- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Milyen routert?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Open Broadcaster Software OBS
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
válasz bitpork #133736 üzenetére
@bitpork
Ammeg mér fasság?
Ha csak nem tartósan pályázik az ember, akkor a dízel sárba meg szántóba való...
Ne érts félre, a fűnyíróelven működő bürökrata logika általában fasságot szül, de valahogy muszáj találni egy könnyen emészthető, következetes végigvihető vezérfonalat, amit még elbír a papír.
Sok az autó, statisztikaliag a dízel-hype korszakból visszamaradt nyugati levetett adja a gerincét a tömegnek, és most már azt tudjuk, hogy a dízel egy geczy; ready-aim-fire-bullseye-jobwelldone.
Egyébként pl. Bp-en többször van félmaraton, mint szmogriadó...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
thefreeman
aktív tag
válasz Johnny_vT #133749 üzenetére
Hát 30+ éve nem vagyok képben, hogy pontosan hogy volt nekem csak 6 éve van jogosítványom. Azt tudom, hogy KRESZ szerint régen addig kellett indexelni amíg benn voltál a körforgalomban, most meg akkor kell mikor kijössz. De valami nekem is rémlik, hogy valahol talán Oroszországban úgy használják a körforgalomat ahogyan anyósod mondja.
-
aktív tag
válasz gzbotii #133747 üzenetére
Ha ő így emlékszik, akkor ajánlom neki, hogy olvassa át újra a KRESZ-t, de alaposan, mielőtt valahol valami balesetet okoz.
Kedd reggel bementem párommal a városba (északról merészen becsalinkáztunk Áprád híd budai hídfőig; elég is volt).
A Raktár utcából kanyarodnék ki a Szentendreire visza északnak, de közben szemből is jönnek, kanyarodnának délnek a híd felé: kereszteződés
Előttem is hasonló teveket szövögettek, ment is a balfaxkodás, de nem is igazán figyeltem; beszélgettem párommal.
Sorra kerülök, szemből jön egy furgon, mindketten indexelünk balra...én lélekben megnyudodva gurulnék el mellette, hogy majd egymás mögött szépen elkanyarodunk, ahogy kell és egyébként is KRESZ meg lófax. Na...aztán a kormány jobbra elkapom és satufék. A mundró behúzta elém a gépsast. Egy pillanatra qrvára meglepődtem, és őszinte értetlenséggel száttártam a karomat, jelezve hogy mifax. Erre nekiáll mutogatni, hogy menne balra. Ohhh...jelzem neki, hogy akkor tesó neked tolatás, mert addig ebből a mexikói felállásból nem mozdulunk. Valamit még anyázott, majd visszatolatott és tovább ment a sor mögött befordulni.
Párom kérdezte, hogy ez most mi volt; mondom: még egy fogalmatlan hülye, aki azt sem tudja, merre van arccal előre. Mire ő: hiszen mindenki így kanyarodik, ő is így szokott (t.i. egymás előtt, illetve egyik a másikat elengedve), most mi bajom van. Mondtam neki, hogy akkor innentől okosabban, b+.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LZs?! #133755 üzenetére
Ez ilyen sajnos. A másik tipikus hiba amikor a szembejövő jobbra kis ívben te meg balra nagy ívben kanyarodsz egy 22x sávos útra. Ilyenkor egymás mellé kell érnetek, ő a külsőbe te a belsőbe. Na persze, hogy a szembejövő rendre az én sávomba kanyarodik be...
#nincsbennetarcsi
-
Johnny_vT
senior tag
Nevezzetek konfliktuskerülőnek, de én soha nem merek ilyen helyzetben egyszerre mozogni a másikkal. Éppen az általad is említett okból. Túl sok a hülye az úton és statisztikailag néha én is az kell legyek. Nem hiányzik, hogy összetörjem az autót, se a sajátomat, se másét, attól függetlenül, hogy a KRESZ szerint kinek lenne igaza.
Részben kapcsolódik:
Van a közelünkben egy nagyon rosszul kitalált S-kanyar, ahol minden nap többször van közlekedési konfliktus. (Ma reggel is vészfékeznie kellett a külső sávban haladónak.) Fentről jön 2 sáv és ugyanez a 2 megy fel a hídra (sárgával jelölve), elvileg sima ügy.Felülnézetben nem vészes, de élőben nagyon sokan félreértik, mert
1) bő 1 méterrel kiszélesednek a sávok az S-kanyarban, plusz biciklisáv
2) a felfestés nagyon ritka és középen a gyalogátkelő miatt megszakított - a lámpánál állva úgy tűnik mintha 2 sáv jönne szembe a hídról
3) a bal és jobb ívek sugara merőben eltérő - ez sokaknak már alapból is nehézséget okozA lámpától a belsőből indulva rendszeresen "sodródnak" ki autók a külső sávba. Szerintem nincs olyan ember a városban, aki ezt még nem rontotta volna el. Beleértve magamat is
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
-
aktív tag
Igen, ismerős a szitu.
Egyébként az ilyen típusok néha nem teljesen elveszttek; ha az általad példában rákérdeznél, gyorsan rá vágnák, hogy 'ők jöttek kisívben, elsőbbségük van'; ergo valami megmaradt nekik...
Nekem anno édesapám úgy tálalta a KRESZ-t, hogy márpedig tanuld meg, mert így tudni fogod, hogy mit szegsz meg direkt, és mit rontottál el véletlenül.
Mindenesetre mind városban, mind városon kívül én különösebb lelkiismeretfurdalás nélkül megyek jóval a megendedett sebesség felett folyamatosan/rendszeresen, zig-zaggolok több sávon, előzök záróvonalon, jobbról és tükön-paszulyon át...és néha egy-egy piros is zöld; ha a Szamurájjal vagyok, akkor még járdákat és sávelválasztókat is megmászom, hogy haladjak.
Viszont van pár axiómatikus tétel, amivel nem xarozom: szintbeli kereszteződés és elsőbbség; ki-, fel- és lehajtás; leállósáv; jobbratartás; zebra; motorosok, biciklisek, random gyalogosok és ofc rendőr/mentő/tűzoltó...és explicit nem erőszakoskodom.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
-
válasz sutszi #133739 üzenetére
Nem értem mire gondolsz, plíz példa. A dízel csak annyiban érint h lecserélem egy fiatalabb dízelre.
MOD
(#133752) LZs?!: Mert már tudjuk hogy a benzinesek is marha károsak. Értem a fűnyíróelvet, csak azt nem hogy miért itt és így kezdik ahelyett hogy több lenne a mozgóműszaki állomás ahol kiszűrik a kéken füstölő dízel és benzines szarokat. Akarsz fogadni hogy nagyot javulna a levegőminőség? Nem az olyanokat kellene büntetni akik évi millió felett költenek az autójukra és rendben van a kocsi, csak öregebb.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
SzlobiG
félisten
MűhelyPRN: Lehet volt már róla szó, miért váltották le a Carnext szervizet a Tc-sek? Szvsz azok a videók jobbak voltak mint ezek az utóbbiak.
-
barnam_
nagyúr
válasz SzlobiG #133763 üzenetére
Pontos okot nem tudok, de az első új videó alatt a régi szerviz vezetője kommentelt.
-
aktív tag
válasz bitpork #133762 üzenetére
@bitpork
Ad1: Irónia
Ad2: Az átlag nem költ többet a kocsijára, mint amennyit muszáj; és nagyon sokan még így is többet, mint ami reálisan beleférne nekik; pl. a 5-15 éves Tádét megvette vizsgaképesen tartja (akárhogy...mindegy) és fenn is tudja tartani; de bajban lenne, ha le kellene cserélnie.
Ad3: Csak mert valaki költ a kocsijára, még nem szerez morális alapot semmire. Én is tákolgatom a lassan 15 éves JTS-t, mert tetszik a vas - és pontosan tudom, hogy mivel 1st gen GDI motor, így a szilárdrészecske kibocsátása egy DPF nélküli dízelével vetekszik. Ugyanakkor nem füstöl, így nem látványos, és fajlagosan kevesebb GDI benzin motor fut az összes generációból és márkából együtt, mint dízel, így könnyebben marad az ingerküszöb alatt. De majd előveszik ezt is, nyugi...
Ad3: A munkának jobb esetben eredménye (következménye) van, az aktivitásnak (elfoglaltságnak) legjobb esetben is csak eredője. Egy egységsugarú bürökrata-brigád egy klasszikus bürökrata környezetben vajon mivel tölti a napi 8 óráját? Ha nekiállnának ellenőrizni, annak kézzelfogható, mindennapi praktikus következményei lennének (felhajtás, elégedetlenség, mer' Orbán sanyargat, stb.); míg ha egy tervezetet pakolgatnak íróasztalról íróasztalra, hogy mindenki aláírja, azzal mindennap egy kicsit megváltják a világot, de sohasem annyira, hogy másnapra ne maradjon 'tennivaló'. A legszebb, hogy ebben az esetben nem is általános szabályzást készítenek, hanem csak incidens jelleggel alkalmazandót, így tkp. azt írnak bele amit akarnak, hisz' legrosszabb esetben a jó-honpolgárok legfeljebb morognak egy hétig ha majd egyszer úgy alakul, hogy élni kell vele, aztán az élet megy tovább...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz LZs?! #133767 üzenetére
Még az előbi margójára.
Pár napja: Használtautó behozatalának szigorítása főleg környezetvédelmi vonalra ráhúzva + (új)autovásárlás 'ocsósítása' minimálisan.
Anno 2009: Használtautó behozatalának könnyítése
Magyarul a lőtéri kutyát nem érdekli, hogy mi történik a gazdasági dinamikán, ergo az államháztartási bevételeken túl. Szépen csinálnak egy teljespályás letámadást a gépjárműállomány kapujára; pénzpiac már megvolt, ingatlanpiac már megvolt...az egészségügy pedig sose lesz meg.
Anno az emberek éppen éhenhaltak a válság közepén, így a Pannon puma beröffentéséhez ólcsón elérhető tételeket kellett jól pozícionálni; most az emberek azt hiszik, hogy qrva sok pénzük van, így ez egy jó időszak visszaterelni a fogyasztást az új, illetve újabb, ergo magasabb értékkel bíró tételek felé, amin keresztül az állami is többletbevételhez jut, ráadásul 'prémium marzzsal': egy tokkal-vonóval 200e Ft környékén honosított, valószínűleg ÁFA-t nem látott behozott kocsi után jóval kevesebb a bevétel, mint az újonnan itthon forgalombahelyezett 5M környéki (alsó)közepes kocsi után, mivel utóbbiból csak az ÁFA 1M (kerekítve). Persze mindezt csak implicit módon, az állampolgárok érdekében, hisz' panem et circenses.
Egyébként vicc, hogy maga regadó kifejezetten magas, de alapból 80-90%-os diszkonttal megy, kérés nélkül, de származási hely függvényében; pl. amikor autókeresés közben Alfa 166 3.2 Super-eket nézegettem külföldről, a hivatalos kalkulátor szerint 1,5M körül volt a regadó, de a végső, korrigált szám 150/200e környékén volt.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Integrale
veterán
[link] E38 erőmérő.
"Bad reklám is reklám too"
-
dethroner
veterán
válasz gzbotii #133747 üzenetére
Lehet most már nem így van, de kb a rendszerváltás környékén valószínű hogy így volt. A nyírségből származom, és a szomszédos kisvárosban van egy körforgalom, ahol szinte naponta volt románokkal probléma. Hol szembe hajtottak be, hol nem adták meg a bent haladóknak az elsőbbséget.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
válasz LZs?! #133767 üzenetére
Mit számít hogy valakinek telik-e másik autóra ha ami megvan neki valóban karban van tartva? Te abból indulsz ki hogy nincs- van ilyen , de nem eltagadható hogy vannak igen is karbantartott jó autók. Csak azért kidobni valamit mert más ezt akarja ... szóval szerintem nem ez a megoldás.Amennyiben a tákolás által az autód jó állapotú, nem hogy erkölcsi alapod van megtartani de ha valóban környezettudatos vagy nem terheled a bolygónkat új autó vásárlással. A problémát meg megoldja a veterán vizsga. Az gyk bármit kibír és ott érdekes módon nem számít a szennyezés.Az meg hogy itthon semmi nem működik úgy ahogy kellene, nem az autósok hibája. Itt semmi másról nincs szó a gyakorlatban csak pénz lejmolásról. Rendes autós ez ellen lázadna.Tudod mit? Legyen igazad! Belefáradtam már a látszatzöldség elleni harcba.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
aktív tag
válasz bitpork #133772 üzenetére
Itt semmi másról nincs szó a gyakorlatban csak pénz lejmolásról.
Ehm...pont ezt mondom én is; ahogy azt hittem, az is átmegy, hogy azzal az állásponttal értek egyet, amit Te is képviselsz, t.i. az egész egy fasság.
De attól még, hogy fasság még folytatni fogják, és hasonló fasságok fogják követni; miután semmi idealizmus nincs mögötte, pusztán az éppen élő trendet használják fel ürügyként, hogy felhúzzák a 'zöldebb és biztonságosabb autózás' szalmabábját, ami igazából nem szól másról, mint hogy jobban csörögjön a saját kasszájuk.
Csak azért kidobni valamit mert más ezt akarja ... szóval szerintem nem ez a megoldás.
Pontosan: ez nem megoldás, hanem eszköz. Megoldást nem keresnek, csak céljuk van.
Úgyhogy vélelmezhetően sok ilyen fasságot fogunk még látni; és ha mindegyiken kiakad az ember, az korai ráncokhoz és békétlen elmúláshoz vezet.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
veterán
válasz bitpork #133730 üzenetére
A végén visszaküldjük / visszaküldöm?
Nekem szerintem már nem szállítanak ; ezzel nem lesz meg a "3 a magyar igazság". :-(Kedden vagy szerdán jutok hozzá a vashoz, most a megreklamált hibákat javíttatják.
Örömmel fogadom ha van valakinek tuti tippje, hová vigyem a szálhúzott felniket (gyári polírfelni, ami nem tükörpolír, hanem finoman szálasra van esztergálva) esztétikai javításra. Brumi1024 tavaly említett egyet Budakalászon (?). Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
válasz mycso #133773 üzenetére
És az ott körforgalom? Vagy csak egy kör alakú, jobbkezes útkereszteződés? KRESZ oktatáson külön kiemelték, hogy van ilyen is. Ilyenkor nincs kint körforgalom jelzés, csak macisajt mindenkinek.
Nagyváradon is van egy ilyen, ma jöttünk ide wellnessbe, épp láttam.[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
-
#89309696
törölt tag
válasz SzlobiG #133763 üzenetére
Leváltották? Nah akkor lehet elkezdem nézni a műsort, mert nekem a második résszel elegem lett belőle. Túltolták az arcot a videó kedvéért és elég szarul jöttek ki vele. Lehet, hogy ez valakinek tetszett, de a legtöbbeknek nem.
Tibi műhelye rész sincs már egy hónapja, pedig az egy kritikus sorozat lenne...
-
válasz #89309696 #133782 üzenetére
Nekem kicsit fellengzős volt az első szerviz tulaja, még úgy is, hogy valószínűleg nem az (sőt), csak nekem így jött le a beszédéből. A mostaniban szimpatikus a fiatal srác, látszik, hogy kezdő, de jól "tapogatózik".
Tibi műhelye azt hittem minden vasárnap lesz, már én is hegyeztem rá ...
-
tboldi
nagyúr
válasz #89309696 #133784 üzenetére
Elfelejtettem jelezni, hogy "fácse alert", de gondolom, már mindenki rájött.
Amúgy a Super TV2-n is van egy Autószerelők c. műsor, de annyira semmilyen... Bár nem tudom, miért várok el bármit is...
[ Szerkesztve ]
-
válasz gzbotii #133788 üzenetére
"Körforgalom nagyon sok van, lakott területen kívül szinte minden elágazásnál. Ezek elsőbbségadás táblával szabályozottak, viszont városokban jobbkezes körforgalmak is előfordulnak. Klasszikus példa a párizsi Diadalív körüli körforgalom, jobbkezes és elég gyorsan érkeznek be oda az autók a beletorkolló sugárutakról."
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
hülyegyerek
addikt
válasz BigBlackDog #133629 üzenetére
Hengerszámból Civic / Focusra tippelek. Bár szorítok titokban a Civicnek, de ha cégautó, akkor 90%, hogy Focus lesz.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
barnam_
nagyúr
válasz hülyegyerek #133791 üzenetére
Nem olyan biztos az
-
rbalint88
addikt
válasz hülyegyerek #133791 üzenetére
VAG1.0tsi miatt lehet meg sok mas tipus is
-
brumi1024
veterán
válasz focvis #133775 üzenetére
Az a kalász van még, itt a honlap.
-
A214
aktív tag
sziasztok,
Megtudnátok nekem mondani ,hogy ezt a kártyát az OMV kutaknál elfogadják-e ?[kép]
Tankoláskor pontokat szeretnék beváltani ill gyűjteni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- PlayStation 5
- XGS24 - Bitang jól néz ki a most bejelentett Clair Obscur: Expedition 33
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- XGS24 - Megjelenési dátumot kapott a World of Warcraft The War Within
- Xbox Series X|S
- Androidos fejegységek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen