- Max
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- Vírusirtó topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Windows Insider Program
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- Proxmox VE
-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hezso
aktív tag
válasz herczegz #3841 üzenetére
Amit szeretnél megoldani az nagyon egyszerű, egy icipici kapcsolás elegendő hozzá, ahol mondjuk egy komparátor figyeli a LMM jelét, és ha kevesebb mint 0,9 akkor kapcsol, de mivan akkor ha mész 100-al és elengeded a gázpedált? LMM leesik 0,9-re és kapcsol a 12V, ezáltal bejon az alapgáz, ami nem az igazi, injektoros autoknal asszem nem igy van, ott amig nincs a fordulat határon addig nincs alapgáz befecskendezés. Ehhez még tehát hozzá kéne venni a fordulatszám-figyelést, ami szintúgy nem akkora nagy dolog, csak kéne oda.
Másrészről szerintem a probléma gyökerét kéne orvosolni, nemhinném hogy ez szoftverhiba. Bár nemigazán értem mi az a sebesség-jeladó, meg a probléma oka. De ha ugylatod hogy csak a fenti lehet a megoldás, akkor abban segithetek.
[Szerkesztve] -
mezis
nagyúr
válasz herczegz #3841 üzenetére
Üdv !
''Reset''-et próbáltál ? (Nekem egy 1989-es Citroen BX Bosh Monopoint elektronikája lehet sw.
hibás: kb. 600 km.-enként vagy drasztikus hőmérsékletváltozás után kell ''reset''-elnem, különben hidegindításkor túl sokáig -percekig- magas, 2000 körüli fordulatszámon járna, bőséges benzinbefecskendezés mellett. A franciák az akkunál külön lehúzható csatlakozóról oldották meg a vezérlőelektronika ''szünetmentes'' áramellátását. Így az órát nem kell mindíg állítgatni. Hipotézisem: a vezérlésnek van egy alaptáblázata, amit a ''tapasztalat'' alapján korrigál. Aztán valahogy túl messze elkalandozik.)
Nálam a reset inkább csak teljesen hideg motorral (reggel) adja a tartósabb eredményt.
Van egy hatalmas problémám, van egy Escort autóm, ami úgy néz ki gyári szoftverhibás.A probléma, hogy a sebesség jeladó hatására, ami (0V és 12V -ot kapcsolgat, forgó hatásra) állandóan leesik az alapjárta a megengedett alá.mezis
-
hezso
aktív tag
válasz herczegz #3857 üzenetére
nem értek vele egyet. 96-os évjarat, nem MAP szenzor van, hanem sima lapátos LMM gondolom. Ha elengeded a pedált, bezár a folytószelep, szvsz nincs honnan szívni, max az alapjárati pótlevegőcsatornáról, nem? levegőáram nagyja megszűnik. aztán lehet nem így van, nem vagyok autószaki.
-
mezis
nagyúr
válasz herczegz #3857 üzenetére
Nekem a benzines, injektoros motornál vakuumos előgyújtás szabályozó is van, amit
cserélni kellett, mert kiszakadt a membránja. Itt egy kevés fals levegőt tudott szívni.
(Egyszerűen vizsgálható: en egy 50 ml-es injekciós fecskendővel megszívtam, és
nem rántotta vissza a dugattyút a repedés miatt.)
(A vákuumos szabályozás ugy 2000-es fordulatszámnál indul.)mezis
-
hezso
aktív tag
válasz herczegz #3862 üzenetére
MAP sensor (manifold absolute pressure)
szal ilyen is van, uj autokban legalabbis. ez a nyomást méri beömlőn, abból meg kiszámítható a légtömeg adott keresztmetszettel.
hát akkor keszitsek neked egy áramkort, ami ha beállítható határérték alatti feszultséget kap egy bemenetre, akkor kapcsoljon 12V-ot? mint emlitettem szivesen segitek.
Ha igen akkor szolj, mert reszletek meg vannak, pl. hogy mekkora áram kell ahhoz a 12V-hoz, meg hogy kell-e kapcsolni akkor más jelet is. -
mezis
nagyúr
válasz herczegz #3862 üzenetére
Azt ugye bekalkulálod, hogy toló üzemmódban amíg a motorfordulatszám nem esik
kb 1200 alá, addig nem kap benzint a motor.
Ha leveszem a gázról a lábam, csak a pillangószelep zárul, de a motorfék miatt (sebességben van az autó) dolgozik a motor és levegőt szív be, amit a légtömegmérő mér és az nem éri el az alapjárati értéket ebben az állapotban.mezis
-
mezis
nagyúr
válasz herczegz #3875 üzenetére
Én egy LADA-hoz használtam anno egy Tungsram Konverta gyártmányú ketyerét,
aminek az volt a feladata, hogy motorféknél elzárja az alapjárati fúvókát.
Eddig még sajnáltam kidobni. Egyszerű a bekötése: 12 V, test, megszakító, gázpedál
alapjárati helyzetérzékelő, elektromágnes. Ez utóbbitól akkor vette el a 12 V-ot,
amikor el kellett zárnia a fúvókát.
Azon is gondolkodtam amit mondtál, a fordulatszám figyelés. Teljesen jó megoldás lenne, kb 1100 RPM alatt kapcsolna ki a VSS és kapna a vezérlő 0V-ot.mezis
-
hezso
aktív tag
válasz herczegz #3875 üzenetére
Igazából ezek megitéléséhez el kéne beszélgetnünk mondjuk MSN-en. Ott elmondhatnád pontosan azt amire nekem szukségem van. Mert még mindíg vannak homályos dolgok előttem.
Gyakorlatilag telljesen mindegy, mindkettőt egy apró mikrokontrollerrel oldanám meg, 1000-2000Ft-ból kihozható mindenestül, ráadásul ha nem azt produkálja amit elvársz, egy gyors szoftvercserével orvosolható. Kombinálni is lehetne, ahogy neked kell :)
Pontosan mi is ez a jeladó? minek a jelét adja? Hogy adja a 12V-ot, és hogy a testet?
Egy próbát megérne alapjáraton kézzel letestelni miután lehúztad azt a jeladót.
Fontos lenne kimérni mekkora áram halad át rajta, mert aszerint kell majd valami kapcsolótranzisztorral vagy FET-el kapcsolni a jeladót fel és le. Ki kéne mérni hogy az a bemenet az ECU-n ha nincs bent jeladó (szétkapcsolom) akkor alapból le-e van húzva testre vagy fel 12V-ra, meg ilyenek.
De a tobbit szerintem emailben, esetleg valami MSN-es beszelgetest is megbeszelhetunk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Óvodások homokozója
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Elektromos autók - motorok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Háztartási gépek
- Videós, mozgóképes topik
- Max
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
- További aktív témák...
- Google Pixel Buds Pro
- EVGA RTX 3070 Ti 8GB XC3 ULTRA - bontatlan - eladó!
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M2 IPAD PRO 2022 11 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal Deák Térnél Átvehető.
- Bontatlan ÚJ IPHONE 13 mini 128-512Gb gyári független Minden Szín Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új Iphone 14 és 14 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest