- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
LonGleY
veterán
Én ezt tudom nagyon-nagyon ajánlani (ha már Kross): Seto
Ez most a 2015-ös modell, ha jól látom, a 2014-esek közt volt egy nagyon szép matt fekete. Itt nem kell szenvedni a teleszkóp hulladékságával, és nagyon suhan. Se nem monti, se nem országúti, viszont 28-as kerekű és tárcsafékes. Amolyan lecsupaszított, nem túlnehezített túrabicó. Tökéletes all-around asztaltgép, ami göröngyös úton se jön zavarba. Egy volt balatoni csajomnak szereztünk ilyet, nagyon bírja, ő ezzel kerülgeti a tavat.
Azért írtam, hogy érdemes lehet használtban is körbenézni, mert 170 helyett 100-ért is megkaphatnátok egy hasonló szintet esetleg. Ezt a női-váz dolgot meg tényleg érdemes felejteni, nem kell az. Legfeljebb egy fél fokkal puhább nyeregre van szüksége a lányoknak.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz LonGleY #37351 üzenetére
És ha nem ért hozzá, honnan fogja tudni, hogy nem akarják e átverni egy lehajtott használttal? Én azt aláírom, hogy jó üzleteket is lehet kötni a használt piacon, de azt többnyire nem a laikusok kötik. Ezt érdemes szem előtt tartani a használt bringa ajánlásánál. Az új meg garis, és tuti új, nem kell kapásból felújítani, kisebb a rizikó egy kezdőnek.
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #37352 üzenetére
Én is emiatt döntöttem az új mellett. Csábító volt hogy használtan már karbon gépet lehetett volna annyiért venni de marhára nem értettem a bringákhoz így engem tuti simán átvertek volna.
Més que un club!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #37353 üzenetére
A használtba rengeteg buktató van, érteni kell hozzá nagyon jól, hogy jó üzletet kössön az ember.
Megbízható kereskedőtől, aki ad valamennyi garanciát is a használt gépre, az esetleg járható út, vagy olyan megbízható ismerős aki nem átverni akar. Nagy értékű használt gépnél meg pláne érteni kell hozzá, mert ott meg nagyot bukhatunk. -
Maximum1
őstag
válasz LonGleY #37349 üzenetére
Szerintem meg jó bolt és a Nemes utcai szervize is korrekt.
Ilyen készlet nincs sehol a városban, oda mész és kb. bármit megtudsz nézni élőben.
Más boltokban olyan van hogy itt a katalógus berendelem de azt el kell vinned ha tetszik ha nem.
Az meg hogy külvárosban van nem értem miért lehetetleníti el a belvárosi boltosokat?Még a Hugo a Kálvin téren ami ilyen nagy volumennel bír, gondolom az is nagytőkés ürge.....
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Maximum1 #37355 üzenetére
Ez ennél hosszabb téma. Felvásárolja a készleteket, alámegy a minimum kisker áraknak mindenféle trükkökkel, aztán még ő ugat, ha más bolt is leengedi az ő szintjére az árait (meg a nagyker, akit ráuszít). Csak az eddig előhúzott jelzőket tudnám ismételni... A másik nyomifaktor az egészben a nagykerek belterjes, igénytelen társasága (Paul Lange, BBB, Biker és társai). Ha tehetném, az egész fost lángszóróval pörkölném ki és újraépíteném az alapoktól a bringaforgalmazást MO-on. Tisztelet a pár normális emberkének és kereskedőnek, akik az említett cégeknél vagy azokon kívül tehetetlenkednek.
[ Szerkesztve ]
-
-
Maximum1
őstag
válasz LonGleY #37356 üzenetére
Csak ennyi a bajod?
Az egész országban ez megy ahol pénz van, azt hittem valami ujjat mondasz.
Sajna ez egyre durvább lesz.Engem is a kényszer hajt amikor a legolcsóbb helyre megyek és még belealkudok.
Egyébkényt az említett bolt még enged 5%-ot ha kpval fizetsz.[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
olvasgattam egy kicsit és megint ez az ostobaság, hogy nem lehet 150 alatt értelmes bicót kapni... persze némely ember elvárásait nem üti meg, de most is megint ki lett emelve az aszfalthasználat oda mi a fenének drága cucc??? a kislánynál valószínű egy padkányi emelet lesz amit a telónak el kell viselnie (de ott is a többsége leszáll)... a női váz pedig hasznos, nem tudom láttatok-e már átlag csajszikat tekerni... irtó nehezen lépik át a normál vázat, megálláskor pedig a két combjuk között szorítják, amihez pont az a geo kell...
-
eddie1978
aktív tag
Cyclocross: Shimano 105 5800+ST-RS685 + BR-RS785 vagy Sram Rival 22 hidrós tárcsa? Mindezt Cannondale CAADX viszonylatban. Árban egyformák.
-
kerxy
senior tag
válasz Because #37360 üzenetére
Köszi a válaszokat!
Valahol ezt ajánlották, én jónak látom, szerintetek megfelelne a célra?
http://www.bigbike.hu/index.php?page=kerekpar-info&id=578 -
---Lasali---
Közösségépítő
Jó volt ez a sár ma.. [link]
-
Frenky89
őstag
válasz ---Lasali--- #37363 üzenetére
Ouch! Amúgy ez nagyon szemléletes válasz arra, amit pont kérdeztem a múltkor.
-
madle
őstag
válasz ---Lasali--- #37363 üzenetére
Sziasztok,
Akkor ehhez a sároz részhez kapcsolódóan, megkérdezném, hogy tudnátok ajánlani, most télire jó módszert a sáros-szutykos lánc-fogaskerekek karbantartására, értem itt a tisztítást meg olajozást, mivel érdemes stb..
-
superecneB
őstag
Én a láncmosáshoz használt brigéciolt elrakom - ülepíteni.
Mikor lánctányért és fogsort tisztítok, lekapom a bringáról - így a bringán a nehezen hozzáférhető helyeket elérem, és ezzel az ülepített brigóval és egy fogkefével szép tisztára mosom, majd hideg vízzel lemosom a brigéciolt róla, szárazra törlöm és mehet vissza.Magát a nagy sárt van hogy simán lecsapatom vízzel és utána látok neki az olajsár lemosásához. (bringáról leszerelve)
-
madle
őstag
válasz superecneB #37366 üzenetére
Értem, gondolkodtam azon, hogy ilyenkor beviszem egy autómosóba és a nagyját letolom róla forró samponossal, az biztos szépen leviszi a sarat mindenhonnan, utána itthon akkor olajozás, vagy amit említettél hogy brigéciollal letisztítom még a nehézkesebb helyeket. Majd azután olajzás.
-
HEAHEA
tag
válasz Runner_fxr #37357 üzenetére
Szia! Osztom a véleményed, tényleg sok-sok bringa található ott, van választék bőven! Nem is tudtam merre nézzek, mikor a boltban voltam.
A GT Hans Rey 29er vásárlása nem jött össze, az M-es méretnél hozzáértem (ott) a felsőcsőhöz.Azért nem árt, ha van legalább 5 cm a felsőcsőtől, meg valahogy a túrázósabb kerékpár közelebb áll hozzám úgy érzem, majd még szétnézek cross típusúak között, mi az ami jó lehetne. Kellemes vasárnapot! -
superecneB
őstag
Nem tudom a samponos mit takar pontosan, de a nagynyomásúval vigyázz a kerékagyak és a középcsapágy környékén. Meg egyáltalán mindenhol ahol forgáspont, csapágyazás stb van. Azokat ne érje ilyen módon víz.
Én a bringát simán a lakásban (nyáron az erkélyen takarítom)
Rossz pokróc a földre, bringa az állványra, ablakmosó spriccoló+egy mikroszálas vagy bármilyen rongy, egy nagy rossz fogkefe, egy puha körömkefe, egy pár száraz jó nedvszívó rongy. A többit el tudod képzelni szerintem.
A pokrócot utána kiporolom jó időben az erkélyen vagy a ház előtt. -
madle
őstag
válasz superecneB #37370 üzenetére
Precíz vagy akkor
Persze a magasnyomással nem arra gondoltam, hogy 1cm-ről rálövök, hanem messzebbről úgymondd leöblítem vele a nagyját. Elég jó mert forró vízzel üzemel és olyan zsíroldó anyagok vannak benne kb mint a brigéciol. Szóval elég jól viszi a szutykot. -
Agostino
addikt
üdv
sosem lehet tudni hol talál célra, ezért ide is leírom. ma délután a nyolcadik kerület ludovika téren egy arcába húzott csukjás figurával sétáltam szembe, aki egy bicót cipelt a vállán, a hátsó keréken lezárt, viszonylag gagyi lakat. hamar összeállt, hogy ez bizony jó eséllyel lopás lesz, ezért követni kezdtem a tagot. tempósan haladt majdnem lerázott, de pechére a dugovics és a korányi utca sarkán belefutott két polgárőrbe, akik kérdőre vonták és véget ért a történet. a bringa márkáját meg nem mondom sajnos de narancssárga-fekete volt. a váz alsó része vastagabb, ez volt a narancs. rajta fehér körvonallal fekete betűk, a szöveg: golgota talán? nem ismerem a márkákat, lehet, random matrica volt. szerintem a 9. kerületben lett elemelve, tippem szerint az üllői út, márton utca, gát utca haller utca által közrezárt területről, de passz. szóval ha valakinek egy kb ilyen bicója tűnt a 9. kerből vagy környékéről akkor jó eséllyel valamelyik szervnél megleli. nem hiszem, hogy saját gépe volt a tagnak, mert a nyolcadik kerület rosszabb részeiben fészkelő orvgazdák felé mehetett és mert motozáskor amennyire láttam gyógyszerek kerültek elő, szóval némi kp-ért lopkodó drogosba futottam bele. persze derüljön ki, hogy kandi-kamera az egész. más: hova érdemes még ilyen infókat megadnom?
[ Szerkesztve ]
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
---Lasali---
Közösségépítő
Ez úgy fog kinézni, hogy patent szem segítségével ledobom róla a láncot, azt tálcában brigéciollal kikefélem (fogkefe körömkefe ami tetszik..), leöntöm, öblítem vízzel, majd újra addig míg már nem jön belőle a retek.
A bringát meg leöblítem vízzel, aztán kis permetezővel mert itt most nincs lent slagom, lemosom róla a sár nagyrészét, a gumikat kikefélem. (egyébként ez a kézi permetezős módszer rendkívül vízgazdaságos.. 10-15 liter vízzel patika állapotba lehet hozni a biciklit) Aztán a hajtás többi részét meg fogkefével amit brigéciolba mártogat közben az ember átkefélem ügyelve az olajos, olajsáros helyekre, megszabadítva a makacs lerakódásoktól. Aztán mosogatószerrel átmegyek az egész biciklin töviről hegyire szivaccsal, jól felhabolom az egészet, aztán jöhet az öblítés.
Nagy nyomású vízre ügyelni kell, én sima slagos locsolófejjel is tudtam már iparicsapágyas agyba is vizet küldeni, úgy hogy vigyáztam hogy a tömítések irányába és tengely irányba ne kapja a vizet..
Jah és ha megmosta az ember, közbe ne forgassuk a hajtóművet, kerekeket, mert azzal is csak segítséget adunk a víznek a bejutáshoz. Tehát utána be kell helyezni úgy ahogy van fűtött helyre száradni.
Jah meg érdemes hátsó kerékre állítani és kicsit megpattogtatni hátsó keréken hogy kifolyjon a vázból a víz![ Szerkesztve ]
-
madle
őstag
válasz ---Lasali--- #37374 üzenetére
Értelek, akkor lehet hanyagolom a magasnyomást, brigéciollal szoktam a motor blokkját is takarítani ha sárt dagasztok, az szépen visz mindent. és milyen olajjal kened le a láncot utána? Teljesen mindegy? Vagy van speciális olaj erre a célra?
-
kerxy
senior tag
válasz Agostino #37372 üzenetére
Szerintem írj a tolvajkergetőknek.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Olajat nem használok sose. Mindig zsírsprayekkel kísérletezem. Most van itthon a környezetbarát Berner nagyteljesítményű kenőanyag fantázia néven futó zsírspay ből. De amúgy használtam már motip ot, motult, sokfélét. Lehet kapni drága, direkt biciklikhez kitalált kenőanyagokat, de ezeknél a sima ipari cuccoknál nem nagyon volt jobb egyik se, pl a motorexnek ott van a dry spréje, kb 3 szor kerül annyiba mint az előbb említettek, és szerintem még sz*rabb is. Ami direkt bringásba jó, az a molibdénes, vagy grafitos spray, de az meg összeszutykolja a biciklit, azért azt csak akkor szoktam használni ha épp lusta voltam kimosni a láncot, viszont már kéne rá a kenés is, azzal szoktam átfújni.. pofon a sz*rnak kategória.
Valamint csak a gyűrűkre szoktam fújni a kenőanyagból, hogy oldalt ne legyen tiszta zsír, és ne szedje a koszt. Mondjuk az se jó ha egy teljesen zsírmentesre mosott láncot legalább nem "ködölsz" át valami korrózió gátló anyaggal. Tehát ha ragaszkodsz te is csak a csapok kenéséhez, azért előtte nem árt átfújni valami korrózió gátló spray el, ami legalább egy vékony olaj filmet képez rajta. Én kísérleteztem a zsírspray es kenés után szilikonnal való átfújással is. Ne kérdezd meg ért-e valamit, mert elfejettem melyik láncomnál próbáltam ki[ Szerkesztve ]
-
Hoorus
őstag
Sziasztok!
Idén szeretnék rendelni egy komplett Campagnolo Veloce szettet és Campagnolo Vento kerekeket.. Van tippetek, hogy honnan lenne érdemes beszerezni? Én szinte csak a Bikeexpress.hu-n találtam..
Köszi
-
imyourfriend
őstag
válasz venember83 #37381 üzenetére
Akkor vegyen az illető egy komplett kerékpárt és adja el a szetten kívüli tartozékokat? Nem értem miért ne érné meg szettet venni..
-
venember83
nagyúr
válasz imyourfriend #37382 üzenetére
Jól látod a helyzetet. Máskülönben üzletek miért bontanának meg kerékpárokat, és adják el darabokban az alkatrészeket?
[ Szerkesztve ]
-
Narakh
senior tag
Szerintetek mennyire lehet érzékelhető a különbség 1.75-ös és 2.0-s gumi között 26-os montin? Most 2.0-s Land Cruisert használok, de minden jó szándék ellenére a bringa egyelőre sajnos többet lát aszfaltot, mint terepet, úgyhogy lehet, hogy az új gépre már a vékonyabbat rakatnám. Ha nem vesz nagyon sokat vissza a tapadásból terepen, tudnék örülni némi plusz gördülékenységnek aszfalton.
Mi a véleményetek?
[ Szerkesztve ]
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Narakh #37386 üzenetére
Szia. A schwalbe land cruiser se egy kimondottan terepezős külső, inkább trekking jellegű. Ha aszfalton suhanóst akarsz, akkor legalább 1.5-ös vagy 1.4-es. Ezt már megérzed, hogy jobban gördül. Terepen ezek nem használhatók, maximum jobb minőségű földutakon. De ha úgy is inkább aszfalton mész akkor legyen rajta valami virsli szerintem. Ha meg terpezni akarsz akkor raksz rá valami rendes terepezős külsőt pl Racing Ralph vagy Smart sam. Én így csinálnám.
De ha ragaszkodsz a land cruiser-hez akkor inkább az 1.75-ös.[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
Shimano katalógusokkal mi történt? Évente jelenik meg elvileg, régen le is lehetett tölteni (2011-es az utolsó, ami megvan), de most sehol nem találom meg. Papír formában láttam képeken, de online nem.
Szerk.: a 2012-est és a 2013-ast megtaláltam, de újabbat nem.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz bandus #37389 üzenetére
Megfelel ez a gép, vedd a megfelelő kormányszélességgel illetve hajtókar hosszal, itt azért látszik hogy a láncot sem spórolták ki (van ahol shimano láncot adnak ami kapásból cserés) szóval jó vételnek tűnik ezen Tiagra szettel. Mondjuk a kerék idővel cserés lesz egy ipari csapágyasra, pl Mavic Akksium Race de ez már a jövő zenéje.
-
nagyúr
válasz imyourfriend #37390 üzenetére
Mi a baj a Shimano lánccal?
Nekem speciel az van gyárilag de még semmi negatívumot nem vettem észre.Més que un club!
-
LonGleY
veterán
válasz imyourfriend #37390 üzenetére
Attól függ, melyik Shimano láncról van szó. Szerintem ár/érték arányban jó, az XTR/Ultegra láncuk meg az egyik legerősebb és legsimábban futó a piacon.
-
belaazallat
addikt
válasz LonGleY #37392 üzenetére
Annyi pénzért el is várnám tőle!
Én most vettem HG 93-as láncot ~3800Ft-ért. Remélem az is bírja egy darabig!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
LonGleY
veterán
válasz belaazallat #37393 üzenetére
Amit írtam, az 7-8 ezret megér biztosan.
-
imyourfriend
őstag
Nekem szakadt el Shimano lánc már, meg nem sokáig bírják pl egy Connex-hez képest, Connex 908-ast szereltem fel még a régebbi gépre és még 6ezer km után sem mutatta a lánc a nyúlás jelét, a Shimanot meg hamar dobhattam ki.. valamint felüdülő élmény volt mikor tekerek hazafelé egyes számjegyű főúton egyszer csak nézem hogy a Shimano lánc már a földön figyel, pedig se keresztbeváltás vagy valami erőltetés és megadta magát.. mióta KMC illetve Connex lánc van fent azóta gond egy szem sincs, de ha veszek egy bringát és Shimano lánc van rajta már alapvetően cserélem is az elhozatal előtt.
-
belaazallat
addikt
válasz LonGleY #37394 üzenetére
Én nem vitatkozom, pláne, hogy anno 12000Ft-ért vettem meg a Sram PC-991-es Hollow Pin-es láncomat. Szerencsére azóta estek az árak. 2 lánccal 8000km-t mentem 3 év alatt, 2000km-enként cserélgetve. Még mindig használható állapotba voltak, mikor eladtam a bringát.
Pedig kapott sok esőt, igaz többnyire aszfalton tekertem.Ennek függvényében most kipróbálom az olcsóbb kategóriát, ha fele annyit is tud, akkor nekem már megfelel.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
LonGleY
veterán
válasz imyourfriend #37395 üzenetére
Nekem is szakadt már, de nem kéne így általánosítani. Már többször leírtam, de nálam meg felsőkategóriás KMC, Connex meg Sram láncok szakadtak, az XTR nem.
[ Szerkesztve ]
-
Narakh
senior tag
válasz Runner_fxr #37387 üzenetére
Köszönöm! Elég random, hogy mikor tévedek terepre, és nem igazán szeretnék állandóan gumit cserélgetni, ezért használok ilyen öszvér külsőt, ami kicsit erre is, kicsit arra is jó. Végső soron annyira kemény helyekre nem tervezek menni, hogy komolyabb kelljen, akkor meg már nem baj, ha gurul is.
Egy másik montin egyébként, amit rövidebb ideig használtam, 1.4-es virsli volt, és rendesen halálfélelmem volt a kanyarokban, annyira bizonytalanul tartott. Vagy ez betudható annak, hogy keményre volt fújva?
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
hegyimorc
senior tag
válasz Narakh #37398 üzenetére
Ne viccelj! A cyclocrossban a gumik 33mm szélesek, ami kb 1.3-as átváltva és bár nem mennek durva montis terepen, de azért hó, sár, vizes fű, homok ...
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA