Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • H0r1

    tag

    Sziasztok!

    2 hete vettem át egy 2019-es MK4 focust. A cég ahol dolgozom rendelt még 14-et amiket most szállítottak le. Ez utóbbik már B oszloptól sötétítettek, ledes fényszóró (de a foncsoros verzió) tolatókamera, sötétedő tükör és ami nagy bánatom, ami nincs benne az 1 évvel előttiben, az az esőszenzor.

    Szemre pont ugyan úgy ott van a kamera (nekem csak rezgeti a kormányt, az újabbakban ez már adaptív tempomatos sávtartós) és az az egyetlen szenzor is, sőt, "szemre" ugyan úgy is néz ki.

    Intervall kapcsoló mindkettőben ugyan az, csak az A betű nekem nincs.

    Ja érdekesség, hogy mindegyik autó Automata 8 gang, de az enyémben vannak váltófülek a kormány mögött, újabbakban nicns. És igen, elég jó, hogy vannak, ugyanis ennyire hitvány automata váltóval még soha életemben nem találkoztam mint ezzel, de mondjuk egy jó autózáshoz (pl szlovéniában volt benne részem most) sokkal sokkal jobb a kormányváltó, főleg ha megszokod azt a 2 másodperces késést is. De még a városba is vagy sport mód van és akkor ideges a gázpedál, vagy manuál, mert az, hogy 30nál már húzza az 5-et, nonszensz. Fogyasztásába bele se megyek :D Előző fóka (kombi mk3) 5 alatt hozta, 6 gang kézi, amit ez most 7 alatt éppen. Pályán persze jó, az is a legfőbb felhasználási területe amúgy.

    Szóval, csomó forscan fórum olvasása után sem tudom eldönteni, hogy ez most csak szoftveresen letiltott dolog lesz (mert egyébként 60 rongy a rendelős extrák között, de az tükörrel együtt van) vagy tényleg hardveres különbség is van közöttük

    Van valakinek ezzel tapasztalata?

    Illetve gondolom van eldugva jó pár funkció ami "x"-elős extra volna. Van valaki aki, természetesen megfelelő anyagi juttatásért cserébe, végigtudja zongorázni a dolgokat?

    Az autó még garis, de meglepődnék ha ezek miatt menne el. Inkább attól félek, hogy a márkaszerviz mindig visszaállít majd mindent minden egyes szervizeléskor

    Nagyon köszi! :))

  • H0r1

    tag

    válasz DeFranco #35002 üzenetére

    Hát igen ez nagy félelem, pedig ha mondjuk kikönyököl a hajtókar vagy letérdel a váltó, azt tuti nem befolyásolta a kis kényelmi extra, de bele lehet kötni. Aztán szakértő meg jogász legyen a talpán aki megoldja

    Te miket módosítanál?

  • H0r1

    tag

    Sziasztok!

    A 2019-ben kijött MK4 fóka 2020-as verziójában foncsoros első lámpatest van, de felülről világít lefelé egy led. A halogénnel összehasonlítva nem nagyon estem hanyatt. Nézegettem, de valahogy nem hozta a klasszik "napfény" világosságot, mint mondjuk az opelnel a matrix led. Persze pont 1 millioval tobb is ez a projekt, csak olyan tesséklássék dolognak tűnik fordnál ez nekem.

    Ezen elgondolkodva, nem is nagyon éri meg p*csölni bármilyen ledes cuccal H7 helyére, de javítsatok ki ha nem így van.

    (Most műszaki meg ilyenektől tekintsünk el, meg attól, hogy a vakítás fennáll e, ezek fontos dolgok, csak most maga a technika érdekel)

    H7 Tungsram Led
    Osram

    Tengernyi verzió van, most épp kettőt linkeltem. Egyik úgy tűnik rendelkezik CAN ellenállással, másik meg nem, vagy beépített?!

    Egyébként a gyári halogén elég harmatos koromsötétben, inkább azt mondanám, hogy hamar elfogy, magam elé világít, pedig már utólagosan kézzel is feljebb lett tekerve, mert az elektromos állító legmagasabb állásban is elég karcsú, de ugyan ez volt a bajom az előző fókával is. (Nem vakítok senkit, nem villognak ez az amaz)

    Viszont akkor már jónak tűnnek az ilyenek is: Nightbreaker Laser

    Egyébként persze felmerül a kérdés, hogy az ember megy e annyit este koromsötétben, közvilágítás nélkül, hogy ezt meg kelljen oldani, és a válaszom az, hogy nem biztos, sőt...

    De ezzel a területtel autók esetén még sosem foglalkoztam és most érdekel! :)

    (Csak hogy konkrét kérdés is legyen, ha a gyári h7-et eldobnám, akkor a gyakorlatban hoz valami pluszt hozzá képest a nightbreaker, vagy csak "papíron?!)

    Köszi! :))

  • H0r1

    tag

    válasz Sys85 #35125 üzenetére

    Koszonom szepen mindenkinek a valaszat! :)

    Az osram led-et néztem, igazából nem is rossz ötlet. Vajon befér e a lámpatestbe, és a CAN rendszer sírni fog e rá, vagy ellenállást is kell vajon venni hozzá? 10 15 ezer között láttam ezeket az ellenállásokat, így meg már egybenézve eléggé karcos a projekt és kétes a kimenetel.

    A rendőrség miatt nem különösebben aggódnék, inkább akkor már az NKH "gyors műszaki vizsgájától" félnék :D Viszont 1-2 éves autókat sose tekernek ki, ránézésre távolról meg akár lehetne ledes lámpálya is gyárilag. Van egy "pályaversenyautóm", elég gyakran mászkáltam vele régebben a városban, meg "tiltott" (váci) helyeken is, ha nem vagy h*lyegyerek ki sem fognak tekerni. Pedig ott aztán találhattak volna bármit.

    Műszakin biztos reszelnek, mivel nem tudod a céges autót "tolós" műszakira vinni, akkor meg lámpatest ki - régi izzó be, aztán ugyan ez a folyamat. De persze addig megint van 3 évem, aztán meg 2 évente belefér.
    Meg aztán komolyan nem vagyok benne biztos, hogy ez így ebben a formában megéri az árát, de majd most nekiesek a jutubnak, mert videó az van szépszámmal.

    A sima h7 nightbreaker legalább csak 10e. Vannak bejáratott helyek ahol szoktatok vásárolni izzókat?

    Nagyon köszi mégegyszer :)

  • H0r1

    tag

    válasz klykkly #35143 üzenetére

    Semmilyen szinten nem értek már ezekhez a modern variációkhoz.

    DE

    Elképzelhetőnek tartjátok e azt, hogy amikor X gázpedál állást tartasz, a turbónyomás (és ez érdekelne) ugye lassan épül fel, de alacsony fordulatról X TPS (gázpedálszenzor) állás mellett overboostol, ami azt jelenti, hogy a töltőnyomást feljebb engedi, amit majd később szabályoz le. Ha elengeded a gázt akkor pedig a "pillangó" szelep bezár. Na most a MAF (légtömegmérő) tudja mekkora töltőnyomás volt, be is méri hozzá a levegőt, bár a levegő a wastegate-n el fog menni, viszont ha leszámolta hozzá az üzemanyagot, akkor azt betolja. Továbbá a turbo tehetetlenségéből is adódik levegőhordás amit a maf számol vagy nem számol jókérdés. Na ebből a többletüzemanyagból adódhat ilyen.

    és a Nissan Navara pont ugyan ezt csinálja ilyenkor. Alacsony fordulatrol nagy gáz, és kb a felépülő nyomatékcsúcs 70%-nál elveszed, kikuplungolsz, és emeli a fszámot tovább.

    Ez versenyautóknál is szokott probléma lenni

    :F

  • H0r1

    tag

    Sziasztok!

    Nem tudjátok véletlen, hogy a 2019es fokák esetében a kormányfűzés benne van e, csak nincs gombja, vagy fizikailag hiányzik a fűtáshez szükséges dolog?

    Ez a kérdés azért merült fel, mert BMW-k esetén például pont ez történik, akár 2015ös modellek esetében is, hogy fizikailag hiányzik minden kapcsoló, de a fűtőszál benne van, és utólag meg is oldható, hogy működjön!

    Köszi :)

  • H0r1

    tag

    Sziasztok!

    2019 Ford Focus mk4-ben használ innen valaki menetrögzítő kamerát? Van ugye a sync 3 hoz tartozó USB a "hamutartó" helyén, illetve a könyöklőben, továbbá van 2 szivargyújtó. Fogalmam sincs melyiket használjam a menetrögzítőhöz. A Sync3 usb elveszi az áramot amikor bezárom az autót, szóval ez jó működés, de a szivargyújtó az meddig tart bekapcsolva?

    Az előbb magamra zártam az autót és 5 perc után is jött delej belőle, ami egyébként szintén nem rossz, de ha egész este megy, az nem jó, illetve azt sem tudom, hogy mikor kezd el áramot kapni.

    Az autó nem saját, béren kívüli juttatás, így direktbe nem kötném be, nem akarok "barmolni". Van ötletetek? Ki hogy használja?

    Köszi!

Új hozzászólás Aktív témák