Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • doooo

    veterán

    válasz tranceplanet #54 üzenetére

    Miben robogtak el mellettük? Na meg mit keres ott a Xiaomi abban a felsorolásban, amikor az első autója is csak hetente kerül a hírekbe, de még nem is elérhető? Na nem mintha (egyelőre) valóban a Xiaomi gyártaná. Ez egy BAIC.

  • Shadowbull

    addikt

    válasz tranceplanet #54 üzenetére

    Dehogy robogtak. Meg sem közelítik a nyugati gyártókat.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

  • Shadowbull

    addikt

    válasz tranceplanet #75 üzenetére

    A koreaiaknak évtizedek szívós munkájába került az, hogy elérjenek egy évi durván egymilliós eladást az európai piacon, ami évi 13-15 milliós eladást produkál.

    A kínaiaknak sem fog gyorsabban menni.

    Hogy te kinek adsz a véleményére és kinek nem az a te dolgod.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

  • Mr K

    senior tag

    válasz tranceplanet #75 üzenetére

    2023-ban a BYD kevesebb mint 16 ezer autót adott el Európában. (Ez a Xiaomi meg csak elméleti érdekesség egyelőre, mert még európában forgalmazható változata sincs.)

    ''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

  • Mr K

    senior tag

    válasz tranceplanet #100 üzenetére

    A LiFePO4 akkumulátorok kisebb energiasűrűségűek, és lassabban tölthetőek.

    "A szilárdtest akku már megy Kínában"
    Ez elég meglepő lenne. Valami közelebbit tudsz róla mondani?

    ''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

  • bteebi

    veterán

    válasz tranceplanet #100 üzenetére

    "A NIO megoldása is elgondolkodtató, nem veszed meg az akkut csak bérled."

    Ööö... nyilván lehetnének olyan körülmények, hogy ez ne legyen nagyon szar a felhasználónak, csak az tipikusan nem a gyártók érdeke. :U Vagy még ha elsőre nem is lennének nagyon rosszak a kondíciók, idővel - nem is olyan sok idővel - szépen leromolhatnának a "meglepően szar" szintre, és jó eséllyel semmit se tudnál tenni ellene. Szóval én ódzkodnék ettől. Viszont ha már eleve csak bérlem az akkumulátort, akkor legyenek szívesek vonják le az autó beker. költségéből azt a bő milliós tételt. ;)

    Az ilyen előfizetősdivel viszont tényleg nagyon csínján. Voltak már ugye olyan tervek - a kivitelezés nem tudom, hogy áll - többek között a BMW részéről, hogy hiába fizetsz két hatalmas valag pénzt az autódért, de bizonyos fícsöröket fixen előfizetéshez kötnének. Ezen fícsörök közé pedig olyan dolgokat tennének, tehetnének, amit akarnak; pl. légkondi, sebességkorlátozás, de tényleg BÁRMI. Egy szoftver update után pedig bármilyen másik bármik is. :U Vagy pl. egy reklám megnézése elindulás előtt. :DDD A lehetőségek tárháza végtelen.

    "Egy biztos a töltés már most drága az állomásokon, később rosszabb lesz a helyzet."

    Nem akarok hazudni, de a Superchargeren talán valami 190 Ft/kWh, ami ugye az otthoni alap (36 Ft?) jó 5-szöröse, az emeltnek (70 Ft) már "csak" a 2,7-szerese. :U

    Egy Model 3 fogyaszt mondjuk ~16-20 kWh/100 km-t (nyár, tél, autópálya), ami otthon töltve (drágáról) 11,2-14 Ft/km, Superchargerről viszont már 30,4 Ft. Egy Model X viszont már 25-30 kWh-t fogyaszt, ami 17,5-21 Ft/km otthonról, Superchargerről viszont már 47,5-57 Ft. Attól ma már gyakorlatilag az összes ICE olcsóbb (még), sőt még az én most már majdnem 19 éves 2 literes szívóbenzines Mazda 6-osom is. :N

    Meg ugye a benya után kieső adót idővel így is, úgy is be fogják szedni. Szóval lehet, hogy most még elvben konkrétan ingyen tudod használni az EV-det, de lehet, hogy 2-3-5 év múlva használati alapon pl. 20-30 Ft/km jövedéki/NER fenntartási, vagy bármilyen adót kell majd fizetned, amit szintén nem tudsz majd megkerülni.

    Akkutöltésnél, vagyis inkább töltés helyett szerintem csak az tudna működni relatíve normálisan, ha minden kocsinak teljesen standard kialakítású, csereszabatos akksijai lennének, mondjuk az autó alján, teszem azt 5-10 db ~10 kWh-s akku, amit gépekkel percek alatt lehetne kicserélni feltöltöttre. A lemerülteket pedig lehetne akár éjszaka is gazdaságosan tölteni, vagy napelemmel a nappali órákban. Persze ezt logisztikailag, kapacitásban nagyon nehéz lenne - ha nem egyenesen lehetetlen - jól kivitelezni.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz tranceplanet #112 üzenetére

    Igen, az ötlet nem saját volt, hanem olvastam valahol. NIO alatt pedig nem márkára, hanem típusra gondoltam (talán a Kia NiRo kavart be nekem??? :B nem egyértelmű).

    A koncepció szerintem nagyon jó, de (nagyon sok infót nem tudván róla) jelen állás szerint ez talán 1-1 (teljes) "akkublokkal" működne, ami egyáltalán nem csereszabatos bármilyen típusra, már csak az eltérő akkukapacitások (és méretek) miatt se. Persze biztos meg lehet csinálni jól... csak számomra ez nem nagyon evidens probléma. Nyilván lehetne 1-1 kúton többfajta akkumulátor is, de hogy mindig legyen majdnem bárhol majdnem bármilyen fajtából feltöltve... na az szerintem erős kihívás. Ezért lenne jó, ha standardizált és moduláris lenne. (Persze ez is vetne fel kérdéseket.)

    Meg ugye nem csak a darabszám/elérhetőség a kérdés, hanem az is, hogy feltöltve mennyi elérhető. A "tanklások" valószínűleg nagyon nagy része a reggeli és délutáni csúcsforgalomra koncentrálódna, és éppen emiatt minden bizonnyal könnyű lenne megszívni az olyan később kelőknek, mint amilyen én vagyok. :DDD Persze ha a csereakkukat ~150 kW-tal, vagy még többel lehetne tölteni elfogadható kapacitás mellett (mondjuk legalább 15-20 db-ot egyszerre... de inkább 40-50-et), akkor valószínűleg nem enne igazán gáz a dolog. Teszem azt ha legrosszabb csúcsforgalomban is csak mondjuk 20, nagyon max. 30 percet kell várnod egy 5 perces cserére, az még beleférhet. (A folyamatos cserék miatt a 3-4-el előtted lévő autó akkuja nagyrészt feltöltődhet addigra, amikorra te odaérsz.)

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák