- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Windows 11
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gézengúz #119797 üzenetére
Nincs? A központi zárat meg manók üzemeltetik?! Az AC pumpa és a magasnyomású szivattyú magától kezd el dolgozni mikor ráadod a gyújtást vagy azt esetleg mókusok hajtják!? És esetlegesen az izzítás? Meg ha felkapcsolod a világítást is mellé... azért van ott még pár fogyasztó mielőtt el kezd tölteni a generátor.
Az elektrolit fagyáspontja amúgy jóval 0 fok alatti. Az üzemelő akkumulátor feltöltött állapotában a kénsav sűrűsége 1,28 kg/liter. Egy teljesen kisütött ólomakkumulátor elektrolitjának a sűrűsége 1,1 kg/liter érték alá is csökkenhet, aminek a fagyáspontja -12, -14 C°. Tehát már egy közepesen feltöltött akksiban is bőven -20 fokos maghőmérsékleten sem fagy meg az elektrolit, azaz tölthető marad.
Ettől függetlenül nem ajánlott külső körülmények között 0 fok alatt tölteni (vagy tűző napon hagyva). Vidd be a lakásba tölteni vagy a garázsba csupán ennyiről van szó.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
stickermajom
addikt
válasz ΞΔGLΞ #119800 üzenetére
Az, hogy nem villantanak rád még nem teszi legálissá.
Senki nem mondta, hogy nem lehet gyárilag szar, de hát tetszett volna rendes autót venni francia helyett.. Biztosan elérhetőek amúgy E jelzéssel ellátott aftermarket lámpatestek hozzá.
Lehet, hogy a Tiéd nem vakít, de az a másik 16373 forgalomban lévő foncsorba rakott szenonos meg ledes csoda sajnos igen.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
Lidlis töltőnek van téli programja (nem tudom miben különbözik), ilyenkor azt szoktam használni.
szerk.: LED vs nem LED... tök mindegy villognak-e vagy sem, nem szabályos, kész.
Vakítanak eleget téli időszakban a szembejövők / mögöttem autózók, nem népszerűsíteném. Én sem villogok minden szembejövőre, pedig megtehetném, annyian vannak amelyek fénye zavaró.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz stickermajom #119802 üzenetére
Milyen gyakran olvasod a topikot?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz stickermajom #119805 üzenetére
Csak annyi, hogy az a Francia autó különb, mint bármelyik másik és 600 ezer kilométerrel a háta mögött a motorja bontatlan. A másik, hogy nyugdíjba vonult, helyette Volvo lett. Ettől függetlenül megmarad. Azért kérdeztem, hogy mennyire gyakorian olvasod a topikot.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz szőröscica #119806 üzenetére
Figyejjmmááá. joamilestonéni!
Amikor kikerült ez a 200-zas sebesség, megkaptam rendesen a "jókat" és el is ismertem, hogy aki ehhez hozzászólt annak igaza volt. Te volt az utolsó azzal, hogy nem szívom tovább véred, de azért leírtad még véleményed, azt is elfogadtam.
Azért írtam a múltkor is, hogy újból ezt felhozva, olyan, mintha valami kibaxott dedóban lennék, amit egyszer letárgyaltunk és elismertem, hogy fasz voltam, de nem, te toplistás vagy ebben, úgyhogy írhatnék most olyat, hogy a netről kitiltanának, de inkább csak képzeld el... Ha megy egyáltalán ez ovis szinten. :-)
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz stickermajom #119809 üzenetére
Nem akarok már emiatt magyarázkodni, de az 10 perces videó volt kb...
Az is két ilyen kigyorsítás volt. aztán vissza 130-150 nem full 200 és nem a pofám mutattam közben. és ebből 7 perc város. De, mint írtam, elismertem, hogy hülyeség volt...Hogy képben legyél ezek után... [link], bár ez a Volvo topikban is ott virít...
[ Szerkesztve ]
-
máyköl
veterán
-
máyköl
veterán
válasz stickermajom #119817 üzenetére
Már nincs meg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ΞΔGLΞ #119812 üzenetére
Szép az a Volvo. Bár valószínűleg több gondod lesz vele mint a Lagunával. Utóbbi egy nagyon kiforrott autó (már az a verzió ami neked is van, az elődei tényleg szarok) az a Volvo meg a megbízhatatlansági listák éllovasa jelenleg...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
MunezXBK
nagyúr
Vilmos hol jár?
-
veterán
válasz BigBlackDog #119788 üzenetére
Nekem egy piros 850 T5-R rémlik; és vasárnap délelőtt.
Igyexem. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Köszi.
A harmadik napon, miután kigurultam vele a szalonból, lefagyott a közepén lévő - egyébként elég gyors rendszerű - "tablet", hát a k...ra kiadtam az enyhe kifejezés, amennyibe ez az autó került, de eddig ennyi problémám volt vele. Azóta kaptam szoft frissítést is, mert a huawei BT kapcsolat és a volvo egyszerűen rühellik egymást. Huawei 10 és 20 pro-val is. De ez nem javult.
10-ből 8 szakadás és persze, hogy beszéd közben, a huawei-t egyszerűbb lesz lecserélni. De tényleg nagyon szeretem (megszerettem) az autót, a fogyasztása nem érdekel, imádom elrúgni neki, ahogy csendben suhan. Átlagfogyasztásom 12-14 között szokott lenni. Amíg meg van rá garancia, addig meg felőlem bármi nyűgje lehet, de remélem nem lesz.A következő úgy is villany lesz már, illetve már most is az volt betervezve, de számomra ez a töltögetés még gagyi tempóban jár Erre én nem érek rá.. Asszonynak Leaf van, de ez a, 200 - ritkán - 250 km hatótáv ez nevetséges, viszont csak városban használja, és arra kiváló, dolgozni meg a 3 kislányunkat hozza-viszi Ő gyakrabban.
Ennek az aksija valamiért többször is túl tud forrósodni, vagy annak a közelében járni, nos ilyenkor a gyors töltésnek annyi, lehet az Árkád előtt dekkolni majd 4 órán át, másfél helyett, ha fullra akarja tölteni. Otthon nem töltjük, mivel ez városi autó, napi 50km körül, ezért 3-4 naponta bőven kibírható (neki), hogy oda megy addig tölteni, meg a gyerkőcökkel lézengeni, bevásárolni etc...Nekem sokkal komolyabb villanyautóra van szükségem és addig a Volvo kiváló lesz. 2021-2022 körül tervezem ezt a cserét majd és addig remélem fejlődik annyit a technika, hogy ezek a "tankolások" jóval gyorsabbak lesznek.
[ Szerkesztve ]
-
gzbotii
veterán
válasz szőröscica #119821 üzenetére
De.
Engem is érdekelne, mi lett a story vége
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Peter.70
őstag
válasz BigBlackDog #119823 üzenetére
Sokat jársz oda?
-
veterán
válasz molnarpeter #119810 üzenetére
Arra keresem a választ, hogy az EFB akkut melyik programmal töltsem. A lidis útmutató a normál akkura normál programot ír; AGM-re télit; ill. a normál akkura is télit, ha hideg van (mit jelent az, hogy hideg?).
Utánakerestem, sok választ nem találtam. Valahol a normál progit ajánlották. Te múltkor írtad, hogy mehet az AGM/téli program is az EFB-hez. Adok a véleményedre, de azért megkérdem, hogy miből gondolod?
YT-on van egy videó, abban a lidis töltő AGM/téli programjával tölti a srác egy VAG, talán Seat EFB akkuját, bent a lakásban. Nem robbant fel.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz BigBlackDog #119823 üzenetére
A rönyó (ahogy írod) szervízben olyan hülyék vannak, hogy ott már ember nincs szerintem, akit ne küldtem volna el a redvás halálba. (Pécs)
Egy lekezelő, hozzá nem értő és azonnal a filléres kis szart is cserélni kell 100 ezer környékén hozzáállás valami undorító. Emiatt is voltam mindig gondban, ha a Lagesz-t esetleg javítani kellett, ami inkább mindig futómű volt 40-50 ezrenként, megcsináltattam Németrországban. De legalább tudtam, hogy nem b...nak át.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Peter.70 #119830 üzenetére
Eddig két patent és egy pár ablaktörlőlapátot hoztam el onnan. Ja, meg egyszer volt egy nagyobb történet, egy állófűtés programozás is. Akkor érezhetően kedvesebbek is voltak. Egyelőre nem tervezek visszamenni.
Viszont ma megint Volvózhattam nagy élvezetemre, végre lábra állt (volt egy apró afférja a kis ribancnak).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MunezXBK #119834 üzenetére
Melyikkel?
A hátsó LED lámpát beszereltem, még 2 db kiegészítő kábelt kell rendelnem, de nincs időm / idegem keresgélni.
A rendszámvilágítás megérkezett, plug&play, programozni kell, hogy ne legyen hibakód. Várom a postát, hogy meghozza a VCDS-t. (Már Észtországban van, így remélem nem lesz gond a magyar vám. )(#119828) ΞΔGLΞ: Szép vas! Mennyi méter van a gumikban?
@Qru: Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz ΞΔGLΞ #119832 üzenetére
Mi a XI. kerben voltunk a Renault "valamiben" pár hónapja. Javítófestéket akartunk beszerezni. Asszondja az ügyintéző, hogy rendelni tud, pár nap alatt itt van. De 90% a foglaló. Vissza is kérdeztem, hogy nem előleg az véletlen, de ismét mondta, hogy foglaló kell. Pár nap alatt tényleg beszerezték, az egyetlen szépséghiba csak annyi volt, hogy 2 hónap múlva volt a lejárata. Kérdeztem, hogy nincs-e esetleg frissebb, de kb. el lettem küldve melegebb éghajlatra, hogy ez van, biztos sokat állt már valami raktárban, de jóleszaz!
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Na, most olvastam el.
Aszongya: fagyogat a központi kijelző is. Az S90-es is előszeretettel produkál hasonló problémákat, de a motorból is jöhetnek furcsa zajok.
fagyogat a központi kijelző >>> Ez már megvolt.
Én a legapróbb hülyeséget is meghallom, szóval onnét ne jöjjön semmi, mármint a motortól.
A laguna-nál az egyik fő problémám volt, hogy hatodik év után, kb minden elkezdett zörögni, amiknek apránként kellett befogni a száját.
Az őrületbe tudott kergetni, mikor végre huszadik kis zörgő mütyür javításra került, akkor a 21-dik azért hallatszott, mert eddig a huszadik elnyomta.
Sok minden megold egyébként a zselés motortartó csere, ha az vadiúj, akkor olyan simán jár dízel létére, hogy sok benzines is megirigyelné. Sajnos két év után már csere érett ez a bak, ami egyébként itthon rendelve 80 ezer! Lengyelektől szállítással együtt, kb 25 ezer. [link]Turbócsőbe egy sima gumi tömítés, itthon 8000! Angliából szállítással együtt nincs 4000!, szállítás nélkül 1200!
Napestig lehetne sorolni. Ami itt megy rönó szinten alkatrészben, az egyszerűen szabad rablás törvényileg engedélyezve. -
molnarpeter
nagyúr
válasz focvis #119831 üzenetére
EFB mint az AGM olcsóbb alternatívája azonos töltést igényel szerintem. Ettől függetlenül azért használnám a sima programot, mert az is kellően elég töltést ad, a többi pofozást lerendezi az autó. Tölteni is akkor tenném csak fel, ha épp egymás után 2-3 rövid távot mentem, amúgy rendszeresen használva az autót esetleg egy tisztes merítés-töltés ciklus tudja növelni a leadott kapacitást, de ezek az akkuk amúgy is tartósak és az autó is fejlettebb vezérléssel mélyebben, de kontrolláltan süti ki és tölti vissza. Ami pedig nagyot ront tudtommal az állapoton, az egy túlzott lemerülés, például hosszú indítózás következtében, vagy akár egy éjszakára gyújtáson felejtett autónál reggel beindítva is komoly lehet a szulfátosodás.
Eredeti témára visszatérve: Varta is egy kalap alá veszi őket töltést tekintve. Tehát mehet a magasabb fesz, az alacsonyabb meg simán nem okoz gondot, csak nem éri majd el a maximális töltést.
Hagyományos akkut nagyrészt garázsban töltünk, de ha kint marad, akkor is csak a sima programot használjuk, mert szeretem, ha nem kell félteni és foglalkozni ilyenekkel. Ha mégis téli programmal történne, akkor már valószínű levenném a sarut, de nekünk az Aldi töltő alapból is kicsit magasabb feszültséggel operál, így egyszerűbb a döntés
A 24 órás maximális töltési idő korrekt, pár napig rajtahagytam a csepptöltőt a 150 Ah-s Banneren, halk pezsgéssel adta tudtommal, hogy elég lesz. Az akkuhoz tartozó traktor motorja még mindig szét van húzva, pedig tavaszra már meg is rendeltük a munkagépet hozzá
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz BigBlackDog #119836 üzenetére
Állítólag a Ceglédi Renault márkaszerviz az maga a "csoda". Ott normálisak, hozzáértőek és nem rabolják ki a tulajt. Nekem sajnos messze van, de egyszer meglesem őket, mert nagyon dicsérik.
és amiről írtam...
A Zselés Laguna motortartó bak. Első képen amikor már csak dísznek van bent, a másodikon látni, hogy kigömbölyödik a zselétől. Ha ez ki van cserélve, akkor az erre hajlamos gagyi alkatrészek az utastérben is befogják a szájukat.
-
veterán
válasz MunezXBK #119840 üzenetére
Értem én, hogy lámpa... Te a fényszóróra gondoltál! Csak kínait találtam D3S-ben; egyelőre hanyagolom, majd januárban visszatérek rá.
(#119839) molnarpeter: Köszönöm!
Egy Varta oldalon már jártam, de nem ezen. Itt konkrétan leírják, szuper! Este alaposan elolvasom.Áprilisban voltam olajcserén; tök rendesek Érden, sima olajcserekor is átnézik az autót, a szerelő srác mutatott egy printelt cetlit, hogy alacsony töltést érzékel az autó; szokványos hibakód nem volt, ezt valami VAG célműszer köpte ki. Azóta kb. havonta 1x felteszem a töltőre, preventíve.
(most vissza kell térjek a munkához, év végi zárás, stb.)
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz szőröscica #119843 üzenetére
És ami a szánalmas kategória netovábbja, hogy micsoda kókler szemetek vannak az országban.
A kiszedett bakot felraktam jófógásra 14 ezerért! 1 napra rá máris felhívott egy "autószerelő" és megvette szállítási díjjal együtt , nem is alkudott belőle. Azt mondta nem érdekli, mert akinek berakja az autójába úgyis kifizeti, Vajon mennyit számolt még rá erre, az amúgy használhatatlan bakra annak a szerencsétlennek, aki nem értett hozzá?
Emiatt soha többet nem tettem fel használt alkatrészt eladásra, inkább kidobtam. -
gzbotii
veterán
válasz ΞΔGLΞ #119844 üzenetére
"az amúgy használhatatlan bakra annak a szerencsétlennek"
Miért kellett eladni - ezáltal is valakit (ha nem is közvetlenül) aqurni?"szánalmas kategória netovábbja, hogy micsoda kókler szemetek vannak az országban"
Tényleg durva[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
BigBlackDog
veterán
válasz gzbotii #119846 üzenetére
Szerintem nem rendeltetésszerű használatra adta el/akarta eladni. Írta is utánna, hogy többet már nem hirdetett használt alkatrészt.
Egyébként mondjuk egy olyan zselés, megereszkedett tartó bak is még jobb, mint egy teljesen kiszakadt. Szóval átmenetileg akár használható is szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz gzbotii #119846 üzenetére
Azért raktam fel, mert akkor vagy 200 ezer lett ráköltve az autóra, kitaláltam ezt az összeget, ha elviszik jó, mert valamennyi visszajön legalább, ha nem akkor meg nem.
Nem is számítottam arra, hogy 1 napra rá megveszik és főleg arra nem gondoltam, hogy ezt majd be is építik valakinek az autójába. Igaz, hogy mondhattam volna erre akkor nemet, de elsőre megőrültem, hogy minden szart el lehet adni, csak utána gondoltam át, hogy most valaki rosszul jár(t). Mint írtam, emiatt többet nem hirdettem használt alkatrészt.Azt meg nem hiszem, hogy ez az autószerelő kitalált valamit és megtudja oldani a zselé feltöltést. Szóval, nyilván jól átvágta akinek beépítette az autójába.
ha teheti, inkább mindenki legyen ott, mikor cserélnek alkatrészt, mert a legjobb arc lehet a legnagyobb szemét.Nyilván a tulaj 100%-ig megbízott benne, különben nem nála szereltet. Ennyi a tanulság. Itthon nem lehet bízni senkiben.
-----------
(#119847) BigBlackDog
Még az is lehet, hogy ez jobb állapotban volt, amit kiszedett? Ha a bak repedt volt talán, akkor biztosan.
Bár...Nem hinném, hogy ezek csak úgy elrepednek, vagy ilyesmi.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Honda update: azer' nincs vilagitas mert elegett a kapcsolo erintkezoje szereztem bontottat, de kene a kabelkotegbol is egy 10cm-es darab...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szőröscica #119843 üzenetére
A cégesben durván valahol 200 körül lehetett, mikor nekem feltűnt, hogy valószínű a bak miatt lehet egy kis remegés. Sokaknak nem üti meg az ingerküszöbét, csak ha már szakad
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Formula-1 humoros
- Trollok komolyan
- XGS24 - Bemutatkozott a DOOM - The Dark Ages
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen