tesla esetében ez jóval egyszerűbb és alapfelszereltség részei olyan dolgok amiket az ID3-ba bele kellene pakolnom. A hatékonyságról meg ne is beszéljünk. Ahol az M3-al elmegyek 15-16 kWh/100-al ott az ID3 ezt 20-22 kWh/100-al teszi meg.
3 éve EV-zem. Én nagyon élvezem , szeretem a hiányosságok vagy a fejvakarás ellenére. A legnagyobb problémám az, hogy nem tudnék visszaülni belső égésűbe, mert egyszerűen ez a "nincs hiba" és szervizelési baszakodás bőven megéri. Ha most vennem kellene autót akkor saját zsebből csak belsőégésű jöhetne szóba, de ha belegondolok az olajcserébe és egyéb nyalánkságokba azonnal hányok.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
nagyúr
-
stickermajom
addikt
válasz 3L1T3 #199060 üzenetére
Szerintem mindkettőtöknek igaza lesz, cégfüggő a dolog.
Nem gondolnám, hogy egy szó szoros értelmében vett multi helyi vezetője (mondjuk legyen pl. az SAP) - kvázi alkalmazottként - mindennel együtt (fizetés, bónuszok, részvényopciók, healthcare, kocsi) br. 40-50 milliónál többet keres éves szinten. Ez 4-5 magyar rendszámos 30-40 millás autóhoz szerintem kevés.
Más kérdés az, ha az árbevételt gyakorlatilag neked termeli a cég. Na ott egészen más a leányzó fekvése, főleg, ha esetleg kreatív és jó alvó is vagy. -
3L1T3
addikt
válasz rbalint88 #199063 üzenetére
i3 volt a Tesla elött, azt megelőzően SuperB meg Jetta 2.0 Tdi. De ezek mind mind cégesek egyik se magán tulajdon ahogy a Tesla se.
tboy93 X6 csak többszőr volt nálam de nem volt az enyém hála az égnek. 1 hétvége 72K üzemanyag. Átlag emberként nincs is értelme ilyen összegeket autóban tárolni. Ha valaki BP-i lakos akkor 5M felett már rémálom. Most is órákig kerülgetek dolgokat mire olyan parkolót találok a Teslával ahol szívesen otthagyom.
stickermajom Igazad van , de a vállalkozás más tészta.
[ Szerkesztve ]
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
nagyúr
válasz 3L1T3 #199062 üzenetére
Én is szívesen váltanék az agglomerációs közlekedés miatt elekrtongyos autóra - 80-120km-es hatótávval ellennék. De nagyon kompromisszumosan a 60km is jó lenne . Csak nincs pénz rá.
Lennénk zöldek, de a zöld olyan luxuscikk, ami elérhetetlen még kb. 10 évig (ahogy számoltam).
De HR nyaralásra már nem mennék elektromossal.
Nem is tudom, kapható-e mo-n olyan, amibe beférnénk.
(Nem néztem utána, mert úgysics pénz lóvéra)B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
brumi1024
veterán
válasz stickermajom #199065 üzenetére
Egy pár éves (5-6 ha jól rémlik) infóm van ilyesmi poziról, mindenféle juttatás nélkül megvolt a bruttó 50M, és erre jött még egy X5 kategóriájú autó. De emellett azért volt stressz és nem sok szabadság.
Szerk: mondjuk tegyük hozzá, hogy ebből szerintem nem túl jó ötlet 5-6 30-40M értekű autót fenntartani, mert a végtelenségig nem lehet csinálni az ilyen pozikat.
[ Szerkesztve ]
-
3L1T3
addikt
válasz cappa72 #199068 üzenetére
Egyelőre nevetséges árak vannak, átlag felhasználás alatt simán 5-10 év lehet a megtérülés.
brumi1024 Akkor én nem vagyok elég tájékozott.
[ Szerkesztve ]
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
3L1T3
addikt
válasz brumi1024 #199071 üzenetére
Ez is magyar berögzülés biztos, sok ilyen van. Mint az X-box meg XBox ... de én is allergiás vagyok rá.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
nagyúr
válasz brumi1024 #199071 üzenetére
Egyszer visszakérdeztem a kereskedőnél, melyik a szuperbé... nem értette, miért. Aztán amikor megmutatta, hogy a szuperb az amiről ő beszél, akkor mondtam, hogy ez csak sima szuperb, nem szuperbé.
Nem beszéltünk többet.
(T'om, bunkó voltam, adtam az értetlent, de hát néha nálam is vannak önmérsékleti rövidzárak)[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
nagyúr
válasz 3L1T3 #199062 üzenetére
Pont ma reggel olvastam a HVG-n, h beárazták itthon az Ioniq 5-öt. Eddig nem sokat tudtam erről a modellről, kerestem is gyorsan egy YT tesztet, és arra a következtetésre jutottam, h valószínűleg ezt választanám ha most "olcsó" elemes autót szeretnék venni. Pár éve még ódzkodtam a koreai autóktól, de mióta fateromnak Ceed-je van, sokkal jobb véleménnyel vagyok róluk. Még mindig lenne egyfajta kockázata annak, h magamnak ilyen (koreai) autót vegyek, de van rá esély, h meg tudnék barátkozni vele. Egy Teslával ezzel szemben a belső tér minősége miatt szinte biztosan nem tudnék. Szval hiába a technikai "fölény", nekem túl amerikai az az autó.
[ Szerkesztve ]
-
3L1T3
addikt
válasz bulikavagyok #199076 üzenetére
Nem csak neked, összességében igaz, hogy a Tesla TÚL amerikai és igénytelen sok dologban. A koreaiak pedig folyamatosa jönnek fel. Mindenük megvan ahhoz, hogy egyre jobb és jobb autókat adjanak ki. Múltkor az autópályán az új i30 fastback-re távolról azt hittem egy amg merci, még a lámpa formája is 1:1. Majd kiderült, hogy a legtöbb német mérnököt ők veszik fel akiket elküldenek vagy elcsábítanak.
Ezerszer inkább ülnék a te BMW-dbe mint az TM3-ban, egyedül a hajtás az ami vonz benne. Nem írom le sokszor de az adaptív tempómat is gyökér nálam, és ezt az önvezetéses hülyeségeket is hagyjuk. Arra jó, hogy többszőr jelzett már és valóban volt, hogy én nem figyeltem ő meg igen. Ezért időben jelzett vagy közbe avatkozott. Az ajtóm úgy csukódik, hogy arra szavak nincsenek...
Ha érdekel valakit akkor én ezért kedvelem az EV-t.
- fokozat mentes vezetési élmény
- azonnali teljesítmény
- hangtalan utazás
- nincs szerviz igény
- nem remeg, morog, füstölASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
rbalint88
addikt
válasz tboy93 #199064 üzenetére
Jah, felesegemnek is ez a kb heti 1x toltes eleg lenne, ezert gondolkozunk azon, hogy lecsereljuk a Priust egy full villanyra. Mivel o nem jar az autoval csak Bp-n es agglomeracioban, ezert a PHEV-et elvetettuk, nem az esetleg bekovetkezo evi egy alkalomra akarunk optimalizalni. Egyebkent jo a PHEV annak, aki a belsoegesu reszet is aktivan ki tudja hasznalni, gyakran megy nagyobb tavokat. Csak elotte legyunk tul a lakasfelujitason
Hyundai Ioniq es faceliftes eGolf van kalapban az elozetes utanaolvasas alapjan. Ha lenne uj allami tamogatasos palyazat es meg veletlen sikerulne is bekerulni, akkor meg Kia eNiro lenne ujonnan, bar ahhoz biztos kellene kicsit hitelezni is, de azert talan megeri. -
őstag
válasz Big_Boss #199059 üzenetére
Igen, N-et egy esetben kell kapcsolni, ha automata, behúzós mosóba mész!
Ott érdemes figyelni, hogy a mosás alatt, lehetőleg ne sok fogyasztó menjen, ne szívja le az akksit (pl. klíma), de minden más esetben, pl. piros lámpa, hosszabb dugó csakis P! (ha nem akarod taposni a féket)Vontatni is szigorúan tilos a HSD-t ( csak első kerék emeléssel megy, vagy tréler!)
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
3L1T3
addikt
válasz bulikavagyok #199084 üzenetére
Szeretem a benzingőz illatát, és szeretem a hangokat is. Én azok közé tartozom akik egyenesen elutasítják, hogy ezek a dolgok pl a versenysportból vagy az utcáról (V8) eltűnjenek. De az átlag embernek még mindig nincs szüksége a napi bevásárláshoz a 2.0 TDi-re, ami chippelve van, ezért nincs beállítva a fél vezérlés és füstöl mint a barom mert #SmokeandCharm
Nem köpködők senkire akinek ez nem tetszik vagy aki másban ül, és nem is nagyképűen nézek át a pirosnál se senkire. Meggyőzni meg pláne nem akarok senkit. Én érvek alapján nézem az összes autót. Az új 3-as BMW nagyon tetszik, minden téren.
Remélem lesz hamarosan PH találkozó és akkor megmutatom mindenkinek, akit érdekel.
[ Szerkesztve ]
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #199084 üzenetére
Nekem is hiányozna a boxer hang. Mondjuk a Skoda dízel vartyogása nem hiányozna az igaz...
#nincsbennetarcsi
-
3L1T3
addikt
válasz tboy93 #199088 üzenetére
Akkor kimarad.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
3L1T3
addikt
válasz tboy93 #199090 üzenetére
Még hiányzik a mellszőrzet az igazi Knight Rider feelinghez.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
MC Pite
veterán
válasz rbalint88 #199056 üzenetére
N-ben nem tölti magát, ez oké; de amúgy jár a motor a pirosnál állva? Ha nem jár?
Egyszer vezettem hármas Priust (nem volt piros közben), és kb egy órát voltam utas, úgyhogy nyilván csiliárdszor több tapasztalatod van, de a legtöbb pirosnál nem járt a motor mikor utas voltam (szinte csak hidegben járt). (A többiek egy része meg gyanús hogy a sima autómaták alapján mondták hogy Drievban kell hagyni.)<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nagyúr
válasz 3L1T3 #199086 üzenetére
PH találkozóra szerintem én is elmennék. Engem kimondottan érdekelne az autód, élőben még nem volt szerencsém a Model 3-hoz.
V8-ról jut eszembe: mostanra sikerült teljesen rákattannom az R230-as SL500-as Mercikre (2001-2007). Annak ellenére, h 20 éves formáról beszélünk, szerintem elképesztően jól néz ki még mai szemmel is. Most úgy gondolom, h ez az forma már egy örök klasszikus marad. Jó az áruk is, és szerintem innen már csak nőni fog. Mint korábban írtam hobbiautónak (és befektetésnek) venném és legalább 20 évig megtartanám. 100.000 km alatt, sérülésmentesen már találtam is pár ígéretes darabot a mobilén. Évente kb 1000 kilométert mennék vele és folyamatosan "csinosítgatnám", h full gyári állapotba hozzam. Még a hobbiautó keresés elején járok de lehet, h máris megtaláltam az új szerelmemet.
Qru: A "gagyi" négyhengeres BMW motorhang nekem sem fog hiányozni.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #199095 üzenetére
Ez is csak 4 henger de azért délutántól kora estig (4-6-ig) egész kellemes hangja van, még ezzel a gyári agyonfojtott kipu-val is. Haver próbálkozott a közép dob kiiktatásával, azzal meg túl hangos lett, így visszakerült a gyári középdob és kapott hátra a gyári helyére egy sportdobot.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #199097 üzenetére
Jár a dicséret.
Amúgy lehet kapott egy jó nagy maflást a turbó. Szépen
verettemandalogtam a pályán, az olajhőfok be is állt 105-110 fok köré. Utolértem egy torlódást, ahol állóra kellett fékezni és a hülye S/S nem leállította a motort?! Nincs ezekben thermal management vagy az olajat is villany keringeti? Vagy elég neki a hűtővíz tovább keringetése?[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen