- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
szjoci
őstag
válasz balintka #64181 üzenetére
Szia!
Elméletileg ehhez a 9 sebességes szériához 44 és 48 fogas (44-32-22T/48-36-26T) tányérokat gyártottak csak, szóval a helyedben én biztos hogy emailben egyeztetnék velük, segíteni fognak.
A T az szerintem az angol tooth/teeth (fog/fogak) szónak a rövidítése, a másik tányér leírásából lemaradhatott véletlenül.Üdv,
Joci[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
ivana
Ármester
válasz balintka #64904 üzenetére
Igen, ez a probléma, hogy újban még 150 körül se annyira monti pl. a gagyi suntour teló miatt. A cross trekkingtől meg feláll a hátamon a szőr, főleg, hogy simán crossnak hívják néha Viszont 100 körül már értelmes használt van, max. a szervízben rákölt még 20-at és lesz egy jó gépe, csak kb. arra kell figyelni, hogy a hajtás ne legyen lelakva.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz balintka #64904 üzenetére
Azért az egyszerűbb suntour villák között is van különbség, egy XCR 32-es becsúszókkal azért már nem olyan rossz. El lehet vele kezdeni a hegyikerékpáros sportot. Nyilván nem egy komoly darab ez se, de már nem olyan takony nyúlós fos mint a legolcsóbbak 28-as becsúszókkal. 150k körüli montikban már inkább ez van, de egy 60-80 ezresben tényleg nagyon hitvány a villa.
Crytec210: Szerintem van némi félreértés, én nem azt mondom, hogy egy 60k-s bringa nem jó alap dolgokra, aki abszolút kezdő és azt sem tudja akar e hosszabb távon bringázni, annak teljesen jó egy ilyen is. Aszfaltos utakra, melóba járni rövidebb, közepes távon, esetleg jobb minőségű földutakra. Viszont itt most egy rendszeres, tényleges hegyi kerékpározásról volt szó. Itt már felmerülnek olyan szerkezeti elvárások egy kerékpárnál, még abszolút kezdő szinten is, amit egy belépő 60-80k-s monti nem tud teljesíteni. Az alapvető biztonság szempontjából, és hogy legyen benne élmény is, ne csak nyűg, 150k a minimum egy hegyi kerékpárnál. Tulajdonképpen Te sem hegyi kerékpározol, elmondásod alapján aszfalton használod, esetleg jobb minőségű földutak. Akkor miből gondolod még is, hogy jó lehet normálisabb terepre, ha nem is használod ott és nincs is viszonyítási alapod jobb bringákhoz képest? Nekem ez a problémám ezzel.
Cathfaern: Múltkor behoztak hozzánk egy balesetes trekkinget, elütötte egy autó, mind a két kereke kuka és a sárvédők is összetörtek. Ezen kívűl ránézésre jónak tűnt, se a váz se a villa nem tűnt sérültnek. Meg lettek fűzve az új kerekek, de amikor beraktuk a hátsó nem igazán volt középen, pedig tutira középre lett centírozva, abban nem volt hiba. Mint kiderült, a váz hátulja kicsit eltekeredett. Alig észrevehető, semmi sérülés nincs a vázon. Még egy kicsit jobbra centíroztam a felnit és így már középen van a vázban, de ettől függetlenül a probléma nincs megoldva. A kerékpár jobbra húz. Nem jó az egyenes futása. Na most egy kezdőt simán át lehet verni egy ilyen bringával. A másik egy régebbi monti volt aluvázzal, fel lett újítva, majd amikor a kormánycsapágy cserére került sor, kiütöttem a csészéket a vázból és akkor láttam, hogy belül már két helyen is el kezdett repedni a váz és felfut egészen a fejcső tetejéig, de ott takarta a csésze, alig észrevehető kívülről. Kuka a váz. Ilyeneket simán be lehet szopni, ha használtat vesz egy kezdő.
-
dokee78
félisten
válasz balintka #64982 üzenetére
+TigerteamAmikor épp nem tekerek,akkor keresgetek és ami megtetszik már cserélném is.
Viszont ha épp tekerek akkor mindennel elégedett vagyok.
Ezt a felnit azért néztem,mert tetszik a designja egész jól mutatna,de ha ennyire kopik akkor kihagyom.Crytec210 Azt hiszem az lesz,hogy apránként építgetem majd.
-
fpeter07
veterán
válasz balintka #65119 üzenetére
2x9 hajtást használok 36 nagytányérral, Eplény-Hajmáskér úton nem fogyott el az áttételem. 40-ig lehet vele menni, utána már pörgetős. 29er-en meg eleve kisebb áttételeket használnak, mert felfele jobban kell pörgetni a nagyobb kerék miatt. Ha terepen mész, akkor meg abszolút felesleges a 44-es nagytányér. 40 felett nem sok értelme van tekerni, még ha versenyzel akkor is többet érsz vele, ha spórolsz az energiáiddal a kaptatókra.
Viszont spéci lánytányér kell hozzá, nem lehet csak úgy átalakítani, hogy ledobod a nagyot. -
krisztian7
tag
válasz balintka #65210 üzenetére
Szerintem gondold át, hogy egy viszonylag olcsóbb bringára egy elég drága telót tennél, és ha eladnád a bringát akkor mennyivel jobb bringát vehetnél a kettő árából. Az a baj, hogy annyira drágán adják a telókat bringa nélkül, hogy szinte soha nem éri meg csak azt cserélni, a gyártók sokkal olcsóbban jutnak hozzá.
Ha mégis kicseréled akkor a Recon egy jó teló, de az se olcsó, ha tényleg csak könnyű terepen mész érdemes lehet megnézni a Suntour új telókat, többen említették, hogy már elég jók, ki kell próbálni, vagy olvass teszteket.
Ráaádsul ha jól látom a vázad nem is tapered, így nem is lesz jó a Reba teló amit néztél. Plusz egy kerékszett csere is szükséges, ha átütőtengelyre váltasz.[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz balintka #65210 üzenetére
Ezek itthoni árak? Én inkább valamelyik német webshopból vennék ilyen drága telót, ott azért sokkal olcsóbbak, mint itthon.
De ahogy krisztian7 is írta, neked nem jó se a tapered (vagy csak talán másik kormánycsapággyal), se az átütős teló.Amúgy szerintem is meggondolandó, hogy add el az egész biciklit. Ha telóra kiadnál 150e Ft-ot, és eladod a biciklit, akkor 999 EUR-ért vehetsz egy Canyont, amiben gyárilag Reba RL van, és a felszereltsége se rossz.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz balintka #66163 üzenetére
Azért ez már 2 évnél jóval régebbi fejlesztés. Allmountain bringáknál már régóta alap, xc-be később kúszott le. Van létjogosultsága xc-ben is a tapered nyaknak és átütő tengelyeknek, de igazán a hosszabb rugó utas fullykba látom értelmét. A csepel marathonnal is lehetett menni, de egy modern alu vagy karbon outi azért csak jobb.
Volt nekem régen kona stinky-m 180-as rugóúttal, 1 1/8 nyakkakl, csak elöl átütős tengellyel, komolyabb fékezésnél éreztem is, hogy bemozdul a nyak, rugalmas a villa. A hátsó gyorszáras kerék miatt meg állandóan csilingelt a hátsó fék. Ha egyszer kivetted a kereket már állíthattad a féket. Átütővel és tapered nyakkal sokkal merevebb, jobb lett az egész bringa. Ha visszateszed a kereket nem kell féket állítani. Az viszont igaz, hogy egy bizonyos fejlesztési szint után érdemes inkább bringacserében gondolkodni. Az említett felhasználásra teljesen jó lesz neked az 1 1/8 nyak és a gyorszár.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz balintka #66189 üzenetére
Kellys-t én annyira nem kedvelem. Sok egyéb gyártónál már jó pár éve átütősek a merev gépek. Viszont a legalsó kategóriába szerintem soha nem lesz, mert ott tényleg nem elvárás egy tapered nyak vagy átütő tengely. A többi alkatrésze sem a nagy terhelésre van tervezve.
Az, hogy miért haldoklik a Magyar kerékpáros piac, szerintem több tényezős. Egy részről ott vannak az olcsóbb külföldi webshop-ok, amit egyre többen választanak. Aztán az alacsony bérek, fiatalok külföldre költözése is megteszi a hatását. Meg aztán itt van a használt piac, ami Magyarországon rendkívül nyomott áron kínál alternatívát. Ha nem történik pozitív változás, egyre több kerékpármárka forgalmazása fog megszűnni Magyarországon. A gyártók, látva az alacsony eladásokat, simán megvonják a forgalmazói státuszt és nem szolgálnak ki magyar cégeket.
-
ivana
Ármester
válasz balintka #66260 üzenetére
Ööö... Ez egy 70-es évek beli csúcskategóriás acél outi váz Csak így meglepett, hogy majdnem olyan nehéz a teló mint a vázam villával
(#66261) Runner_fxr Igen ez a baj, hogy hiába kozmetikázzák rohadt nagy infláció van bőven, csak éppen nem azon amivel számolják (kenyér meg ilyesmik)
-
Valkűr
őstag
válasz balintka #66249 üzenetére
Ahhoz képest, h az egy olcsó darab szerintem a 2.4 kila nem a világ vége. A Rock Shox Recon Silver Air 26 MTB teleszkóp is 2070 kg és egy 70 ezres darabról beszélünk. Durván 30-40 deka a difi
A Raidonom 2 kila asszem pontosan 2100. Én elégedett vagyok vele, bár nyilván függ a felhasználási területtől.
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Valkűr
őstag
válasz balintka #66268 üzenetére
Persze, de az egy 120 ezres teló. Ár értéket figyelembe véve pld 20 dekával könnyebb mint a Raidonom amit ujan 35 ezer körül meglehetett venni. De mint emlitettem felhasználási területtől függ ki mit vesz és mit érdemes. Sokan észre sem veszik a plusz minusz 2-3 kiló különbséget a bringán. Dekamániások az más kérdés
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Runner_fxr
Ármester
válasz balintka #66263 üzenetére
A Stage sorozat tényleg pofás, engem inkább az össztelósok hoznak lázba. Azon belül is az AM és Enduro kategória. Ott van pl a Tyke sorozat, borzasztó bután néz ki. Az Eraser karbon Enduro gépük is nagyon meredek villaszöggel rendelkezik és a tengelytávja is rövidnek tűnik egy Enduro bicajhoz mérten. 1,2-ért olyan Cube stereot veszek (Enduro World Series győztes), hogy beszarás. A Noid DH gépük hozza a már unalomig ismert formákat, semmi extra. A legjobbnak tűnő fully gépük a Swag. Kellemes lapos villaszöggel.
Crytec210: 140-ért én már biztos nem vennék btwin-t. Inkább legyen 20-al vagy 30-al több, de valami minőségibb gyártó vázával. A 27,5"-öt sem igazán értem merev vázban. 5 ezer ft körül van egy 0km-es beállítás.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz balintka #72811 üzenetére
Ajánlani nem tudok, de ez könnyebb.
De ahogy nézem, a súlycsökkentés a defektállóság rovására fog menni már ezeknél a gumiknál. Bár nem tudom mekkora különbség van a Kevlar- és Green guide között.Vagy a Conti Race King... 2.0-ban (ami 3 mm-rel szélesebb, mint szeretnéd) csak 605 g és 5000 Ft körül már beszerezhető.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz balintka #72811 üzenetére
Nekem is olyan van,gondolkodtam cseréjén de nem találtam jobbat,így újra azt vettem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz balintka #80513 üzenetére
És mennyi volt az össz szintemelkedés? Mondjuk ez még sík úton is durva táv.
Egyébként valami kitűzött célt akartál foggal körömmel elérni, vagy ennyire szeretsz bringázni, hogy szükségesnek érezted ezt a mennyiséget letekerni? Az év minden napjára levetítve ez 44 km-t jelent. Így talán annyira nem tűnik soknak, pedig ez elég durva mennyiség.
Én jó indulattal mentem ennek a távnak a harmadát, fele terep, fele aszfalt és a terepezés nagy részét pedelec montival. Mégsem érzem azt, hogy keveset ültem nyeregben. Szóval a 16 ezer az kurv@ sok.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz balintka #80551 üzenetére
Köszi majd utána érdeklődöm! A vázam alján van gyárilag, meg ahol a bovdenek érintkeznek vele a fejcsőnél, de szeretnék a felső csőre is tenni, meg a csövek oldalára, ha netán elperecelek, ne csesszem össze egyből a vázat. Csak amiket kifejezetten bringákhoz árulnak, kicsi és drága.
csodavas: Természetesen nem ismerem az összes btwin modellt, és egy szóval nem írtam olyat, hogy el fog törni! Ma már a kerékpár váz gyártás, pláne az alu, olyan fejlett, hogy még a kevésbé nevesek sem repednek csak úgy el. Nem véletlenül ad a decathlon élettartam garanciát, nyilván azért mert baromi ritka, hogy egy kerékpár vázuk elrepedjen. Ha még is megtörténne, bőven belefér, hogy kicseréljék.
A geometria adatokat általában minden gyártó megadja, persze nem mindenki ugyan olyan alaposan, de nagyjából minden váz fő paraméterei ismertek. Ez persze közel sem jelenti azt, hogy átlag bringás ebből túl sokra következtetni tud a méreten kívül. A lényeg használat közben fog kiderülni.
Én személy szerint megjártam a decathlont, mint munkahely, még a bringa szervizes pályafutásom kezdetén.
Akkor kipróbáltam szinte az összes bringát amit árultak, a "komolyabb" montikat is. Iszonyatos dolgokat láttam akkor, és nem jó értelemben. Még a drága monti vázak is rettentően rugalmasak voltak, amint ráléptem a pedálra, szemmel láthatóan durván tekeredett a közepe. A hátsó kereket megmozgatva mint a kolbász, olyan volt a hátulja a fully vázaknak főleg, de még annak is ami elvileg zúzósabb felhasználásra szánt váz volt.
Kényelmetlen is volt, nem találtam a helyem a bringán. Az akkori 2db Kona kerékpáromról átülve, mindegyik bringájuk egy vicc volt. Mind merevségben, mind geometriában.
Én nem állítom hogy azóta nem fejlődhettek. Lehet, hogy van olyan vázuk ami egész jó, de a hitem erősen megingott bennük. És ha netán eladásra kerül a kerékpár, az ilyen decathlonos gépeket mélyen áron alul lehet csak eladni, akkor is nagy szerencsével. Ez sem éppen pozitívum, míg egy nevesebb gyártótól vett gépet könnyebben és jobb áron el tudod adni. Az is igaz, hogy ma már a kerékpár ipar kitelepült Taiwan-ra és kb mindenki ott gyártat, de ettől még jelentős különbségek vannak vázak között. Egy nagyáruház mindig is a mennyiségre és nem a minőségre fog menni. Nem véletlen nem tudott maradandót alkotni eddig egyik se, gondolok itt a versenyekre például. Az ő célközönségük a kocabringás, nem az aki minőséget keres.
A váz mindig is a kerékpár lelke volt, ez a legfontosabb alkatrész. Ha súlyban, geometriába egy versenyképes gépet szeretnél, akkor majdnem biztos, hogy nem egy nagyáruház kínálatában fogod megtalálni. Ettől én még nem szólom le ezeket a bringákat, lehet őket használni, nyilván nem tesco szint, de aki igényes a kerékpárokra, és valóban jót szeretne, az szerintem elkerüli ezeket a márkákat mint btwin, xfact, kilimianjaro és társai.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Politika
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Xbox Series X|S
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Projektor topic
- További aktív témák...