- Windows 11
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Miért nyomatja mindenki a vészvillogót vontatás közben? Értékelem a segítő szándékot, hogy jelezni akarják, miért mennek úgy, ahogy, de azt hogyan akarják jelezni, hogy kanyarodnak?
A héten már több ilyet is láttam és elgondolkodtam.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Itt is ilyenek. Regen igy tanitottak esetleg?
Mi mar ugy tanultuk legyen kint a hátsó ablakon a háromszög. Vannak tapadokorongos verziói is, erdemes venni.
Ja hát avontatas annyira ritka, hogy nagyon sokan azt se tudjak hogy kell. Mint a rendőri karjelzes vagy a villamos. Legjobb mikor szembesülnek vele, hogy elfogy a fekrasegitobol a vákuum. -
őstag
válasz Doki16 #157650 üzenetére
Hát igen, de ebben az egyenletben éppen a zöld rendszám is lényeges (ami ugye megint csak egy jókora kockázat szabályozási oldalról). De egyetértek hogy nekem sima hibrid különben megfelelőbb. Csak amin éppen gondolkozok lehet hogy nem is lesz sima hibrid (odáig jutottam hogy az új renault captour, elméletben megbízok a váltójában és a bose hangrendszer is vonz). Másik ami érdekelne abban biztos lesz sima hibrid, ez az idén érkező kis toyota suv. De az meg lehet hogy túl sokkal kisebb lesz mint scrossom, és a jbl hangrendszerük kritikái elég rosszak (avagy alapnak elmegy talán...). Ch-r nem kellene (nagy méretben kis bunker), a rav-4 meg talán túl nagy is (de most még drága is nekem + ott már a volvo is játszik ami meg tetszik csak hát mostanában a megbízhatóságuk nem rózsás). Szóval továbbra sincs tökéletes autó
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #89309696 #157623 üzenetére
Nálunk a 2010-es Skodák még nem tudták, az újak az már igen (eddig kb 1x vettem hasznát). Egyébként a Subarum sem tudja (igaz a mechanikusan önzáró difi mellé nem is lenne sok értelme). Az újba is csak a torque vectoring miatt került be a repertoárba.
mod:
BBD: 87 pontom volt reggel, egészen addig amíg be nem kóstolt egy 3er. Szóval ma nem döntöttem csúcsot.
S-be eddig egyszer volt Skormi, akkor is csak megnéztem hogy beveszi-e. Öreg vagyok én már a száguldozáshoz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz brumi1024 #157657 üzenetére
Mert te rendeltetésszerűen használod a JCW-t.
mod:
molnarpeter: Azért tegyük hozzá, hogy abban egy jó minőségű Motul olaj volt ami eleve magas TBN számmal rendelkezik. Azért ezt egy Mannol olajjal nem merném megjátszani. Itt is igaz ami az üzemanyagokra: az adalék a drága nem az alapolaj.
Ezért tud olcsó lenni az Auchan 98-as is, mert nincs benne semmi spéci adalék.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #157656 üzenetére
Egyszerre mindkét irányba.
szerk.: Mint az 53-as rajtszámú Typ 1-es.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz Tom1939 #157654 üzenetére
Most neked új autó kell vagy használt? Egy új plugin vagy hibrid ára majdnem csak soha nem jön vissza bármilyen sima benzineshez képest. Zöld rendszám egy "olcsóbb" használt pluginen megéri ha tudod is tölteni. Ha nem töltöd csak felesleges bonyolítás egy ingyen parkolás miatt. Jobban kiadja akkor már a matek egy Auris HSD-vel. Van annyival drágább bármelyik random PHEV, hogy sokat elparkolhatsz az árkülönbözetből. De átmehetünk agyalni a Milyen autót vegyek? topicba és kitaláljuk, hogy mi a legideálisabb kocsi számodra.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
veterán
válasz Tom1939 #157647 üzenetére
Autópályán kb. ugyanannyit fogyaszthat; csak a Volvoból tudok kiindulni:
- kb plusz 200 kg tömeg, de egyenletes haladásnál ez kevésbé számít;
- normál autópálya-tempó (130+) mellett nem fog tisztán elektromosan menni egy métert sem, mert azt 125 kmh-ig tudja;
- fékezéskor visszatölt 155 kmh tempó alatt;
- gyorsításkor besegít 155 kmh-ig.
Szóval alapesetben kb. egál, maximum pár deci nyereség lehet.A nyári M7-esen már mutathat előnyöket, ha dugóban kell araszolni.
Város:
- Dízelüzemben nálam 10-11 litert kér - egyszer próbáltam.
- Most vasárnap alacsony töltöttséggel értem Bp-re, de még kellett mennem egy 15 km-es kört (M7 - Westend - XII. ker.); ezt Save módban tettem meg, hogy inkább meleg motorral ketyegjen és másnap reggel beérjek a melóhelyre villannyal. Ezen a 15 km-es távon 5,2-t evett úgy, hogy a Margit hídtól végig emelkedőn mentem. -
bugizozi
őstag
Sziasztok!
A Lidl-ben kapható mától akkumulátorteszter. Érdeklődnék, hogy ez mennyire megbízható? Télen volt olyan reggel, hogy nem pöccre indult a kocsi, hanem ~2mp-ig tekert mire beröffent. Most hogy jobb az idő nincs már ilyen, de gondoltam ránéznék az akksijára, hogy mit mutat.
Köszi!
VCP7-DCV, CCNA ||| Ami működik, ahhoz nem szabad hozzányúlni!
-
barnam_
nagyúr
válasz #89309696 #157653 üzenetére
"Legjobb mikor szembesülnek vele, hogy elfogy a fekrasegitobol a vákuum."
Egyszer én is megszívattam magam itt. Teljesen be volt dugulva az út, úgyhogy lefelé leállított motorral gurultam. Egészen addig, amíg egyszer csak nyomtam a féket, de nem lassultam, az előttem lévő autóhoz meg közeledtem... azon nyomban gurulás közben indítottam a motort és le tudtam nyomni a fékpedált
(#157663) bugizozi: a feszültségét tudod megnézni nyugalmi állapotban, meg esetleg terhelés alatt. A semminél több, azt látod esetleg, ha rá kell töltened az akkumulátorra.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
-
bugizozi
őstag
Köszönöm a válaszokat! megfontolom az akksitöltőt.
VCP7-DCV, CCNA ||| Ami működik, ahhoz nem szabad hozzányúlni!
-
őstag
válasz tboldi #157651 üzenetére
tolatást olvastam többször is, már majdnem írtam, hogy úgy tudtam, hogy ez angol szokás..
Vontatásnál valamivel fel kell hívni a figyelmet, szerintem én is nyomtam anno vészvillogót, és ha fordulni akartam, akkor vészvillogó ki és index be. Amilyen közlekedési morál megy, simán megpróbálna valaki beférni a két autó közé pl főúton, ha nem veszi észre, hogy vontatják..
Egyszer parkolóból kifele gurulva ment a cipzár elv szépen ahogy kell, majd az egyik autós nem lassított, nem akarta beengedni a másikat.. ment a dudálás, anyázás, aztán mutogatta a csávó, hogy a két autó között levő kötélre ne álljon már rá
"... and I hope you have a great day!"
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #157665 üzenetére
+1
Még ha nem is túl pontos, akkor is többet tudhatunk meg általa.
-
tboldi
nagyúr
válasz pető bá' #157668 üzenetére
Nem kell felhívni a figyelmet, legalábbis a KRESZ nem tesz róla említést az 57. §-ban, viszont arról igen, hogy a világító berendezéseket ugyanúgy működtetni kell, mint normál esetben.
Ha mégis jelezni szeretnénk valamivel, a célnak tökéletesen megfelel a már említett tapadókorongos háromszög, de akár egy (vagy több) darabka piros rongy is megteszi szerintem.
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #157672 üzenetére
Ez is egy megoldás, csak nem mindenhol kivitelezhető.
-
Magnum_
nagyúr
10M alatt van a Giulia ara (200LE) + az alku. Szerintem 9M korul is hozhato. Lehet, hogy ertelmes aruk lesz lassan.
I humbly and respectfully decline™
-
szebe
őstag
válasz pető bá' #157677 üzenetére
Ez megint modellfüggő dolog, de pl a Fabia-ban ha megy a vészvillogó, és ekkor indexelek valamerre, akkor az index megy. G Astra esetén viszont ugyanúgy vészvillog tovább.
Szóval van ahol vészvillogó esetén is lehet irányjezelezni"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
MasterMark
titán
Ezt az indexelést úgy lehet áthidalni, hogy a hátsó autó vészvillog, az első pedig irányjelez.
Switch Tax
-
Reggie0
félisten
válasz BigBlackDog #157643 üzenetére
De zavaroan tukrozodik.
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #157679 üzenetére
Működne a dolog, ha a vontatott jármű átlátszó lenne.
Ma éppen egy Passatot láttam, ami egy Ducatót húzott, egyenes szakaszon qrvára nem látszott az elülső.
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #157682 üzenetére
Ha pl. nekiállok előzni, de a művelet közben “félúton” veszem észre, hogy le akarnak kanyarodni balra, mert csak az elülső indexel, az nem túl szerencsés eset.
Nem véletlenül van úgy a KRESZ, ahogy. Vannak vitatható részei, de a vontatás témakörében szerintem nincs hiba.Én mondjuk amúgy is jóval előrébb szoktam nézni a forgalomban, motoron ülve is azt szerettem, hogy sokkal magasabban voltak a szemeim, és átláttam az autók fölött (Honda CB500X, túraenduro, egyenes hátas üléspozíció + 194 centis magasság).
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
Ez azért fájhatott a tulajnak, kapott rendesen az autó. Furcsa, hogy majdnem 12 órán át kergették, azért kint ennél jóval agresszívabban szokták lerendezni a dolgot, ha arról van szó.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
őstag
válasz Doki16 #157660 üzenetére
Köszönöm a választ (focvis neked is az infót).
Igazából nagyon összetett ami nekem kellene azért kérdeztem itt egy részét mert lehet az a kompromisszum hogy drágább PHEV lesz mert sok más kritériumot egy olyan autó teljesít amiben (még?) nincs sima hibrid (és a zöld rendszám ezen a tényen csak tompít).
Csak új játszik, és nagyon ráérek mert az scross nincs 3 éves. Igazából helyette lenne. Amit szeretek benne az a motor és a váltó, amit nem az a hifi, és hangszigetelés. És nem igazán hiszek az utólagos megoldásokban. Most plusz kisértési tényező hogy az scross jó eséllyel új ár körül elmenne (suzuki + minden új drágult + éppen ha akarsz se tudsz venni automata scrosst/vitarát az új hibrid szériából).
Igazából egy C-Hr méretű RAV4 kellene 2,5-es hibriddel (nyilván ez így alapban automata) és Bowers&Wilkins hifivel
Mint márka a Toyota áll közel eszemhez (csak a JBL vacak elégé) a szívemhez meg a Volvo (de azok a megbízhatósági adatok...). Az új Renault Captur most a kakukk tojás (nagyon biztatóan egyszerű hibrid, csak sajna egyenlőre "csak" PHEV, majd scross méret, jó hifi).
-
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #157684 üzenetére
Persze, körültekintőbben, de attól még nem lenne baj, ha ragaszkodnánk a KRESZ által előírtakhoz.
Kissé Don Quijoténak érzem magam.
(#157688) kisza25: Ez már meghaladná az egybites userek képességeit.
-
-
CactuS
Arcképgyáros
Egy gyöngyszem, hogy miért is jó a prémium autó:
Azért az, hogy a közúti próbát kiszámlázzák már prémium szint, kéne szólni a többi szerviznek is, hogy ez mekkora ötlet.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
barnam_
nagyúr
Opel Adam használtteszt
Szerintem nem lenne ez olyan rossz autó, ha nem az a hulladék váltó lenne benne.
Kb. egy Corsa, csak divatos (*) kivitelben.* szubjektív, szerintem még mindig inkább Fiat 500
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz polonic #157693 üzenetére
Lehet az átutalás. Szervizes kolléga hozta, én is már csak röhögtem kínomban. De rohadt mód szenvedni fognak ezek, ha elterjednek az EV autók. Bár Leafnél is láttam már 100k-s revízió számlát, csak nem tudom, hogy mire...
Aggregátor: Nekem bejön ebből is a kis sportos változat és az Abarth is, viszont az 500-asnál az a rettenet fénycsapda zongoralakkos középkonzollal nem tudok mit kezdeni. Sose szoknám meg.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Szada85
aktív tag
válasz CactuS #157692 üzenetére
Látod, még Ök sem bíznak a saját munkájukban, inkább kiviszik egy próbakörre mielött visszaadnák.
Kiváncsiságból megnéztem randomba Unixnál a GTI-re a 340mm-es elsö tárcsa (ATE) 58024Ft/Stück, a fékbetét készlet 45157 Ft teljes áron, összesen ~160 ezer, plusz sallangok, és munkadíj, ez is simán beleszalad a 2 kilóba könnyen.
-
polonic
félisten
válasz CactuS #157695 üzenetére
Az azért mekkora ganéj dolog, az átutalásért is pénzt kérni, pfff.
A leafnél a ránézés. Egy szempár 50 ezer. Ketten néztek rá, hogy biztos minden rendben. Nem tudom.Nekem legutoljára 2018-ban Renault márkaszervíz 130 ezer volt. Letettem a mindenem hirtelen.
Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, klímatisztítás, hűtőfolyadék. Legutóbbinak a munkadíja dobta meg monjuk nagyon. -
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Bestbuy játékok
- Háztartási gépek
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Dragon Age: Origins
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Óvodások homokozója
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen