- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
rootkiller
őstag
Helló!
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
Jó napot mindenkinek! Jönnék ide ha lehet...
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
válasz lsebestyen #15825 üzenetére
Majd csinálok. Egyébként egy Cube Agree GTC Race-m van, 2011-es évjárat.
Üdv mackótestvér!
[ Szerkesztve ]
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
-
rootkiller
őstag
válasz lsebestyen #15848 üzenetére
Akkor a kép alá aktuális az avatarod...csorgatod rá a nyálad
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
válasz lsebestyen #15852 üzenetére
Sebaj egy felni csere pár új küllővel, egy új belső és mehet tovább
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
Csajom bringájára felraktam a régi avid sd7es fékeim. Az ő régi v fékjei mennek fater bringájára. Az az egyik projekt most a tavaszra, meg van még egy, mégpedig városi singlespeed épül...
Fitness biciklire +1
[ Szerkesztve ]
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
Én mikor országútit vettem szempont volt az hogy a bringa olyan legyen ami vastagon épít a hagyományokra. Számomra a három tányéros outi szentségtörés, direkt örülök hogy az én biciklimen 53/39-es hajtókar van, ehhez 11-28-as kazetta, így azért elég széles
az áttétel tartomány. Tiprós állat vagyok úgyhogy imádom az 53-11-et hajtani. Az egyetlen dolog ami agyon vágta a dolgokat hogy felraktam rá az M520 SPD-t. Ennek az a két oka van hogy egyrészt ehhez van cipőm, másrészt amíg nincs kész a városi közlekedős bicikli addig ennek a másik oldalára lehet platformot tenni.Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
válasz deicide #15891 üzenetére
Egyszer critical mass-on volt görgős fixis verseny. Ráültem a biciklire és úgy voltam vele hogy akkor most mindenkit letolok. Persze nem így lett, mert nem bírtam eléggé pörgetni. Mint kiderült a biciklin valami 46-14-es áttétel volt, ami az én esetemen majdhogy nem egy átlagos utcai singlespeed fokozat, 42-14-et raknék kb a városi biciklimre.
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
válasz imyourfriend #15906 üzenetére
Azt nem értem hogy végáttétel ügyileg miért beszélünk folyamatos síkon való menetelről? Nekem lefelé igen is kell az 53-11 keményen megtiporni.
Az 50-34-ről vélekedek úgy hogy azért lett hogy kiváltsa a 3 tányért a hobbi országútin. Nálam az 53-39 a standard verseny kar, 52-42 triatlon áttelel, 55-42 meg időfutam.
[ Szerkesztve ]
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
válasz imyourfriend #15911 üzenetére
Milyen áttételü és hány sebességes sor van hátul nálad?
Azért nálam az 53-11 és a 39-28 között elég sok minden van, 4.8 vs 1.4, nem monti ez hogy 1 alá menjem az áttétel.deicide: de nem tudok nagyon pörgetni ezért számít minden fog.
[ Szerkesztve ]
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
válasz imyourfriend #15915 üzenetére
12-23? A régi soroknak nagy hibája az idétlen áttétel szervezés. Szerintem a 11-28 a legjobb ami lehetséges, viszont ehhez már utolsó szériás ultegra/dura kell váltóból vagy közepes kanalas.
Na szóval a 34-23 még mindig durvább áttétel mint a 39-28, a 39-23 még ennél is keményebb. A másik dolog: miért nem rakod elől le és tolod kisebb kerekeken?
[ Szerkesztve ]
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
válasz imyourfriend #15925 üzenetére
Arra akarsz utalni hogy nagyon csavarodik a váz meg a hajtókar monoblokk kombo?
Egyébként a mostani rendszerek ezért is jók mert mindkét tányérnál két állása van az első váltónak és így a láncvonalhoz megfelelően áll a terelő.
Hajlás tekintetében a carbon/pressfitBB/ultegra hollowtech 2 egyébként igen közel van a 0-hoz, főleg egy régi acél/alu+octalink kpmbóhoz.
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
válasz imyourfriend #15929 üzenetére
Nekem ez előtt SLX volt, előtte ISISes Truvativ, előtte meg négyszöges, úgyhogy végig jártam a ranglétrát. Azt gondolom hogy ha integrált tengelyű kar van a bicikliben akkor onnantól a váz tud gyenge pont lenni, ezt küszöböli ki a press-fit.
Milyen vázad van?
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
válasz imyourfriend #15932 üzenetére
Puch a márka
Puch vezet,
Puchnál jobb csak
Puch lehet.A váz mindent megmagyaráz ilyen tekintetben. Nekem is valami hasonló van csak nem reynolds, abból lesz a városi gép. Addig még ki kell fizetni a Cubeből a fennmaradó 20ezret, aztán neki lehet állni.
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
válasz imyourfriend #15932 üzenetére
Reynolds 531 (nem hőkezelt, szakítószilárdság: 700-900 MPa)
Ez a csőszett 1935 óta, változatlan technikai paraméterekkel kapható. Egészen a 70-es évekig nem is volt vetélytársa. Mivel nem hőkezelt, rézforrasztással is illeszthető, viszont a mangán a TIG hegesztést nem igazán szereti. Az 531-es szettből teljes a méretválaszték, és villaszárakhoz is leginkább ezt ajánlja a cég.
Volt nekem egy 531-es csövekből készült Puch vázam, amit soha nem felejtek el. Minden idők legkényelmesebb váza volt, használtam országúton, terepen és az életem egyik legrosszabb döntése az volt, hogy egy télen befogtam városi munkábajárós használatra. Aztán volt egy kis ütközésem, és megtapasztalhattam, hogy miért is volt olyan kényelmes a váz: már egy apró frontális ütközésre kiflibe hajlott a felső- és alsó cső. Törés nem lett belőle, ami nagyon jó hír annak, aki ad a passzív biztonságra.
A váz különben reinkarnálódott: szétszedettem, és a középcsapágy-házát felforrasztattam a tandemre, hogy a kislányom is használhassa, illetve az éppen maradt csövei is megtalálták a helyüket.
Manapság már beláttam, hogy a váz egy bizonyos merevsége nem hátrányos tulajdonság, így másoknak inkább az egyébként olcsóbb, TIG hegesztett 525-ös csőszettet (vagy más cég azonos kaliberű cro-mo szettjét) szoktam ajánlani. Villához viszont az 531-es az ideális, mivel ott a rugalmasság még véletlenül se hátrány. Ha a használt gépek piacán egy klasszikus 531-es gépre vagy vázra bukkansz (olcsón!), vedd meg, mivel garantált minőségben és kényelemben lesz részed!Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
Na kikerült a maradék a városi biciklinek szánt vázból. Bizonyos Splendor, és belga. Most már csak azt kéne kitalálni hogy 622 vagy 635, aztán rendelek villát.
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
válasz Szakbarbár #15949 üzenetére
A 3403 az 3 tányéros karhoz való, tehát rendelkezik láncfelvevő képességgel amire a te esetedben a legkisebb lánctányér révén nincs szükséged. Jó lesz az a másik, meg nagyjából tulajdonképpen elég sok minden jó oda neked amit 2 tányérosra 39nek terveztek és egyezik a lyukkör.
ez is jó ha rászánsz alura plusz pénzt.Középrésznek bármely octalink ajánlott amit országúti célra gyártottak, bár igazából szerintem a mtb verzió tömítés/sártűrés viszonylatában ad többet, ha valahol van valami régi elképzelő elfekvő octalink középrész -50%-ért akkor nem hagynám ki.
[ Szerkesztve ]
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
válasz Szakbarbár #15972 üzenetére
Ez a dolog úgy van hogy viszonylag minimális kopásnál ha lecseréled a láncot akkor működni fog a meglévő sorral és tányérokkal, ha tovább húzod akkor a sor és használati aránytól függően először a legtöbbet használt tányér majd a többi is cserés lesz. Persze a sort és a tányérokat is le kell cserélni x db lánc után.
Amúgy meg azért kell cserélni mert egy bizonyos kopás után nem illeszkedik a lánc a fogaskerékre és ugrani fog.
Persze van az hogy ronggyá koptatod egyben az egészet akár 10000-es nagyságrendű km-el, és utána cserélsz egyben mindent.
Ha vonzódsz az 50/34-hez akkor szerintem inkább várd meg míg elkopik a nagyobbik tányér és vegyél egy tiagra kart, nagyot fog hozni az octalinkhez képest az integrált tengely.
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
válasz Szakbarbár #15978 üzenetére
Igen erre. Ha a Sora meg is felel, ez azért igencsak jelentős differenciát hoz. Emlékszem még az ISISes időkben rendszeresen beleért a tányér hajtáskor a terelőbe, addig a Hollowtech II rendszernél már ez egyáltalán nem volt jellemző. Persze a PressFitBB a királyság
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
válasz imyourfriend #15988 üzenetére
Végül is integráltból majdnem mindegy hogy mit veszel, egyszerűen szélességben és átmérőben annyira drámai mértékben megnövelt hogy az óriásit számít merevség szempontjából. Onnantól kezdve már csak a kar meg a váz hajolhat jelentős mértékben.
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
válasz Runner_fxr #16087 üzenetére
Mindig mondják hogy a sportolás egészséges. Hát igen, csak nem az élsport, ami tulajdonképpen sok esetben egészségtelenebb mintha nem sportolnál.
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
Itt már ebéd környékére ígérte az esőt. Tegnap is fújt a szél, egyszerűen képtelen a helyzet arra hogy bringázni menjek.
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
A @@@@@ hogy az időjárás nem tud egyszer már olyan lenni hogy végre biciklizzek egy rendeset. Most épp beborult, jön az eső, tegnap a szél fújt mint a barom, nem tud rendbe lenni a dolog.
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
-
rootkiller
őstag
válasz Gyufaaa #16178 üzenetére
Csinálom a dolgom, tele vagyok melóval.
Egyébként szépen lassan alakulgat a SingleSpeed projekt. A vázat odaadtam egy ismerősnek, neki van ismerőse ahol homokfújnak porfestenek. Villa új lesz bele, de közbe kiderült hogy amíg a hátsó kerék 622-es addig az első 630-as. Ellenben a hátsó igen szép állapotú, át lett fűzve meg távtartózva úgy az agy hogy jó legyen a láncvonal. Jövő héten lesz egy Strumey kar, racsni meg pedál is, sőt hátsó fékem is lesz egy tektro patkó, előre meg megy valami V fék. Stucni kormány is már egyben, a fékkarokat kell kicsot megcsiszolni meg lefújni feketére mert ilyen picit beteg Deore fékváltókarok lettek fékkarosítva.
Szóval kéne valami olcsó de jó állapotban lévő 622-es első kerék.
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
Egy országúti patkó fék mekkora gumit hajlandó befogadni? 28-ast?
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
válasz ---Lasali--- #16308 üzenetére
Érdekes lesz összerakni mert a kerék régi és nem párhuzamos falú, meg nem is túl keskeny, de majd valami lesz.
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
válasz pengemetal #16342 üzenetére
Merev villát a helyére! Nekem van is, igen olcsón megszámítom...
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
válasz Runner_fxr #16345 üzenetére
Ha kifizeted a postát én adok merev villát. Fehér, 1 1/8", v fékes, acél. Nekem nem kell.
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
Elmentem ma egyet biciklizni. Ragyogó idő, minden tök jól indult. Lenyomtam kb. 40 km-t, még 4 km kellett volna hogy hazaérjek, mikor a hátsó kerékben elpattant egy küllő. Hallottam egy hangot, nem tudtam mire vélni. Aztán lassúnak éreztem a cuccot, leszálltam. Ekkor vettem észre hogy befog a hátsó fék, hiába nyitottam ki, semmi.
[ Szerkesztve ]
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
Nekem szerencsém van, a mai 40 kilométeremből több mint harmincat osztrák oldalon tettem meg.
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
Volt szó itt lánctisztításról meg cappy meg kóla meg stb. Ha cappy akkor melyikbe kell rakni? Mennyi időre? Mennyibe? Épp ellepje vagy bőven kell belőle?
Aggályosnak tartom a túlzott lánctakarítást abból a szempontból hogy ha kimossuk a szem belsejéből a dzsuvát akkor jön vele a kenőanyag, mégpedig olyan helyről amit nehéz visszakenni. Vagy ha ilyen kóla vagy egyéb cukros löttyel mossuk akkor maradhat cukor ott benn, ami szintén nem szerencsés. Vélemény?
[ Szerkesztve ]
Artengo TR 990 Pro
-
rootkiller
őstag
Én egyébként fater láncát hamutartóba tettem és féktisztítóval teli raktam.
Artengo TR 990 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- BABOLAT AERO PRO TEAM 280 grammos teniszütő és labdaszedő
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- DJI Spark Drón + kiegészítők
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition