- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Facebook és Messenger
- F-Secure termékek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Outlook topic
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
- Windows 11
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz Normi™ #44719 üzenetére
Ez nem off amúgy. Egyébként simán elképzelhető, hogy jutott belőle a csapágyba, valószínűleg nem ártana neki egy zsírzás. Tapasztalat nélkül ne állj neki, én csináltam már ilyet, de előtte érdemes szétszedni egy sima kontrás agyat és összerakni az agyváltó eggyel bonyolultabb cucc. (Amúgy a képen sima kontrás torpedó van, nem agyváltó) De lehet a kónusz nincs jól belőve.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Normi™ #44722 üzenetére
Elég jól tömítenek ezek az agyak, ha rendesen be vannak zsírozva, de a wd40 nem víz, az kimossa a zsírt. WD 40 el ne mosogasd a láncot, inkább vízzel ha már leszedni nincs kedved és töröld át egy ronggyal. Szerk: Félre érthető lett, a bringán magán nem kellene oldószerezni, leszedve viszont pont, hogy úgy kell, mondjuk vannak akik ezt is vitatják.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
-
D.Orion
veterán
válasz Normi™ #44734 üzenetére
Jogos, a 2015-ös széria igen komoly lett. El is felejtettem, pedig olvastam én is a cikket.
(#44731) gergo5991: Make my day. Bocs, de szerintem fordulj pszichológushoz ha tényleg hipochonder vagy. Te sem gondolod komolyan, hogy erre bárki tud majd bármit is mondani. Maximum egy kuruzsló vagy egy varázsló adna erre leírást és kérne érte sok pénzt! Remélem nem sértettelek meg vele, peace.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
ivana
Ármester
válasz Normi™ #45012 üzenetére
Agyváltó tekintetében igen. Nekem például sachs pentasport van, az gyakorlatilag az SRAM P5. Sachs fejlesztés például a klasszikus torpedo agy is, aminek egy az egyben másolata a csepel gránát és a velosteel kontrás agy is.
Drágább mint a shimano, de például 3 sebiben ezerszer jobb. A nexus 3 kukába való. Az 5 sebi ugyan az mint a 3 csak +1 bolygómű átfogása kb. megegyezik egy shimano nexus 7-tel.
(#45011) Uckz Ennyiért nehogy újat vegyél.
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Normi™ #45012 üzenetére
Van valami ellenállása, de nem olyan nagy, ha ujjat veszel akkor kb. 1000km mire bejáratod.
Az ellenállás tekerésnél érződik, gurulásnál nem, szerintem a feszítő nélkül kevesebb lenne.
Más tekerni mint egy sima váltósat, de kevesebbszer kell váltani, kb egy váltás kettőnek felel meg, szokás kérdése én hamar megkedveltem.
Egyszer nem állítódott el, télen is jó volt, néha ugrik ha határozatlanul váltasz, megszokod utána nem.
Amit viszont szokni kell, nincs hangja, nem kattog mint a váltós társai, nem hallanak a gyalogosok.
11-es elmebeteg áron van.
A Carbon/szíjas hajtással viszont nagy ellenállásod lesz, Focus Planetet tekertem meg kézzel /ahol vettem pont volt egy/ nehezebb volt tekerni sokkal.(#45004) ivana Maga a hajtómű 9 sebességesnek felel meg és a Shimano oldala is minimumnak a HG-53-mat írja.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz Normi™ #45748 üzenetére
csakhogy nem (csak) a hajtókartól függ, milyen csapágy kell, sokkal inkább a csapágyháztól.
a bicajod típusára rákeresve, az adatai között valószínűleg szerepel a csapágy(ház) típusa.[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Normi™ #46366 üzenetére
Nekem első SPD-s napomon megvolt a 2 esés, aztán még 1-2. Az a "jó", hogy a cipőt pont olyan stoplival forgalmazzák, amiből nehezebb kilépni, hogy meg kelljen venni később azt ami normálisabb. Valószínűleg jobban jártam volna a Click'r verzióval kezdésnek. Tudom értékelni az SPD előnyeit, és megpróbálom elviselni a hátrányait, de közben nagyon veszélyesnek tartom a használatát forgalomban, vagy városban.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
syberia
veterán
válasz Normi™ #46366 üzenetére
Amikor tanultam a használatát akkor majdnem a villamos alá esés is összejött
(#46374) Tigerclaw:több mint 2 éves rutinnal sem érzem sokszor biztonságban magam nagy forgalomban vele, viszont az jó hogy jobban ki tudod lőni vele pirosnál és így nem tudnak leszorítani
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
Coyot
őstag
válasz Normi™ #46376 üzenetére
Én is most kezdtem SPD vel, sajnos a legolcsóbb verzióval (elvileg a nagyobb sorszámút könyebb oldani) shimano m530. ~50 km próbálgatás után nosza usgyi a terepre. Lejtőn lefelé ismeretlen helyen bokrok fák belógtak lassítottam - nem eléggé - utána meg egy nagy letörés ami egy vízes szikla volt, elcsúszott reflexből nem tudtam ellökni a bringát így ráestem. 4 öltéssel megúsztam.
Ennek ellenére azóta is csak használom és semmi bajom vele, sőt marhára tetszik a teljesítménynövekedés, de terepen főleg durva lejtőkön inkább lassítok ha rajtam van.
Nem is tudom mikorra lesz teljesen reflexszerű az oldása, de ugy érzem sokat kell menni vele.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz Normi™ #46402 üzenetére
Érezd magad szerencsésnek! Én amugy egyszer sem dőltem még el, pedig 6 km város tele lámpával vezet a terepes szakaszig addig folyamatosan ki-be kell kapcsolgatnom, tehát gyakorlás az van vele. Mikor már ugy megy hogy észre sem veszem hogy jól lépek ki belőle akkor megyek újra rendes terepre - persze mindent 2x átgondolva
Ha szerencsétlenebb vagyok nem a fülem szakad fel hanem a szemem kapja mondjuk, vá rossz belegondolni is.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
G@ben
addikt
válasz Normi™ #46477 üzenetére
A felnik újak, elvileg jól vannak visszatéve. Ütközésig vannak betolva, csavar meghúzva. Hogy lehetne másképp?
Azért is gondolok a vázra, mert a bicaj eredeti villáját a szervizben görbítették el, hogy hogyan, nem tudom, de az ki lett cserélve, aztán az jutott eszembe, hogy talán nem csak a villa görbült el. Ezért keresek valamilyen módszert, amivel biztosan le tudom ellenőrizni.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
nagyúr
válasz Normi™ #46489 üzenetére
Bike-discount.de oldalról rendeltem. Rose-on is ugyanannyi lett volna de a bike-éknál 250 euro felett ingyen szállítanak.
Viszont lehidalok, ez már egy fejlesztett verzió lehet mert nem a GSC 10 sebesség/pedálfordulat mérő volt a csomagban hanem két külön kis eszköz amikhez nem kell mágnes és úgy mérnek: [link]
Més que un club!
-
Maximum1
őstag
válasz Normi™ #47229 üzenetére
Én lementem egészen 622-28-ig, nem lett sokkal rosszabb a komfort, viszont kicsit technikásabban kell közlekedni vele, előbb csúszik meg stb...
Bontager ez ennyire jó gumi hogy ennyibe kerül?
Egy komolyabb Continentál nem kerül ennyibe. -
truefx
aktív tag
válasz Normi™ #47225 üzenetére
Pontosan ilyen váltáson vagyok túl most (bontrager LT1 700x38 -> Continental Contact II 700x32). Igaz nekem a 38-as inkább terepre volt hangolva, magasabb oldalfallal, és a szélén bütykökkel, a 32-es meg országútra, sokkal vékonyabb futófelülettel. Kicsit jobban zötyögök, de sokkal jobban megy a gép.
[ Szerkesztve ]
-
truefx
aktív tag
-
truefx
aktív tag
válasz Normi™ #47242 üzenetére
A hangja eddig nem tűnt fel. De komolyan most hogy így próbálom felidézni, nem megy... Vagyis elég halk. Én elégedett vagyok vele, bár eddig csak kb 150 km-t mentem vele. Szép ez a bicó, ezzel a gumival meg pláne. Merre szoktál tekerni amúgy? Akár privet is írhatsz, kérdeznék a 8.3-ról pár dolgot.
-
K Norbi
addikt
válasz Normi™ #47247 üzenetére
Helló! Ez engem is érdekelne! majd írd meg a véleményed! nekem gyárilag 622-40 es gumikkal jött ki 700x38C. [link] Ugyan ilyen gumi kéne nekem csak reflex csíkosba de nincs a földön! Szerintetek Continental Contact II 622-42 esbe tapadna úgy mint ez a kellys gumim? ha bedöntöm kanyarokba ez elég jól fekszik.
[ Szerkesztve ]
-
Normi™
őstag