- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
And
veterán
válasz Phvhun #19390 üzenetére
Legegyszerűbb esetben a 8 kapcsolót is egy kontroller fogadja, és hardveres soros porton küldi át az első mikrovezérlőnek. Aszinkron port esetén egyetlen I/O-pin is elegendő erre oldalanként (Tx -> Rx). A kommunikáció meg minél gyorsabb, annál jobb (persze távolságtól is függ), de pár kbps bőven megfelelő. Ha az első PIC-nél fontos az adatok gyors kezelése, akkor megoldod, hogy adat érkezésekor megszakítást adjon, kiolvasod a vevőpuffert, és a 8 bitben akár egy az egyben visszakapod a 'túloldali' kapcsolók állapotát.
-
PH-User
addikt
Nos, végeztem pár mérést a nagyobb félvezetőkön diódamérés üzemmódban a műszeremmel.
BU5027A (NPN)
B-n plusz, C-n mínusz = 0,532
B-n mínusz, C-n plusz = 0B-n plusz, E-n mínusz = 0,589
B-n mínusz, E-n plusz = 0C-n plusz, E-n mínusz = 0
C-n mínusz, E-n plusz = 0hFe mérés - 014
˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
2db D13007K (NPN)1.
B-n plusz, C-n mínusz = 0,550
B-n mínusz, C-n plusz = 0B-n plusz, E-n mínusz = 0,564
B-n mínusz, E-n plusz = 0C-n plusz, E-n mínusz = 0
C-n mínusz, E-n plusz = 0hFe mérés - 015
2.
B-n plusz, C-n mínusz = 0,546
B-n mínusz, C-n plusz = 0B-n plusz, E-n mínusz = 0,562
B-n mínusz, E-n plusz = 0C-n plusz, E-n mínusz = 0
C-n mínusz, E-n plusz = 0hFe mérés - 015
˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
SBL3040PT (Schottky egyenirányító)
1-n a plusz, 2-n a mínusz = 0,160
1-n a mínusz, 2-n a plusz = 01-n a plusz, 3-n a mínusz = 0
1-n a mínusz, 3-n a plusz = 02-n a plusz, 3-n a mínusz = 0
2-n a mínusz, 3-n a plusz = 0,160˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
S16C40C (Schottky egyenirányító)1-n a plusz, 2-n a mínusz = 0,165
1-n a mínusz, 2-n a plusz = 01-n a plusz, 3-n a mínusz = 0
1-n a mínusz, 3-n a plusz = 02-n a plusz, 3-n a mínusz = 0
2-n a mínusz, 3-n a plusz = 0,165˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
F12C20C (Gyors egyenirányító)1-n a plusz, 2-n a mínusz = 0,475
1-n a mínusz, 2-n a plusz = 01-n a plusz, 3-n a mínusz = 0
1-n a mínusz, 3-n a plusz = 02-n a plusz, 3-n a mínusz = 0
2-n a mínusz, 3-n a plusz = 0,475˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Számításaim szerint ezek közül az alkatrészek közül egyik sem károsodott.
Jól gondolom. Egyébként érdemes ezeket a méréseket minden javításnál elvégezni, szoktak ezekkel az alkatrészekkel gond lenni PC tápegységekben?''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''
-
Lompos48
nagyúr
válasz PH-User #19403 üzenetére
Én ellenben azt mondom, hogy mind rossz! Ha a műszered szakadáskor (végtelen) 0-t mutat, akkor más a helyzet. Mit mutat a 2 szállal a levegőben? Mert a nem 0 értékek rendben lennének.
Hogy érdemes-e? Tapasztalat dolga. Én mindig elvégzem, mert több az egyszerű bámulásnál. Gond lehet mindennel, pláne, ha arra járnak a nagyobb áramok, feszültségek.
A fotókról sokat nem tudok mondani. A nagy trafó nem néz ki fényesen és jó lenne tudni mi termelte azt a fekete füstöt, ami ott elég sok mindent belepett.
[ Szerkesztve ]
-
And
veterán
válasz Phvhun #19405 üzenetére
Rossz érv, ugyanis az interrupt épp egyszerűbbé teszi a programot, hiszen a főprogramnak nem kell a vétellel törődnie, egyszerűen csak fel kell dolgoznia a beeső adatot. (Mod: maga az interrupt ebben az esetben amúgy sem egy kötelező valami, csak segítség, ha amúgy a főprogramnak más lényeges dolga is volna. A lényeg az aszinkron soros adatkezelésen volna: nem kell órajelekkel és valami 'egyéni' protokollal bohóckodni, valamint egyetlen adatvezeték is elegendő a feladathoz). A másodlagos - amelyikre a gombok kapcsolódnak - kontrollernek még csak hardveres UART-tal sem kell rendelkeznie (persze az nem baj, ha van), hiszen nincs más dolga, mint adott időközönként kitenni az adatot a portra, a tisztán szoftveres soros adatkezelést pedig szinte minden fordító támogatja.
[ Szerkesztve ]
-
PH-User
addikt
válasz Lompos48 #19406 üzenetére
Elírtam, bocsáss meg, a 0-k azok 1-ek (végtelen, nem sípol).
Mindet kiszedtem, úgy mértem le.
Ellenállásokat, diódákat megmértem körülötte, úgy tűnik rendben van.
A kerámia kondit kicseréltem ugyan olyanra, csak egy kicsivel nagyobb (fizikai) méretű.Ez a kis kondi kormolta össze az alkatrészeket, mert szabály szerűen ketté égett.
Az elkókat cserélhetem nagyobb kapacitásúakra mindenhol?''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''
-
Lompos48
nagyúr
válasz PH-User #19408 üzenetére
Akkor ok. Amit nem tudsz/tudunk, hogy mind azok az alkatrészek hogy viselkednek a műszer max pár voltos feszültségénél magasabb értékeken.
A másik gond: mitől sült el a kerámiakondi, ami nem nagyon szokott?Elkókat cserélheted nagyobbra, de nem túlozz, mert nagyobb kondi indításkor nulláról nagyobb áramot szippant... félvezetőkön keresztül
-
PHM
addikt
válasz Lompos48 #19412 üzenetére
Igaz, de mintha némi fogalomzavar lépett volna fel a fogadó fél részéről.
Egyébként a Nintendo NES joypad-jében található ez az IC, s olyannyira
bevált, hogy a Super Nintendo joyban is ez van, csak 2 db kaszkádban.
Szerintem rendkívül frappáns megoldás.Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
PH-User
addikt
válasz Lompos48 #19410 üzenetére
Kicseréltem a kerámia kondit és az elkókat is.
A kerámia helyére kicsit nagyobb került, az elkóknál pedig egy 470uF 10V helyére egy 470uF 16V került, egy másik 2200uF 10V helyére pedig 1500uF 10V-ot raktam (nem volt 2200-asom). Valahol hallottam, hogy differencia nem okoz gondot, ráadásul az 1500-as az Jamicon.A félvezetőket visszaforrasztottam, összeraktam a tápegységet, bekapcsoltam, minden feszültség meg van, ventilátor pörög, tehát működik.
Végre van egy kis sikerélményem, köszönöm a segítséget!
''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''
-
Batman2
őstag
válasz DarkByte #19350 üzenetére
Szevasz
Nekem [link] ennek a testvére van (asszem 28001-es), 24V-48W-os analóg állomás.
Eddig semmi bajom vele, jól működik, gondolom, a hőmérsékletet is tartja nagyjából, nem szoktam és nem is tudom mérni, de feltételezem, hogy legfeljebb +-10 fokos eltérés ha van.
A hegyet gyakran kell folyatószerbe mártani és minden használatkor megpucolom a szivacsán, különben felgyűlik rá a koksz és nem tapad a cin.
A műveletek többségéhez jó ez a hegy, de néha még ennél is tűbb hegy kellene, bár lehet van is hozzá, még nem néztem utána.Ezt ugyan már valszeg nem lehet kapni, de tudom ajánlani, ha valahol még fellelhető !
Én vagy 5 éve 10-ezerért vettem.Nagyobb munkákhoz pedig egy egyszerű, nagy teljesítményű pillanat pákát használok, mint pl. ez: [link]
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
őstag
Üdv
Reggel becsípődött a derekam arra ki mit tudna ajánlani.Úgy érzem mint ha 2-300V-ot vezettek volna a derekamba és 1-1 rossz mozdulatnál kapnék 1-1 impulzustÜdv:Attila
-
ArchElf
addikt
válasz totya694 #19420 üzenetére
Ne essünk túlzásokba - szerintem, csak ha egy kicsit jobb/frissebb kondi lenne odabent, akkor már nem volnának ilyen gondjaid - tudod idővel öregszenek az alkatrészek. Így most a testnek kell levezetnie a feszültséget
AE
Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz totya694 #19420 üzenetére
Ez ugyan nem segít a problémádon, de hátha jobb kedvre derít:
Amúgy nicked alapján lehetnél akár a Dánken Meklód, születtél 694-ben a kárpát medencében.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Batman2
őstag
NiFe akkut lehet e kapni valahol ??
Ha jól tudom, a vasúti kocsikban is ezt alkamazzák, ugye?A töltés, illetve elektromos rendszere hogy van megoldva a vasúti kocsiknak ?
Feltételezem, hogy szeparált, szóval álló helyzetben, illetve amig a generátor nem ad elég áramot, addig az akkukról megy sz áramellátás, utána pedig relé átkapcsolja a fogyasztókat a generátorra.
És nem úgy mint az autóknál, hogy egy hálózat az akku a fogyasztók és a generátor, mivel azt írják, hogy a Ni Fe akkuknál jóval nagyobb a különbség az üzemi és a töltéshez szükséges feszültség között, mint az ólom akkuknál.Viszont az átkapcsolást hogyan lehet megoldani szünet mentesre, mert nem látszik megszakadás a világításban a régebbi technikájú kocsik esetében sem ?
Az újabbaknál meg már úgy tudom, hogy spéci tápegység van beépítve, ami a mozdonyból kapott tápról lát el mindent a kocsiban, nincs már önálló generátora.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz totya694 #19418 üzenetére
Én ugyan 77-es kiadás vagyok, de nekem is előfordult már évekkel ezelőtt is.
Mydeton, vagy egyéb izomlazító, Magnézium (Magne B6, vagy Panangin), fájdalom csillapító gél - tapasz (Lioton, stb.), fájdalom csillapító tabletta (Algopyrin, Cataflam, Algoflex-400, stb.) és lassú nyújtó mozdulatok, amennyire csak bírod az ellenkező irányba !
Mindenképpen próbáld ellazítani magad, mert ha feszülnek az ízmaid, akkor könnyen begörcsöl újból, ismerős a helyzet, nekem is volt már, és hajlamos vagyok rá, nagyon könnyen begorcsöl egy-egy rosszul sikerült mozdulattól.
Reggelente érdemes lassú nyújtó mozdulatokat tenni, kicsit hajlongani előre hátra, oldalra, az segít !Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Lompos48
nagyúr
válasz Batman2 #19424 üzenetére
NiFe akkut lehet e kapni valahol ??
Ezt nem tudom. Ugyanakkor a legstrapabíróbb típusnak számít(ott).
Tudtommal "tamponban" voltak minden vagonon a generátorral (pont az említett strapabírás miatt). Minden kocsin lehetett látni az egyik tengely közelében a "hóttpiszkos" generátort. A töltést elektronikusan oldották meg. Naaaagyon régen speciálisan válogatott ASZ15 és ASZ18 germánium tranzisztorokat (60V, 15A) gyártottunk erre a célra. A fénycsöveket pedig konverterről táplálták. A legfrissebb változatokról fogalmam sincs.
-
őstag
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Kalandor #19431 üzenetére
Párhuzamosan kell kapcsolni őket, de:
Az eltérő kapacitás miatt az egyik jobban fog merülni a másiknál, az ez miatt fellépő feszültség különbség meg az akkuk között fog áramot áthajtani ami így elvileg kárba megy.
Két egyforma akkuval mehetne a dolog, de így nem. Milyen típusú a lámpában lévő és a telóban lévő? (NiMh, NiCD, Li-Pol, stb...)
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Lompos48
nagyúr
válasz Kalandor #19433 üzenetére
200mV feláldozásával párhuzamosan kötheted őket egy-egy ultra low Vf Schottky dióda beiktatásával, de még mindig végig kell gondolnunk mi történik töltéskor...
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #19427 üzenetére
Mit jelent az, hogy "tamponban" ??
Valami ilyen átkapcsolós elektronika kellett legyen a régi kocsikon, amiknek még ízzós volt a világításuk, mivel jól lehetett látni, hogy megálláskor a végefelé, egy rövid időre elkezdett gyengülni az ízzók fénye, majd hírtelen visszaerősödött, mikor már gyakorlatilag megállt a kocsi !
Induláskor kicsit később volt a váltás és kevésbé feltünő, akkor inkább a gyengébb fényről, ami gondolom, a már kicsit csökkent feszültségű akku bank hatása volt, váltott át hírtelen picit nagyobb fényre, nyilván vissza a generátorra.Ezért gondolom, hogy valami szeparált rendszer lehetett és az akkuk töltése a fogyasztóktól egy elkülönített áramkörrel volt megoldva.
A fénycsöves verziókon folyamatos hang és enyhe fény (villódzási, különösen a tönkremenő csöve esetlben) változásokat lehet tapasztalni, már amelyiknél, mert asszem tán nem mindegyiknek van generátora, hanem a mozdonyról az 1500V~ fővezetéken keresztül táplálkozik.
Lehet, hogy itt valami spéci, a váltóáram frekvenciáját moduláló tápegységről (inverterről)hajtják a világítást.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #19435 üzenetére
Szerintem töltéskor egyszerűbb a dolog, mert mindkét akkunak gondolom van töltésvezérlője, ami lekapcsolja a töltést, ha elérte a megfelelő feszt !
De elvileg ugyanez igaz a kisütésre is, mivel a szabályozó ekkor megint lekapcsolja, ha kimerült (legalábbis a telefon akkuknál, amiben biztos, hogy van szabályozó).A lámpa saját akkujának lehet nincsen szabályozója, akkor más a helyzet.
A dióda pedig itt önmagában nem igen elég a mélykisülés megakadályozására, mivel ez 3,7V-ot ad, és kimerülve is vagy 2,9V-ot, csak az 1,2-es akkuknál jó ez, ahol kimerülve van mondjuk 0,8V, nagyjából meggátolja a dióda a mélykisülést, bár a Shottkyk akár 0,3-ig is leengedik szemben a normál 0,6-0,7V-jával.
Egyébként pedig párhuzamosan kötve, diódával vagy anélkül is mindenképpen együtt és egyformán merülnek, mert mindíg az az akku látja el nagyobb részben táppal a fogyasztót, amelyikben több a szufla és kisebb a feszültségesése, a másik olyankor részben pihen, mésképpen megfogalmazva szerintem mindkettő a maga kapacitásának megfelelően részedve látja el a terhelést és egyszerre lesznek kimerültek.
Tehát az egyik akkuból folyik mondjuk 100mA a másikból pedig mondjuk csak 50mA.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Lompos48
nagyúr
válasz Batman2 #19436 üzenetére
Tampon: akku, fogyasztó és töltő (generátor) állandóan párhuzamosan kötve. Így van minden transzformátorállomásban is: 230V= helyi akkutelepról működik minden automatika, kapcsoló stb., hogy immunis legyen bármilyen meghibásodással szemben.
A fénycsöves világítás meg konnektorok (ahol voltak) biztosan konverterről működtek, még néha a sípolásuk is hallható volt. A jelenlegi megoldásokról gőzöm sincs.
Az 1500V~ fővezetékről nem tudok, de én olyat vasúti kocsiba nem tennék, ez biztos.
***
Én a diódákat csak azért tenném be, hogy az akkuk ne "dolgozzanak" egymásra a fogyasztó helyett.
Tehát az egyik akkuból folyik mondjuk 100mA a másikból pedig mondjuk csak 50mA.
Vagy a nagyobb kapacitású akku kezdi tölteni a kisebbet...
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #19438 üzenetére
A vasúti kocsik elektromos fűtése Magyarországon tudtommal 1500V~-mal történik, ami a mozdony transzformátorából jön egy fővezetéken keresztül.
Továbbá olvastam, hogy a mai kocsik, amik már modern elektronikával vannak ellátva, azok valami 850V-tól 3000V-ig bármivel képesek üzemelni, és mindegy nekik, hogy váltakozó, vagy egyenáram formájában kapják azt a fővezetéken, így mindegy, hogy melyik országban, milyen rendszeren és milyen mozdonyból kapják a tápot !A régi, generátoros kocsiknak önálló volt a rendszerük, nem volt semmiféle fővezeték tudtommal, a fűtés pedig gőzzel történt a mozdony gőzkazánjából.
Visszatérve a NiFe akkukra, azért kezdtem kiváncsískodni, mert vagy a Wiki-ben, vagy más írásban a neten olvastam, hogy a névleges fesz.hez képest nagyobb a különbség a NiFe akkuk esetében töltéskor, mint az ólom akkuk esetében, ezért nem használatosak autókban mivel külön töltőberendezés szükséges hozzá, nem lehet a teljes rendszert egybe építeni, mivel úgy már túl magas feszültséget kapnának a fogyasztók az akku töltése közben !
Szóval akkor azt mondod, hogy a vasúti kocsik esetében ez nem igaz, legalábbis régebben nem volt igaz, mivel az egész hármas ugyanúgy párhuzamosan volt kötve, mint egy személyautó esetében ??Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #19438 üzenetére
Szerintem nem kezdi tölteni, mivel ha az jobban merülne, akkor annak nagyobb lesz a feszültségesése, sőt a kisebb kapacitásánál fogva eleve nagyobb a fesz. esése, emiatt az bizonyára kevesebb áramot szolgáltat (tud beledobni a közösbe), mint a nagyobb kapacitású !
Tölteni csak akkor kezdenék egymást, ha a másik akku zárlatos, és folyamatosan vesztené el a töltését, akkor egy folyamatos fogyasztó válna belőle, egyébként legfeljebb csak kevesebb áram folyhat belőle, de nem megy át töltésbe.Ez csak akkor nem igaz, ha a két akku névleges, vagy gyakorlatilag mérhető nyugalmi feszültsége között pici különbség van, akkor a magasabb feszültségű mindíg átpumpálna valamennyi töltést az alacsonyabb feszültségübe, de akkor is csak egy egyensúlyi állapotig !
Ha pedig eltérő feszültségű akkukat kötnénk egymással párhuzamosan, akkor egyértelműen addig folyna az áram az egyikből a másikba, míg valamelyik, vagy mindkettő tönkre nem menne, de itt erről nincsen szó, szerintem egyforma feszültségűnek lehet őket tekinteni, ha a kémiájuk pontosan megegyező, tehát mindkettő Li-ion, vagy mindkettő Li-polimer (mindkettő 3,6V, vagy pedig mindkettő 3,7V)!Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Lompos48
nagyúr
válasz Batman2 #19439 üzenetére
A vasúti kocsik elektromos fűtése Magyarországon tudtommal 1500V~...
Valószínű. Nekem csak sejtéseim vannak.
az egész hármas ugyanúgy párhuzamosan volt kötve, mint egy személyautó esetében ??
Tudtommal igen.
Visszatérve a NiFe akkukra...
Tudtommal jóval drágábbak is az ólmosakkuknál, vaszín a nikkel miatt. Ami pedig a használt eletkrolitet illeti számomra kénsav vagy marószóda egyformán kegyetlen lötty.
Akkuk:
...egy egyensúlyi állapotig...
Eddig én is eljutottam, mint lehetőség, de leírni nem mertem, amíg sk. nem mértem. Azért se, mert tudom, hogy Li-ion telepeknél a párhuzamosan kötött akkucellák nagyon szigorúan vannak válogatva, feszültség szerint. Azonos kémia és geometria ide vagy oda pici különbség mindig van/lehet.
[ Szerkesztve ]
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Adjatok nekem valami tanácsot, mert kifogytam minden ötletből.
Jelforrás -> DAC működik, a kimenő jel szép, 3.3V szinusz, egészen 130kHz-ig felmegy.
A zöld vonal az 1.65V.
Amikor mér a cuccom, a 0V és az amplitúdó maximum között mér. Amikor már nagyon pici a jel, akkor is minimum 1.65V ott van. Hogyan kellene ezt helyesen megmérni?Mérjek az amplitúdó minimum idején is, és vonjam ki a kettőt egymásból? Ezt elvileg meg tudom tenni.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Lompos48 #19443 üzenetére
Az egész rendszer egytápfeszes 0 - 3.3V.
A lényeg az, hogy mikor már nagyon vág az RC szűrő, a középvonal, az 1.65V körül mozog a jel, mint a videóban tegnap.
Tehát ilyenkor van gáz, mert a 0V és a szinusz csúcsa között mérek feszt, vagyis mikor alig látszik már a jel, akkor sem lesz kisebb az értéke 1.65V-nél. Ha levonnám a szinusz minimumánál mért értéket, akkor elvileg megkapnám a szinusz amplitúdóját.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Lompos48
nagyúr
válasz CPT.Pirk #19444 üzenetére
Gondolom, hogy egy mérőerősítő kapcsolással egy egyszerű 3.3V-ot felező osztó közepéhez képest kellene mérni. Ahhoz lehet kellene valami kis táppal megelégedő opamp (pl. OP290), bár lehet, hogy ez túlzás.
Ha levonnám a szinusz minimumánál mért értéket, akkor elvileg megkapnám a szinusz amplitúdóját.
-nak a dupláját talán.
[ Szerkesztve ]
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Lompos48 #19445 üzenetére
Hűha! Tudsz mutatni példát erre a felezős kapcsolásra? Van itthon 5V-ről működő LM324-em, abban van 4 opamp, és le tud menni 0V-ig egytápfeszről.
Izé, fesz osztó, ahol R1 = R2, és erre menne egy opamp? Milyen kapcsolásban?
Am igen, az a P-P feszültség lenne, amit számoltam.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
-
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Lompos48 #19449 üzenetére
Igen, egytápfesznél lenyeli a másik felét a tina szerint.
Ez viszont nem probléma, odaírok egy 2-es szorzót a programba.
A tina szerint teljesen jó, ha ezt az egészet a mérendő áramkör után kötöm be.[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
Új hozzászólás Aktív témák
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs