- Vírusirtó topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Aliexpress tapasztalatok
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Windows 11
- DIGI internet
- Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
#27070592
törölt tag
Ha nemrég dolgoztatok a jeladó körül, akkor ott kell kezdeni az ellenőrzést. De biztosat nem tudok mondani monitoron keresztül. Ha van időd, ezt a topikot is érdemes lehet átfutni.
-
oliwire
őstag
válasz darvinya #32407 üzenetére
Most csak elméleti szintű a kérdés:
Egy eszköz kalibrálásnál egy adott értékhez hozzárendeled a külső értéket, mint referencia, és a szenzor azt veszi fel viszonyítási pontként.Egy hőmérséklet jeladót mikor kalibrálnál egy gázpedál indítási művelettel, milyen hőmérsékletet fog felvenni, milyen értékhez?
Mert akkor más értéked lesz meleg motornál, télen, fűtött garázsban, nyáron, tavaszi hajnal során, stb..
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
És oliwire
Mint minden mérő, műszernek vannak eltérései.
Pl: hőfok mérő, egy szimpla ellenállás növekmény, mikor hőmérséklet emelkedik.
Igen, eddig szép és jó, de eddigi mérő dolgozott 110Ω-350Ω között, addig az új 125Ω-550Ω között dolgozik.
Na ezt kell megtanítani, különben rendszer méréspont átesés következtében hibásan, vagy rosszul mér.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
nagyúr
válasz oliwire #32409 üzenetére
Hát.. ha nagyon szigrúan vesszük, akkor minden (hivatalos) kalibrálást vissza kell tudni vezetni a nemzeti etalonra.
Amiből következne, hogy valódi kalibrálást jellemzően laborkörülmények között kell megcsinálni, kalibrált mérőeszközzel (ahogy írtad is, nem mindegy, hogy fűtött vagy csillag-garázs).
Sz'tem inkább betanítás lehet az, amit egy autónál meg lehet tenni, mint kalibrálás.
(no offense)[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
darvinya
titán
válasz oliwire #32413 üzenetére
Kalibrálás ez is, mert nemcsak annyiból áll, hogy megtanítod neki, azaz a végpont adatot memórizálod.
Itt rendszernek újra kell illeszteni minden adott egységnél két végpont értéket.
Emiatt van, hogy: A jelenség csak 110-es tempó felett és emelkedő esetén jelentkezik.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
n1nja
tag
válasz molnarpeter #32417 üzenetére
Piros zónába. Laptop nem volt nálam, így konkrét értéket nem tudok mondani Neked.
-
#27070592
törölt tag
Negatív akkusaru lekötésével majd néhány óra eltelte után visszakötéssel is meg lehet próbálkozni. Ilyenkor az ECU a gyári alapról indul és alkalmazkodik a megváltozott körülményekhez az első néhány kilométer során.
Nem garantált hogy csak ennyi a gond, de egy próbát megér, nem kerül semmibe. -
molnarpeter
nagyúr
Mostanában úgyis divat az infra hőmérő, azzal lehetne egy ilyen élő adatot ellenőrizni. Ilyesmit főleg termosztát vagy vízpumpa hiba szokott okozni szerintem.
Akku sarut praktikusan le lehet venni a szerelés előtt, és akkor nem okoz zárlatot, ha leesik egy szerszám pl de hibakód hiányában nem sok egyéb jelentősége van szvsz.[ Szerkesztve ]
-
n1nja
tag
válasz molnarpeter #32420 üzenetére
Termosztát nyit-zár, vízpumpa 2 éves.
-
n1nja
tag
válasz molnarpeter #32423 üzenetére
Mi a legegyszerűbb mód arra, hogy termosztát hibát kizárjak?
-
#31600896
törölt tag
Sziasztok! Ma az autóm alá néztem és a bekarikázott alkatrész full olajos. Szinte friss cseppek vannak az alján. Ez a kép netről van, de bekarikáztam hol olajos nekem. A sajátomat nem fotóztam, nem volt nálam a teló. Ha az olajszint okés, és hamarosan csere, eljárhatok még vele így?
Most nézem, hogy a kép valami dízeles Focusról van...
Nekem benzin, és az alsó motorburkolatot le kellett vennem, hogy észrevegyem.[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
Nem feltétlenül a legegyszerűbb, de ha kiveszed a termosztátot a házból és vízbe rakva, melegítve a víz forrása előtt szépen kinyit, ahogy kell, akkor legalább ezt a hibát kizártad.
Én fúrtam egy pici, 1mm-es lukat a termosztátra amikor kicseréltem. Nem túl nagy, arra épp elég hogy a termosztát nyitása előtt is áramoljon a hűtőfolyadék, de nem annyira hogy túlhűtse a hengerfejet és a lukon a levegő is ki tud menni a termosztát után lévő csövekből -
radi8tor
MODERÁTOR
Olajat tervezek cserélni jövő héten szereldmagad.
Az olajszűrőt szerszámmal illik meghúzni vagy lehet kézzel is megszorítani? (ismerős ezt a
megoldást választotta legutóbb)⭐ Stella
-
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #32429 üzenetére
Szerintem fölösleges szerszámot használni, kézzel "érzéssel" meghúzva nálam eddig semmi gond nem volt vele, sőt a levétel sem volt problémás, kézzel le lehet lazítani.
Annyit tudok javasolni hogy az új szűrő feltekerése előtt az új olajjal be lehet kenni a szűrő gumitömítését, így elkerülhető hogy az élettartama alatt "rásüljön" a gumi a blokkra és szívás legyen a leszedése.szerk: Erre gondolok, a videoban 4:40-től. Egy másik trükk: az új szűrőt tele lehet tölteni az új olajjal még feltekerés előtt, majd kiönteni belőle a felesleget és ezt az olajjal beáztatott új szűrőt rakni a helyére. De ez már csak szőrszálhasogatás. Abból indult ki hogy az új száraz szűrőnek idő kell amíg megtelik az új olajjal és átengedi a motor felé. Ez ugyan csak néhány másodperc, de addig a motor "szárazon" jár, vagyis csak az előző, lecserélt olaj maradéka van a kenési pontokon. Ez pedig borzasztó, akárhogy is nézzük..
Állítólag a raliautókba, ahol gyakori volt az olajcsere (és a motorcsere) ezért került olyan olajszivattyú amit a motor indítása előtt is be lehetett kapcsolni egy külön elektromos kapcsolóval és csak a full olajnyomás felépülése után indították a motort.[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #32432 üzenetére
Rali autó, stb. verseny autók száraz karteresek.
Azért, hogy ne lötyögjön az olaj gyors kanyarodás/fékezés/gyorsítás következtében, emiatt a szivattyúhoz nem kerül olaj.
Erre van a külön kenő rendszer.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
erdey_a
őstag
Ki emlékszik erre?
Jelentem árajánlatok, szervizegyeztetések, Ford Magyarországos levélváltások után ma elkészült a beázós szekér javítása.
Ilyen lett:A szervizes elmondása szerint nem csak ez a repedés volt a gond, hanem a tetősín alatti tömítésen egy, a tömítés megszakadásából adódó kvázi szabályos lyuk volt. A tetőkárpitot le kellett venni, hogy a tetősín lecsavarozható legyen. Derékig vetkőztették belül a kocsit, csomagtérajtót le kellett venni. A tömítést végig kikaparták, újratömítettek és lefényezték.
Belül nagyon szépen dolgoztak, semmi nyoma, hogy ízekre lett szedve a kocsi.
A szerviz és a Ford Magyarország is adott kedvezményeket, így pár forint híján 140.000 forintba került a dolog. Alapvetően boldog vagyok, pláne hogy majd 500ezerről indult a sztori.[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
ReFleXx
addikt
válasz darvinya #32434 üzenetére
tévedés, azért van külön olajtartály, hogy ne kelljen olajteknő a forgattyúsház alá, ezáltal alacsonyabbra tudják bekurni a motort, szal lentebb kerül az auto sulypontja.
olajteknos sportkocsiknal az olajteknőbe az olaj pickup cső (nem tudom mi a magyar neve ) körül szokott lenni ilyen terelő, ami nem engedi hogy hirtelen kanyarodás/fékezés/gyorsítás során luftot szivjon a szivattyu.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
őstag
válasz erdey_a #32435 üzenetére
Hogyne emlékeznénk, még én is reagáltam akkoriban Kíváncsian vártam is a végkimenetet ami ezek szerint pozitívan zárult ahhoz képest, hogy akkoriban mekkora összegekkel dobálóztak... Épp akartalak kérdezni már, hogy mi lett a vége, csak mindig elfelejtettem.
Egyébként nem olyan nagy kunszt egy műszaki embernek a beltér szétkapása és a a kulturált visszaszerelése, mert valójában 80%-ban patentek vannak mindenhol, csak tudni kell, hogy melyik ponton és milyen eszközzel kell lepattintani.Másik dolog, ha már írok... A hétvégén beszereltem a tolatókamerát, most már sokkal lazábban tudok tolatni Külső képet nem lőttem még, de a kijelzőn ilyen:
Ki fogom szedni majd ezeket a távolság vagy irányjelző vonalakat, elég ha látom a vonóhorgom csücskét Holnap dobok be majd egy fotót, hogy mi látszik kívülről a rendszámtáblámnál.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
erdey_a
őstag
válasz Csabex #32439 üzenetére
hát igen, pont ezért fáztam volna márkaszervizen kívül más helyre vinni, mert ha nem tudja valaki pontosan, hogy hol bújik meg egy patent, vagy egy csavar, akkor reccsen a dolog, vagy éppen visszarakás után zörögni \ lógni fog valami.
végignyomkodtam, megmozgattam belül mindent, de feszesek a dolgok és jól állnak.
aztán a következő esőnél kiderül a lényeg is.
na persze a szervizben 1 napig locsolták a kocsit, úgyhogy reméljük jó lett.Vérboci
-
őstag
válasz ReFleXx #32440 üzenetére
De jól beszélsz (írsz)
oliwire: Igen, akkor abban az esetben valóban hasznos lehet Elvileg éjjellátó, de hát este 8-kor még világosság van és nem voltam még mélygarázsban, vagy hasonló helyen vele.
Két opció is van a vonalra, ez a kamerában lévő, de ezen kívül van maga a fejegységnek is sajátja, az sokkal barátibb, mert jobban mutat, de még nem kérdeztem rá a boltra ahonnan rendeltem, hogy milyen módon tudom kiirtani ezeket. Ha jól rémlik valami vezetéket kell elvágni, de inkább rájuk kérdezek."The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
darvinya
titán
válasz ReFleXx #32438 üzenetére
Terelő csak bizonyos elmozdulásig biztosítja olajat.
Ami, inkább csak aszfaltnál jó.
Ralizás, terepezéskor már terelő lemez semmit sem, és fele luft lesz.
Az is igaz, hogy így lejjebb rakható a blokk.
De ralizáskor, egy ugratás után csak blokk helye maradna.
Aztán lesz C. reklám futam.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
őstag
válasz erdey_a #32442 üzenetére
Bizony bizony Lehet találni robbantot rajzokat, meg a külföldi fórumokon sok leírás van, hogy miként lehet, de azért kell ezekhez egy kis műszaki érzése is legyen az embernek.
Szerintem makulátlan lesz az esőnél, mert nekik is fejfájás lenne újrakezdeni az egészet.
Na de érted... miért nem lehetne ezt tervezésnél megcsinálni normálisan? Sok a panasz erre generációk óta és semmi redesign vagy valami."The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
őstag
válasz ReFleXx #32446 üzenetére
Ahhh, ez nagyon szépen néz ki Észre sem vevődik. A legnagyobb szívás a gyári köteg mellett a gumi védőbe való behúzás volt, a többi az már lazán ment, mert nem is kellett tetőkárpitot bontanom, mert lebontottam a gumi kédert felül az ajtóknál és szépen be tudtam tuszkolni a kárpit mögé, mert vékony kábel. Abszolút semmi nem látszik ki, mert a kesztyűtartónál vittem be, és ott szépen le lehet pattintani az oldalsó műanyag takarót és kiszerelve a kesztyűtartót lazán végig tudtam vinni a középkonzol irányába. Volt már tapasztalatom, mert a gps modult amit a szélvédő sarára raktam azt is hasonló módon vezettem el. Fogok holnap is mókolni, mert az egyik vak gomb helyére (nincs ülésfűtésem) beraktam egy usb aljzatot ami tökéletesen passzol, csak még nem kötöttem össze a fejegységgel, mert az 5 usb portból ki kell matekoljam melyikre reagál, mert van amelyik a front kamera meg a TPMS-nek is van fenntartva.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen