- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Nutra #212733 üzenetére
Van itthon szobabringám, szval nem hinném.
zsocy: Jó ötlet, észben tartom! De elsősorban még továbbra is egy olyan cipőt keresek amiben biztonságosan tudok sétálni mindenhol.
ZolkoW: Ez jó!
-FLY-> : Ebből például van készleten 52-es méretben!
[ Szerkesztve ]
-
-FLY->
őstag
válasz bulikavagyok #212751 üzenetére
Köszi, jó lehet, mivel 331mm.
-
-
Toobee
veterán
válasz varsam #212754 üzenetére
Ezt nem tudom sajnos. A Neuron fogyás nem tudom mekkora lehetett, az egy túrabringa. Szerintem, aki annyira veszi a fáradtságot, hogy a Google keresőbe beüti, annak szerintem kiesett a kalapból.
Compared to the greatest mountain bikes of 2021, the Neuron CF SLX 9 is getting long in the tooth: the frame details, geometry and concept are simply outdated. This becomes particularly evident on the trail, where the more capable and downhill-oriented Spectral easily outperforms the Neuron, even in terms of climbing performance and long-distance comfort. Despite the attractive price and impressive spec list, the Neuron CF SLX 9 doesn’t offer a good price-performance ratio. Unfortunately, all of the above is also true for touring riders. If you want to get a Canyon, let it be a Spectral!
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
Khelben
nagyúr
válasz Khelben #212390 üzenetére
Jelentem: megvettem. Na nem a Cube Aim-et... Azért szeretek a feleségemmel biciklit venni, mert mindig rábeszél a jobbra. Országútiból is tiagrás bringáért indultam, 105-össel jöttem haza. Szóval egy Cube Analog 29 2022 lett belőle. Az Aimnél valamivel jobb teló (RS Judy Silver Coil a Suntour XCM helyett) és valamivel jobb? váltás (SX Eagle 1x12 a Deore 1x10 helyett. Lehet hogy nem jobb, de legalább nagyobb a tartomány). Érdekes, hogy a Cube oldala az Analogra írja a Clarks Clout 1 fékeket, az Aimre a Shimano MT200-at, na pont fordítva van, az Analog jött a Shimano fékkel. Ez is szempont volt, mert Shimano fékhez mindenhol értenek, más típussal meg már szívtam, hogy nem találtam szerelőt. Szóval így állunk, már csak az esőnek kellene elállnia.
-
Khelben
nagyúr
válasz Hasaggymeg #212757 üzenetére
Még összerakják/beállítják a boltban, fél4 felé ér ide.
-
MPowerPH
félisten
válasz Toobee #212750 üzenetére
Akkor mar a Spectral, 150/140 -el.
Nekem a hozzaszokasi periodus utan most nagyon ugy all, hogy az elavult geo -val rendelkezo 2011 -es Scott Spark fullym a maga 10kg -javal es a 26" -os kerekeivel nem maszott jobban, mint ez a 29" -os, es nem volt konnyebben tekerheto sem. Elméletben ha erre most radobnek valami konnyo 2.15 -os gumit, mint ami azon volt, akkor megkockaztatom, hogy meg jobban tekerheto lenne.
Egy dolgot tudnek felhozni, agilisabb volt, indulaskor nagyon erezni ennel a nehezebb 29" -os kereket. Inkabb mar abban nem vagyok biztos, hogy a 29" jobb a 27,5" elleneben. Ha mashol nem, akkor hibrid modban, hatulra mehet a 27,5".A Spectral CFR mar itt volt, az is egy az egyben a Jeffsy hasonmasa, majdnem azonos geoval. Nekem ugy tunik, pont az Izzo az, amit a YT nem frissitett fel.
Tekerhetosegrol meg ne beszeljunk az eBike -ok koraban.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Khelben
nagyúr
válasz Hasaggymeg #212757 üzenetére
-
nagyúr
-
bardi
aktív tag
válasz Ringman #212749 üzenetére
Ez az alap problémát, hogy két koncentrikus, egytengelyű kört normális tűréssel nem tudnak legyártani, nem oldja meg.
Amúgy akinek gyakran kell csapágyat cserélni, azoknál abszolút benne van a pakliban, hogy a szarul legyártott csapágyfészek az oka. Ez ugye egy fejcsapágynál nem fog előjönni egyhamar, amennyit az forog, de középrésznél már számít.'92 Honda VFR 750
-
őstag
válasz Khelben #212756 üzenetére
az összes A betűsnek ugyan az a váza (Aim, Analog, Attention, Acid) szóval a felszereltségért fizettél többet - a villa megérte, a fék megérte, a váltás meg - majd elválik, de a 12-es rendszer elöl szimpla tányérnál a nagyobb áttétel miatt jobb választás (meg nehezebb, meg drágább lesz cserélni)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Khelben
nagyúr
válasz zsocy #212765 üzenetére
Jó, azt mindig elfelejtem, mert én alapból a bringa bal oldalán szállok le és onnan fotózok
Még kérdés: gumival kapcsolatban szerintetek mi a jobb? Rajtahagyni a mostani alap SmartSam-et, nulla defektvédelemmel és venni bele slime-os belsőt vagy megvenni rá az ugyanekkora Smart Sam Plus-t, aminek van defektvédelme, de 300 grammal nehezebb kerekenként? A mostani konfigurációval nem mernék túl messze menni itthonról...
Tudom, hosszútávon majd tubeless lesz, de most még nem akarok kereket is cserélni.[ Szerkesztve ]
-
parkr
őstag
brytonokat annyira nem vágom, de van egy 530 itt az apró, ami talán jó vétel lehet ha valaki ilyesmit keresne. (nincs közöm hozzá)
-
Ringman
nagyúr
válasz Khelben #212769 üzenetére
99% hogy a gyári kerékszett is tubeless kompatiblis, csak felniszalagot kell cserélni + kell egy tubeless szelep bele.
szerk:
mérd le a felnidet/keress rá az alexrims honlapján a profilra.nuroadnál ugyanez volt a helyzet, tubeless-kompatibilis a felni, csak nem olyan szalaggal szerelték és cube-specifikus tubes-only schwalbe külső volt rajta.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Khelben #212769 üzenetére
Sőt, a nem tubeless kerekeket is tubeless-esítení lehet az erre gyártott készlettel...csak úgy ne járj mint én aki ar erre való Alexrims-et sem tudtam normálisan összerakni akkora sz@r volt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Khelben
nagyúr
válasz Hasaggymeg #212773 üzenetére
Pont ilyenektől tartok tubeless ügyben... Engem valahogy jobban megnyugtat a defektvédett gumi
-
Toobee
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Khelben #212774 üzenetére
Én is nehezen váltottam, írtóztam a takonytól a gumikban, de aztán a kényszer rávitt (3 (téli!) hónap alatt 9(!) defekt ) és azóta azt mondom, hogy a legdefektállóbb gumi sem hordhat vizet sem egy jól összerakott belső nélküli rendszerrel. Olyan helyen vagyok kényszerült kerékpározni ahol az akác, rózsa, kökény, galagonya meg hasonló tövises növények vannak túlsúlyban és mégis defektmentes vagyok a tyúkbelesítés óta, vagyis tavaly március (~7e km) óta.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Albigator
őstag
Sziasztok!
Nem vagyok új figura prohardveren, de eddig valamiért nem jutottam el minden szaktopikba, azaz ide a kerékpárosba se... Viszont most eljött az idő.
Előre leszögezem, nagyon amatőr vagyok a témában és az eddigi, mostani biciklijeim is elég gyér szintet képviselnek, legalábbis az itteni topiklakók között biztosan.Na szóval. Majdnem 2 hete vettem egy Prophete Alu Line trekking kerót használtan, 45-ért:
A vásárlás napján Orosházáról tekertem vele haza Békéscsabára 37 km-t...
(Szerencsére csak) rá pár napra ment benne szét teljesen a hagyományos négyszögtengelyes golyóscsapágyas középrész:
[kép1]
[kép2]
[kép3]
[kép4]
[kép5]
[kép6]Gondoltam veszünk bele ugyanúgy négyszögtengelyes közepet, de már monoblokkosat, az a "menő" mostanság.
Viszont benéztem ide a topikba h milyen ajánlott stb, de hamar megtaláltam ezt a cikket is ami már kicsit elbizonytalanított ilyen kell-e nekem. Ott az Octalink vagy ISIS ami már nem négyszögtengelyes megoldás, elvileg jobb. Viszont ami még újabb és komolyabb technológia egyértelműen az az integrált hajtás, itt a topikban keresgélve is gyakran belefutottam ebbe és nagyon meg is tetszett.
Szóval a kérdésem az lenne, hogy szerintetek lehet-e egyáltalán az én vázamba, megéri ekkora szintugrás hajtás tekintetében? 85 kg vagyok, általában városban bringászok de nem ijedek meg "nagyobb" távoktól sem.
Ha igen, linkelnétek nekem ajánlott, "költséghatékony integrált szettet" pl az ebike.hu kínálatából?
-3 tányéros, láncvédős hajtóművet (MTB v országúti?? )
-hozzá középcsapágyat (+adapter ha kell)
-megfelelő szerszámot, csavar ami még kellhet
-1 pár jó pedáltKözépcsapágyházam 68 mm széles, angolmenetes (egyik oldalon sima, másikon fordított menet). Shimano márkát preferálnám. Láttam is, hogy ajánlott volt belőle az Acera de már nem nagyon lehet kapni...
Egyenlőre a többi alkatrész maradna az alap gyári.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Albigator #212778 üzenetére
ha nem akarod az alap biciklid többszörösét hajtásra költeni, akkor első körben csak monoblokkot veszel, ha nem nagyon kopott a lánctányér, egy sima négyszögtengelyes Shimano BB-UN26 monoblokk teljesen jó lesz (hogy milyen tengelyhosszú kell pontosan, azt passzolom, az a hajtástól függ, a régiről szerintem le tudod mérni)
alap dolgokra szerintem a BBB BPD-35 pedál jó.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Albigator #212778 üzenetére
+1, én csak akkor vennék integráltat, ha elkopott a hajtókaron a lánctányér és nem cserélhető tányéronként. Ha már kopott, akkor viszont egyértelműen integráltra cseréld, a legolcsóbb integrált hajtások is bőven jók már, pl. FC-MT210-3, középcsapágyból egy SM-BB52, egy Hollowtech II szerszám, pl. ATL-21916, egy ilyen és egy imbuszkulcs, ami bármelyik multitoolon is van.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Acef
addikt
válasz Albigator #212778 üzenetére
Vidd be Petihez [link]
kicseréli neked a középrészt, és véleményezi a hajtást amit ha nem kopott akkor szerintem ne cserélj.Pedált persze inkább rendelj, mert abból neten nagyobb választék van, de mono-ból nyugodtan mehet amit ő ajánl (valószínűleg nem Shimano lesz, de ez nem gond)
[ Szerkesztve ]
-
Albigator
őstag
válasz Ringman #212779 üzenetére
Köszi. Szerintem nem kopott még annyira a lánctányérom.
Akkor azt hiszem egy sima négyszögtengelyes monoblokk lesz elsőkörben. Bár nem annyira vészes amit jjeahh írt integrált rendszert, 20e-ből kijönne. + Ugye még kell pedál.
[ Szerkesztve ]
-
Albigator
őstag
válasz Maximum1 #212780 üzenetére
Neked is köszi az őszinte véleményt, de most nem tervezek másik kerót venni.
Ahogy mondtam nekem főleg városban kell, szeretem a fasza gyári sárvédőket, csomagtartót is szoktam használni. Ja és váltóra is szükségem van.Jaja úgy terveztem, ha csak négyszögtengelyes monoblokk akkor simán bemegyek valamelyik kerékpárboltba és ott amit ajánlanak jó lesz.
Integrált rendszert viszont rendeltem volna tuti. Akkor pedált is érdemes ezek szerint.[ Szerkesztve ]
-
se4ever2
aktív tag
Sziasztok!
Szerintetek 184 centis magassághoz és 84 centis lábhosszhoz jó lehet ebből a bringából az XL-es méret?
Rockrider AM100 -
nagyúr
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #212788 üzenetére
185-200
-
bardi
aktív tag
-
Maximum1
őstag
válasz Albigator #212784 üzenetére
Éreztem én, hogy ez szerelem
Kend meg rendesen mindenét, elég sokat állhatott, száraz mindene.
pl. bowdeneket , váltó görgők stb… -
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #212743 üzenetére
Kezdenek is visszatérni páran, a Merida Ninety Six is már mentes középrésszel érkezett.
Egyetértek, montira a pressfit egy zsákutca, túl sok a kosz, nagy a terhelés, pár év alatt tönkre lehet tenni egy pressfit-es vázat ha valaki komolyabban terheli és sokat sarazik. Feláldozták a tartósságot a súly oltárán. Nyilván könnyebb lett kicsit a pressfit-es váz, és mivel a fogyasztói társadalom a kerékpáriparban is utat tört magának, nem is foglalkoztak ezzel a kérdéssel, úgy vannak vele a gyártók, úgy is pár évente cserélik a bringákat. Nekem ez a gondolkodás egyáltalán nem szimpatikus.
Inkább legyen 100g-al nehezebb a váz, de legyen benne rendes menetes középagy.Bár én abszolút támogatom az ebike terjedését, szerintem ezzel nem okozok meglepetést, viszont ott még komolyabb a gond a hajtómű csapágyak tekintetében. Gyönyörű kompaktak lettek a motorok, csak épp azzal nem foglalkoztak a gyártók, hogy mi a helyzet a csapággyal. Igaz, ezek túlméretes csapágyak és ha nem áztatod be, akár 50 ezeret elfuthat, viszont a sok sarat és vizet ez sem szereti. Márpedig egy montin előfordulhat ilyen, nem ritka, hogy 5-10 ezer km után olyan zajos bennük a csapágy mintha egy kávédarálót forgatnál. Erre gyári megoldása egyedül a Boschnak van, az is csak a régebbi motorjához és csak részlegesen. Ha pl teljesen beázik az összes csapágy akkor motor csere, ha az 5 milliós Specibe beázik a brose, komplett motor csere van. Ezt felismerve létrejött egy igen komoly szerviz Angliában, akik generáloznak ebike motort, kell hozzá egy legalább 10 tonna terhelhetőségű hidraulkus műhelyprés, és cserélnek minden csapágyat. Viszont egy full generál 100-150 ezer ft, gyakorlatilag ebike esetében elmondható, hogy egy "monoblokk" csere ennyibe kerül. Shimano annyira kompakt, hogy még a legprofibb szervizek sem tudnak vele mit kezdeni, ha tönkremegy a csapágy, kuka a motor, nem lehet sérülés nélkül csapágyat cserélni benne. Egy motor 1000 euro. Nagyon nagy a pazarlás, fut a biznisz, viszik az ebike-ot mint a cukrot és ha tönkremegy egy szaros csapágy, megy a kukába egy 1000 euro-s motor. Nem hiszem el, hogy ne lehetne ezt felhasználó barátabbra csinálni, szóval van itt egy piaci rés, ezeket a motorokat felújítani.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #212794 üzenetére
Mar hogy erted, hogy tonkre lehet tenni? A kivaltasara mar szuletett megoldas, nem? Ez amolyan hibrid cucc.
eBike -osokrol ma egy erdekesseg, nekem mar-mar porn. Ma csak elgurultam a TV torony masik oldalara, oda, ahol hetvegen elsullyedtem a sarban. Ket Cube ebike -os eppen szenvedett, mert meg tolva is megragadtak a kerekek a sarban. A bicajt gondolom nem nagyon tudtak felemelni, mert a rak akar cipelni 22kg koruli vasat az ingovanyban. Annyit kerdeztek, hogy felfele is ilyen e, vagy inkabb setaljanak vissza. En elvettem a kedvuket, hatamra kaptam a bringat, es felsetaltam. Egy 10 percig biztos szenvedett a ket kis cingar gyerek, amig lejutottak oda, ahonnan indultak.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #212795 üzenetére
Úgy értem, hogy ha sokszor cserélsz benne csapágyat kitágulhat a csapágy fészek, azért ott baromi nagy erőhatások vannak. Persze be lehet ragasztani, de az sem egy tökéletes megoldás. Elég sokszor láttam már alig pár éves pressfit-es vázat, hogy kézzel majdnem bele tudtam teljesen nyomni a csapágyat. Nem azt mondom, hogy gyenge gyerek vagyok, de azért ez mégsem tűnik nekem normálisnak. Ez nyilván több tényezős dolog, mert van a gyártásban minőségi ingadozás, vannak vázak amik kicsit szűkebbre sikerülnek, de vannak olyanok ahol tágabb a fészek már alapból. Ha kifogsz egy ilyet és még kemény bringás is vagy, sokáig nem lesz jó az a váz. Ez persze nem azt jelenti, hogy törvényszerűen mindenkinél kitágul a váz közepe, de létező jelenség.
Nem használtam még ilyen hibrid csapágyat, nem is igazán találkoztam vele, pedig elég sok pressfit csapágyat cseréltem már, de szerintem a fészek kitágulás esetén ez sem megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #212797 üzenetére
Most milyen elektromos bringád van? Egy ideje nem követem már azt a topikot.
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #212797 üzenetére
En sem keresem, de ha utkozben hirtelen saras reszre tevedek, akkor nem fordulok vissza. En is hatra kapom, es ugy setalok vele, mert sarban furdes utan mar nem olyan kellemes tekerni sem, na meg sok ertelme nincs.
Varom a nyarat.Placebo vagy nem, erezni a kulonbseget a karbon es az alu kormany kozott. Ma csak ezert mentem el egy korre, hogy vegre kiprobaljam.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #212798 üzenetére
Megvan már több mint 1 éve, ez nálam amúgy nagy szó.
Most kezdi a második szezont.MPowerPH
Bár itt a képeken meglehetősen tiszta a bringa, de nyilván én sem ijedek meg egy kis sártól, elvégre terep bringáról van szó, a felesleges sárdagasztást kerülöm. Illetve minden bringázás után le is takarítom a gépet.Abszolút nem placebó a karbon kormány, én is érzem a különbséget egy alu és karbon kormány között. Az előző bringámnak alu volt a váza, ennek meg ugye karbon az első háromszög, ezt is érezni, pedig egy nagyobb rugóutas bringa, még is érezni, hogy a karbonnal egyszerűen jobb menni, kényelmesebb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Google Pixel topik
- 3D nyomtatás
- Vicces képek
- BestBuy topik
- Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- További aktív témák...
- Worlde PANDA-61 Midi billentyűzet
- Polar mirage kerékpár eladó olcsóbb lett!!!
- XL vázas, újszerű Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- Eladó Radiomaster Ranger Micro 2.4GHZ ELRS Module