- Ennyit spórol az AI a pénzügyi tanácsadóknak
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kibővítik a várost az ASML kedvéért
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Netflix
- Disney+
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Facebook és Messenger
- F-Secure termékek
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
syler123
veterán
Sziasztok!
Kerékpár vásárlás előtt állok. Van is konkrét kiszemelt, Gepida 500 crs 2015. Tesómnak van egy 2014-es 500crs, nagyon elégedett vele, én is letekertem vele elég sok km-t, nagyon korrekt. Viszont ő akciósan vette, 150k volt, ami egyáltalán nem sok, talán már nem volt szezonja vagy nem tudom. Most a 2015-ös crs 500 az 210k környékén mozog. Érdemes várni a vásárlással? Fog ez lentebb menni? Nem mondanám sürgősnek a dolgot, bár idén kimarad akkor a Balatoni tekerés, de ennyit beáldozok, ha nem kell ennyit kiadnom érte. Esetleg más javaslat ebben a kategóriában, ami esetleg ár/érték bajnok?
-
syler123
veterán
válasz andrisbandi #46917 üzenetére
Hát az épp elég sokat számít, pont az általam említett ár lenne, tehát 200k -> 150k. Sokkal nyugodtabb lennék, ha csak 150k-t kellene érte adnom, megmondom őszintén a 200k-t sokallom a bringáért, és még vennem kell hozzá zárat, kulacsot, lámpákat, km órát. Az említett kerékpár egyébként ajánlott darab?
-
syler123
veterán
válasz Runner_fxr #46921 üzenetére
Huh köszi, náluk dolgozol? Valószínűleg érdekelni fog 160k-ért, sisakot azt nem használnám, még valami kis bordás külső gumi ami kellene hozzá (meg vékonyabb), picit utána olvasok a felszereltségnek, váltó stb... De aztán írni fogok ha eldöntöttem.
Az a neon színű bicó nagyon kemény Kimondottan tetszik.
-
syler123
veterán
válasz D.Orion #46944 üzenetére
Lehet inkább a jobb felszereltségre megyek, nem olyan sokat fogok tekerni és azt sem esőben stb, szóval óvva lenne úgyhogy inkább kivárom ennek a szezonnak a végét és aztán beruházok a gepidára. Kérdés mennyit kell rá várnom? Ősz vége felé szoktak lenni a leárazások, vagy hamarabb?
-
syler123
veterán
-
syler123
veterán
válasz Maximum1 #46979 üzenetére
Egész jól néz ki ez a Radon, mondjuk árban magasabb a Gepidánál, ha a szezonvégi árra gondolok, ami olyan 150k. A Scart 5 ami 500 euro, az csak picit drágább a Gepidánál, ránézésre a váz ugyanaz, csak a felszerelés más.
Mondjuk ezt a márkát nem igazán ismerem.[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
Ha jobban megnézed az úgy elég túlárazott, bár jó könnyű bicó, de v fékek? Meg az a váltó, hát nem tudom.
Akkor már inkább a Scart 5 vagy a Scart 7.
A márkát egyébként én sem ismerem, nem tudom hova tenni a korábban említett Gepica 500 crs és a Bergamont-hoz képest. Árban kb stimmel.[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
A jó magyar utakon? Hát te tudod
Még én is agyalok, hogy mi legyen, de szerintem érdemes kivárni, Balatonra majd megyek kölcsön bicóval, vagy ott bérelek, nem kapkodom el csak azért mert most kell. Pedig már nagyon rá vagyok kattanva a témára, de türelmes leszek amennyire lehet
[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
Szerintetek a Radon Scart 5.0 milyen bringa, értem ezalatt a minőséget, felszereltséget.
Tehát eddig ezek amik szóba jöttek:
Gepida crs 500 2015
Radon Scart 5.0
Bergamont Helix 4.0Annyi ha a Gepidára esik a választásom, megvárom az augusztus végét, akkor kb 150-160k környéke lesz, tehát egy árban a többivel. Ár/érték arányban melyik a legjobb?
Van esetleg más alternatíva ebben az árban? 150-160k. Lehet szezonvégi ár, inkább kivárom, de inkább jobb legyen.
[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
válasz gergo5991 #47201 üzenetére
Hát télen nem hiszem hogy használnám De még ősszel valószínű Ha olcsóbban kijövök ennyit nekem megér. Meg hát a bicikli nem romlik meg Meg nem fogom évente cserélni, így is sokallom az árat a bringáért, de ez még belefér. Tudom hogy ehhez még hozzájön a lámpa, km óra stb.
