-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mh197
senior tag
Helyzet eddig ott tart, hogy szünetmentes tápról üzemeltetve a Genius-t , úgy hogy az UPS nincs a 220-ra rákötve, vagyis elvileg akkuról megy a hangcucc, meg a gép is, és nincs a hátuljába semmilyen bemeneti vezeték sem bedugva a mélynyomónak, csak a satelitek vannak rákötve, így is jelentkezik a lámpakapcsolást követő pattanás!
Hogy lehetne ezeket a rádiófrekis zajokat kiszűrni? Ötletek? -
Csaba_20_
őstag
-
Csaba_20_
őstag
Akkor a bemeneten szedi össze a zajt, ezt állapítottuk meg ezzel. Meg kéne próbálni közvetlen a hangszóró bemenetét rövidrezárni kihagyva a kábelt. Valamint szintén kihagyva a kábelt, a bemenetet szabadon hagyni. Ha kábel nélkül(antenna) is pattog, amikor nincs rövidre zárva, akkor bizony az aktív hangszóróban van a baj, az szedi össze a zavart.
-
-
Csaba_20_
őstag
A bemenettel párhuzamos pár nF-os kondenzátor a felső határfrekvenciáját rontja le az erősítőnek. Pár nF nem szól bele a hangfrekvenciába, viszont a nagyfrekis impulzust pár dB-lel szűri.
Ha nem oldja meg a problémát, akkor az erősítő tápjára kell esetleg egy-két folytó tekercset rakni, illetve sorosan a táp és a föld közé egy ellenállás+kondenzátor tagot. Illetve EMI+RFI szűrőt rakni a hálózati oldalra. -
And
veterán
A kondi nem önmagában szűr, hanem a jelforrás (hangkártya) kimeneti- és az erősítő bemeneti impedanciájának - párhuzamos - eredőjével aluláteresztő RC-tagot alkot. A forrás - meghatározó - kimeneti ellenállása max. néhány kΩ-os nagyságrendű lehet (pl. 10kΩ). A frekvenciaátvitelbe így egy - plusz - töréspont kerül, 1nF-os kondenzátorral minimum valahová tizenvalahány kHz fölé. (Ez nem jelenti azt, hogy e felett abszolút nem visz át a rendszer: a jel valamekkora meredekséggel csillapodni fog. A tranziens, pattanó hang viszont a hallható tartományban is jelen van, ezért ez a kondenzátoros módszer nem biztos, hogy azt maradéktalanul kiszedi. Ahhoz magát a zavarforrást kellene megszüntetni.)
-
And
veterán
Ok, megértem. Így kell elképzelni: [link], van ott egy Auto-fan nevű rajz, kb. az kell neked. A rajzon levő tranzisztort (2N2222) illene egy nagyobb áramot elviselő példányra vagy n-csatornás mosfetre cserélni, R4 és R6 értékének esetleges módosításával együtt. Bocs, ennél többet most nem tudok utánanézni, a melóban kvótázott net-elérésünk van.
Mod: most látom, hogy az eredeti rajzon azért van ilyen sima kisáramú tranzisztor, mert az egy relét vezérel (ami kapcsolja a tranzisztort). Egy normális mosfet használata esetén a relére nincs szükség, a fet azt közvetlenül is tudja kapcsolni, melegedni meg nem nagyon fog.
[Szerkesztve] -
Batman2
őstag
Hi
Szerintem is nézd meg az IC(k) bordáját, ha van rajta (gondolom), mert ezt nem írtad!
Ha van rajta és a helyén van rendesen, akkor biztosab hibás az IC, de ha nincs, vagy nincsen a helyén, akkor a hűtésen kell csak javítani.
Ha a borda csak szolidan meleg, miközben az IC már tüzes, akkor pedig a hővezetés terén lehet baj. Tegyél egy pici pöttyöt proci hűtő hővezető pasztásból és úgy szereld vissza rá fixen, erősen rögzítve a bordát.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Lompos48
nagyúr
Egy elektronikus szerkentyűvel rosszabbul járnál. Kapásból egy csomó alkatrészből állna, mindegyik ugyancsak esélyes arra, hogy meghibásodjon. Az autóban létező körülmények bizony mostohának számítanak ráadásul.
Egy konverter, az bonyolult dolog. Egyszerűbb elektronika esetén "valami" csak meg kellene egye azt az emlegetett 50W-ot.
Nem beszélve a volumenéről, meg a 15A-es kábelezésről.
Ha típushiba, és hely is kerülne 2 ellenállás beszerelésére, én 2 db 1 ohmos és 100W-os ellenálást tennék párhuzamosan.
Van még valami fontos: az ellenálás hűtőbordája közelről sem elég ekkora teljesítmény disszipálására. Azért van a 4 lyuk rajta, hogy nagyobb fémfelületre szereljék (mint egy teljesítmánytranzisztor esetén a saját hűtőborda) és egyáltalán nem kerülendő a pasztázás sem a jó hőátvitel érdekében, amit annyit emlegetnek fórumtársaink processzorokkal kapcsolatban.[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Azelőtt nem villogott? Önmagában a villogásból nem következik a 78L05 hibája, de az magától értetődő, egyszerűen rámér az ember, hogy megvan-e az 5V és el van döntve a kérdés.
Kondenzátorok impulzusterheléstől szoktak felfúvódni, vagy látható jel nélkül is kiszáradni. Ez csak sima DC tápkör.
De még ha csökkenne a kapacitás, az sem biztos, hogy következménnyel járna a működésben (bizonyos határig), mert a 7805 elsimítja a betáp ingadozásait. Mindamellett ez is csak annyi, hogy ráakasztani egy párhuzamos kondit próbára és rögtön kiderül.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Ha más hiba nem lenne, a félvezetők általában zárlatba mennek, utána a motor forog tovább, max. fordulaton.
De itt még el is pukkant, ami nem sok jót sejtet. Hacsak nincs a motoron valamilyen zavarszűrő kondi, ami zárlatos lett, az a jobbik eset. Azzal kellett volna kezdeni, hogy előbb a zárlatot behatárolni, triac cseréje csak utána.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- LENOVO IDEAPAD Y700 INTEL CORE i5-6300HQ 2.3 GHz 8 GB 256 GB SSD GTX 960M 3 óra AKKU IDŐ
- Precision 7520 15.6" FHD IPS i7-7700HQ M1200 16GB 512GB + 1TB magyar vbill új akku gar
- Dell Latitude 5400, 14" FHD IPS, I5-8365U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10/11, Számla, Garancia
- IRIX 15mm F/2.4 Firefly EF
- Fotós eszközök: csillagkövető és macrosín
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen