- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #126547 üzenetére
Damien Oton, 2. helyezett volt az EWS-ben, 170cm magas, szintén 29"-es bringával versenyez.
[link] -
S.J.
tag
sziasztok,
nagyon gondolkodom egy bico vásárláson, 195 cm vagyok, így korlátozottan tudok csak keresni a használtak között. barcelonai ironman 70.3 felkészülésre kell, és utána tovább is adnék rajta (lehetőleg minél kevesebb veszteséggel..)
BMC - RACEMASTER SLX01 - 61
suly: 7870 gr.
méret: 61 cm
anyag: Karbon/Alu Schaltgruppe: Shimano Ultegra
Kurbelsatz: Shimano Ultegra, 50/34 kerekek: Conti Ultra Race, 23mm
Laufräder: Duraace C24 Gabelmaterial: Vollkarbon
Gabel: BMC SE48 SL Karbon Sattel: Selle Italia SL
Steuersatz: FSA, Integriert Sattelstütze: BMC Karbon, Streampost.a hirdető szerint az uj ára: 2m körül volt, de talán ez tulzás (?),kb 10 éves
alkuképes ára van, 550e -ért van hirdetve, ez egy triatlon kormányt is tartalmaz
sokat biciklizem, de a technikai részekhez sajnos nem értek.. megérheti ennyiért ez a bico? mit kell nézzek rajta alaposan, ha megveszem?
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #126548 üzenetére
175cm. Ugyan itt probaltam 27,5" -t is, az nagyon tetszett, es sokkal jobban ereztem magam a nyeregben. Akkor dontottem el, hogy mi lesz a 26" utodja.
Ismerem, es leirtam a velemenyem rola. Tudom, hogy mukodik, is mire talaltak fel. Amikor turazgattunk, volt egy srac, aki ilyennel jott, mert egyebkent nem birta volna a tempot, leven nem volt edzesben. Ettol meg tiszteletben tartom a Te velemenyedet is.
Ami meg taszit, hogy egy ilyen bicaj 20kg folott van. Megyunk vissza az okorba?A gyartok mindent a penzert csinalnak. Ez egy nagy lehetoseg, csak egy jo megoldassal kellett eloallni, ami sikerult.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #126544 üzenetére
168cm vagyok és 29er-em van, egyáltalán nem érzem furának. Szerintem nem a magasságodhoz kell kerékméretet választani, hanem a felhasználói szokásaidhoz.
A pedelec témában meg szvsz kár elfogultnak lenni és ítélkezni, ahány user annyi féle igény és felhasználás, bár még nem próbáltam egyet sem, így elméletileg valszeg nekem sem kéne egy elektromos monti, de biztos vagyok benne, hogy vannak emberek, akiknek az illik jobban az igényeikhez. Itt a fatbikeokat is sokan lenézik, mert számukra haszontalan, pedig csak be kéne látni, hogy van az a körülmény, amikor csak azzal lehet érvényesülni, minden mással kínszenvedés.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
-
kacsyx
aktív tag
válasz IMIIKE1998 #126547 üzenetére
Hogy milyen testmagassághoz ideális a 29r vs 27,5, ennek megválaszolásában nem biztos, hogy te vagy a megfelelő ember. Hány éven keresztül olvastuk, hogy nem sikerül beállítanod a bringád a magasságodhoz?
-
ivana
Ármester
Ne szórakozzunk már, ezzel a szettel ez 200-at ér max. Ilyen külső bowdenes shimano szettel ne vegyél, baromi gagyi a fékváltókar, inkább egy új sora mint egy ilyen ultegra.
Ajánlom inkább a campát, chorus és record szinten. Sokkal tartósabb cucc, ezerszer jobb fékváltókarral. -
MPowerPH
félisten
válasz zoli03 #126560 üzenetére
Nem a sajatomat probaltam, hanem Ladybower -en volt egy Scott bemutato, ott ki lehetett probalni par 2018 -as modelljuket.
Ami a kepen van, az az enyem. Nem evhez kotott, mert ugy raktam ossze nullarol, 2 eve. Vazat ujonnan vettem, meg be volt csomagolva. Egyebkent azt hiszem, 2012 -es modell. A Shimano M980-986 XTR hajtas is tan 2011-12 -ben jelent meg?! A fek 2017 -es modell... Szoval itt az evjarat nem relevans. Nem szoktam egyben bringat venni, inkabb magam rakom ossze, es akkor nincs szajhuzas, mert valami nem tetszik.
StLui: Persze. Lassan majd en is uj vaz es telo utan nezek, meg fuzok ket kereket.
Melyik agymenesre gondolsz? Az ebike -al kapcsolatban? Vagy azzal van bajod, hogy nekem nem volt jo a 29", es a 27,5" -on 100x jobban ereztem magam?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
IMIIKE1998
őstag
válasz kacsyx #126557 üzenetére
Nekem ez a véleményem. Fabio Wibmer például 27.5-tel nyomja, pedig pro ő is. A pedelecről meg annyit, hogy a nehéz gépekben biztos jól jön, hogy felfelé nem kell 16+kilókat tekerni, de XC montira vagy outira ugyan mi a létjogosultsága?
StLui: Mert más véleményen vagyunk az már agymenés?
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #126547 üzenetére
"alacsonyabb bringásoknak nem hinném, hogy jó a 29er"
Ez egy téveszme. Ha jó a geo, akkor inkább igény, ízlés kérdése. Ha a vázméret jó, akkor az a bringa jó méret neked attól függetlenül, hogy 27 vagy 29er."A 29es kanyarokban lomhább"
Manapság ez is geo kérdése. Persze azonos geoval valszeg lomhább lenne, de vannak előnyei is, szerintem tényleg csak igény kérdése, hogy melyik kerékméret neked ideális... lehet azt hajtogatni a végletekig, hogy lomhább a 29er, de ugyanígy azt is lehetne mantrázni, hogy mondjuk a kisebb kevésbé tapad és nem veszi olyan könnyedén az akadályokat, de ettől még annak is megvannak az előnyei és kár lenne temetni. Egyedül a 26-os az, ami halott szabvány és nincs jövője, de egyelőre még azért ahhoz is lehet bőven találni alkatrészt"kicsi 29er vázaknál egy bütykösebb gumival könnyen lerúghatod a kereket"
Alacsony vagyok, kicsi 29er bringám van, nobby nic-et használok és soha nem ért bele a lábam a kerékbe. Geo!!...Amúgy érdekes, hogy amíg csak 26-os volt, senki nem mondta azt, hogy á, te 190cm magas vagy és neked a 26-os kicsi, pedig pont ugyanúgy jött volna ki, mint az, hogy a 29er nem való alacsony embernek .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
StLui
veterán
válasz IMIIKE1998 #126563 üzenetére
Nálad pl az az agymenés, hogy nem hogy méretet, kategóriát sem tudsz évek óta választani magadnak, mégis észt akarsz ez ügyben másoknak osztani.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
kacsyx
aktív tag
válasz IMIIKE1998 #126563 üzenetére
A létjogosultságot a vásárlók döntik el. Nyugatra, ahol van rá pénz, jól fogynak az elektromos bringák. Nem véletlen, hogy pl. a Haibike-nak már a fő profilja az e-bringa. Az, hogy te ezzel egymagadban mennyire értesz egyet, nem nagyon érdekli a gyártókat, mert közben másik ezer ember vásárolja meg éppen a terméküket.
#126565 StLui: +1
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz StLui #126565 üzenetére
Hogy mit nem tudok valasztani? Lol, fekezzed mar magadat. Milyen kategoriat? XC -zek, amiota az eszemet tudom. Megfordult bennem, hogy ezutan epitek egy AM -et, nagyobb rugouttal, amivel persze jo lesz lefele menni, de terepen emelkedot maszni mar szenvedes lesz. Es mivel alt. olyan helyen tekerek, ahova az XC bringa az idealisabb, igy egyelore hanyagolom az ezzel kapcsolatos terveimet.
Lol, most nezem, nem is nekem irtad.
kacsyx: Ez nem csak penz kerdese. A 'lelkes' amatorok megveszik persze, de akik evek ota mennek minden heten tekerni, azokat hidegen hagyja, mert megoldjak izombol es eronletbol. XC -ben pedig abszolut cheat, mivel az a kategoria lenyege, hogy feszegessed az eronleted hatarait.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
nagyúr
-
MPowerPH
félisten
válasz kacsyx #126570 üzenetére
Nem, ebben igazad van! Van az a szituacio, amiben igen. De a 60 eves papa nem is fog 150mm -es rugoutas bicoval szaguldani lefele a hegyrol, es m -eket ugratni. Eddig inkabb csak tapos fiatalt lattam ebike -al, akik onerobol 500m -t nem tudtak volna emelkedonek tekerni. Es akkor mi elmaradottak ereztuk magunkat rosszul, amikor 6km/h -val szenvedtunk fel az osvenyen, ezek elott meg szabalyosan felre kellett allni, mert ok 20-al szaguldottak felfele, es kikertek maguknak, hogy gatoljuk oket a tovahaladasban.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz kacsyx #126570 üzenetére
Runner és én valami földönkívüli jelenség vagyunk, kvázi nem is létezünk, ezért jobb minket levegőnek nézni. Mert arra, hogy egy veterán bringás miként használhat e-bikeot, egy alacsony ember meg 29er-t, nincs semmilyen ésszerű magyarázat... ahogy a Kate Courtney és hasonló élsportoló kiscsajok sem igaziak, valszeg csak a marketing miatt pózolnak 29er mellett, mert a gyártók így próbálják mindenki torkán legyúrni a nagy kereket. Csak egy hatalmas összeesküvés az egész, mint a gömb alakú föld
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #126553 üzenetére
Én nem azt akarom mondani, hogy mindenkinek a 29" jobb, nyilván azért vannak más kerékméretek is, hogy mindenki eldöntse, hogy neki mi passzol a legjobban.
Az én véleményem is változott a témában, mert eleinte voltak gondok a 29" geoval, bár merevben elég hamar jókat csináltak, de fullyban sokáig úgy voltam vele, hogy inkább a 27,5". Viszont ma már közel sem ilyen egyértelmű a helyzet, annyit változtak előnyükre a geometriák.
175 centivel bőven jó amúgy a 29", egy M-es vázzal. Persze ha neked jobban tetszik a kisebb a te stílusodhoz, azzal sincs nyilván semmi probléma.
De mondjuk XC versenyeken már elég régóta 29"-es túlsúly van, az sem lehet véletlen.Ebike témához, én is tiszteletben tartom a te véleményed, nyilván mindenkinek meg lehet a saját véleménye bármiről, hiszen szólásszabadság van vagy mi.
Viszont ettől még ne gondoljuk, hogy tapasztalat nélkül, a saját véleményünk megállja a helyét szakmailag.
Gyakorlatilag az érveid az tükrözik, hogy életedben nem próbáltál ilyen gépet, abszolút nem tudod hova tenni, csak az előítéletek vannak meg. Továbbra is úgy gondolom, hogy valami sértődöttség van a háttérben, mert ok nélkül gyűlöletet nem vált ki az emberből semmi.
Egyébként az sem véletlen, hogy általában mindig az XC-sek és az országútisok a legnagyobb "kritikusai" az ebike-nak, holott pont ezen kategóriák azok, ahol annyira nincs létjogosultsága és a felhasználók száma is kevés. Országútival és XC géppel nem olyan nehéz épkézláb távokat, szinteket összehozni, ezért itt nem is annyira van jelentősége egy pedelec rendszernek, kevesen is használnak ilyet, tehát ne a saját felhasználásotokhoz hasonlítsátok. Ezek a rásegítős rendszerek, ha mtb-nál maradunk, akkor a hosszabb rugóutas Trail/Enduro kerékpároknál igazán hasznosak, mert ezek a gépek analóg verzióba is kicsit nagyobb súllyal rendelkeznek, plusz a nagy rugóutak, agresszív lejtőzős geometria, ballonosabb gumik is mind nehezítik a tekerést és azért ezekkel a gépekkel elég vadul szoktak lefelé jönni, ami legalább annyit kivesz az emberből, mintha fölfelé tekernél egy hagyományos hatással, ebből a szempontból meg mindegy, hogy van e rásegítésed van nincs. Érdekes módon ezen kategóriákban kerékpározók között alacsony az eMTB elutasítottságának a száma. 2 fő érvetek van, az egyik az, hogy nincs sportértéke, a másik meg az, hogy túl nehezek. Mindkettő állításra van érdemi válasz, a nincs sportértéke témára a fentebb linkelt teszt videó is választ adott, de úgy látom az valahogy elkerülte a figyelmed, hogy az eMTB-vel sem voltak alacsonyabb pulzus értékek, vagy rosszul láttam? Sok éves tapasztalat alapján is azt tudom mondani, hogy igen is bőven van sportértéke, csak nyilván nem max rásegítéssel kell vele menni mindenhol, meg kell tanulni használni, különben alacsony lesz a hatótáv is. Én egy egész napos elektromos Trail/Enduro kerékpározás után hulla fáradtan érek haza, ugyan úgy kidöglök mint az analóggal, csak gyorsabban mentem és több helyre jutottam el, ez bűn lenne? A másik a nagyobb súlya. Ennek akkor van hátránya ha fel kell emelni a bringát, amúgy menet közben ma már annyira jók, mert tökéletes a súlyelosztás, hogy kb nem is érzed a plusz súlyt. A Shimano pedelec rendszer meg kiváltképp brutálisan jó, mivel szabvány Hollowtech hajtásra épül, ugyan az a q faktor mint az analógon, kikapcsolva nincs belső ellenállás, baromi jó tekerni kikapcsolva is. Ahol kell ott meg intelligensen alkalmazkodik a saját teljesítményedhez. Egy nagy csapat, nálunk sokkal okosabb mérnök ember kitalált egy profi rásegítős rendszert, úgy gondolom, itt azért nem gipsz jakab véleménye lehet az iránymutató, aki szerint ez egy vicc, de még soha nem próbálta, persze lehet én gondolom rosszul és 5db eMTB, sok ezer terep km, és 5 év használat után tévesen ítélem meg a saját tapasztalataim.A paraszt felhasználók miatti ellenérzésed megértem, de hidd el, hogy ez csak kis százalék, én már elég sok pedelec felhasználót ismerek, főként Enduro montisok, és ők nem ilyenek. Normálisan haladunk az analóg bicósokkal együtt, lefelé meg zúzunk. Ausztriában sem azt láttam, hogy a parasztok lennének többségben. Ha egy fiatal, felelőtlen, vezetni nem tudó taknyos kap egy 500 lóerős bmw-t és balesetet csinál a felelőtlensége miatt, akkor a bmw a sz@r? Lehet nem jó a hasonlat, de érted a lényeget gondolom. Az eMTB versenyek szerintem nem rosszak, miért ne versenyezhetnének egymás ellen? Itt is mindig az van, hogy fogalmatok nincs arról, hogy pl egy 500Wh-s akku mit tud, tehát amikor van egy versenykiírás mondjuk 60km és 1500m szintre, az eMTB-vel sem könnyű, mivel okosan kell bánni az akkuval, hogy kibírja a végére. Egyébként az is megfigyelhető, volt jó pár felmérés, hogy aki elektromos bringával újrakezdett vagy elkezdett bringázni, az sokkal gyakrabban ment bringázni mint az analóg társai és sok pozitív egészségügyi hatása lehet a pedelec használatnak is.
A saját gépemnél maradva, egy versenyző véleménye a sima és az elektromos verzióról: [link]
[ Szerkesztve ]
-
AtisFace
csendes tag
válasz rétisün #126514 üzenetére
Nekem tuti eredeti 3T Ergonova karbon kormányom tört el kisebb eséstől földes laza talajon. Syntace karbon koskormányom túl van már rengeteg kisebb és pár nagyobb esésen is és semmi baja...
Sőt a montin lévő syntace karbon kormány is látott már pár szép esést. Szóval én Syntace-t vennék nyugodt szívvel, csak hát az ára . -
Hasaggymeg
Topikgazda
Gyanúsan kerüli a hajtásoldalt fotózni.
BMW001...a késtől az atomenergiáig mindent lehet jól is,meg rosszul is használni.Én nem érzem magam rosszul ha pedelec-esek előznek meg,sőt,amíg bírom velük is versenyre kelek,hadd lássák nem kell még leírni az "öreget". Másrészt meg honfitársaink zöme amúgy is képernyő előtt tölti ugyanazt az időt,így mindenki tiszteletreméltó aki a mozgást választja.Ma én sem használnék elektromosat,de ez ma van,holnap ki tudja.Az ember változik,tapasztalata nő,ereje fogy,és egyik kedvenc mondásom szerint is az aki ugyanúgy látja a világot mint 20 évvel korábban,elfecsérelt 20 évet életéből.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #126572 üzenetére
Egyébként onnan ismerszik meg a gyökér eMTB használó, hogy csak fölfelé megy gyorsan, túl gyorsan, de persze csak ott ahol nincs technikás mászás, mert különben már nem tudna felmenni, lefelé meg alig mer menni. Ez valóban a bohóc kategória, ne foglalkozz vele, nem ez a többség.
IMIIKE1998: Ki lehet ragadni példákat, hogy van aki a 27,5"-el szeret menni inkább, de ettől még számtalan példa van a 29"-re, profi verseny szinten is, akkor most hol az igazság?
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #126578 üzenetére
Ja, tavalyelőtt láttunk egy olyant, felfele ámultunk, hogy hú milyen durván nyomja, aztán amikor felért a hegyre leszállt és lefele tolta
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #126573 üzenetére
Egyébként tényleg kicsit lapos föld kategória az ellentábor.
Már az üléspozícióján látszik, hogy ki tapasztalt montis és ki a béna, tapasztalatlan. Úgy ülnek az Endurón mintha egy trekkingel mennének. Vicces persze, de őket se nézem le, ha nem paraszt módon megy fölfelé, nem tolakszik, akkor végül is, ki vagyok én, hogy elítéljem őket? Majd belejön, vagy nem.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #126581 üzenetére
Persze, mert bármilyen kerékmérethez megvan a megfelelő vázméret.
Azért nem hiányzik a nagyobb kerék mert nem mentél olyannal. -
Massmurderer
őstag
válasz Runner_fxr #126582 üzenetére
Lehet.De igy is tudok tekerni rendesen,nem erölködök,nem szakadok meg.Persze gondoltam énis nagyobb méretre váltásra,de hát szüksége anyagi nincs meg hozzá.
-
parkr
őstag
válasz Hasaggymeg #126577 üzenetére
szerintem csak szart rá.. letámaszotta oszt' csinált pár képet róla.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #126583 üzenetére
Amikor 1994-ben hozzájutotta az első komolyabb mtb kerékpáromhoz, egy GT Karakoram-hoz, elképzelni nem tudtam volna csodásabb kerékpárt. 3X8-as Deore LX szett, 11-28-as sor, katifékek, Cro-mo acél váz, kb 5cm-t mozgó, Marzocchi XC olajpatronos, levegő rugózású villa. De ma már nem sírnám vissza ezt a technikát MTB-hoz, annak ellenére, hogy egy ilyet GT bringa a mai napig egy kiváló kerékpár ha karban van tartva.
-
Massmurderer
őstag
válasz Runner_fxr #126585 üzenetére
Na de ennél,amit linkeltél,váz összekötö csö szinte vizszintesen van,olyan nekem se jön már be,azok régiek.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Runner_fxr #126580 üzenetére
Ezt sem értem, hogy ugyan miben különbözik a cross trekking a montitól. Ha nem a verseny XC kerókat nézzük, akkor nagyon hasonlóak, ráadásul a monti olcsóbb és masszívabb. Ha teszel egy 40-es külsőt az mtb-re, kb. ugyanazt a hatást éred el vele.
-
kacsyx
aktív tag
válasz IMIIKE1998 #126587 üzenetére
Kevés cross-trekkingbe fér 44-esnél szélesebb külső. ~60mm-t mozgó teleszkópok. Magasabb vázgeometriák, magasabb súlypont, rosszabbul irányíthatóak. Általában hosszabb váz, kevésbé fordulékony. Sárvádő, csomagtartó szemek. Azért ezek hatalmas különbségek egy cross-trekking és egy MTB között. Szerinted nem?
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #126587 üzenetére
Cross trekkingen drágábban el lehet adni a belépő montis alkatrészeket . Amúgy chopperesebb a stucni, keskenyebb a kormány, sz*rabb a teló, picit más az áttétel, így mászni nehezebb vele, cserébe legalább sosem használod ki a 48/11T-t. Én sem vennék soha cross trekkinget, előbb fordítanám felfele a stucnit és raknék a montiba all in one gumit, de lassan belátom, hogy annak is megvan a célközössége... sokan nem szeretik megbontani a bringát és variálni az alkatrészekkel, megveszik és használják ahogy van amíg szétmegy.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz inf3rno #126535 üzenetére
Ugyan az igaz rá, mint minden régi, használt cuccra. El kell menni, megnézni, ha nem zúg a csapágy, működik az ellenállás állítás, akkor jó lehet.
Kaptam ilyen 6500 Ft-os BBB kamáslit, jó cucc, és így gyakorlatilag deca áron van.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
etrop01
tag
Megjöttem a kis tesztkörömről. Az első megállapításom, hogy baromi gyorsan el lehet szokni a tekeréstől, mert kb 2-3 hónapja nem ültem bringán, nem is siettem de hazafelé már éreztem a combomban.
kép1
kép2
kép3
Nem tudom már kinél olvastam, hogy a pike teló mennyivel jobb meg milyen finoman mozog de csak megerősíteni tudom. Egy élmény vele a padkákon is átmenni. Iszonyat nem gondoltam volna.
Viszont lenne egy kérdésem is hátha valaki nagyon otthon van a tagokban. Szóval egy ilyen tagnál mint a képen bárhova állítom úgyanúgy mozog semmi kemménység vagy puhább érzés nem fog el a mozogásában. Mi lehet a baj vele ez okozhatja valami laza csavar vagy rossz beállítás? Nem szeretnék egyből boltba rohanni vele.
Ja igen és a kis szegecsek a pedálban inkább csak városi használatra javallot. Igaz ilyen nyálkás idő van de jó párszor éreztem hogy arrébb csúszik a lábam. Terepre biztos hogy a nagyobb szegecsekkel fogok menni.[ Szerkesztve ]
Az egyszerűség a kifinomultság csúcsa.
-
X2N
senior tag
válasz IMIIKE1998 #126589 üzenetére
Miért kevered a két kategóriát? Egy trekking bicón sokkal kényelmesebb megtenni nagyobb távokat(70km+) mint egy montin mert más a geo. MTB-n alapból nincsenek csomag felfogatásra lehetőségek. Ilyen alapon felteszek egy Maxxis Minion-t a trekkingre akkor már downhill bicó lesz?
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #126587 üzenetére
A retro montikhoz hasonló a geo, az igaz, de azért ha megnézel egy mai modern MTB geo-t, az azért teljesen más. A MTB-on hátrébb van a súlypont, hosszabbak az első háromszögek, és a sárvédő és csomagtartó szemek is hiányoznak. Nem teljesen igaz az, hogy a monti vékony külsővel Cross trekking lesz, ha hasonló felszereltséget veszünk alapul, a Cross azért haladósabb. És van akinek számít az, hogy könnyen felrakja a pálcás sárvédőt meg a csomagtartót. Városi/általános aszfalt használatra szerintem a Cross trekking az egyik legjobb választás.
etrop01: Szerintem én is említettem, hogy a Pike egy nagyon jó villa, nekem is volt, RCT3-as verzió, Charger csillapítással. Most meg Yari van, Motion Control csillapítással és azért ez jóval szerényebb csillapítás. Amúgy nem rossz, de azért már megvan hozzá a Lyrik Charger 2-es csillapítása. Jövő héten be is szerelem a Yari-ba.
Az egy 3 állású Fox tag, gyakorlatilag a kompressziót növeled a kar elfordításával 3 állásban. Azt felejtsd el, hogy ezeknél a hosszabb utas gépeknél le fog zárni a hátulja, csak felkeményedik. Az is lehet túl puhára fújtad.
[ Szerkesztve ]
-
Zsohi
őstag
válasz etrop01 #126592 üzenetére
Ilyen tagom még nem volt, de ha jól értelmezem az ábrát akkor a kék kar baloldali állásban az alacsony sebességű szelepet zárja, így javítva a pedálozás hatékonyságán és ebben az állásban a rajta lévő számozott tárcsa se működik. A jobb oldali állásban viszont már 3 állásban állítható a szelep a számozott tárcsa segítségével. Az alacsony sebességű szelep nyitása és zárása a nevéből adódóan az alacsony sebességű eseményeket(valaki jobb szót erre ) tartja kontroll alatt, mint pl: mikor megnyomkodod a gépet , kanyarodsz(ilyenkor azt akarod, hogy mikor berobbansz egy döntött kanyarba a felfüggesztés finoman és kontrollárt körülmények között nyelje el a G erőket, miközben nem vész el a hasznos rugóút és közben nem rogysz össze, mert nem bírsz ellentartani a fellépő erőnek), pedálozol(ilyenkor azt kívánod bár merevfarú géped lenne és itt jön elő az első probléma, ahol is kompromisszumot kell kötni, mert zárt állásban sebességet vesztesz másutt) és ehhez hasonló hasonló terepeken tekersz és ehhez még persze hossz jönnek a különféle váz dizájnok amik más és más tulajdonságokkal rendelkeznek.
A padkázásért viszont csak a példa kedvéért a nagy sebességű szelep felel.
(#126594) Runner_fxrés az új 2019 modellekben(Lyrik és a Boxxer) az új tömítéseknek hála a Sram állítsa szerint 73%-kal csökkent a tömítések okozta súrlódás ÉS 42%al megnövelték a negatív kamra térfogatát, vajon ezek milyen lehetnek.
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Runner_fxr #126594 üzenetére
Hát lehet haladósabb aszfalton, de enyhébb terepen a monti megint előnnyel indul. A telót se igazán értem. Ezek az olcsóbb rugós telók híresek arról, hogy idővel a gyári rugóútnál sokkal kevesebbet mozognak ki. Oké, hogy az én RST Gilám olcsó kategória, de kb. belépő Suntour szint, ez is kb. a 60%-át mozogja ki a gyári útjának. Most akkor egy 63mm-es teló majd kimozog 3 centit?
-
kacsyx
aktív tag
válasz IMIIKE1998 #126596 üzenetére
Azt értsd meg, hogy cross-trekkingen vannak csomagtartó szemek, sárvédőszemek. Nagyobb áttét miatt haladósabb is lehet az MTB-nél. Ívelt kormány, magasabbra helyezett stucni miatt más a tartásod is. Nem ritka az agydinamo sem.
Tudjuk be annak, hogy nem látod a különbséget, hogy korábban sem tudtál dönteni, milyen bringa lenne neked a megfelelő.
A 4. éves Suntour teleszkópom ma is ugyanolyan állapotban van, mint új korában. Minden karbantartás kérdése...
[ Szerkesztve ]
-
-
kacsyx
aktív tag
válasz pc360 #126599 üzenetére
SR Suntour NCX D-RL. Próbáltad már? Ha nem, akkor honnan veszed, hogy szar? Azért, mert akinek Fox van, volt és lesz, eleve ezt mondja minden másra és neked innentől az a Szentírás?
Gondolom a gyártók, mint pl. a Scott, Cube, Merida, Ghost, etc. is úgy vannak vele, egye fene a cég jó hírnevét, építsünk a bringánkba szart.
Gyere, próbáld ki, nézd meg hogy mozog, milyen állapotban van, mennyire egyszerű és olcsó a fenntartása. Utána szarozhatsz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Google Pixel topik
- 3D nyomtatás
- Vicces képek
- BestBuy topik
- Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- További aktív témák...