Ráadásul nem lennék nyugodt, így hogy tudom, hogy a tesóm a 2014-es Gepidát 150-ért vette, akkor én kapásból nem adok érte 200-at. Eléggé szeretek a Jó ár/érték arányban vásárolni.
[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
válasz K Norbi #47289 üzenetére
Hidd el az autósok is ezt gondolják a kerékpárosokról, amúgy én inkább azt mondanám, hogy sok a hülye ember, aki nem tud közlekedni, legyen az biciklis, autós, gyalogos...
A kérdésem még mindig állna, annak is érdekel a véleménye, aki nem rendelkezik, radon, gepida kerékpárral, de ért ahhoz mi a jó felszereltség, váz stb...
3 kinézett kerékpárom van, kb 1 árban, 150-160k között.
Gepida crs 500 2015
Radon Scart 5.0
Bergamont Helix 4.0Melyik ezek között a legjobb ár/értékben? Mi jöhet még szóba?
-
syler123
veterán
válasz Hasaggymeg #47309 üzenetére
Köszi! Ez is jól néz ki, ha jól látom ez 2014-es, akkor ennek gondolom már nem megy lefele az ára. Nagyon felkapott idehaza a Cube, nem túlságosan túlárazottak? Ha jól nézem kb hasonló cuccok vannak rajta, mint a Radon-on. Melyik jobb márka közülük, tartósság stb szempontból? Igazándiból túl sokat nem fogok tekerni, heti kb 50km max, amíg jó idő van, van persze mikor messzebbre mennénk. Azért aggódom, mert kb egyiket sem tudom majd kipróbálni előtte, a Radon-t meg pláne hiszen német rendelés lenne. Tapasztalaton kb csak a Gepidában van, tesóm 2014-es 500-as crs-e kb ugyanaz, mint a 2015-ös. Gepida ezen az áron milyen választás lenne? 150-160k (500 crs 2015).
Igazándiból ha csak a kinézet döntene valószínűleg a Radon-t választanám, de azért ennyire nem egyszerű a történet
-
syler123
veterán
válasz Hasaggymeg #47312 üzenetére
Hmm nem is tudtam hogy jó ár/érték arányban vannak a Cube kerékpárok. Így viszont akkor az is szóba jöhet. Hát nem vagyok túl magas, az 52-es Gepida kb jó is rám, mondjuk Cube-ban ilyen méret nincs csak 50-es meg 54-es, akkor abból inkább a nagyobbat venném.
Felszereltségre kb hasonló az általad linkelt Cube, mint az általam kinézett Gepida? Nagyon nem értek ezekhez a váltókhoz fékekhez, hogy melyik jó melyik nem, kb annyit értek hozzá, hogy már legalább ne V fékes legyen.
Amit linkeltél Cube úgy nézem van neon zöldben, mondjuk lehet nem vállalnám be úgy hogy előtte nem láttam, nehogy nőiesbe menjen át Képről így nehéz megmondani.
-
syler123
veterán
válasz Because #47315 üzenetére
Ehhez a színhez már lábat is kell borotválnom?
Igazándiból ebben a Cube-ban szebb képről a neon zöld, mint a fekete, a matricázás miatt, ha sima matt fekete lenne, akkor nem lenne kérdéses, meg mondjuk a fekete nincs is méretben . Feketében a Radon nagyon tetszik, de az megint külföldi rendelés, zéró tapasztalat a bringáról, nem is ismert idehaza túlzottan.
-
syler123
veterán
Ez mennyire jellemző a 2014-es Cube szériára?
-
syler123
veterán
válasz D.Orion #47354 üzenetére
A 2014-esen már nem ez az agy van ha jól látom, akkor elvileg nem lesz vele gond, vagy fenetudja. Gondolom a Gepida crs 500-nak és a Radon Scart5-nek lenne valami nyűgje. Még mindig agyalok hogy melyik legyen, bergamont festése elég retro, az lehet kiesig, bár elég masszívnak néz ki, ami pozitívum, mondjuk egy 70kilót már csak elbír a Cube meg a Gepida is.
-
syler123
veterán
válasz Hasaggymeg #47361 üzenetére
Tulajdonképpen az a baj, hogy a cél érdekében éppen kivárhatom a Gepidát is, szóval lehet nem azzal szűkíteném, ráadásul a 150k-ra le szokott menni, míg a Cube 171k. Bergamont ami talán kieshet, annak a kinézete annyira nem jön be, azért ez mégiscsak számít. Cube-ra tudom azt mondani hogy tetszik, a neonzöld. Cube-nál mondjuk nekem fura hogy semelyik bovden nincs rejtve és a váz alján és a tetején is van bovden, Radon-on csak lent van, ami mondjuk jó, mert ha meg kell fordítani van hol fogni és nem a bovdent fogom, jó ez hülyén hangzik Gepidán csak fent van, és van amelyik rejtve van, behúzva a vázba. Nehéz szülés lesz. Nah de nem szemetelem tovább a topicot.
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat!
Zebu: Akkor te tudod ajánlani a Radon-t? Mondjuk amit én néztem alsóbb kategóriás, mint a tiéd. Radon Scart 5.0.
Gyáááá nem tudom
[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
Szomszédom németben dolgozik, szerintem ő haza tudná hozni, ha arról van szó. Hát az a Cube kicsit fentebb van árban, mint amire gondolok, mondjuk határ nálam az a 170k, ami jelenleg az a neonzöld cube ára. Ha a haverod megvette a Scartot, nem tudom melyik verziót ajánlottad neki, akkor érdekelnének a tapasztalatok, hogy majd mennyire elégedett vele, nekem ez még úgyis 1-2 hét mire döntök vagy több.
Maximum1: És a Radon hajtása? Én ezekhez nem értek sajnos Szerinted az általam linkeltek közül melyik a legjobb? Jó de 170 még lehet a gepida 2014-es az lement 150-re, akkor a 2015-ös is gondolom lefog legalább 170-re.
[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
Most mondjuk nem látok akciót a Scart 5.0-ra, lehet ez lesz még olcsóbb. Augusztusban jön haza akivel el tudnám hozatni, szóval addig még bármi lehet ha ezt választom.
Because: Hát kicsit előrébb viszi a döntést, szeretek a jó ár/értékarányban vásárolni, de a kerékpárokhoz sajnos nem értek.
Itt oltják a 7.0-át, már amit értek vele google fordítóval, ki érti ezt a németet? Mert a fordító se nagyon
[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
Lenne egy kérdésem, ha a Radon mellett döntenék. Ti hogyan szoktatok bike discount-ról rendelni, ha nem szállít Magyarországra? Mert olvasgattam korábbi hozzászólásokat és jó páran már rendeltek onnan. Nem tudom meg lehetne-e beszélni velük hogy szállítsanak idehaza, mert ahogy néztem onnan külföldre szállítanak, csak Magyarország nincs benne.
Valamint mekkora beruházás lenne azt a négyszögtengelyes dolgot lecserélni, mi a legolcsóbb, de már minőségi megoldás? Ha jól tudom ez ami kb legfontosabb a kerékpárban, a váltó annyira nem érdekel, gondolom rendben van a gyári, meg a fékek is.
Igazándiból páran leírták a véleményüket, 170-ért már nem venne ilyet (négyszögtengelyeset), de ha belegondoltok kb mindnél ugyanaz a felszereltség, senki nem tudott olyat linkelni, amiben ne ilyen lenne.[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
válasz Because #47500 üzenetére
Hát igen ez lenne a legjobb, de nem ismerek olyat, aki nulláról rakna össze nekem bicót. Azt látom hogy a vázak 100 euró környékén vannak a Radonból, nem tudom mennyire jönne ki egy jót összerakni.150-160-ból már gondolom jobbat össze lehet hozni, mint az alap Scart 5.0. Még ezt találtam alternatívának, ami talán jobb felszereltségű ugyanolyan áron, nem tudom ez melyik kategória, ránézésre olyan, mint a Scart 5.0, akkor gondolom Cross.
-
syler123
veterán
válasz Maximum1 #47529 üzenetére
Értem, ezt akkor hanyagolni fogom. Viszont a Trekking és a Cross között sok eltérést nem látok a Gumibordázatot kivéve (de kb még az is ugyanaz). Igazándiból én 95 százalékban főúton, aszfalton használnám, akkor nekem melyik lenne a jó választás? Pl a Gepida 500 crs az Trekking, míg a Radon Scart 5.0 és a Cube LTD CLS Pro pedig Cross.
[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
Írtátok, hogy a bike-discount nem szállít Magyarországra, akkor itt miért van felsorolva árral, mint szállítási költség?
ui: már látom, a kerékpár ki van x-elve, remek...
[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
válasz Tothgera30 #47571 üzenetére
Rendeltél?
Ráírtam Bike Discount, rákérdeztem hogy megoldható-e a Magyarországi szállítás, holnap remélem válaszolnak. Meg csak beszélik az angolt, mert német levelet nem tudok írni
[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
Merida kerékpárokról mi a véleményetek? Kinéztem egyet, ami helyben is kapható.
Szerintetek? Ez árban is eléggé korrekt és még jól is néz ki.
Azt tudom hogy négyszögtengelyes hajtómű stb stb, de a korábban linkel Cube-nak és a Radon Scart-nak is olyan. Esetleg azt a részét később cserélném.
[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
válasz szjoci #47740 üzenetére
Köszi, akkor eddig amit Magyarországon is vehetek és legalább hidraulikus a tárcsafék, masszív váz az a Bergamont Helix 4.0, sisak nélkül árra gondolok, ami 160k.
Esetleg más ötlet ebben az árban? Külföldi rendelést kizártam végül, egyszerűen nem tudom megoldani, hogy valaki elhozza nekem Németből.
[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
válasz Because #47743 üzenetére
Igazándiból egyrészt ilyen mindennapos városi kerékpárként, terepre nagyon ritkán tévednék, valamint kis túra, de ez sem földes úton.
Korábban írta valaki, hogy azok 29er hosszabb távra nem jó. Nagy ritkán lenne olyan hogy 40km le kellene tekernem haverokkal, meg ugyanennyi vissza, akkor nem szeretném hogy én legyek a legnagyobb hulla
Melyik tipos lehet ajánlott ezekből, melyik márka? 160k-ban húztam meg a határt.[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
válasz Runner_fxr #47742 üzenetére
Eddig a te javaslatod a legjobb a Bergamont, persze még nézelődök.
Kis felárért lehetne ügyeskedni, hogy azok a külső gumik helyett valami városiasabbat vékonyabbat kapjak?
-
syler123
veterán
válasz viko81 #47748 üzenetére
Igazándiból eddig nem nagyon mondtam árat, de talán inkább 160-nál húznám meg a határt, mert még elég sok dolog kell ezekre, mire használhatom. Igen nekem egy kb 52-es bringa kell, Gepidában az stimmel.
Ezt a Winora márkát nem nagyon ismerem, de az ára elég húzós. Viszont elég jól felszerelt, picit lehetne rosszabbul is felszerelve, akkor talán belefért volna az árba.
Because: Igaz Igaz
Szoktam azért tekerni heti szinte kisebb hosszabb távon, de ha meglesz a bicó akkor majd csak belejövök
[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
válasz Because #47752 üzenetére
Igazándiból olyat kerestem, amin olyan fék van, legyen ez is egy kritérium akkor, hogy hidraulikus tárcsafék. Nem a fékezési hatékonysága miatt, hanem picit komolytalan hatása van egy V fékes bringának, amatőrök körében.
Sebességfokozat még nem tudom hogy mennyire számít, pl ha vesszük a Bergamontot, ami csak 8 sebességes *3, ilyenkor a 9-eshez képest melyik fokozat hiányzik? Mert mondjuk hiányozna a legalsó terepfokozat, az annyira nem érdekel, vagy esetleg teljesen máshogy van elosztva, mint egy 27 sebességes?
[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
Ebay-ről összehalászom rá a cuccokat, akkor nem akkora kiadás. Lámpák stb eléggé jó áron vannak ebay-en. Használt bringát szerintem nem veszek, egyrészt azért nem rohangálok Pestre, ami 150km tőlem, hogy megnézzem, hogy milyen állapotban van. Fittnesszen még nem gondolkoztam, magyar utakra elkélhet az a telo, ártani nem árt, jó plusz súly, de annyit talán nem dob.
-
syler123
veterán
Már olyan 70%-ban biztos vagyok, hogy a Bergamont lesz, hacsak valaki le nem beszél róla
-
syler123
veterán
válasz Because #47792 üzenetére
Ez így van, szervizeltetni nem fogom felhordani Pestre. Sőt összeszereltetnem is idehaza kell. Bár egy videóban láttam bringa összeszerelést, de gondolom semmi sincs alapból beállítva, szóval inkább szakemberre bízom. Ezért egyébként mennyit kérhetnek el? Mi a reális?
Az igaz hogy mindenki az általa forgalmazott márkát ajánlja, ezzel tisztában vagyok, végigjártam pár üzletet, amelyik elsősorban Meridával foglalkozott, az csakis azt ajánlotta, megemlítettem a Gepida nevet majdhogynem kihajtott az üzletből De ugyanígy van aki Gepidát árul, azt ajánlja, annál van nagyobb árrés, olcsóbban kapja stb...
Remélem persze hogy az itteni fórumozóból nem csak a kereskedő beszél és egy megbízható bringát kapok
Igazándiból ezért is érdekelt mások véleményes is, hogy szerintetek milyen a felszereltsége annak a Bergamont kerékpárnak, ár/érték arányban versenyképes-e. Az biztos, hogy jelenleg a németeknél drágább, szóval nem kamu akció. Nem is nagyon találtam hasonló felszereltségűt ebben az árban.
Amit még ajánlottatok az a Cube LTD CLS Pro, nem tudom ez felszereltségben jobb/rosszabb e a Bergamont-nál, de a Cube színével nem vagyok megbarátkozva. Mondjuk nem is gondoltam hogy 160k-ért is alig kapok bringát, pedig régen nem voltak ilyen árak, még áltsuliban kaptam egy Median márkájú össztelós bringát, 40k volt, erre még emlékszem, még megvan csak eléggé kicsi 26-os kerekekkel, de nem nyekereg nyikorog, pedig az kapott mindent...[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
Kiírtam részletesen excel táblába minden alkatrésznek az árát, az alapján jött ez ki. Jól gondolom, hogy akkor a Cube megéri a 10k felárat?
Bergamont Helix 4.0 Cube Ltd Cls Pro
Első váltó 3600 5900
Hátsó váltó 9500 7600
Első váltókar 3500 9000
Hátsó váltókar 3500 9000
Hajtómű 7200 12500
Első fék 10000 13000
Hátsó fék 10000 13000
Első agy 4800 4100
Hátsó agy 6800 4100
Összesen 58900 78200
Vételár 160k 171kBergamont Helix 4.0 Cube Ltd Cls Pro
Első váltó Shimano FD-M360 Shimano FD-M390 Acera
Hátsó váltó Shimano NEW Alivio, RD-M4000, SGS, Shadow Shimano RD-M390 Acera
Első váltókar Shimano SL-M310, 3x8-speed, Rapidfire Plus-Shifter Shimano SL-M390 Acera Rapidfire plus
Hátsó váltókar Shimano SL-M310, 3x8-speed, Rapidfire Plus-Shifter Shimano SL-M390 Acera Rapidfire plus
Hajtómű Shimano FC-M311, 48/38/28 Shimano FC-M391 Acera (48-36-26
Első fék Shimano BR-M355 Shimano BR-M395
Hátsó fék Shimano BR-M355 Shimano BR-M395
Első agy Shimano HB-RM66 Shimano HB-RM35 Disc
Hátsó agy Shimano FH-RM66 Shimano HB-RM35 DiscEgy két dolog kérdéses, szerintem a Shimano SL-M310, 3x8-speed, Rapidfire Plus-Shifter ami Bergamonton vannak váltókarok, szerintem egyesével van csomagolva, így annak db-ja 3500, így a különbözetből lejön 7k., mondjuk így csak 12700ft az eltérés, szóval ezzel együtt akkor mindkettő reális áron van. Továbbá Bergamont mellett szól a méret, mert 52-es elég lenne nekem, Cube-ban 54 a legkisebb.
[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
válasz Hasaggymeg #47944 üzenetére
Most már nem szemetelem a fórumot, majd csak kedden írok ha körbenéztem a kerékpárokat és döntöttem
Át kell ezt gondolni, nem minden évben veszek másikat -
syler123
veterán
válasz bunddog #47957 üzenetére
Most néztem én is a Hervis oldalát, tényleg vannak jó áron Ktm kerékpárok, szét fogok ott én is nézni. Bár nem ír le mindent az oldal pontosan, csak pár adatot.
Pl ez sem rossz. Vagy ez, ezeket majd meglesem, úgyis csak személyesen lehet megvenni.
Cross-ban pedig ez.
[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
Nah várjunk csak Hervisben Ktm van, nem pedig Ctm, megfordult bennem a wtf kérdés, ez meg mi a jófene? Mármint a Ktm, mit lehet tudni róla? Melyik a nevesebb gyártó?
[ Szerkesztve ]