- F-Secure termékek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Outlook topic
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz dobolan #173039 üzenetére
Ha maxra betekered azt a csavart amivel a felső görgő távolságot állítod, akkor nem csoda ha nem jó a váltásod. Én azt javaslom, hogy addig lazítsd meg amíg nem kezd el darálni amikor a 2-es fogaskerékről váltasz a legnagyobbra hátul. Amikor ez a pont megvan, akkor csak egy kicsit csavard befelé, pont addig amíg a 2-es fogaskerékről váltva a legnagyobbra már nem hallasz daráló hangot. Akkor pont tökéletes lesz a felső görgő távolságod. Természetesen elöl legyen a legkisebb tányéron a lánc, amennyiben nem egytányéros a rendszer.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz dobolan #173041 üzenetére
Nem, a kettes alatt hátul a legnagyobb fogaskerék alattit értem, tehát amikor a kettesről váltasz hátul a legnagyobbra, akkor hallani lehet egy daráló hangot (a daráló hang csak a váltás pillanatában hallható, nem folyamatos, meg lehet ismerni, mert a normál váltás hangjától eltérő) ha túl közel van a felső görgőd a fogaskerékhez. Ilyenkor egy minimálisat csavarsz befelé az állító csavaron, majd megint megismétled a kettes fogaskerékről a legnagyobbra váltást. Amint megszűnik a daráló hang, elérted azt a pontot ahol már jó a felső görgő távolsága. Ennél jobban már felesleges befelé csavarni, mert az már csak a váltásod minőségén fog rontani. Egyébként a pontos váltás nagyon összetett dolog, ebből a felső görgő távolság csak egy tényező. Egyenesen kell állni a váltónak és tökéletesen kell csúszni a bovdennek is a házban. Illetve az sem árt ha nem lenyúlt a láncod és nem kopott a sorod. Illetve a váltókarod is legyen megfelelő állapotban, mert az pozicionálja a váltódat.
[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz dobolan #174350 üzenetére
A hajtűkanyarok is a lejtőzés részét képezik és pont a tömege miatt mire megy a jobb tapadású, szélesebb gumis, nehezebb bringa?! Megjegyzem eddig én csak egyszer zakóztam ilyen lejtmenetes kanyarban és az sem outival történt hanem montival.
Amit pedig írtál az egyértelmű...egyszerű fizika....ez nem is volt kérdés.BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
arcitec
addikt
-
Alg
veterán
válasz dobolan #174361 üzenetére
Csendben jegyezném meg, hogy a "tapadás" (súrlódási erő) független az érintkező felület méretétől. Az összenyomó erőtől függ meg a felületek minőségétől (-> tapadási együttható).
Sokkal fontosabb hogy az útminőségnek megfelelő gumit/felfüggesztést használj, mint hogy széles vagy keskeny az a gumi.
Másrészt a versenyen a lejtőzés nem csak gurulásból áll, meg is kell fékezni a cuccot a kanyar előtt, aztán a kanyarból izomból kigyorsítani.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Alg
veterán
válasz dobolan #174374 üzenetére
Nézz utána, furán hangzik de így van. Ki is lehet mérni, elég hozzá egy lapos fakocka meg egy rugós erőmérő. Középiskolában valószínű mindenki látott ilyen kíséretet.
Az 1 mikronos fékpofa igen hamar túlmelegedne, más akadálya nincs
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Toobee
veterán
válasz dobolan #175995 üzenetére
Remélem azt tudod, hogy az autódban lévő fékmunkahenger sincs közvetlen kapcsolatban a pedállal. Azért nyugodtan ülj bele, menj vele ma is, mert nem fogsz fék nélkül egy betonfalba rohanni. Mondasz nekem példákat a megbízhatatlansággal kapcsolatban?
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz dobolan #175995 üzenetére
Elnövendő gyerekbetegségek,ahogy a mellkaspántod kommunikál telefonoddal,vagy amaz a világűr szélén keringő műholdakkal,ez sem lehet sokáig probléma.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz dobolan #177019 üzenetére
Nekem a 2x9 bőven elég volt terepre, hegyre, felfelé és lefelé is, elől 38/24, hátul meg 11-34.
Az ősmontin van 3x6, na az ki van használva hátul a kb 13-24-es sorralEdit: és van már 11-50-es 9 sebességes fogaskoszorú is, box componentnek, azt kipróbálnám, egy budget montira jó lehet.
[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
parandroid
nagyúr
válasz dobolan #177019 üzenetére
Nem, akkor félreértettél. A 3x-os hajtás felőlem mehet, montihoz amúgy sem értek, nem tudom, ott mi az alap. Amit, és amilyen keveset én használtam, az pont 3x7-es volt, az semmire nem jó, aszfalton a legnagyobb fokozat is kevés, könnyű terepen (rögös-göcsös, köves, gyökeres, vízmarta erdei földút) én csak elöl a nagy tányért használtam, a két kicsi teljesen fölösleges rajt. Technikás mászáshoz lehet, hogy kellene, de technikás emelkedőre ki a fene megy egy 15 kilós montival, aminek csak a telója can vagy 5 kg? Pár %-os aszfalton mászásnál visszaraktam a középső tányérra, de csak mert a pörgetéshez vagyok szokva. Egy jobb váltó, jobb áttétel, 3x9/10-es rendszer, meg főleg egy könnyebb bringa biztosan egészen más világ, ez a belépőszint totál kiábrándító egy belépő, karbonvillás, alu országúti után. És akkor még a keresztbeváltásokról nem is beszéltünk. Szóval ez kb arra jó, hogy a kezdőknek elvegye a kedvét a bicajozástól. Ehelyett lenne sokkal jobb alternatíva egy normális 1x9-12 rendszer, csak sajnos az is drága még.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz dobolan #177797 üzenetére
6030D úgy jellemezte, hogy ha megállunk pihenni ráülhet az egész család. Amúgy bakancsom alatt télen még ez is eltűnik.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz dobolan #178796 üzenetére
Neem, az övé Specialized 6061-es alu váz, az enyém Ideal és 7005-ös alu, de amúgy a Specializednek az Ideal az egyik beszállítója, szal előfordulhat, hogy az a Speci váz pont Ideal a festék alatt . Itt pl. írnak egy két érdekességet arról, hogy ki kinek gyárt vázat. A haverom hajtókarja elvileg egyel jobb, mert Alivio, az enyém Acera .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
bardi
aktív tag
válasz dobolan #178905 üzenetére
Próbáld ki egymás után a kettőt, tényleg sokat számít, olyan furán jól gurul a bicikli elsőre.
Anno longboardoztam, ott 2 mm különbség kijött kerék átmérőben, sőt, shore keménységben a 2 értékkel puhább/keményebb is érezhető volt.
IMIIKE1998: Nekem túl sok gyorsítás, lassítás nincsen, hogy az zavarjon, én sokkal többet nyerek a gördülési ellenállással, mint amit bukok a gyorsítással szerencsére. Városba mondjuk maradnék a 26-nál, ott többet nyernék azzal, hogy könnyebb fékezni és gyorsítani.
[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
Jester01
veterán
válasz dobolan #178911 üzenetére
Persze hogy lehet, én csak arra reagáltam, hogy az a különbség is érezhető. Egyébként a súly (helyesebben tömeg) az lineáris nem négyzetes. Nem néztem utána hogy a 29-es kerekek tipikusan nehezebbek-e mint a 26-os, mert ha igen akkor összességében értelemszerűen csak még nagyobb lesz a különbség.
Jester
-
J.C.G.
aktív tag
-
jjeahh
nagyúr
válasz dobolan #180102 üzenetére
Nincs ilyesmim itthon, de nem is értem amúgy sem. Belepréselni bele lehet menetes szárral és alátéttel, de kiszedni? Az agyba egyáltalán hogy rakom bele az alátétet? Mert belülről kéne kinyomni-kiütni. A kiütéshez tudtommal ilyen kéne, de ezt már ezzel sem lehetne kiütni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz dobolan #180128 üzenetére
A műhelyben van, de nem igazán látom értelmét és a kereket hogy tudnám abba befogatni? Mert szét nem szedem.
bringasist: mint írtam, a menetes szár belepréselni jó, kiütni nem.
f4lcon: nincs eszterga és pvc cső itt már szvsz nem segít, lassan a fém csavarhúzót is szétcsesztem és hiába üttem a végén már teljes erőből, meg sem moccant. Áztattam is WD40-ben, majd csavarlazítóban, az sem segített. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy pont én leszek az élő példa arra, hogy mennyire meg lehet iparis kerékkel is szívni . Az éjszakára beleraktam WD40-be, hadd ázzon még és ha reggel sem jön ki (szvsz nem fog), akkor vehetek új kereket, ami jó nagy sz*pás . Egy normális agy és fűzetés kb annyiba fáj, mint egy kerék, szal... szerintem nem éri meg ezen a szinten fűzetni. Eléggé kiábrándító a dolog, mert pont azért vettem iparis kereket, mert az tartós és könnyű szervizelni, de ha minden szezonban új kereket kell venni, hát... .
dobolan: ez nem rossz ötlet, de tartok ettől a száras menetes izétől, mert messze van a csavarbolt, odáig el kell gyalogolnom a kerékkel, magyarázkodnom, mint egy hülye, nem tudom az is mennyibe fog kerülni, abszolút nem értek a dologhoz én sem és ha a végén több mint valószínű, hogy azzal sem sikerülne, csak szétcseszné az új csapágyat is, és akkor öngyi leszek. Amúgy meg már be van rendelve kínából egy ilyen préselő szett. Fura, hogy videókban anyira egyszerűen, lazán ütik ki és be a csapágyakat, hogy hihetetlen. Nem értem nálam miért nem műkszik.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz dobolan #180136 üzenetére
& bardi & ZolkoW: ha bent hagyom a régi gyűrűt és ráhúzom az új csapágyat, azzal csak egy baj van: ha a csapágy tönkremegy és megint cserélni kell, megszívtam, mert a berohadt gyűrűvel együtt tényleg nem fogom tudni kiütni. A másik meg, hogy ha ennyire be van rohadva a csapágy külső acélgyűrűje, egy gyengécske anya hamarabb fog szétmenni, mint, hogy megmozduljon a gyűrű. De persze ha más választásom nem lesz, egy próbát megér a dolog .
ZolkoW: ja ezt most kezdem érteni
sticky35: ha jól értem ez csak akkor műkszik, ha a túloldalt is ki van szedve a csapágy.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz dobolan #180504 üzenetére
szerintem is nehéz lesz, egyszer egy kicsivel könnyebb Maglite-ot odaapplikáltam, és azt is megéreztem. Amiben jobb a maglite, hogy elemről megy, így hidegben is ugyanúgy -gyengén - világít
#180478 anorche1 :
A 180-ra váltás szerintem itt még mindig kevés lenne, én legalábbis úgy tapasztaltam, ha attól vártam a megváltást, akor valahogy nem jött
A 401-es már egy használható kategória kezd lenni. (83 kiló vagyok kb, azzal próbáltam)Gondolom a két gumi eltérő márka volt, simán vannak köztük ekkora számozásbeli különbségek.. De amúgy kiszámolható, nagyon durván közelítve 3mm felniszélesedéshez 1mm gumiszélesedés párosul..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Runner_fxr
Ármester
-
ZolkoW
őstag
válasz dobolan #184740 üzenetére
Sokszor szóba került, ha a bicóalkatrészeket nézzük (gondolom ruházatnál is hasonló a téma), egész más lenne a helyzet, ha a Shimano ugyanannyiért adná a portékát a német nagykernek, mint a magyarnak. Csak a németek 100x akkora piac, így lehet, hogy feleannyi a nagykerár. Ez meg még az ottani boltok hasznával is olcsóbb, mint itthon...
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Runner_fxr
Ármester
válasz dobolan #184740 üzenetére
Nem egyszer láttam olyat, hogy a magyar nagykerben drágább volt a cucc mint a német webshop-ban. Akkor az, hogyan legyen azonos áron a kiskerben? Haszon nélkül? Fizikailag boltot üzemeltetni mindig sokkal drágább mint webshop-ot, de ha nem hiszed próbáld meg. Szerviz nélkül kb nem élne meg egyik bringa bolt sem. Nagyon kevés olyan bringa bolt van ahol mondjuk számottevő hasznot generálnak pl a kerékpár eladások. Kell tartani mert kerékpárbolt, de mindenki a szervizből és hozzá tartozó alkatrész eladásokból él meg, nem a ruházatból meg kerékpárok eladásából. Amióta ennyire népszerű lett a webes kereskedelem, az betett a kiskereknél eladási szinten. Nagyobb webshop-ok akkora forgalmat bonyolítanak le, hogy olyan áron kapják a cuccot amivel egy bolt soha nem fog tudni versenyezni.
[ Szerkesztve ]