- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
chubby2o6
senior tag
válasz jjeahh #222235 üzenetére
Tudom, sovány vigasz, de épp most baxtam el ~3 órát váltóállítgatással . Na jó, hazudok, nem csak azzal, cseréltem a váltógörgőket, kiszedtem a középcsapit, pucolgattam itt-ott, de a legnagyobb sz.pás a váltók beállítása volt. Állványon jó, majd délután tekerek egyet, akkor kiderül, hogy tényleg jó lett-e.
-
trialboj
őstag
Nektek is rozsdásodik a 12-es deore lánc 2000km után?
Egy éve van fent, télen 1x mentem vele hóban, nagyon minimálisan volt mosva a bringa, néha kapott a lánc féktisztítót, de álltalában squirt lube és mucoff ceramic-al volt kenve.
0.5 már beesik szóval ledobtam a bringáról, de fura hogy így is pont ugyan annyira rozsdás lett mint a többi 10-es láncom amit volt hogy havonta mostam benzinnel, és sokkal rosszabb minőségű olajokkal használtam.
Most jut eszembe 2 hete benzinben mostam lehet az is betett neki, de már előtte is rozsdás volt főleg a belső oldalakon.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
vtomi2
őstag
válasz chubby2o6 #222400 üzenetére
Tudom, hogy nem ideális, de eddigse használtam a kisebb lánckerekeket. Pont a keresztbeváltás ellen szeretném középső pozícióba rakni a nagy kereket, de ez a 2mm kifog rajtam. Több fogat is azért szeretnék, hogy a hátsó kazetta közepét használjam. Nézegettem alin is, de 48-52-es lánckerekek csak 88mm belső átmérővel vannak.
Lehet az lesz a vége, hogy veszek egy 88mm-es 50T-s 1x-re tervezett lánckereket, és bereszelem a középső helyre
-
vendingo
veterán
válasz Hasaggymeg #222399 üzenetére
Nekem egyszerűbb volt a váltóállítás. Nemrég váltottam 18-ról 16T-re. :)
Bringás karrierem legjobb döntése volt 1x1-re váltani. Csak ráülök és megyek. Átlagsebességem, edzettségi szintem, kitartásom hatalmasat ugrott amióta SS-t használok.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
chubby2o6
senior tag
-
vtomi2
őstag
válasz Ringman #222405 üzenetére
Nem tudom, mondanám, hogy lassabban nagyobb erővel, de nem tudommennyi fordulat/perc. Azért szeretnék nagyobb lánckereket, hogy a hátsó kazettán nagyobb kereket használjak (Középre hozzam a láncot).
#222407 chubby2o6: Szerintem láncal nem lesz baj, lánckerék még jobb is lesz (nagyonn fogak). Bereszelem szerintem is necces rozsdásodás miatt, 4 csavar tartja ugyanazokon a lyukakon keresztül, azzal nem lesz baj.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz jjeahh #222403 üzenetére
Valamennyire biztos lehet szimulálni, de szerintem a ( sajnos, nem is annyira elhanyagolható ) súlyom is számít, meg kézzel nem is tudom annyira izomból tekerni, mint lábbal. Eddig legalábbis hiába volt állványon jó, tekerés közben mindig kellett egy kicsit finomhangolni. Viszont utána már jól szokott működni ( a következő kerékkivételig ).
Neked jó lett? Vagy azóta nem próbáltad beállítani? Írtad, hogy majd megpróbálod lánc és befűzött bovden nélkül, ahogy a Ringman által linkelt videóban is van. -
Ringman
nagyúr
válasz vtomi2 #222408 üzenetére
nem jó irány - a térdízületek szempontjából sem - a nehéz áttét+lassú tekerés. sima pedállal kb 80-as pedálfordulatot el lehet érni.
ha 1×-re "rendesen" váltasz, akkor mindegy a láncvonal, mert nem fogja ledobni a láncot, ha nem, akkor tényleg jobb a kisebb bezárt szög, de az 50÷20 így se nagyon alacsony áttét egy trekkingnél
a gravelre-könnyű terepre használt 1× rendszerek nem szoktak 40-42T-nél nagyobb lánckerékkel szereltek lenni, túra/trekking/városinál meg 36-38T-s tányér sem rendkívül alacsony (11-40 vagy 11-42-es fogaskeréksorhoz)
-
jjeahh
nagyúr
válasz vtomi2 #222408 üzenetére
Valahogy lehet megoldható, de ahogy írták, nem jó irány, ugyanakkor már most sem úgy használod, ahogy kellene, szal sokkal rosszabb nem lesz a dolog, csak nem lesz jó . Egyrészt a 9 sebességes hajtást nem erre tervezték. Másrészt ha jót akarsz magadnak, szokj rá a magasabb pedálfordulaton tekerésre. Jót tesz a láncnak, meg az egész hajtásnak, mert tovább tart, a térdednek, ízületeknek szintén. Hosszú távon izomból tekerve a térdeid valszeg tönkre fognak menni. Az összehasonlítás kedvéért 6030D kolléga elöl 32-es tányérral tuti állva hagyná a fél topikot, 50-es tányér meg országúti bringákon van, amikkel 30km/h fölötti átlagsebességeket mennek, versenyen 40 fölött.
#222409 chubby2o6: Ringman videója alapján sikerült, de most sem tökéletes, hátul a 17T-re nem mindíg akarja ledobni a láncot és a nehéz fokozatok felé kissé csúnyán vált.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
vtomi2
őstag
válasz chubby2o6 #222410 üzenetére
NW mint narrow-wide? Olyanokat keresek, és 9-12 lánchoz írják őket, szóval működnie kellene.
#222411 Ringman: Nekem nem ül annyira a gyorsabb tekerés, próbáltam kisebb fokozatban maradni, és gyorsabban tekerni, de jobb tempót érek el nagyobb fokozaton lassabban. 40% jó 60% rossz minőségű aszfalton megyek szinte lapos területen.#222412 jjeahh: Sokkal fárasztóbbnak találom a gyors tekerést (meg idétlennek érzem ), lehet teszek vele még egy próbát. Hogy számoljam ki mennyivel tekerek? 1 perces stopper és számolom?
#222413 WoodrufF: túl drága lenne a váltás, és nem biztos, hogy kihasználnám. Most 3-4-ből indulok és 7-8 az utazófokozatom, szóval most is csak a felét használom a hátsó kazettának.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz vtomi2 #222414 üzenetére
Csak nézőpont kérdése, egy teljesítmény orientált bringás szemszögéből a lassan, izomból tekerés tűnik idétlennek, ha megfigyeled, kb az összes pro versenyző nagyrészt pörget.
Igen, megszámolod egy perc alatt hányszor fordul az egyik pedál. 80-90-es pedálfordulatnál szerintem elöl a 40T is sok lesz . Én már nem emlékszek mennyi tűnt nekem kényelmesnek, asszem pont 80-90, de mintha 120-at is tudtam tartani. Ha megszokod a pörgetést, valszeg picivel gyorsabb is leszel, de hozzá kell szokni, mert az elején magasabb lesz a pulzus. Szóval időt kell szánni rá, de pár hét alatt át lehet szokni és a térdednek, hajtásodnak, pénztárcádnak is jót tesz, lehet még gyorsabb is leszel.
szerk: ja, amúgy ne ugyanolyan fokozaton kezdj el pörgetni, hanem válts könnyebbre, akkor nem fogsz kifulladni.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
parandroid
nagyúr
válasz Fall-N #222396 üzenetére
Kitámasztót egyedül a postás bringán lehet megindokolni. Semmi másra nem való: ráadásul az az egyetlen fajta kitámasztó, aminek értelme is van, mert stabilan megtartja a biciklit.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #222419 üzenetére
na jó, ez azért nyilvánvaló túlzás
-
Tajték
senior tag
Üdv Sracok! Megint a segítségeteket szeretném kérni..
Vettem egy Shimano Altus tárcsafék szettet, ilyet
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=596Screenshot_20220626_14.jpgRá szeretném szerelni a bringára es ilyen gondba ütköztem:
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=56920220626_141247.jpgEgy magura fék volt rajta.
Adaptert kell vegyek hozzá? ( ha igen akkor melyiket?) Vagy kissebb féktárcsát vagy esetleg hosszabb csavarokat?
Előre is köszi!
(Kezdő bringás vagyok és kezdő szerelő, szeretném magamnak bütykölni, nem minden piti dologgal a szervízbe hordani) -
Fall-N
veterán
válasz parandroid #222419 üzenetére
Elég hülye hasonlat. Egy 7ezer Ft-os állítható magasságú KLS Kickstand, ami van nekem az is használható. Mint írtam városban nem mindenhol lehet letámasztani, úgy hogy ne dőljön el. Nyilván csak terepen használva nem kell. Motorokon is biztos fölöslegesen van.
-
addikt
válasz parandroid #222379 üzenetére
Én ezt a kitámasztón pörgést nem értettem sosem Értem, hogy erdőben nem szerencsés, mert felakadsz vele, de egyébként meg jó, mert nem kell minden sz@rnak nekitámasztani a bringát.
Apropó, mai 100-as kör:
Az új iGPSport SPD70 szenzor "csak" 2,4 km-t tévedett ekkora távon. Kicsit nagyobbra kéne akkor vennem a gépben a kerékkerületet, igaz?
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
parandroid
nagyúr
válasz Fall-N #222423 üzenetére
Jó, hát a motor az úgy önmagában egy teljesen értelmetlen közlekedési eszköz. A kitámasztóról meg annyit, hogy hagyd kint egy éjszakára nyilvános parkolóban, másnap reggelre úgyis elfektetik. Biciklit is lerakhatsz nyilvános helyen kitámasztva, csak nem sokáig fog úgy maradni, az holt ziher. Mordorhoz közelibb helyeken még a tárolóban is el fogják dönteni, valszeg meg is tapossák, ha már fekszik. Én városban még kitámasztóval letett biciklit még nem láttam állni, mindig valami korláthoz, kerítéshez, nagyobb tárolóhoz zárják őket. A kitámasztó kimondottan a nyugdíjasok trekkingjeinek kelléke, akik kicsomagolják a piknikkosarat, aztán nagy nyögésekkel feltápászkodnak harmadjára is felállítani, amikor a szél elfújja.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fulton
addikt
válasz parandroid #222425 üzenetére
En jó hasznát veszem, még egyszer nem borult fel ha a mellett döntöttem. Jó dolog az.
-
fulton
addikt
válasz parandroid #222425 üzenetére
Életemben nem vezettem motort nem is fogok
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tajték #222422 üzenetére
Neked IS rögzítésű vázad van (vagyis oldalról mennek bele a csavarok) és PM rögzítésű féktestet kell felszerelj, tehát egy ilyen adapter kell melyet a tárcsamérethez kell vásárolj. Ez éppen 160mm-es tárcsára való...tehát két fényes csavart szemből ki, azt a fekete adaptert ami most van le, az ehhez újan vásároltat fel helyére és arra megy majd a féktest.
#222430Tajték...pontosan, csak nem 160, hanem 180mm-es tárcsához való.#222424Dark Archon...ciki lett mint a kormányszarv, vagy csengő, ezen mit nem értesz?!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tajték
senior tag
válasz Hasaggymeg #222431 üzenetére
Köszönöm szépen a segítséget! (Akkor a nyomozásom jó úton járt )
-
arcitec
addikt
válasz Hasaggymeg #222399 üzenetére
Igazán részletes és precíz levezetés. Ám nálam nem dőlt el a bringa, egyszerűen a használat közben változik. Annyit vettem észre, hogy a 11-re váltásnál a kormányon lévő váltókart használva (csak a pontosság kedvéért írom így) nem megy annyit szerintem mint kellene ,sokkal előbb végálláson van. Úgy kb. felet sem, mint az alsóbb fokozatoknál. A láncvonalat a leírásod alapján most majd megszemlélem. Azonban nem lehetséges, hogy a felső végálláson kell finoman feljebb állítani? Vagy rosszul gondolom?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz arcitec #222434 üzenetére
Ha csak az utolsóra (utolsókra) nem tudod feltenni (leejteni) akkor 2 dolog lehet, vagy a végállás csavar nem engedi, vagy nem elég feszes (illetve a legkisebbnél túl feszes) a bowden és nem emeli (illetve engedi) rá. A végállás csavarok kizárólag nevükbe is foglalt végállásokat szabályozzák, vagyis vigyáznak a 2 legszélső tányéron túlra ne kerüljön a lánc...persze ha el vannak állítva vagy nem megy rájuk a lánc, vagy túlmegy (túlmehet ha a bowden is úgy akarja) rajtuk. Tehát nálad ha jól értem a legnagyobb tányérra nem megy rá, ott érzed úgy mintha hamarabb elérné a végét mintsem vonalba kerülne a váltó a legnagyobb lánckerékkel...told meg kézzel utolsóra váltás után, megy-e felfele a váltó, vagy nem engedi az L (low gear) csavar...ha utóbbi csavarj kifele egy hangyányit a L jelű csavaron és nézz bele megy-e a váltó eléggé fel, vonalba kerül-e a lánc a legnagyobb lánctányérral. Ha mehetne és nem a csavar nem engedi feszíts a bowdenen a finomállítóval a pöcögtetőn.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #222431 üzenetére
Én most raktam vissza a hydemybell másolatot, mert a gyári garmin konzolok nem váltak be és ezen a csengő sem ciki mert nem látszik. Az erdőben hasznos, néha unok kiabálni és inkább csengetek, hogy elijesszem a medvéket
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
csurgoi
aktív tag
Valakinek van tapasztalata az alábbi krékpár kompjuterrel?
[link]
https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
arcitec
addikt
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #222431 üzenetére
Nekem Knog Oi Classic csengő van, nem is látszik. Fekete markolat mellett nagyon kell sasolni, hogy kiszúrja az ember. A hangja is tök jó. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
Nekem egy darabig volt kitámasztó a bringán mert ahol laktunk olyan volt a zárt tároló, hogy csak úgy lehetett ott hagyni. Cserébe minden lánc meg egyéb biztonsági kütyü nélkül se kellett félnem, hogy elviszik. Mikor elköltöztünk rögtön lekerült mert olyan közel volt a sarkamhoz, hogy ha egy kicsit hátrébb húztam a lábam a pedálon akkor sarokkal konkrétan rá tudtam lépni. Más gondot éppen nem okozott (azon kívül, hogy bután néz ki) de ez épp elég volt arra, hogy akkor is leszedtem volna ha maradunk a régi helyen.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #222440 üzenetére
...és ha látszik akkor mi?! Mindenki azt aggat kerékpárjára mit akar. Terepen tényleg fölösleges a kitámasztó, nehéz, szétrázódik, zöröghet, lenyílhat, megtelik sárral stb. és amúgy sem lehet az avarban letámasztani vele a kerékpárt.
Csengőm volt kettő is, egyiket leszedte egy ág, másikat meg lerázta a terep, atomjaira hullott.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #222445 üzenetére
Nem baj, hogy látszik, csak nekem nem tetszenek. Viszont néha kell, akkor meg jó ha van.
-
fulton
addikt
válasz csurgoi #222437 üzenetére
Jut eszembe majdnem beruháztam egy wifis computerbe, de itt is a ráköltés nem éri meg. + olvastam h a magasfeszultseg is be tud tenni neki zavarja a jelét, plussz megbízhatatlanul indul stb.
Sehogy sem jó. Most van egy dashboard 8 vagy mim. Tökéletes amit figyelni szoktam, nevezetesen mennyivel repesztek a többit az óra viszi. DE hogy *k beletenni egy * autostop funkciot az direkt vicc. Eladnak egy orat 100000 Ft ert es kihagynak egy olyan funkciot ami tudják h kell sokan írják hardver tudná, de nem. Helyette Csak az közlik hogy a Huawei és a Honor telefonok on a Huawei health app támogatja magyarul hiába van nekem samsung telefonom *** az autóstop funkciót... nem mintha telót használnám tudom vegyek kerékpár Brighton satöbbi csakhogy én nagyon megszerettem ezt a Huawei Health és benne van minden adatom áttekinthető, magyar is és olyan statisztikák megtekintéséért sem kell fizetnem ami strava van például fizetős és elég húzós a havidíja. Még a garmint kéne meglesni a saját appját.
Természetesen már lehet szinkronizálni health es strava közt, én próbáltam de csak egyetlenegy edzést vitt át a sokból.
Igy elengedtem sztem ezt az autostop funkciot, pedig jó lenne ha tudná annyi bajom van az órával csak.[ Szerkesztve ]