- Aliexpress tapasztalatok
- Vírusirtó topic
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Windows 11
- DIGI internet
- Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Mozilla Firefox
-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mauzes
őstag
Van esetleg bárkinek infója a Galaxy-ról? Eltűnt a konfigurátorból, hahu-n sincs belőle eladó új példány... Remélem csak ideiglenes és nem megszűnt. Komolyan mondom, hogy agyf*szt, ha a piac minden egyterűt beszánt (lásd Sharan, Alhambra, Touran - és most még Galaxy is?)
-
Mauzes
őstag
válasz radi8tor #44578 üzenetére
Óhogyaza. Már régen eldöntöttem, hogy amikor jön a 3. gyerek, veszek egy Sharant vagy Alhambrát. Aztán kifutott, gondoltam akkor veszek egy Galaxy-t. Aztán ez is kifutott, úgyhogy most nem tudom. Espace sincs már, bár Renault-t nem is akartam. Új Multivan drága mint a p*csa. Mást most nem is tudok, ami nem egy (kis)busz.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok, vettem egy 2019-es Ford Galaxy-t. Épp a 180 ezres szerviz jönne (motorolaj, minden szűrő), amire kíváncsiságból kértem ajánlatot márkaszervizben, mindkét helyen 180 plusz pár ezer bruttó összeget mondtak. Ez még tartalmaz valami assistance szolgáltatást, mivel csomagban adják. A kérdéseim az alábbiak lennének:
- Mennyire reális/túlzó ez az ár?
- Milyen nagyságrend lenne ez a művelet egy jobbféle nem márkaszervizben? (megjegyzés: ha valakinek pár évvel ezelőtti árak vannak a fejében, az már valószínűleg nem érvényes ott sem)
- Tud bárki ajánlani megbízható (nem full sufni) szervizt Fordra Budapesten vagy környékén? Ahol tényleg elvégzik a kért szolgáltatást, és nem csak kiszámlázzák. -
-
Mauzes
őstag
válasz radi8tor #46511 üzenetére
Nem, személyesen voltam 2 szervizben is. De ez tényleg így megy? Ha simán kéred, akkor 180 ezer, de ha emailben odaírod, hogy te kedvezményeset kérsz, akkor olcsóbb lesz?
dellfanboy: majdnem, olaj+olajszűrő+összes többi szűrő (levegő, üzemanyag, pollen). És igen, kicsit soknak tűnik nekem, bár a korábbi VW-nél is ez olyan 200k körül lehetett márkaszervizben.
Mod: igazából nem pontosan látom, mert csak szóban mondták el, mi a 180 ezres szerviz tartalma, biztos van benne "ellenőrzés" meg hasonlók.[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz subaruwrc #46514 üzenetére
Köszi, jókat írnak róluk!
Mindenkinek: a garancia nem szempont, nincs már az autóra, csak rosdásodás ellen. Viszont én nem akarok magamnak semmit csinálni, mivel hozzá nem értő/lusta/kényelmes vagyok, beviszem és csinálják meg kompletten. Csak előny, hogy ha nem 180-ba, hanem 100 ezerbe kerül.
Szóval így úgy érzem, a márkaszerviz felejtős lesz. De kíváncsiságból bekérek 1-2 ajánlatot még. Illetve szintén kíváncsiságból a vezérlés cserére is kérek be ajánlatot, hogy lássam, ott mennyi. Most 170k km van az autóban, gyárilag 240k-nél kell, szerintem majd 200k-nál megcsináltatom. (most csak azért nem, mert nem tudom, hogy beválik-e az autó avyg elcserélem Sharanra).
Még egy gondom van vele, hogy a Sony hifiben a hangszórók kb fele nem vagy szarul szól. Gondolom ezt valami autóhifis helyen lenne érdemes megnézetni.
-
Mauzes
őstag
válasz Mauzes #46526 üzenetére
Sziasztok, csak érdekesség képpen beírom, hogy milyen árajánlatot kaptam az ESS-től egy 2019 Ford Galaxy nemrég itt is tárgyalt szervizére:
- olajcsere + üzemanyagszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő: 138k (ebből 25k munkadíj)
- komplett vezérlés: 190k (ebből 90k munkadíj)
Az előbbinél kicsit kevesebbre, utóbbinál kicsit többre számítottam. -
Mauzes
őstag
Sziasztok, nektek mi a tapasztalatotok adaptív tempomat (ACC) és eső kombinációjára? Nem régóta van meg a 2019-es Ford Galaxy-m, de azt vettem észre, hogy nagyon könnyedén kikapcsolja az ACC-t használat közben és nem engedi többet használni, merthogy "sensor is blocked". Elvileg a szélvédőn a tükör előtt van a szenzor. Akkor is csinálta, ha kicsit koszos lett, és akkor is ezt csinálja, ha esik az eső, akár csak kicsit.
És mindeközben a Lane assist meg tökéletesen működik és azt engedi...
És most nem ilyen durva viharról beszélek, hanem enyhe esőről. Ez engem eléggé zavar, a radarnak ilyenkor még tökéletesen kellene működnie. A korábbi Passat-om soha semmilyen esőben nem szart be és mindig tökéletesen működött a radarja. (Azt értem, hogy az ajánlások szerint rossz időjárási viszonyok között biztonságosabb nem használni az ACC-t, de most ettől tekintsünk el, amúgy is enyhébb esetről beszélek.)
Ez ilyen Ford sajátosság vagy egyedileg van gebasz? Ha utóbbi, mit lehet tenni?
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz Mauzes #46551 üzenetére
További adalék re szerviz árak: arra a munkára (időszaki nagyszerviz + vezérlés), amire az ESS összesen kb 330 ezres ajánlatot adott, és nagyon sokalltátok, a Carnet Auto-tól kaptam egy 600 ezres ajánlatot. Ami viszont külön érdekes, hogy az ESS drágábban adja a motorolajat, mint a márkaszerviz.
U.i.: kwikfit és Borsodi Kft. folyamatban, de nem kapkodnak.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Sziasztok, Android Auto-val kinek van tapasztalata? 2019-es Ford Galaxy, Sync 3 rendszer, és Samsung S22-vel használom. Az istennek nem tudok rájönni, hogy lehet a navigáció beszéd hangerejét állítani. A telefonon való állítás nem befolyásolja az autón kijövő hangerőt, amely mindig viszonylag halk.
-
Mauzes
őstag
válasz erdey_a #46840 üzenetére
Egyrészt most ezzel mit kezdjek, nem én találtam ki az ő általuk adott árat , másrészt nem teljesen ugyanaz a tartalom:
olajcseréhez 6,5l olaj kell ebben a motorban, 7 literrel számoltak: 45 ezer
olajszűrő: 8 ezer
levegőszűrő: 11 ezer
pollenszűrő: 12 ezer
összes szűrőbe üzemanyagszűrő is van: 32 ezer
kisszerviz helyett nagyszerviz 1,1 óra: 21 ezer -
Mauzes
őstag
Sziasztok, 4 éves Ford Galaxy-mra első féktárcsa-betét csere vár. Fordra szakosodott, de nem márkaszerviz adott árajánlatot, a komplett munka gyári alkatrészekkel 220 ezer, jó minőségű utángyárott (pl. Bosch) 210 ezer.
Ezek reális számok?
-
Mauzes
őstag
Én Unix-ot csekkoltam, ott a listázott Bosch tárcsa 83k/db, betét 44k. Mondjuk lehet, rosszul nézem, meg nem is kell a Bosch, de azért ezt néztem., mert erre mondtak árat.
radi8tor: ez csak példa volt, hogy erre mondtak árat. Azt mondták, hogy a gyárihoz képest csak 10-15-tel lenne olcsóbb egy jobb minőségű utángyárott (pl. Bosch meg mondtak mást is).
Mod: budapesti szerviz, Kőrösi Autó.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Akkor mondjatok pls olyan pesti szervizt, ahol baráti áron dolgoznak.
-
Mauzes
őstag
válasz Mauzes #48723 üzenetére
Elnézést, nem akarom szétoffolni a topikot, de bedobom a piaci árpontokat, amiket kapok, hátha hasznos. Ford Petrányi az alábbi árat mondta :
110 ezer féktárcsa
53 ezer fékbetét szett
3 ezer féktisztító
összesen 166 ezer anyagdíj
+
30 ezer szerelés
9 ezer fékhatás mérés
összesen 205 ezer, mérés nélkül 196 ezerNa most ehhez képest a 185 ezer tényleg drága egy független kis cégnél, szerintem legalább 25-30%-kal reális olcsóbbnak lennie, mint egy márkaszerviz.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok, egy kis segítséget szeretnék kérni szervizelés kapcsán. 2019-es Ford Galaxy, 2 literes dízel 190 LE (BCCC motorkód) autómban 185 ezer km van, vezérlés cserét tervezek. Bekértem pár ajánlatot (nyilván alvázszám alapján), és most kicsit meg vagyok lőve, mert mindhárom ajánlat eltérő tartalommal érkezett.
Ford Petrányi: 480 ezer Ft, ennek a fele munkadíj, felsorolva csomó alkatrész, közte vízpumpa és vezérmű fedél (ez a kettő a legdrágább).
Kőrösi Autó (Ford specifikus pesti szerviz): 340 ezer Ft, ennek a fele munkadíj. Elmondták, hogy látják alvázszám alapján, hogy ez olyan motor verzió, amiben bonyolultabb és drágább ezt cserélni (más Galaxy-ban 180-ból is kijönne). Itt is az alkatrészek között a legdrágább a vezérmű fedél, viszont a szerviz szerint nem szükséges vízpumpát cserélni, mert nem a vezérlés hajtja.
Ford ESS: 200 ezer Ft, ennek a fele munkadíj. Itt is részletes alkatrész lista, de se vezérmű fedél, se vípumpa nincs benne, tehát teljesen eltér a fentiektől (azaz esetleg benézték volna?)
Na most ilyenkor mi van? Hogy döntsem el, hogy kinek van igaza? Nyilván oda szeretném, ahol mindent megcsinálnak, amit kell, de csak annyit.
-
Mauzes
őstag
válasz Alemida #49576 üzenetére
Na körbekérdeztem a szervizeknél, hogy biztos jól adták-e az ajánlatot a vezérlés cserére. Hát bakker, ha valaki nem ért az autókhoz (mint én), akkor olyan szintű különbségeket tudnak a szervizek mondani, ami között az átlag user elvész:
- Petrányi adott korábban 480 ezres ajánlatot, a telefonos tisztázás után kiderült, hogy egy 60 ezres munkadíj tétel az hibásan került rá, így csak 420 ezer. De vízpumpát kell cserélni szerintük, mivel a vezérlés része. És vezérműfedelet is.
- Kőrösi autó 340 ezres ajánlatot adott, amiben nincs vízpumpa, mert nem része a vezérlésnek. Van viszont vezérműfedél, meg olajteknő. Vízpumpával kb 410 ezer lenne, tehát szinte márkaszerviz ár...
- Ford ESS 200 ezres ajánlatában a vízpumpa azért nem szerepelt, mert nem része a vezérlésnek, így nem tették bele automatikusan. Viszont egy 200 ezer km-hez közelítő autónál azért ők mindenképp ajánlanák, úgy 270 ezer lenne a szumma. A vezérműfedél cserét szintén nem írja elő a gyári technológia, mert visszatehető, ezért ők azt megpróbálják nem cserélni, így nem is tették bele automatikusan az ajánlatba a 88 ezres plusz tétel. Ha mégis kell, akkor itt is a fullos csomag 360 körülre nőne.
Emellett olajcserét is kérdeztem, itt megint elég random árak jönnek ki:
- Petrányi nem is értelmezhető, mert hiába írtam, hogy CSAK olajcsere, ők a km állás alapján beleraktak minden szűrőt és a munkadíjat is így adták meg, meg még fékolajat is akanak meg assistance, kisfaszom. De biztos, hogy magában is 100 ezer felett lenne, mivel csak az olaj meg szűrő anyagdíja 80 ezer (bruttó 11 ezerért adják az olaj literjét)...
- Kőrösinél 42 ezer
- Ford ESS 73 ezer -
Mauzes
őstag
válasz radi8tor #49623 üzenetére
Csak pont ebben is látszik, mennyire különbözőképp tájékoztatják a vevőt:
1. szerviz: része a vezérlésnek, cserélni kell (lehet jót akarnak meg egyszerűsíteni az életet, de azért ez megtévesztés)
2. szerviz: nem része, nem is akarják cserélni (meg sem említik, hogy azért ajánlatos lenne)
3. szerviz: itt legalább elmondják, hogy nem muszáj, de ajánlatos, mi a pro és kontra[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz dellfanboy #49719 üzenetére
Lehetséges, meglesem majd a cikket. De sajnos azt is el tudom képzelni, hogy ilyen esetben minden lehetőséget próbál megragadni a márkaszerviz, hogy hogyan és miért bújjon ki a garancia alól...
Mike81: mákod van, hogy pont akkor vettél autót, nagyon rövid időablakban volt elérhető a hibrid Galaxy. Én is egyértelműen azt vettem volna, de idén januárban már nem volt semmilyen Galaxy rendelhető... Hibrid S-max lett volna, felszerelve 18 millióért, úgyhogy kihagytam és vettem egy fiatal diesel Galaxy-t féláron (hibridből 0 db volt hirdetve, pedig sokáig néztem).
Megkérdezhetem, milyen áron volt akkor a hibrid Galaxy?
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz Mike81 #49868 üzenetére
Oké, csak azt totál nem értem, hogy a személyautóknak jó, kamionoknak meg nem. Hiszen pont hogy nem vertikálisan irányítja a fényszórót, hanem csak horizontálisan...
MÁS, mindenkinek: tudja valaki, hol érdemes pollenszűrőt venni a 2019-es Ford Galaxy-mba, és melyik a gyári vagy milyen típust/márkát érdemes? Unixon van 19 féle 5-20 ezer Ft között, de gondolom az Unix elég drágán méri.
-
Mauzes
őstag
válasz molnarpeter #49870 üzenetére
Egyéni preferencia a pollenszűrő? Ezt nem értem, milyen szempontok szerint, meg hogy én laikusként hogyan tudnék bármit megállapítani a 10 ugyanolyannak specifikált szűrő között.
-
Mauzes
őstag
Oké, a pollenszűrővel nagyot nem lehet hibázni. Viszont tudtok tényleg jó minőségű, megbízható ablaktörlő lapátot? Nekem már cserés, viszont itt már könnyebb mellényúlni, ha nyikorgó vagy csikozós a lapát, attól a falra mászok.
-
Mauzes
őstag
Csak kíváncsiságból: én azt nem értem, hogy ha elviszed egy szervizbe, hogy cseréljék a gyertyákat, akkor ők hogyan csinálják ezt szakszerűen? Gondolom nem locsolgatják egy hétig, de bele sem akarják törni.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz cappa72 #49969 üzenetére
Na igen, erre vigyázni kell. Nekem a kislányom azzal szórakozik, hogy rosszalkodásból megnyomja a csomagtartó gombot, ami elektromosan kinyílik... Szerencsére nagy a garázs és már default úgy állok meg, hogy oké legyen.
A láblógatós funckió amúgy korábban a legnagyobb felesleges extrának tűnt, aztán meglepően gyakran használom, és néha nagyon tudok örülni neki, hogy cipelés közben nem kell trükköznöm a nálam lévő dolgokkal, se letenni. Mondjuk sok pénzt valószínűleg ma sem adnék érte, de nekem benne volt az autóban.
-
Mauzes
őstag
válasz Mauzes #49874 üzenetére
Bocs, ha hülye kérdés, de valaki tudja, hogy mekkora a gyári ablaktörlőlapát hossza az új Galaxy vagy S-max autókon? Vagy ez nem számít? Félek, hogy ha túl hosszú, akkor odaverődhet a szélének és az kopog (előző Passatomnál így jártam és nagyon idegesített).
- a kézikönyvben nincs benne
- korábban írta valaki, hogy Bosch a gyári is, nálam nincs rajta Bosch jelzés, szóval gondolom nem gyári
- az én alsó lapátom 70 cm, a felső meg 73cm...
- Unix/bárdi katalógusban látok 700 mm, 725 mm és 750 mm hosszúságút is (pl. a korábbi ajánlás alapján a Bosch 725 mm, az SWF 750 mm)Először megtalálnám, hogy pontosan milyen típus kell, és utána néznék belőle máshol, mert Unix-Bárdinál ilyen 30-35 ezrekért adják, ami szerintem agyf*sz.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mauzes
őstag
válasz radi8tor #50010 üzenetére
Segítettek. 730mm és 750 mm gyárilag. (Focust nem én, Galaxy-m van.)
Most már csak ezt a nyomorult lenti jelet nem értem. Ez talán azt mutatja, hogy fűtött szélvédőre nem való? Vagy hogy nomrál szélvédőmosós autóra nem való (hanem integrált fúvócsövesre)?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen