- Windows 11
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Proxmox VE
- SkyShowtime
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux - haladóknak
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mi5u
tag
válasz Richard! #1625 üzenetére
Én besétáltam a VIN(alváz) számmal egy márkaszervizbe, és ott a munkafelvevő 5 perc alatt elmondta.
Pénzt nem kértek, de kinyomtatni sem fogják.
A Fresh kicsivel több mint az Ambiente, de kevesebb mint a Trend.
Itt te is meg tudod nézni, hogy gyárilag mivel jött ki.[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
válasz Kephamos #2031 üzenetére
100000km felett már csak kiterjesztet garancia van, persze ha kértek rá.
Olajcsereügyileg akkor jársz a a legjobban ha te veszel hozzá mindent. A lényeg hogy az olaj a WSS-M2C913C vagy WSS-M2C913D specifikációnak megfeleljen. Ezen kívül ajánlott még a gyári 20000km-es ajánlást csökkenteni 10-15000km-re(használatfüggő). A rángatás miatt viszont mindenképp megnézetném szervizben.[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
válasz Kephamos #2049 üzenetére
A C-Max-om 4 éves. Szintén ott a matrica de mivel jelenleg 205000km-nél tartok már nem él a garancia. Sajnos 3 év vagy 100000km a feltétel, kiterjesztés külön vásárolható.
A másik, hogy 100000km-nél még nem kellene meghalnia az injektoroknak. Valószínűbb, hogy a rángatást a telítődött üzemanyagszűrő okozza. Ott érdemes elkezdeni a hibakeresést. (60000km-ként cserélendő.)[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
válasz Kephamos #2075 üzenetére
Egyik emelt fényerejű sem bírja sokáig. Vannak longlife izzók(pl: Osram), ott a fényerő rovására nő az élettartam.
Nekem eddig a sima Tungsram H7 jött be, azok már 1+ éve bent vannak, és napi szinten használva vannak 2-3 órát."A feszültségen kívül még sok tényező van, amivel az autóizzók fényereje megnövelhető. A lámpatestben annál jobban hasznosul a fény, minél kisebb (=pontszerűbb) az izzószál, ami jó trükk a pluszos izzókhoz. Hátránya, hogy rövidíti az élettartamot. A másik trükk, hogy az izzószálat jobban felfűtik a szokásosnál, 3200-3400 fokra. Hátránya, hogy csökkenti az élettartamot.
Igaz, a tungsramosok azt is mondják, hogy vannak bizonyos titkos technológiai megoldásaik arra, hogy a pluszos izzó ne legyen vészesen rövid életű. Így elérhető, főleg, ha valaki nem jár éjjel-nappal tompítottal, nem fogja vészesen gyakran cserélgetni. Sok függ az autó elektromos rendszerétől is, mert a fedélzeti feszültség a mai kocsikon sokkal szélesebb skálán mozog, mint amit az autólámpák szeretnek. Csupán az a tény, hogy 14 volt helyett 13,2-vel táplálják, 50 százalékkal növeli meg az élettartamukat."
[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
-
Mi5u
tag
válasz Atlantis #2098 üzenetére
Az egész város közlekedése káosz.
Hétvége felé közeledve a Csács-Landorhegy-Kertváros kör sokszor tovább tart mint a Szombathely - Zeg. táv.Amúgy 205000Km után nálam még semmi baja a kettős-tömegűnek pedig a kulturálatlanabb 1.6 TDCI-m van. Szerintem benzinesben kb. az örökélet.
[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
-
Mi5u
tag
-
Mi5u
tag
válasz TripleB #2993 üzenetére
Az egyszeri magánvásárlónak legtöbb esetben nem is éri meg ezeken a helyeken vásárolni. mivel kis kutakodással kedvezőbb ajánlatokat talál ugyanabból a minőségből, márkából.
A másik oldal hogy a normálisabb szervizek a 30-40 esetenként 50%-os rabattból csorgatnak vissza a kedves ügyfélnek is.[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
válasz Dj Sügi #3093 üzenetére
Például itt vagy itt. Ezek megbízható helyek.
Milyen motor van az autódban? A kezelési útmutatóban nézd meg, hogy milyen FORD specifikációt kell az olajnak teljesítenie(WSS-xxxxxx). és azt az olajat vedd meg. A gyári FORD olajat a Castrol gyártja jelenleg.[ Szerkesztve ]
-
-
Mi5u
tag
Apropó fogyasztás...
Saját autó 4 éves múlt, lassan a 220000. kilométer következik. Eddig a kopó alkatrészeken kívül csak üzemanyagot kért meg egy intercooler csövet(elrepedt).
A lényeg az ,hogy a gyári adat köszönőviszonyban sincs a valósággal.
-
Mi5u
tag
Prémium üzemanyagok vs. technika
"A százoktános marketingbenzin megítéléséhez azonban fontos tudni, hogy a szabályozás kizárólag a későbbi előgyújtások irányában működik. A 98-as benzinhez tervezett motor vezérlője tehát fel sem tételezi, hogy annál jobb kerülhet a hengerekbe, és nem fog még korábbi, amúgy a százoktános benzin számára optimális előgyújtásokkal kísérletezni."
[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
196000km-el vettem 2011-es 1.6 TDCI C-Max-ot harmadáron 2015-ben. Flottás autó volt, de egy ember használta az eladásig. Állapotra újszerű volt, a mechanikus javításokra meg eleve képeztem tartalékot. Jelenleg 247000km van benne, szinte csak országúton és autópályán használom.Eddig a kötelezőkön és kopókon kívül nem kellett cserélni semmit. Természetesen vétel előtt voltam vele állapotfelmérésen, ezt kihagyni nem szabad.Újra vennék így autót? A válasz igen.
[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
válasz daniel2121 #8357 üzenetére
Castrol Magnatec Professional A5 5W-30
Castrol Magnatec A5 5W-30
Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30
Motul Specific 913D 5W-30
Total Quartz 9000 Future NFC 5W-30
Texaco Havoline Energy 5W-30
stb.A lényeg, hogy szerepeljen a gyári ajánlások között a Ford WSS-M2C-913D specifikáció.
Csereintervallum 20000km, de 10-15000km után illik cserélni, ha hosszú távra terveztek vele.
[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
válasz PRO_KoRa #8861 üzenetére
2011-es C-Max II 1.6TDCI-m van, 255000km van most benne. Fele hosszú, fele városi használattal még semmit sem kellett a kopókon kívűl cserélni benne(kettőstömegűt sem). Nem kell félni a dízeltől, gondos használattal sokáig hibamentesek, igaz az olajat 10000km-ként cserélem.
-
-
Mi5u
tag
Közvetlen befecskendezéses motoroknál a spórolós nagypapi mód szívóoldali kokszosodást és idő előtti EGR elhalálozást okozhat. Igaz ez benzines(TSI, Ecoboost,stb.) és dízel(TDI,TDCi,CRDi,stb.) motorokra is.
[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
válasz bajnokpityu #9778 üzenetére
"hogy dpf nélkül korommal burkolja a várost" - Egy NEM szmókendcshármos dízel 800-1000KM alatt "tölti meg" a részecskeszűrőt, autópályán ez bőven kitolódik. Ennyire azért ne sarkítsunk.
Többet árt a környezetnek a rengeteg szilárd vagy vegyestüzelésű kazán.#9784: A DPF nemcsak összegyűjti , hanem a regeneráció során el is égeti a kormot egyszerű hamuvá.
Mikor egy DPF úgymond kifárad, akkor nem a korom miatt, hanem telítődik ezzel a hamuval. Ezt lehet orvosolni cserével, vagy újabban egész megbízható technikák vannak a szakszerű mosására/tisztítására.[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
válasz bajnokpityu #9788 üzenetére
"kitolódik? hja, tizenezer kilométerekre. sőt, még inkább egyáltalán nem regenerál a pályázós diesel." -
Mond valamit az, hogy nyomáskülönbség érzékelő? Ha nem, akkor innentől kár vitáznunk.[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
válasz bajnokpityu #9790 üzenetére
Valóban, bár ahogy nézem én is jobban kifejthettem volna a mondandómat. Én kérek elnézést.
(#9792) Sub-ZeRo: Nem kell tőlük félni. Enyém...eddig hibamentes, pedig flottás volt.
[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
Olajcsere szigorúan 10000KM után, aztán kimegy a világból. 3-4L olajtöltetű autón 20-30 ezrenként olajat cserélni nem a hosszú motorélet titka. Sokan félnek a dízeltől, pedig egy modernebb benzines is tud alkalomadtán pénznyelő lenni. A mostani varrógépmotorokról meg ne is beszéljünk.Ott ugyanúgy ott a turbó, kettőstömegű és hasonló nyalánkságok.
Zömében városi használatra viszont csakis szívóbenzinest szabad venni, ami egyre nehezebb ügy lesz, pláne ha fiatal autóban gondolkodik az ember. -
Mi5u
tag
válasz xEon1337 #9993 üzenetére
" De így legalább valamennyire hivatalos marad a szervizkönyvem,"
Többet érnek az elrakott számlák az alkatrészekről és az esetleges munkadíjakról. Egy szervizkönyv magában nem sokat ér, bár van aki csak arra izgul az állapot már nem lényeges.
A technikáról meg annyit, hogy mindegy szivó vagy turbós, ha csak városban használták akkor mindenképp lutri.
A szinte állandó hidegüzem miatt hatványozott a kopás. Ezt most értsétek úgy, hogy hiába van meg a vízhőmérséklet az olaj jóval később éri el az optimális hőfokot. Ez téli körülmények között 20-30 perc is lehet.A másik probléma még az olajba jutó üzemanyag ami hígulást és ezáltal az olaj teljesítményének csökkenését okozza. Ugye ez idővel elpárolog(na), de ha nincs meg az üzemi hőfok akkor benne marad mindig egy része. Nem véletlenül van a legtöbb mostani autónál a rugalmas olajcsere periódus, mikor az ECU az adott üzemi körülményekhez igazítja a a két olajcsere között megtehető KM-ek számát.[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
Vagy megcsinálod ez alapján(az általad is linkelt kapcsoló + a kábel hozzá még 5k).
vagy
Én innen vettem egy megfelelő újszerű állapotú bontott kormányt. Szállítással együtt 25e HUF volt. 4 nap alatt meg is érkezik. Csere után meg a linkelt leírás végén ott a programozás menete. Tesztelve, több mint egy éve megelégedéssel használom.
[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
-
Mi5u
tag
Kétfajta kormány létezik 2010-2012 és 2012-2015(facelift-ig).
Az enyém 2011-es ezért még a régi fajta van benne, a tiédbe értelemszerűen az újabb.Ott az audiovezérlés a légzsák jobb gombjába költözött.
A leírásban amúgy pont 2012 utáni Focus-t alakítottak át.[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
válasz Mikulásbá #13058 üzenetére
Igen...de ahhoz kell egy fejlett infrastruktúra, valamint hatótávban is fejlődniük kell még.
A másik, hogy nem mindenki tudja háznál megoldani a töltést(lakótelepeken megnézném amúgy ).
Valamint amitől jobban félek a helyi viszonyokat nézve,hogy ott van a jóféle "oldjukmegokosban" mentalitás. Emiatt fejlődnünk kellene fejben is szerintem , mert kezdetben biztosan lenne pár szénné égett szakkontár(lásd az LPG-s autók fénykorát). Talán egy 20-50 év múlva érett is lesz rá a társadalom.
Amúgy ha egy NAGYvárosaban laknék, én meglennék autó nélkül is...de így sajnos napi szükséglet.
BP-n járva le szoktam tenni az autót valamelyik P+R parkolóban aztán napijeggyel el szoktam lenni BKV-val. A legtöbbször gyorsabb is.[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
válasz radi8tor #13065 üzenetére
Testvérem ott lakik, a bevásárlás 95%-át online oldja meg. Irigylem is érte. Ha év közben elutaznak valahova arra a pár alkalomra meg bérelnek autót. Még olcsóbb is így mint sajátot finanszírozni egész évre.
(#13067) Sub-ZeRo: Tárcsából ATE-t vagy TRW-t, betétből ATE,Bosch vagy Textart vennék. Rengeteg eladott darab, szinte 0 reklamáció. Sajnos a sok helyen ajánlott Brembo hajlamos a hullámosodásra.
[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
válasz bajnokpityu #13070 üzenetére
Unix/Bárdihoz én 30-40% kedvezmény alatt nem mennék. Durván túláraznak.
Sajnos minden gyártónál ki lehet fogni hibásat,de én konkrétan azokat a márkákat soroltam fel amiket még Ford szervizben is ajánlanak ha drágállod a gyárit.
Egykori autóalkatrész kereskedőként, volt szerencsém járni pár gyártónál látogatáson és biztosíthatlak, hogy 99%-ban ugyanazt a minőséget kapod márkalogóval, mint logó nélkül az aftermarket piacon.(#13071) radi8tor: Elhiszem, én őket látom és jól elvannak saját autó nélkül. Nekem pedig ezek szerint mindig sikerült olyan helyre vetődnöm ahol max. 1 átszállással megoldottam a problémám.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen