-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hikvision
senior tag
Üdv Mindenkinek!
Adott egy Duratec HE 2.0 Benzines Blokkos S-max 2006-ból, Első gazdás volt az autó, tehát fix 189.000.-Km-el, végig Fordhoz volt hordva évente vagy 20 ezrenként olajcserére, számlákkal igazoltan, és a következő a tünet:
Hidegen beindítva alapjáraton semmi füst, melegen sem, menet közben szintén nem látni tükörből, viszont ha álló helyzetben felpörgetjük akkor dobja a kék füstöt, meg a korom pamacsot a földre a kipufogóból. Olajfogyasztás még ismeretlen mert, friss olajat kapott amikor megvettük, kérdés az, hogy ennyi kilométernél, elképzelhető, hogy le van ragadva az olajlehúzó gyűrű? szelepszár szimmeringet kizárnám mert motorfék után sem dobja a füstöt, csak és kizárólag fordulaton. Gondoltam még a PCV szelep eltömődésére, mert elég nagy a karternyomás ha leveszem az olajbetöltőt miközben jár a motor.Előre is köszi az ötleteket.
20 éve a PH-n.
-
Hikvision
senior tag
Köszönöm a választ mindenkinek, igen valóban sok a gyári 20-ezres olajcsere intervallum, 99%-hogy ez miatt ragadtak le a gyűrűk, mert a Ford Kipp Németbe Most cserélt rajta utoljára olajat 184.000.-km-nél Áprilisban, és amikor leengedtem az olajat, olyan volt mint amibe legalább 20-ezer van.
Nyilván az is benne lehet, hogy annyira mégse cserélték le, csak kiszámlázták, bár az olajszűrő ami gyár ford-volt, meg a levegőszűrő is új volt benne, tehát lehet, hogy eleve olajsaras volt a motor, ennek fényében, kapott gyorsan egy Xado Vitaflush-t a régi olajba csere előtt, aztán, kapott egy standard 5W-30-ast amivel mentünk kb 300km-ert és le lett engedve egy Liqui Moly Fél literes Motor-cleant,és úgy kapta most meg a Xado 5W30-at, plusz a OneStage revitalizálót, most már gyönyörű szép az olaj, illetve a szelepfedélen benézve, eltűnt minden olajsár, de hát nyilván a gyűrűkkel nem lehet mit kezdeni.
Jah és ez most nem Xado reklám, csak nálam már rengetegszer bizonyított az elmúlt 6-évben, úgyhogy azóta minden autót azzal "kezelek".
Egy standard gyűrűzés kijöhet 200-ból valóban, ha csak a hengerfejet kell rendbe tenni, meg a gyűrűket, baráti munkadíjjal, csak el tudja b*szni az ember kedvét, hogy egy amúgy minden tekintetben tip-top benzines autót 190-ezernél már gyűrűzni kell...
20 éve a PH-n.
-
Hikvision
senior tag
Ford S-max 2006.12, 2.0 DuratecHE, vezetett szervizkönyv, valós 190.000.km, tankolásonként legalább 1 Liter olaj elfogyasztása....
Elkészült a beavatkozás, hengerfej lekokszosodva, szelepszárakkal együtt, dugattyú gyűrűk olyan puhák voltak mintha egy kólás dobozból lennének, alattuk szintén koksz.
Hengerfej teljes rendbetétele ( síkolás, szelep becsiszolás, csészézés, szimmeringek stb), Goetze gyűrűgarnitúra.
A nagy szerencse, hogy a henger, a dugattyúk, a hajtókarcsapágyak, újszerű állapotban voltak.
Teljes tömítés készlet, hengerfej csavarok stb.
Ami érdekes, a gyári 190ezret futott lánc minimális nyúlást mutatott, mondom akkor cseréljük azt is, Cromaxból megrendelve alvázszám alapján, meghozták a szettet gyári ford dobozban, benne made in ITALY lánccal, ami azon kívül, hogy sorjás volt, oldalirányban akkora csaplógása volt, hogy ha a végénél fogtam meg majdnem visszahajlott, hosszúságra 1mm-el rövidebb volt mint ami benne volt, tehát nem nagy nyúlásról beszélünk.
Kérdezem, hogy akkor ez most vicc, vagy hol a gyári lánc? Cromaxba csak annyit mondtak, hogy ez a gyári ezeket adják el, de kibontottak egy Febi/Swag láncot és abban centire pontosan, szinre szagra ugyan az az ITALY lánc volt mint a gyári original dobozban, csak pont fele annyiért...
Erre mondták, hogy már nem kell csodát várni, nincs normális alkatrész, a fordnak nem érdeke...
Úgyhogy visszakerült a gyári lánc, az a többihez képest új állapotban volt.
Az egész művelet, szívósor felújítással együtt kb 350ezerből állt meg.
20 éve a PH-n.
Új hozzászólás Aktív témák
- XGS24 - Rövid videón a Starfield: Shattered Space
- Politika
- Diablo IV
- World of Tanks - MMO
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Apple notebookok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- XGS24 - Megjelenési dátumot kapott a World of Warcraft The War Within
- XGS24 - Bitang jól néz ki a most bejelentett Clair Obscur: Expedition 33
- További aktív témák...
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Erős asztalláb (Steelcase)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen