- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
HollyBoni
veterán
Sziasztok!
Tudja esetleg valaki hogy lehet kideríteni tutira hogy ez bizonyos vonat járaton lehet e bringát szállítani? A MÁV menetrend keresőjét néztem, itt van hogy a járatnál van bringaszállítás ikon, van olyan ikon hogy nem lehet szállítani bringát, és ami bezavar hogy néha nincs semmi bringaszállításra vonatkozó ikon. Ezek a járatok akkor is kijönnek, ha bepipálom a kerékpárszállítást keresésnél.
Ha esetleg járt valaki pont erre, Vácról szeretnék a Börzsöny irányába menni, mondjuk Diósjenőig. -
ggeleven
őstag
válasz xy.zsolt #166754 üzenetére
Jegyet adnak minden gond nélkül. Aztán, hogy fel tudod-e tenni az legyen a Te gondod ugyebár...
Tavaly mentem Köki-Velence távon, 10 év kihagyás után ültem vonatra. Pénztárnál vettem jegyet, mondom minden fasza lesz. Felszállok, jön a kaller, erre azt mondja, hogy akkor kér az én nevemre szóló fogalmit. Mondom minek, mihez, miért, stb? Mint kiderült autómentes hétvége volt pont akkor és ingyen/kedvezményesen lehetett utazni kerékpárral vonatokon, de csak forgalmi felmutatásával. A pénztáros kollegina minden kérdés és szólás nélkül adott nekem kedvezményt. A kaller meg sem lepődött (szerencsémre) és vettem nála jegyet a vonaton.
A másik dolog ami finom volt, hogy max 6 bicót lehetett volna szállítani azon a típuson, de simán voltunk vagy 20an. A kalauz felelőssége lenne, hogy akkor mást már nem enged fel, de gondolhatjátok akkor milyen népharag lett volna. Persze volt így, mert a budi mellett van kijelölve a tároló és mivel rögzíteni nem lehet a bicót, ezért mindenki ott állt/tömörült és elzárta az utat.Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
xy.zsolt
őstag
válasz bringasisti #166756 üzenetére
Gyertek a Fertő tóhoz....Gyesev vonat van ami szuper és a jegy ide és vissza is kedvezményes a bringára.....Pesttől talán 400 ft/út volt tavaly
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Jester01
veterán
válasz HollyBoni #166752 üzenetére
Ahol nem tilos ott lehet csak (valószínűleg) nincs speciális bringaszállító hely/szakasz/kocsi.
"2-2 darab kerékpár szállítható a menetrendben a fenti piktogramokkal nem jelölt vonatokon is – a kötelező ülőhely biztosítással igénybe vehető kocsi kivételével – a vonat első vagy utolsó másodosztályú peronján."
Arrafelé látszólag a kis piros bzmotok járnak.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #166751 üzenetére
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Furán tört el az a nyeregcső,mintha vágva lenne...vagy állít6ó lett volna? A felső cső is megrogyott,mintha ülve érkezett volna egy ugrásból a 2 kerékre 1ütt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #166766 üzenetére
Szerintem meg csőrössel érkezett, csak már nem volt rendesen alatta a bicaj, és a nyeregre ráterhelt a felső testével, az eltörte a nyeregcsövet, meg megrogyasztotta a felső csövet, majd a megmaradt csőmaradékba esett bele gondolom combbal, teljes testsúllyal.
Én gyerekként láttam egyszer ilyet, ott a srác az árkon akart átmenni bmx-szel, befordult a kormány, ő meg belesett combbal a kormányvégbe. A korábbi esésektől a markolatnak már nem volt meg a vége, ezért a kormánycső szépen bement a bőrön keresztül. Mondjuk nagy baja nem lett, talán mentőt sem hívtak, csak a szülők vitték be.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Zsohi
őstag
válasz Hasaggymeg #166766 üzenetére
Szerintem 2+ meterrol ugrott lapos talajra, a dropper akkor torhetett el mikor talajt fogott es a vaz, pedig megmentette a toloszektol. Ez az en elmeletem.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #166767 üzenetére
Meglehet,de akkor talán valami borda is tört volna...és jó erős villanyaka lehetett,hogy az nem tört. Amúgy én is ütköztem egyszer úgy,hogy acél vázam (román csodaacél) mind2 csöve,alsó,felső,eltört,a villát (valami merev alu verseny villa) meg még használtam utána évekig az új vázzal is.
(#166768) Zsohi ...amíg talán kiderül hogyan is történt,ti ugrabugrás bájkparkosok (Toobee,sebgutkopf,Runner stb.) elmond6nátok lehetséges verzióitokat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sz_abika
addikt
Itt a sok montis közepette egy outi kérdés...van értelme fizetni karbontalpért felárat, ha Sagan láberejének nagyjából a nagylábujjával ekvivalens az én teljesítményem? Én nem tudok olyan wattokat lepakolni, hogy meghajoljon alattam a műanyag sem, viszont a BOA rögzítéshez meg ragaszkodnék. A kettőt együtt nem akarom megfizetni.
PSN: xszabikax
-
őstag
-
Segal
veterán
válasz sz_abika #166774 üzenetére
Semmi értelme. Sokkal drágább és járni is nehezebb lesz benne. Ezer éve használok spd cipőt, de a karbon talput csak felpróbáltam. Tökéletes nekem a műanyag talpu is. A BOA viszont királyság ahhoz ragaszkodj is
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
-
zolka95
őstag
Mi a véleményetek erről a bicikliről?
https://bolha.testbike.hu/apro/genesis-alabama-asx-370869
Nagyon laikus vagyok ebben a témában. Csupán újra szeretnék biciklizni egy jobb minőségű biciklivel. Mert az előző biciklim tönkrement, de imádtam vele menni. Igaz nemrég tudtam meg hogy nem is az én méretemhez való. Néha éreztem is.
Új biciklire nem akarok költeni és áruházból valót sem akarom venni. (tesco, stb, az összefoglalóban sem ajánlják).Ugyan a méretemhez megfelő biciklire szűrtem rá és ezt dobta ki, de a pontos méreteit még nem tudom (válaszára várok). Mindenképp trekking típusú bicklit keresek.
Pro és kontra véleményekre lennék kíváncsi. Meg leginkább az ár/érték arányára.[ Szerkesztve ]
Figyeltél rám? Vagy azt a piros ruhás nőt nézted?
-
sz_abika
addikt
válasz 6030D #166777 üzenetére
f4lcon, Segal, 6030D: Köszi, én is ezt éreztem, hogy a csirkelábaimra fölösleges.
Nincs kiszemelt, 27,8 centis BTH mellett jöhet bármi 30e-ig, egy alig használt premium olasz lenne a legnyerőbb Mostmár tudnék vigyázni is rá, a gyalázatos állapotú Shimano R86om kiszolgált.
PSN: xszabikax
-
őstag
válasz zolka95 #166778 üzenetére
azt tudod, hogy a Genesis is áruházi bringa? (Intersport)
sz_abika van annál olcsóbb Boa cipő is (SH-RP400)
(bár nem tudom, hogy csak az olcsóság számít-e)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sz_abika
addikt
-
6030D
Ármester
válasz sz_abika #166784 üzenetére
Azt tudod, hogy a BOA csak az egyik fajta damilos rendszer neve? Ha nem pont ez kell, hanem a damil a lényeg, akkor vannak Northwave cipők (a full damil drágább), illetve haverom Force cipőt vett most, az se rossz. Mindegyiknél más a rendszer neve.
Bár full damilosban szerintem nem lesz olcsóbb a Fiziknél, csak ha készlethiányos. Azt kell venni, ami tetszik, az lesz a legtöbbet a lábadon (mármint nem a kényelem, hanem az árral szemben).[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
INTELligent
senior tag
válasz parandroid #166602 üzenetére
Köszönöm, megnézem! Igazából a navi a lényeg, meg hogy viszonylag olcsón meg tudjam úszni.
Szerk.: közben meg már nincs is fent akciós 520 plus.
Strava esetében jól tudom, hogy a próbaidő minden turpisság nélkül lemondható? Csak mert ha most 60 napig lehet kipróbálni, akkor lehet megnézem, mert nyáron úgyis többet fogok tekerni.
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
Közben meg kejárt a szerkesztési idő: tegnap erdőben mentem egy kört, és hiába vette a Wahoo app 1h+-nak a moving time-ot, a Strava 20min-re vágta le, mert közben elment a GPS jel. CAD persze volt közben... Ezt nem lehet utólag valahogy szerkeszteni?
Illetve montihoz mennyire látjátok értelmét a sebességszenzornak? Az ok, hogy ha nincs GPS, akkor lesz sebességadat, de vajon voltak olyan okosak a fejlesztők, hogy ha mondjuk megemelkedik az első kerék, akkor ne eszeveszetten nagy értéket mutasson a sebességmérő?
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
truefx
aktív tag
SPD-SL tipp (Bontrager Circuit a Nellából). Nekem eddig bejött, szép és kényelmes, a BOA pedig hasznos valóban.
PS: tárcsafék témában lehet hogy elkerülte a figyelmem, de talán senki nem írta le, hogy ha sokat tekersz felnifékkel, előbb-utóbb elfogy a fékfelület. Nekem ez a fő érv mellette, a következő oútimon tárcsa lesz, illetve a nemrég beszerzett fitnessemen is az van.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz INTELligent #166790 üzenetére
Én biztos nem raknék montira sebesség szenzort. Még egy kiálló valami, ami gyűjti a koszt, sarat, ha meg beleakad valami, akkor elhagyod. (Jó, nyilván az agyon a sebességszenzorba nehezen akadnak meg dolgok.)
Én GPS-es óráknál amúgy sem látom értelmét, kivéve, ha mondjuk az Alpok alagútjaiban tekersz napi szinten, vagy aluljárókban, de ezt már párszor leírtam. Pl. a Strava szegmens úgyis azt nézi, hogy mennyi idő telt el az eleje és a vége pont között. A két órás körödön se fogja nézni senki, hogy most egyenletes sebességet mentél, vagy ugrált össze vissza, a lényeg, hogy meglegyen a 30-as átlag.
Nekem például ma reggel is a párás, fás részeken mutatott fals értéket (mondjuk 27 helyett 22-t), de most mi történik ilyenkor? Kiértem onnan, jó lett, a teljes tekerésnek meg jó a táv és az idő (ezáltal átlagsebesség) értéke is.
Montin annyiból gáz, hogy ha bekapcsolod az autopause-t, akkor ha nagyon lassan mászol (3 alatt...), megállítja, majd akkor indítja el, ha mondjuk 5-tel mész. Ha nem kapcsolod be, akkor meg ha megállsz, pörög az időd. De ezek megint apróságok szerintem.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Maximum1
őstag
válasz HollyBoni #166752 üzenetére
Februárban voltam arrafelé túrázni,néztem én is hogy hogy fogom hozni a bringát, de halott ügy szerintem.
2 kocsis bzmot megy arra ahogy írta Jester01 is, nagyon kicsi a hely rajta + azon a vonalon van az ország legnagyobb gyerektábora, nyáron mindig tele a vonat.+1 a tárcsás outiknak
[ Szerkesztve ]
-
zsamiatt
őstag
Sziasztok, Használ valaki PD-GR500 -pedált? Ha igen le tudná nekem mérni valaki a lap felület szélességét amivel a talpam érintkezik? Illetve az lenne hozzá a kérdésem, hogy sima utcai cípővel ez mennyire használható? Mik a tapasztalatai?
Köszönöm,
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- Érdeklődés privátban!
-
Maximum1
őstag
válasz HollyBoni #166795 üzenetére
Azért nézd meg, léteztek poggyászszállító vagonok ezekből, lehet nyáron üzemben vannak, itt egy kép ami tükrözi a méreteket
/felszálltak rá vagy csak arra jártak rejtély, lehet felengednek, passz./HA van igény akkor akár 8 kocsit is összeraknak.
Még egy táblázat ami jól jöhet, bár a menetrendből ember legyen a talpán aki tudja melyik fajta jön.
-
ivana
Ármester
válasz Maximum1 #166798 üzenetére
HA van igény akkor akár 8 kocsit is összeraknak. Én 3-nál többet még nem láttam egybe.
Tárcsás outi: megértem, hogy vannak előnyei, de szvsz csak a full hidrósnak, az meg nem a 300 ezres kategória. Jelen esetben a két gép között akkora a különbség vázban (ami a legfontosabb alkatrész), hogy nem kérdés melyik. A felnifékre meg normális fékpofát kell tenni és akkor meg lehet állni esőben is, a shimano fékpofái enyhén szólva is hulladék kategória újonnan is, néhány évesen meg főleg. (A fékjeikkel nincs baj.)
[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz 6030D #166792 üzenetére
Van tengelyre rakható szenzor is, az nem lóg ki.
Ha már cipő téma: országúti használatra de sima SPD-vel, BOA-val van valami tuti ajánlat? Mavic Cyclo Tour van, az nagyon bevált de már nem lehet kapni sajnos (az még tépőzáras).
Jester