- ASUS routerek
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- DIGI internet
- Hálózati / IP kamera
- Microsoft Outlook topic
- Aliexpress tapasztalatok
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Linux kezdőknek
- Total Commander
Új hozzászólás Aktív témák
-
gregorik
senior tag
idén nyárra tervezek egy India-Ceylon kombó utazást (már a cunami előtt elterveztem). kérdésem: ki járt valaha a térségben és mik voltak a benyomásai?
-
Digital
addikt
Állítólag Indiában nagy a nyomor,és ez meg is látszik!
"barackot,imádom a húsos barackot" Emlékszel a lassú internetre? Csak nyolc kép fért bele egy éjszakába...
-
gregorik
senior tag
nem tud valaki egy site-ot, amin turisták az élményeiket írják le? rémlik, hogy létezik ilyen angolul.
-
Trak
addikt
Egy ismerős volt Indiában 1-2 hónapja, neki tetszett... De szerintem Thaiföldet hanyagold egy darabig, ki tudja mi lesz arrafelé. Az OK. hogy ott pont nem volt semmi gond a Cunami miatt, de a partok felöl az emberek arrafelé is fognak húzódni, ki tudja milyen fertőzésekkel...
Én 1 évig tuti nem mennék arra, addig letisztul a dolog.
Egy ismerős ismerőse épp most ment volna Phuketbe, de persze a történtek után most már nem mennek, inkább megállnak Dubai-ban majd, és ott utazgatnak. A pénz miatt is, mert így nem vesztenek sokat.
1 hétig keresgéltek szállodát, mert szinte csak 3-4-5 csillagost találtak, amik nagyon drágák voltak. Nem tudom végül találtak-e, majd megkérdezem.
/Bocs ha néhol hülye a mondatszerkezet, csak alig látok olyan álmos vagyok /''Mielőtt megszólalsz, gondold végig, szebb-e, mint a csend, amit megtörsz vele...''
-
gregorik
senior tag
up
-
Sanya
nagyúr
Srí Lankáról most jöttem haza. volt a trengerparton egy kisebb hullám, de nem több. én is és a család is jó van. csináltunk pár képet, ahogy a többiek szaladgálnak a hullámok elől, de mi jót nevettünk az egészen
Üdv: SUPERMAN ÉS CSALÁDJAA bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
-
illusiON
őstag
volt a trengerparton egy kisebb hullám'''' ezt írta, és gondolom nem azokon nevetett akik megsérültek stb., hanem azokon akik őrülten rohangásztak össze-vissza egy hullám miatt... jó hogy komolyan vették, de külső szemlélőként azér te is elmosolyognád magad, annyira nem tud senki se álszent lenni...
( : no woman no cry : )
-
gregorik
senior tag
er
-
gregorik
senior tag
na fel
-
_az
senior tag
szvsz sanya csak arra utalt, hogy ahol ők voltak, ott elmaradta katasztrófa és fel sem fogták, hogy kicsivel arrébb mi történt...
az
-
Yaye
őstag
Az lenne vagy 50-60 oldal Közelebbről mi érdekel?
Bátyám egy időben sokat járkál Szingapúrba, de arra kár sok szót vesztegetni: el kell menni és kész, tudtommal teljesen oké hely, gazdag, nyüzsgő, modern metropolisz, atomszigorúan kézben tartva. Van egy pólóm amin föl vannak tüntetve az ottani bírságok, pl ami azért jár ha az utcán rágógumizol (nem vicc!) -
Yaye
őstag
Te kérdezted Szingapúrt... Azért szívesen elnézelődnék ott is pár napot, vannak ott azért baromi jó helyek.
Holnap majd összeütök valami kis India-esszét, bár elég sűrű napom lesz. Sajna a fotók csak negatívon vannak meg, pedig úgy sokkal könnyebb lenne. Amúgy persze hogy érdemes menni, úgyhogy gyűtsed a zsét ezerrel! -
renegade
aktív tag
http://www.lonelyplanet.com/
http://www.cafediverso.com/
Ezek nagyon jól használhatók, két külön műfaj. Első praktikusabb és informatívabb, utóbbi kicsit irodalmibb hangvételű, de jól fogyasztható (5percesek) és igen tanulságos szokott lenni.
Szemezgess kedvedre!Aki angyalt keres, de csak a szárnyakra figyel, könnyen lehet, hogy libát visz haza
-
Yaye
őstag
Mivel nem lesz rövid, ezért több részletben adom ki a Művet . Wordben írom, ezért a kiemelések nagybetűsek lesznek. És bocs ha triviális dolgokat is mondok, nem tudom mennyire vagy képben.
1ső FEJEZET.
Első és legfontosabb: tudjál angolul! Indiában a többség beszél angolul, és ez az egyetlen emberi nyelv amin kommunikálni lehet velük. Német, francia, spanyol, héber, orosz, szuahéli... felejtősek mind. Az egyetlen ami még használható lenne az angolon kívül az a hindi, de talán nem túl merész feltételezés hogy nincs meg belőle a középfokú nyelvvizsgád.
Második legfontosabb: szerezz be egy friss India útikönyvet! Én Lonely Planettal mentem, és nem találtam rossznak. A térképvázlatok pl kifejezetten nagyon jól jöttek, és az info is elégségesnek/megfelelőnek tűnt. Minden országot más-más ember ír, így egyikből nem vonnék le következtetést a másikra nézvést. Anno megvettem szintén a LP-től az India autóstérképet is, ez az útvonalak megtervezésére nagyon jó volt, de azon túl a terepen használhatatlannak bizonyult, de erről később.
Két általános tanács:
Nem tudom mennyi időre mégy, de ha Indián kívül máshová is menni akarsz, akkor vegyél ki pár hónap szabit! India ugyanis ELBASZOTT nagy ország. Én három hétig voltam kint, szinte folyamatosan utaztunk, ráadásul viszonylag(!) gyorsan, autóval, soha nem ültünk egyhelyben napokig, és így is csak két kicsit hosszabb és egy rövidebb útra volt idő. Az égvilágon semmi értelme elmenni a világ végére, és aztán átrohanni mindenen.
Ha teheted, NE nyáron menj! Indiában három évszak van: a forró, a nedves és a hűvös. A forró valamikor márciusban kezdődik, és kb június végéig, júliusig tart, és ELVISELHETETLEN. A negyven fok simán alap, és elhiheted, egyetlen vágyad az lesz hogy mozdulatlanul fekhess valami árnyékos helyen, nemhogy még mászkálj mindenfelé. Dél-Indiában mindez fokozottan érvényes. Ezt komolyan mondom. A bátyám ott élt két évig (ennek apropóján voltam kint én is), nem a levegőbe beszélek. A nedves évszak, vagyis a monszun, ha lehet még rosszabb. A hőmérséklet nem sokkal esik alább, viszont a páratartalom az egekbe szökik, és mindent elborít a víz és a sár. Indiába menni egyértelműen a legtökéletesebb a tél. Én januárban voltam, és nagyon nem bántam meg! Ilyenkor ott a hűvös évszak végefelé járnak, napközben kellemes 20 celsius körüli csúcsok vannak, finom kis napsütéssel, kirándulásra, utazgatásra egyszerűen tökéletes! Ilyenkor a rovarvilág is kussol, nem úgy mint pl a monszun idején. Az éjszakák és a hajnalok (amikor illik útrakelni) elég hűvösek, de reggel gyorsan melegszik. Az összes „meleg cuccom” egy vékonyabb pulóver és egy könnyű dzseki -éppen hogy de- átsegített a hűvös órákon (ocsiban utazva mondjuk jól jön egy-két . Ami még jó, hogy a hűvös évszakban eső nemigen van, bár előfordul, nekünk egyetlen esős napunk volt a 3 hét alatt (a legutolsó). Indiában a hegyvidékek kivételével nincs fűtés (sokszor még ott sincs), és az indusok egészen viccesen dideregnek a kellemes tizen-huszon fokokban. Legmókásabb élményem e téren egy delhii fagylaltárus (!) volt aki a kerekes hűtőtaligája mellett pokrócba burkolózva kucorgott, egy, a járdán hirtelen összeütött tábortűz mellett melengetve elgémberedett ujjait.
[Szerkesztve] -
gregorik
senior tag
néhány reakció: tudok angolul.
Rough Guideban nem láttál India-könyvet? (én még nem).
találtál azóta normális autóstérképet?
időmilliomos vagyok. ha India, akkor már Ceylon és talán Maldív-szk is. minimum 2 hónap.
a hűvös évszak jó tanács, köszi (és én még nyár végén akartam menni...) -
Yaye
őstag
Nem a térképpel volt a baj, hanem az országgal De ez benne lesz a következő fejezetben, nemsokára postolom.
Rough-ot én is nézegettem a neten, meg boltban is, de a Lonely szimpatikusabb volt. Mintha a Lonely jóval erősebb lett volna térképvázlatokban (emlékeim szerint). India abból sem volt itthon sehol, Amazonról rendeltem az atlasszal együtt.
Nyár vége az vastagon a monszun, feltétlenül vigyél sok esernyőt A szúnyogokon (betegséghordozók!) kívül a kobrák is akkor mocorognak leginkább
Amit az évszakokról és a hőmérsékletekről mondtam az Indiára vonatkozik, a szigetekről nem merek nyilatkozni! Amúgy tök jó elmenni a legnagyobb takony télben, és kis tavaszias utazás után itthon is a tavaszba hazaérkezni
[Szerkesztve] -
Yaye
őstag
2dik FEJEZET: a sofőrökről
Kétféle módon tudom elképzelni a dolgot. Az egyik a kalandos, bakancsos, hátizsákos, tömegközlekedős változat. Vonaton, buszon, elképesztő és egzotikus körülmények, valamint lassúság garantálva. Meg lehet csinálni, ráadásul ez az olcsóbb verzió, de csak nagy tűrőképességű, kevéssé finnyás, jó kondíciójú versenyzőknek javasolt. Menetrendhez leszel kötve és rengeteget fogsz várakozással és zötykölődéssel tölteni.
Ami szerintem ésszerűbb, kényelmesebb és sokban praktikusabb, bár kétségkívül kevésbé élménydús, viszont sokkal nyugisabb, az az autóbérlős verzió. Mivel mi is ezt a műfajt űztük, ezért erről tudok mesélni.
Az autót sofőrrel kell bérelni. Pont. Az ember azt hiszi hogy gyakorlott vezetőként megbírkózik vele maga is, de ez óriási tévedés. Indiában baloldali közlekedés van, a szabályok és közúti jelzések szinte teljes mellőzésével, elképesztő jelenségek közepedte. A közlekedésről kicsit később. Még ha túléled is baleset nélkül, egyedül akkor sincs halvány esélyed sem odatalálni bárhová is. Kivéve ha beszélsz hindiül is, és/vagy olvasod az amúgy is elég ritkán fölbukkanó, hindi nyelvű, szanszkrit betűs táblákat. Ezért nem vettük semmi hasznát az autóatlasznak, mert egyszerűen az utak zömükben teljesen jelzés nélküliek, ráadásul az a kis sárga vonal a térképen éppúgy jelezhet egy aszfaltutat, mint egy ócska hepehupás, falu sarkából a kertek alatt induló földutat. A sofőr, amellett hogy tudja (illetve sikeresen megkérdezi) az utat, jól vezet, megvéd a különböző zaklatóktól (pl rendőrök, ilyen-olyan vámszedők, útonállók, stb), ismeri a szállásokat, szükség esetén tolmácsol, és ami bazi fontos: vigyáz az autóra és a cuccokra, valamint ha valahonnan valahová mégy, akkor induláskor kitesz és a célnál vár, és csomó kis helyi trükköt és szokást ismer, tehát kvázi vezetőként is funkcionál. És persze menet közben is sokkal többet látsz ha nem a szembe császkáló kecskék kerülgetésével vagy elfoglalva. Szóval csuda hasznos. Először én is ódzkodtam a sofőrtől, de nagyon nem bántam meg! Arról nem is beszélve hogy ha bárhová is oda akarsz érni, akkor hajnalban indulsz, mikor hideg van és álmos vagy és nem utolsó dolog a hátsóülésen egy pokrócban szunyókálva pislogni az elsuhanó tájra, ahelyett hogy meredten kapaszkodnál a kormányba. A hajnali indulás azért is fontos mert az utak kriminálisak. Az elérhető átlagsebesség hosszú távon is csak kb 50 km/h főúton. Kis utakon még kevesebb.
A sofőröknek a szállásokon van sofőrszállás (többnyire egy hihetetlen puritán lyuk pár matraccal), mikor mászkálsz a környéken, a sofőröd többnyire a szállás bejáratánál ücsörög mezítláb és cseveg a helybeliekkel. Egyébként pedig teljesen ellátja magát, ami a saját szállását és az élelmezését illeti.
Autóból kevesebb pénzért kaphatsz valami punto-szerű kis Tatát, de többért lehet egyre nagyobbakat/strapabíróbbakat kapni, mondjuk egy Hindustan Ambassador-t, ami egy régi angol kocsi indiai verziója, kb a régi londoni taxik stílusára hajaz, sajnos nem tudtam utazni benne de állat lehet. A legjobb választás talán egy valami dzsipféleség. A légkondícionáló feláras, de ha van eszed és a hűvös évszakban mész, akkor arra nem lesz szükség. Mi 3 hét alatt talán ha kétszer bekapcsoltuk. Az autókban viszont nincs fűtés se. Merthogy minek. Ezért mondtam hogy reggel elkél a takaró a kocsiban.
A mi helyzetünk speciális volt, ugyanis egy magasabb rangú diplomata vendégei voltunk. Ez két könnyebbséget jelentett: az utak közti időben a delhi magyar követségen laktunk, elég európainak mondható körülmények között, másrészt az autóért nem kellett fizetnünk, lévén az a diplomata saját Mahindra Bolero dzsipje volt. A sofőr is elég kedvezményes volt. Nem akarom elkiabálni, de ELKÉPZELHETŐ, hogy adott esetben tudom majd ajánlani azt a követség holdudvarába tartozó, szimpatikus szikh úriembert, aki autók és sofőrök kölcsönzésével (is) foglalkozik, és akinek az egyik sofőrjével mi is mentünk. A bérlés általában napi fix díjjal plusz kilométerpénzzel működik. -
Yaye
őstag
3dik FEJEZET: a közlekedésről
Indiában közlekedési morál, mint olyan, nem létezik. A szabályok igen hozzávetőlegesek, az utakon többnyire nincsenek fölfestett sávok, és ahol vannak, ott sem törődik velük senki. Helyenként próbálkoznak ugyan erőtlen propagandával (lane driving=safe driving), csekély sikerrel. Mindenki ott megy ahol tud, és azzal amivel tud és ahol elfér. Ha piros lámpánál (Delhiben ilyen is van) megállsz, pillanatokon belül szorosan körbevesznek előbb a kocsik között előrefurakodó robogósok, majd a biciklisták, motoriksák, taligák, és nem ritkán gyalogosok. Egy robogón nem ritkán négyen is ülnek, papa-mama-gyerekek. Egyetlen jól fölismerhető közlekedési szabályt találtam amit mindenki betart: akármit is csinálsz, dudálj! Ezért minden indiai gépjárművön elsőrendű és legeslegfontosabb alkatrész, mondhatni fődarab a duda. Elsőként akkor szembesültünk ezzel, mikor a reptérről elindultunk, és a korábban említett szikh úr mikrobuszával bevitt minket Chanakyapuriba, a követségi negyedbe. Szó szerint minden harmadik sebességváltásra jutott egy dudálás. Minden sávváltáskor, és minden előzéskor kötelező dudálni, akkor is ha csak simán, sávváltás nélkül elhaladsz valaki mellett. A visszapillantótükör értelmetlen, puccos dísz az indiai kocsikon, már ha egyáltalán van rajtuk. Közlekedésbiztonság nincs. Delhiben láttam olyan főutat aminek az úttestjén egy bazinagy fa nőtt. Egyszerűen sajnálták kivágni egy vacak út miatt. India egyetlen autópályának nevezhető útszakaszán, a Delhi-Agra vonalon a két útpálya között hindu asszonyok tehéntrágya-lepényeket szárítanak kupacban. Saját szememmel láttam hogy ezen az autópályán hajnalban, a forgalommal szemben(!) közlekednek tevefogatok, természetesen a kivilágítás leghalványabb jele nélkül. Többnyire a szélső sávban, de előfordulnak a belsőben is.
Másik mély nyomot hagyó élményem egy útfelújítás volt aholis az aszfaltterítő gép a kétsávos út kellős közepén haladt, egy sáv szélességű új csíkot hagyva maga mögött, amibe azon frissiben belerongyolt a mögötte jövő forgalom, hogy a gépet ügyesen megelőzve vágtasson tovább.
Ha idegenként valahol balesetet okozol, akkor a pillanatok alatt összeverődött tömeg nagy valószínűséggel meglincsel, még mielőtt a rendőrség akár csak tudomást szerezne a dologról. Akkor is ha mondjuk a gyerek teljesen nyilvánvalóan alád ugrott.
Delhiben minden nap van pár halálos baleset.
Szóval kb ilyen. Egy átlag európai autós aligha birkózik meg vele konfliktus nélkül, főleg ha nyugis, vidéki stílushoz szokott. Sofőrrel mindez nem probléma, neki ez a természetes, te meg közben nyugodtan élvezheted a körülvevő káoszt, én legalábbis nagyon élveztem. Az a hazaérkezés után Budapesten fogadó poroszos rend... -
gregorik
senior tag
hát ezeknek az infóknak nem örülök.. max 50kmh?.. sofőr? de hát ezt kell szeretni. a ''szikh úriembert'' köszi, lehet hogy szükségem lesz rá .
mindenképp az autóbérlés működne nekem is, bár így tényleg kevesebbet látok a ''népi'' Indiából, vagyis a buszok/vonatok népéből.. de a magam részéről ezt ötvözném a bakancsos, hátizsákos stíllel (terepjáróbérlés). mennyi általában a fix díj?
szted másfél-két hónap elég ahhoz, hogy Kalkuttától a déli csücsökig nagyjából mindent lássak? -
gregorik
senior tag
érzékletes a stílusod , szinte látom magam előtt robogón az egész családot.. én eddig csak Dél-Olaszo.-ban találkoztam ilyesmi káosszal, de Indiában biztos durvább. már értem, miért így néz ki az avatarod.
''összeverődött tömeg nagy valószínűséggel meglincsel''
ilyet láttál is, vagy csak mesélték?
ha végre vége a vizsgáknak, lenne még néhány konkrét kérdésem. thanx. -
Yaye
őstag
Az 50 km/h lehet hogy kicsit talán több, és átlagban értendő, a közbeiktatott pisi/benzin pihenőkkel, fotózásokkal együtt. Így is legtöbbször a sofőrünk tanácsaira hallgattunk, ő tudta hol van kicsit jobb út és hol pocsék. Sok helyen nem biztonságos éjszaka utazni, az útonállók miatt. Az utak tényleg nagyon szarok, nem lehet száguldozni. Ha defektet vag yféltengelytörést kapsz a pusztában... A mi sofőrünk eleve óvatos volt és két pótkerékkel mentünk. Végül egyetlen defekttel megúsztuk.
Én úgy vettem észre hogy India nem elsősorban a természeti szépségei miatt híres (mondjuk a Himalája biztosan kivételt képez). Hosszú hátizsákos túrákra így utólag sem vágynék, bár biztos vannak olyan részek ahol érdemes. Egy-egy helyszín helyi szállással hátizsákolás nélkül is bejárható. A kocsit mi is csak a helyszínek közti utazásra használtuk, napközben gyalog (illetve motoriksával) közlekedtünk. A buszok és vonatok népével épp eleget fogsz találkozni a városokban.
Dél-Indiáról nincs nagyon infóm, mi csak északon voltunk. Észak és dél között elég nagy a különbség. Északon a mogul uralkodók alatt virágzó iszlám kultúra volt, és az igazán szép emlékeik nagy része is a mogulokhoz köthető és stílusában is mogul. Délen a hindu Vijaynagar birodalom állt szemben a mogulokkal, és ők nem húzták olyan sokáig és olyan sikeresen, a XVII. század közepén végük lett. Dél sokkal szegényebb (és melegebb) mint észak, az emlékeik régebbiek, de ritkábbak és sokkal romosabbak. Igazi régi hindu templomokat északon alig találsz (Khajuraho kivétel, de micsoda kivétel!), délen cserébe a gyönyörű iszlám mecsetek és síremlékek hiányoznak (az iszlám baromira tudott síremlékeket csinálni, hatalmas, gyönyörű kertek közepére emeltek csodás palotákat a holtak fölé, elég ha a sztereotip Taj Mahalt említem) . Az a baj hogy a LP útikönyv az útitársnőmnél maradt, és nem tudom ellenőrizni amit mondok, és sok mindenre már nem emlékszem. Meg fogom próbálni elkérni, meg az útinaplóját is, abból kiderül milyen távokat mentünk és mennyi helyszínhez mennyi idő kellett.
Sacc per kábé szerintem két hónap nagyon sok mindenre elég, de mindenre biztos kéne vagy egy év
Lincselést nem láttam, de hallottam róla, és úgy rémlik hogy nem valami meglepő ritkaság. Jó, tudom hogy nem garantált hogy meglincselnek, de az a jótanács járta hogy ha személyi sérüléssel járó balesetbe keveredsz, habozás nélkül hajts tovább és keress rendőrt. Ez annyira nem meglepő ha azt vesszük hogy a XXI sz-i Indiában még mindig nagy tiszteletnek örvendenek azok a nők akik elégetik magukat a férjük halotti máglyáján, tiltás ide vagy oda.
A szikh úriember bázisa Delhiben van, ezért nem biztos hogy Kalkutta-dél viszonylatban ő a legjobb választás.
Pár nap és majd tolom a következő fejezetet.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Báááá, baromi jó hely lehet ez az India. Olyan jól lefestetted, hogy szinte kedvet kaptam egy indiai túrához. Kár, hogy egy vagyonba kerülne, különösen egy Gregorik-féle 2 hónapos-szigetes változat. A közlekedési káoszba már Kairóban és Asszuánban belekóstoltam, és ha nem nekem kell vezetni, még élvezném is a dolgot.
Bocs, hogy belekotyogtam, de nagyon tetszenek a sztorik. -
Yaye
őstag
Észak-Indiában viszonylag kevés az óceán. Elindultunk ugyan nyugat felé, Rajastan-ba, de az óceánig nem jutottunk el. Az ilyen nagy tengerpartos beach-élet Goa államban van, egymillió, megállás nélkül füvező európai döglik a tengerparton és napi 24 órában buliznak. Állítólag
-
Yaye
őstag
Örülök hogy tetszik.
A TÖRTÉNET A KÉPZELET SZÜLEMÉNYE, BÁRMINEMŰ HASONLÓSÁG ÉLŐ, VAGY ÉLT SZEMÉLYEKKEL, CSAK A VÉLETLEN MŰVE! (Gozso)
Na jó, nem is...
Egyébként nem olcsó ugyan, de azért messze nem egy vagyon. Ha az lett volna, én sem jutottam volna el soha. A leghúzósabb része a repjegy, de maga India nem drága ország még magyar zsebhez mérten sem. 3 hét alatt is rengeteget lehet látni, ha az ember nem pihenget tétlenül egy helyben.
Valahogy elő fogom keríteni a fényképeket, oszt földobok párat kedvcsinálónak
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen