-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
-
válasz Reggie0 #130103 üzenetére
Én évente megyek 15 ekm-t, évente 1x amúgy sem árt átnézetni
Amúgy meg a suszter maradjon a kaptafánál, ha mindenki maga csinálna mindent, megállna a gazdaság[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Magnum_
nagyúr
-
Reggie0
félisten
-
freeknight
őstag
válasz kisza25 #130104 üzenetére
Ehhez a szereldmagad témához:
most volt a gép olaj és vezérléscserén, egy jónevű szakszervizben, akikben még meg is bízom és sok szerelőt ismerek személyesen is. Otthon felnyitva a motorházetetőt, szanaszéjjel fröcskölve a fagyálló (cseppek az akkun és a biztosítéktáblán), a motorburkolat tiszta olaj (legalább ez valamennyire eltörölgetve). Ha az ember nem a sajátját csinálja, akkor egyszerűen b*szik bele, előjön a jóvanazúgy effektus.
Kértem átvizsgálást is, én tudom, hogy a kuplung már csúszik, csak nem mondtam. Minden tökéletes a kocsival... Szóval ez is ennyit ér. És mégegyszer, ez egy teljesen profi szakszervíz és vizsgaközpont, 6 állással, 6 szerelővel, és számlát is adnak.Csak az a biztos, amit az ember magának csinál.
Ja és az egy külön sztori, miért kellett vezérlést cserélni 10ezer km és egy év múlva... elárulom, egy másik szerelő keze van benne, aki csak félig csinálta meg a munkát: a pénzt elvette, cserélni az alkatrészt már nem sikerült.
[ Szerkesztve ]
-
válasz pècsimunkás #130105 üzenetére
fáradt vagyok de megértetted
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
EQMontoya
veterán
Hogy a szarba lett 400 a benya?
Februarban meg 350-ert tankoltam.Same rules apply!
-
válasz freeknight #130108 üzenetére
Igen amit írsz melósok vannak, itt meg maszekok, maga szerel, akarom ott állok mellette amíg csinálja.
Egy 5000-es kisvárosban nem jól dolgozol hamar felkopik az állad.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz EQMontoya #130110 üzenetére
Euro 310 vs 320, meg a kőolaj ár.
Amúgy a benzint veszteséggel adják, csak a gázolaj a benzin előállítás mellékterméke, ami eladásával kompenzálják. (47% benzin, 23% fűtőolaj)
Gondoljátok el mennyi lesz a benzin, ha nem lesznek diesel autók[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
freeknight
őstag
válasz kisza25 #130112 üzenetére
Na akkor maszek:
Tavaly februárban először kell szervizhez fordulnom a Lacettivel, vezérléscsere, 60ezrenként van csereperiódus előírva, 123-nál időszerű. Más szerelőt nem ismerek a környéken, előtte csak céges kocsikat vezettem, nem nekem kellett szervizbe hordanom.
Kolléganőm vőlegénye maszek szerelő, igaz, vw-ket szerel leginkább, de ezt is meg tudja oldani. 2 nap múlva megvan a vezérléscsere, egy ékszíjcserével együtt 60ezret hagytam ott. Olcsónak nem mondanám, számla természetesen nincs, mert akkor 30%-kal még drágább.
Na mindegy. Előtte, és utána is külön rákérdeztem, UGYE A VÍZPUMPÁT IS CSERÉLTED? Megnyugtat, hogy igen, persze, ezekben a kocsikban egyben van, egyben kell cserélni.
Hazamegyek (kocsiból negyed tank benzin nyilván eltűnt, maszek szerelő ugye), felnyitom a géptetőt, a víz ugyanúgy a minimum jelzés alatt, mielőtt elvittem, és direkt nem töltöttem rá. Na itt hibáztam, mert azonnal vissza kellett volna menni vele, de akkor még tapasztalatlan voltam, meg alapból a legjobbat feltételezem az emberekről, és csak azt mondtam, hogy basszus, visszaöntötte egyben a vizet. Ezt még lenyelem.
De eldöntöttem, hogy hozzá többet én már nem viszem, ezután találtam rá kollégák ajánlására a fentebb említett szakszervizre, akik teljesen korrektül dolgoznak.Múlt héten vinném a kocsit olajcserére. A garázsban már feltűnt pár hónapja, hogy kb az olajteknő alatt vannak reggelente 1-2 csepp valamik, de napközben parkolóban nem láttam soha, mértem az olajszintet, nem fogy, gondoltam, áprilisig kihúzza.
Viszem szerelőhöz, hazamegyek, zárom a garázst, hát épp sikerült frissen elkapnom a cuccost. Na bazmeg, ez nem olaj, rózsaszín, fagyálló illat, telefonálok, hogy a víz folyhat valahol. Látják ők is, az olaj csak a szelepfedél tömítésnél szivárgott, de azt nem láthattam. Viszont a vízpumpa csepeg, ez lesz az, amit én is észrevettem.Szóval ennyi, a maszek szerelő, akinek ráadásul a menyasszonyával együtt dolgozom, spórolt rajtam egy tizest, és azt kockáztatta, hogy beálljon a vezérlés (látnia kellett, hogy csepeg a pumpa, mivel már akkor is töltögettem rá vizet).
Ebben az országban tényleg csak akkor dolgoznak jól az emberek, ha ott állsz végig a hátuk mögött. Mint mikor tavaly építettük a garázsbeállót, a környék legdrágább és legjobbnak mondott kőművesei nem ismerték az egyenes vonalat, 2 napig végig felettük kellett állnom. Szóval én úgy vagyok vele, bár a lóvé meglenne rá, innentől kezdve amit én is megtudok, azt meg fogom csinálni a ház körül, júniusban lebetonozom a kapun kívüli kocsibeállót pl. Ha már úgyis ott kell állnom felettük, és nem tudok pénzt keresni, akkor nem mindegy? Ez nem idegsebészet, és nem rakétatudomány, pár youtube videó, és utánaolvasás, megfelelő szerszámok, és ODAFIGYELÉS, és szinte te is bármit el tudsz végezni a ház körül.
Kocsihoz mondjuk pont nem fogok nyúlni, mert ebben a szerbizben (még) megbízok, bár azért látni kell, hogy ők sem végeznek tökéletes melót. Ha lenne legalább aknám, az viszont biztos, hogy sok dologgal én magam is megpróbálkoznék, már csak a kihívás miatt is.Hosszú volt, de még egy kis magánvéleményt leírnék. Szerintem elkeserítő, hogy mindenhez szerelőt hívogat az ember, hogy tovább ülhessen az irodában és talicskázhassa a pénzt. Néha elgondolkozok, mi lenne pl velem is, ha beállna valamiféle rendkívüli állapot, és magára maradna az ember, a szellemi munkájának pedig nem venné hasznát. Nem kell doomsday scenarióra gondolni, elég csak egy nagyobb napkitörés, ami tízévente bármikor bekövetkezhet, vagy egy venezuelai típusú államcsőd (kormányunkból ki lehet nézni...). Ezért is próbálok tudatosan egyre több házkörüli, kétkezi melót megcsinálni saját magam. Ahhoz képest, hogy 3 éve, apám halálakor egy szöget is nehezen tudtam beverni, elég szépen haladok.
Szóval szerintem nem ördögtől való az, ha az ember olyan dolgokat csinál otthon, amiről véletlen nincsen egy okj-s papírdarabja.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz freeknight #130122 üzenetére
60 ezrenként kell vezérlést cserélni? Akkor abban kb gatyamadzag lehet a szíj gyárilag.
#nincsbennetarcsi
-
sugarforce
őstag
válasz freeknight #130122 üzenetére
En legalabb egy telefont megeresztettem volna a kedves szerelonek, hogy koszonod szepen a szakszeru cseret, javitast, es majd te is igy ajanlod ot masnak... Az ilyennek szivesen megmutatnam mennyire kemeny a betonfal.
-
freeknight
őstag
válasz sugarforce #130125 üzenetére
Fú basszus mikor szakszervizből közölték a diagnózist, én is nagyon gondolkodtam rajta. De a menyasszonyával elég közeli munkakapcsolat van, nem főnököm, de megnehezítené a mindennapjaimat. Most nyilván nem örültem neki, hogy 20k helyett 80k-t hagyhatok a szervizben, de a lényeg, hogy a motornak nem lett semmi baja, szóval nem éri meg a hisztit. Meg azóta a fickó szerencsére már csak targoncákat szerel
-
freeknight
őstag
Gépkönyv szerint 90k, de vagy 8-10 éve a kereskedő küldött egy levelet, hogy a GM tud pár szíjszakadásról, amiket természetesen garanciában javítanak, de a garancia lejárta utánra javasolják a szigorúbb, 60ezres cserét.
Ez egy ilyen dolog, nem nevezném kirívónak, gyakorlatilag 50-120ezer között bármilyen érték előfordulhat szíjas vezérlések esetén. A bmw meg vag bicikliláncai már eggyel gázabb kategória, és a cseréjük is picit zsebbenyúlósabb.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz freeknight #130131 üzenetére
Nálunk a céges VW TSI-knél is a lánc cserét 60 ezrenként végzik (persze csak a nem javított konstrukciók esetén).
#nincsbennetarcsi
-
Qtya123
őstag
válasz freeknight #130108 üzenetére
Mondom, nehéz ez mindenhogy. Én is mikor szereltem a Swiften a porvédőt a másik csáposon egy szerelő javított épp egy autót. Látta, hogy épp szedem le a gömbcsuklókat és azt mondta, hogy csodálja, hogy milyen könnyen le lehetett őket ütni. Azt mondta, hogy ők sokszor jártak úgy, hogy nem jött le és flexelni kellett, így lett 2 gumiharang cseréből 30ezer Ft-os javítás.
Pont ezért kérdeztem nemrég, hogy tud-e valaki normális szerelőt a 18. kerületben vagy a környező kerületekben. Nincs ismeretségem és nem akarok olyanba belefutni, hogy hát kedves uram ez a csere 30ezer Ft-lesz, mert szétflexeltünk mindent. Közben meg esetleg mégsem, és ugyanúgy le tudták ütni a helyéről.
Pécsen van egy nagyon megbízható szerelőm. Ő mikor még alkalmazottként dolgozott simán ment náluk az, hogy például szelepszár szimering cseréhez kiszámlázták a hengerfej levételének óradíját és egy új hengerfej tömítést, miközben le sem szedték, hanem a helyén megcsinálták. Na azóta félek az általam ismeretlen új műhelyektől.
Mikor Debrecenben laktam, ott volt egy atom precíz és korrekt műhely. Ott tényleg mindig azt cserélték és azt rakták be, amit mondtak. Ennek ára is volt, de szívesen kifizettem. De ők is hibáztak, és értelmet nyert a paranoiám, hogy megbíztam bennük, de ennek ellenére szerelés után átnéztem az autót. Alváz és üregvédelmen volt náluk, amit nagyon szépen megcsináltak. Viszont mikor átnéztem az autót, láttam, hogy a bal első sárvédő lemeze alól a motortér felé egy kis papírdarab lóg ki. Jobban megnéztem és ki volt tömve egy csomó papírral a kerékív felől a belseje, hogy ne legyen alvázvédős az a gumicsík, ami lezárja a sárvédő hátuljának üregét az ajtó felé. Szépen benne felejtették én meg csodálkozhattam volna, hogy van egy jó kis vízgyűjtő "szivacsom" a sárvédők mögött. Visszavittem, szétszedték, elnézést kértek és kiszedték, valamint közölték, hogy na ezt nem sokan nézték volna meg.
[ Szerkesztve ]
-
válasz freeknight #130122 üzenetére
Te ugye egy nagyvárosban élsz? Itt ezt eljátszod éhenhalsz.
Amúgy én kb bármit meg tudok csinálni (házkörül) szakács voltam 18 évig, ebből konyhafőnök 10 évig, mindenhez is kellett értenem.
Van olyan konyha Balatonlellén amit én terveztem át.
És a munkák bizonyos részeit én csináltam (gipszkartonozás, festés, szegélyezés....)
5 éve ingatlanozok, épületeket ránézésre megmondok mikor építették +-2-3 év, miből épült, milyen födémmel...
Az irodában a számítógépeket én állítottam+ szereltem.
Mondjuk autónál tényleg csak alap dolgokat tudnék megcsinálni.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz Reggie0 #130129 üzenetére
És amikor a kúton tankolsz abból szerinted most mennyi a benzin ára adók nélkül?
A finomítónak veszteséges, olcsóbban adja, mint a nyers kőolajat.
Legutóbbi elemzésben még ezt írták
freeknight a hondát 360000 km és 18 éve oda hordjuk, a golfot meg 150ekm óta egy másikhoz
Biztos folyamatosan átvernek minket azért hibátlan a 16 és a 20 éves autó is[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Reggie0
félisten
válasz kisza25 #130136 üzenetére
Kb. a fele.
Az, hogy olcsobb, mint a nyers olaj, az nem azt jelenti, hogy veszteseges. Akkor lenne az, ha a nyers olajban csak benzin lenne. Amugy egy hordo olajban kb. 45% benzin van, tehat elvalasztva a tobbi anyagtol 2x annyiba kerul, mint a nyersolaj ezek szerint.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Reggie0 #130137 üzenetére
Maga a benzin veszteséges a gázolaj nélkül, én erről beszéltem, hogy mi lesz, ha nem lesz már diesel...
Nem a továbbértékesítésről beszéltem, hanem a finomítókról[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Reggie0
félisten
válasz kisza25 #130138 üzenetére
Nem tul valoszinu, hogy barmi gondjuk lenne dizel nelkul. Max krakkoljak azt is es megy a muanyagiparba. Amugy nagyon sok dolgot allitanak elo olajbol, a dizel kozuti kozlekedeshez ahhoz kepest egy piti dolog.
Es a dizel nagy resze a hajokba megy, ott nem lesz hibrid/elektromos forradalom...
[ Szerkesztve ]
-
-
ZeroX92P
tag
válasz kisza25 #130136 üzenetére
Neked pedig messzire se kell jönni elég ha átjössz siófokra....
Hátsó kerékcsapágy csere természetesen jól összeépítve aggyal abs jeladóval mindennel tehát jó drága, a pék kicserélte kiszámlázta a jó minőségű 50 ezres alkatrészt amit kértem, másnap már gond volt vele. Megyek vissza mondom nézzük már meg gyorsan, srácon látszott már az elején hogy nem érzi magát komfortosan, na lényeg a lényeg beépített valami olcsó 10 ezres szart amivel ha nem lett volna másnap gond azóta is azon járnék.
Olajcsere sztori, olajat szűrőt viszek mindig amilyet én akarok. Viszonylag öreg az autóm 6-8000km alatt 1-2dl olaj mindig fogyott belőle jó nem a világ vége ez van, na szerelőt váltottam megvárható végignézhető ahogy cserélik helyben...mit ad isten azóta megjavult az autó egy csepp olaj nem hiányzik 10-15000 után se
-
EQMontoya
veterán
Ha mar igy szobakerult, nem tud valaki esetleg jo alvazvedost, ahova nem fel ev a varakozasi ido?
Same rules apply!
-
válasz ZeroX92P #130141 üzenetére
Ha elmegyek Siófokig, akkor a nagybátyámhoz vinném, de most 5 évig a fiathoz fogom, aztán ide a helyi ismerőshöz.
Kapásból tudok 5 embert akihez nyugodt szívvel vihetem.
A jó szerelőkkel egy baj van, ki sem látszanak a munkából, de én jó előre szoktam kérni időpontot.
Amúgy váratlan hibánál, ha egyből nem tud fogadni, akkor is megnézi, hogy mi a hiba, addig nem enged az utamra.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
freeknight
őstag
válasz kisza25 #130135 üzenetére
6000 fős baz megyei kisváros.
De várjunk csak, hogy gondoltad, hogy csak úgy összerakod a gépeket technikus okj nélkül? És ha valakit megcsap az áram mert nem értesz hozzá?
Na kb ennyire bonyolult egy féktárcsa csere is, érdekes mindig ezzel jönnek akik ellene vannak az otthoni szerelésnek. Gondolom a felnire szerelt gumit is otthon rakod fel. Ott is csak csavarozni kell Vagy azt se szabad szakma nélkül, mert még leesik, és akkor életveszélyes? -
sugarforce
őstag
válasz freeknight #130130 üzenetére
Ja igy ez neheziti a dolgot. Szegeny targoncak
-
EQMontoya
veterán
-
Csápájev
őstag
Sziasztok
Ha Lacetti nem csipog a, mikor rajta hagyom a világítást,akkor mi romolhatott el?
Egyébként ha benne marad a kulcs és kinyitom az ajtót,akkor csipog,tehát az ajtó érzékelője jó, maga a csipogást adó valami is működik.EQMontoya
[ Szerkesztve ]
-
válasz freeknight #130145 üzenetére
Én terveztem, elrendezés, mi hol legyen, mennyi legyen, hova rakjanak csatlakozókat, elszívókat, tálalót, munkaasztalokat, , melegentartót, tányérmelegentartót, mekkorát, hova, hűtőket, fagyasztókat, mekkorát, hova....padló összefolyók, kézmosók, előkészítők...
A gépeket nem én raktam össze, amúgy a legtöbb konyhai gép ami elektromos simán bedugod azt annyi. Itt mondjuk a pizza kemencén kívül minden gázos volt, még az olajsütők is.
Bevontam a műveletbe a megyei ÁNTSZ-t is, hogy nekik tetsző legyen minden.
Amúgy nem szerelem a kerekeket, legfőképpen a centírozás miatt nem. Amúgy nyomatékkulcs nélkül azt is el lehet bacni.
2002- ben szereltem utoljára magamnak, mert csóró voltam.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen