-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Richard!
addikt
válasz molnarpeter #165749 üzenetére
Made in ussr-rel lehet trabi?
Eladó inverteres, wifi-s hűtő/fűtő Fisher klímám: https://hardverapro.hu/apro/fisher_comfort_plus_inverteres_split_klima/hsz_1-200.html
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Richard! #165751 üzenetére
Van itthon vagy 10 Wartburg felni (egy szett autón), meg 3 Trabi kerék (utánfutóra, ET és szélesség miatt utóbbi megy fel sajna kizárólag) csak raktak rá az elvtársak valamit, mikor elkopott a Pneumant, nekünk is volt Stomil amit még itthon futóztak is, stb. Aktuális kedvencem egy anno félrefutózott (by Ménfőcsanak TSZ) télies gumi, a hibás kb a felni negyedén végig kért súlyt kívül, de terepre nem számít.
Ezek a felnik voltak Trabanton: [link] nem is vészes lista.
Wartburg már cifrább történet: [link]Lada felnis utánfutóval is volt dolgunk, ott túlnyomórészt 5/6 lyuk volt fajtától függően (konkrét futón megint ET probléma volt, terhelten szélesebb gumival néha súrolta az oldalfalat, kisebb ET és keskenyebb gumi lett a vége).
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz hentes555 #165754 üzenetére
Most jut eszembe, külső oldalon be is van ütve a csavarok között a gyártási év például, érdekességnek rá lehet nézni nincs belül szegecs (ami miatt belsős kellene legyen), '77 utánira tippelek. A made in USSR felirat fölötti számsor utalhat a gumi gyártási idejére is, nemrég vett orosz mezőgazdasági gumin még a formából ott is maradt a számokkal beütött lemezke rajta
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
Ez azert ebben a formaban nem teljesen igaz.
A Celica igazabol sosem volt sportauto, foleg az alapmotorral nem.
A 144 lovas 1ZZ egy szep es kellemes utazos coupe, 6-os valtoval. Hosszu 6. fokozat, kicsit legellenallas (mert lapos), normalis futomu, es mehetsz ki a vilagbol.Illetve az egesz Celica osztozott a Toyota tobbi autojaval a motorokon (az 1ZZ ugye volt Versoban, Avensisben, a 2ZZ pedig Corolla TS-ben, Lotus Elise-ben, stb), es ugye az egesz fwd volt, tehat valto es sok mas tekintetben is belement csomo alkatresz.
A GT86 ilyen szempontbol mas. Nyilvan azert alltak ossze a Subaruval, hogy csokkentsek a koltsegeket, de az egy utolso csavarig 0-rol tervezett sportauto, aminek igazabol egy celja volt: basszad keresztbe. Nem volt hozza adott semmi, mindent meg kellett csinalni, igazabol ezert is lett jo.
Diohejban: a Celica a meglevo megoldasok kore epitett fwd coupe volt, a GT86 egy 0-rol tervezett rwd.
Ezt nem azt jelenti, hogy az egyik jobb vagy rosszabb, csak nagyon masra valo, es nagyon mas szellemisegben is keszult.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
molnarpeter
nagyúr
Lexus villanyautó millió km garival [link] tetszik a léghűtés, Tesla gari után is hajlamos hűtőfolyadékot szivárogtatni, egy venti cseréje és por tisztítás egyszerűbb és zárlatot sem okozhat, stb. A legmegbízhatóbb traktorunk is levegős, primkó technika, de egyszerűbb vele az élet. Mondjuk most cseréltünk benne másodjára főtengelyt, na mindegy
-
válasz molnarpeter #165758 üzenetére
Ok, 300km hatótáv és max 50kW töltési sebesség, na ilyet olyan vesz aki napi 50-100km-nél nem megy el többet, ami 10 év alatt max 250ekm, ha havi 20 nappal számolunk. De marketingnek jó.
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
vans?
őstag
sziasztok,
ugy nez ki most, hogy augusztusban koltozunk Nemeto.-ba.
Milyen autos biztositast ajanlotok? Erdemes lenne a nemet kotelezo megkotesenel valami kiterjesztettet kerni?
Az elozo autonk mar ketszer hagyott ott 130km-re az otthontol, most ez evi tobbszori 2x1000km-es utakat fog jelenteni, szoval kellene valami assistance. A mostani auto joval megbizhatobb, de ki tudja.
hábm bábm
-
parandroid
nagyúr
válasz dellfanboy #165761 üzenetére
+1 adac
Ha sokat pályázol, muszáj. Ha német pályán lerobbansz, 10 percen belül itt egy rendőrjárőr, és már hívja is a trailert, ha addig te nem tetted meg. Ez mindenképpen adac lesz, ha nem vagy klubtag, akkor durván zsebbenyúlós. Amúgy olyan 90 eur / év, de egy csomó mást is biztosít, és nemcsak Németországban - Magyarországon is pl.
Ja, ez nem kgfb, az más dolog, azt érdemes teilcascoval kötni. Nekem fizettek magyarországi jégverést 150 eur önrésszel, áldottam az eszem, hogy megkötöttem, majd’ 5000 eur értékcsökkenést fizettek ki az autóra. De repedt szélvédőt is cseréltettem, az pl önrész nélküli, az sem kis összeg errefelé (főleg eső-, fény-, meg anyámtyúkjaszenzorokkal).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz EQMontoya #165757 üzenetére
Igen ezt mondom én is, hogy a Celica sem sportautó és a GT86 sem az. Azért a 200 ló és 200 Nm kevés ahhoz, hogy keresztbe rakd rendesen. Nem véletlenül szerelik gyárilag eco gumival, ha lenne tapadás az életben nem forgatod meg rendesen szárazon.
Szóval szerintem ez is csak egy mezei GT és nem sportautó. Az árazása alapján is az és a teljesítménye alapján is. Ha sportautót akartak volna csinálni belőle beleteszik az 1.6T motort vagy a 2.0T motort.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ja ha már sportautó: TC heti merítésben szembe jött egy Carrera
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz kisza25 #165759 üzenetére
Annyira azért nem szar az 50 kW-os töltési sebesség; azt jelenti, hogy óránként max. 50 kWh áramot pumpál az 54 kWh-s akksiba, ez a valóságban úgy néz ki, hogy kb. 1,5 óra alatt tölti 0-ról 100%-ra az akkut.
A 20-80% közötti optimális tartományban kb. 45 perc lehet a töltés.Persze ettől még nem egy autópályás nehézbombázó, inkább plázacicáknak való.
-
Qru
MODERÁTOR
Reggel fullra be volt állva a körút a Blahától a Nyugatiig. Egy sávon állt a sor és pöfögték a kipufgázt feleslegesen, mert bringásból 0 azaz nulla közlekedett ez idő alatt.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz brumi1024 #165776 üzenetére
Jelen helyzet mutatja, hogy krvára nyitni akarunk a nyugati normák felé, csak a magyar erre nem alkalmas még
Ott "el lett lehetetlenítve" az autós biznyos területeken, de egy körutat - ami jellegét tekintve szükséges és rohadtul kihasznált lesz a nap 24 órájából kvázi 20 órában - elbaszni egy bringasávval, amin a kutya nem teker, az vicc. Nem fog pikk-pakk fél budapest biciklire pattanni mert Gergely úr azt szeretné... Ez szerintem egy majd 5-10 éves program keretein belül sikerülne ezernyi más egyéb rendelkezéssel megtámogatva (engem akkor sem nyernek majd meg, de ez más kérdés).Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
válasz focvis #165769 üzenetére
nem azt mondtam, hogy rossz, de erre vagányan ad 1M km garit, ki fog ezzel sokat menni hosszútávon, mikor télen max 200km-t fog kb tudni?
Városban taxizni jó leszEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
veterán
válasz Tsebacsi #165778 üzenetére
Ha eleg nagyok lesznek a dugok, az motivalni fogja az embereket hogy biciklire uljenek. Igy is megoldodik a problema, csak az eleje fajdalmasabb. Az ingazoknak nem lesz konnyu dolguk, de Puzsernak igaza van, hogy nem az ingazo, tobb autot fenntarto burzsoazia kisebbseg igenyere kell szabni a varost, hanem az itt elo 1.7 millio emberere.
Mondjuk ha a nem ingazok biciklire es BKV-ra ulnek, maris lesz annyi hely, hogy az ignazok is elferjenek valszeg.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Doki16
addikt
válasz kisza25 #165779 üzenetére
Most néztem meg a Mazda elektromos autóját. [link] Na ezt ki fogja venni?
Gyenge, kicsi a hatótávja, drága. 143LE/265Nm (kis Golf 330Nm) és 200km hatótáv WLTP szerint.
Az EPA szerint lehet vagy 170km és télen meg 150.De legalább bevallják a fogyasztását is 19 kWh/100km. Ez rossznak mondható ilyen kicsi akksi mellé.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
EQMontoya
veterán
válasz Oppenheimer #165780 üzenetére
Ebben egyetertek, az szerintem sincs rendjen, hogy az emberek kikoltoznek bivalybasznadra, napi 50km-t ingaznak egy iranyba, es elvarjak, hogy ez gordulekenyen menjen.
Same rules apply!
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Tsebacsi #165778 üzenetére
Belgium után itthon durván 0 a bicikli, helyette van BKV, csak azt felejtik el, hogy más a népsűrűség és a domborzat. Ha Bp az Alföldön lenne, itt is többen kerékpároznának biztosan, de egyrészt a távolságok, másrészt az emelkedők miatt eszembe sem jutna tekerni, míg kint mindent bringán intéztem (kis távok, minimális emelkedők).
-
nagyúr
válasz EQMontoya #165782 üzenetére
Erre vannak megfelelő korlátozások: Dugódíj, P+R és megfelelő tömegközlekedés, ilyesmik. Az szerintem egyéni preferencia, hogy ha a cég a belvárosban épít irodát, mert az a trendi, de én a külvárosban akarok lakni, mert az a csendes és kényelmes nekem, akkor ne már én legyek a fasz mert be akarok jutni a munkahelyemre...
Szoktam nézni a Magyarósi videóit, irigylem is esetnként, hogy bicajra pattan, ide-oda megy, közösségi autómegosztót használ, gyalogol. Én ezt melóba menet nem tudom ugye megoldani. Boltba még csakcsak, de nincs kosár a montin, szatyorral a kormányon meg már gyerekként se volt vicces tekerni.
(#165788) rbalint88 +1, de a rohadt M0 is esetenként akkora kerülő, hogy időben nem nyersz semmit, távolságban meg 3x annyi...
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
rbalint88
addikt
válasz EQMontoya #165782 üzenetére
Ez ennel osszetettebb kerdes, de Vitezy jol mondta, hogy Bp-n es az agglomeracioban kb 30 eve a kozlekedesi szakembereknek kell megoldaniuk egy lakhatasi problemat is
Egyebkent amikor az 1800-as evekben kialakitottak Bp sugaras szerkezetet es ragaszkodtak is ehhez a kesobbiekben, ott lett elbszva az egesz, mert minden iranyu atmeno forgalmat “egy ponton” kell atengedni, ez nyilvan megoli a varost. Az is teny, hogy egyertelmuen tul van terhelve a varos es nem segit, hogy gyakorlatilag semmi szankcio nincs arra nezve, hogy ne a belvaroson keresztul haladjon a forgalom. Minimum a lanchid szabihid kozotti resz forgalomcsillapitott zona kellene legyen, ehelyett a ketto kozott megy at a legforgalmasabb k-ny folyoso... -
nagyúr
válasz Magnum_ #165791 üzenetére
Persze tudom hol lakik. Én direkte jöttem ide, Apámék is hiába dolgoznak/tak a Szabadság-hegyen, 40 éve csak az tudott akkoriban Budára költözni, akinek kapcsolatai voltak vagy sok pénze, ez ma sincs másképp.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
-
válasz tboldi #165789 üzenetére
Egyszer akkor majd eljön a mi időnk is, csak ki ne tíltsanak minket addig (euro4)
Qru: csak ha nem ad el, akkor hogyan viszi le az átlagot? Mondjuk valamennyit biztos vesznek, de így soha nem lesz még 20% sem a villanyautók aránya[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
EQMontoya
veterán
válasz rbalint88 #165788 üzenetére
Az teny, hogy nagyon sok kozlekedesi fejlesztes hianyzik.
M0 befejezese, Godolloi HEV osszekotese az M2-vel, Galvani hid, csak hogy a leglenyegesebbeket emlitsuk.Ettol fuggetlenul en csak akkor koltoznek ki BP-rol, ha tudnek ugy dolgozni, hogy heti 2x, nagyon max 3x jovok be.
A jelenlegi munkahelyemen ez megoldhato lenne, de meg igy sem vagyok raporogve.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
sutszi
veterán
Ez megint egy olyan történet lesz, amikor nem nézünk előrébb az orrunknál...* Most megcsinálták a propaganda intézkedéseket... A biciklis közösség most lázban ég. Vasárnap a 13. került rakpart mentén sétáltunk egyet rövidet... És továbbra is az az érzésem, hogy bedobták gyeplőt a lovak közé...
Jóval több a biciklis, de hogy?! 1m-re fut a bicikli út a gyalogostól, de a gyalogosok között megy...
Védőfelszerelést 1 esetben láttam. Apuk és két csemete. Sisak + protektorok. Azon kívül mindenki ahogy éppen kidobta az ágy... Ráadásul a büszkén hirdetett egészséges mivoltát is megkérdőjelezem. Amikor zihálva/lihegve hajt el a biciklis...1m-es távolságra vagy közelebb, akkor az úgy mennyire is biztonságos járvány szempontból?*Most még mindenki a romantikus idillben fürdik...mert tavasz van meg nyár lassan. Megnézem mi lesz ősszel, meg télen... Amikor 1 nap alatt pattannak át autóba. De a városvezetés ezt nem reagálja le időben... vagy pattanának át BKV-ra...helló M3 felújítás...
Esőben, hidegben, hóban... majd újra előkerül a téma mert ez így nem fog működni...
Lehet azt mondani, hogy kell a nyomás az embereknek, hogy váltsanak más alternatíva felé, na de ahhoz kéne is valami, amire lehet váltani... mert így csak a feszkót növelik...Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
Új hozzászólás Aktív témák
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen