Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vlevi

    nagyúr

    válasz mepet #1 üzenetére

    "Vigyek a szarjaikat Afrikaba, meg Azsiaba. Vagy meg oda se, "
    Iiiigen.
    Azt mindíg is tudta mindenki, hogy jelen formájában az elektromos autózás nem sokkal zöldebb, mint egy normálisan karbantartott, átlagos személyautó.
    A nagy különbség ott van, hogy az elektromos járművek környezettszennyezése nem a felhasználás helyén jelentkezik, hanem az előállításának helyén, koncentráltan, egyszerre.
    Vagyis, ha az áramot nem megújuló energiával állítják elő, akkor ott.
    Ahol egy Daewoo Tico-nál 4x több nyersanyagot igénylő SUV gyártása során sokszor több energiába kerül egy ekkora autó legyártása.
    És persze az akksi, amit, ahogy te is írtad.
    Visszakanyarodva az előző mondatra, a környezetszennyezés az előállítás helyén, koncentráltan keletkezik, ami senkit nem zavar addíg, amíg az nem az ő lakóhelye, hanem pl. a mongol-tadzisk határvidék.
    De, amint Debrecen, Nyíregyháza, Göd, Komárom, ... kerül szóba, akkor már marhára nem olyan vicces, hogy egész Európa ciánját az ott élőknek kell szívni :(

    És ezzel az akksigyártás dologgal nem is volt gond, amíg próba jelleggel párezer autóba kellett akksit csinálni, de, most, ahogy az elmúlt években már milliószámra készülnek, készülnének az ilyen járművek, kiderül, hogy ipari mennyiségben ez nem olyan egyszerű.

    [ Szerkesztve ]

  • vlevi

    nagyúr

    válasz Alusky #5 üzenetére

    Igazad van.
    A legtöbb CO2-t úgy lehetne megspórolni, ha az emberek változnának meg.

    Múltkor láttam egy videót, a legendás holland kerékpáros közlekedésről.
    Na, hát az sem volt mindíg így.
    Az 50-es években berobbant a jólét, minden hollandnak lett autója, ami oda vezetett, hogy kb képtelenség volt közlekedni, és valamikor a 70-es években volt egy nagy tüntetéssorozat, mert nagyon sok gyereket ütöttek el autóval (ők persze, bicajjal jártak akkor is). És ebbe beleállt a holland kormány, elkezdték kiépíteni az infrastruktúrát, és, ami talán még fontosabb, sok helyen olyan módon nehezítették, drágították az autós közlekedést, hogy az emberek inkább újra elővették a kerékpárt. Persze, ez nem ment önként és dalolva, volt belőle balhé rendesen, de azóta több generáció felnőtt, akiknek természetes az, hogy tízegynéhány km-eket kerékpározik, ahelyett, hogy a fél délelőttjét a körúton a dugóban ülve töltené el.
    Az is igaz, hogy Hollandia ideális hely a kerékpározáshoz. Nagyon sűrűn lakott a terület, viszonylag rövid távokat kell megtenni, ahol ráadásul nem kell számítani emelkedőkre.
    És az éves klíma sem túl forró, sem túl hideg, még télen sem ahhoz, hogy sokan letennék a bicajt.
    Ez mondjuk Pécs, Eger, Miskolc, satöbbi környékén sokkal nehezebben lenne kivitelezhető.
    A domborzat még csak-csak leküzdhető e-bikkal, de a 2-3 fokban, esőben már nem szívesen ülnének fel a kétkerekűre.

  • vlevi

    nagyúr

    válasz tDr1v3r #13 üzenetére

    Amikor tehetem, én sem indítom be a kocsit.
    Ugyan nem Pesten élek, de megyeszékhelyen, és így minden elérhető kb 3-4, max 5km távolságban.
    Melohely nincs 2km se.
    Ekkora távolságban meg a tömegközlekedés sem opció, mert ha 2 saroknyit kell menni a buszmegállóig, meg még kettőt a célig, plusz várni pár percet a buszra, bicajjal meg 15 perc alatt ott vagyok, kényelmes tempóban.
    Tényleg csak azt tartom vállalható változásnak, ha csökkentenénk a járműforgalmat.

Új hozzászólás Aktív témák