-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
SzlobiG
félisten
válasz bajnokpityu #12541 üzenetére
Lyukas turbo cső?
-
bajnokpityu
félisten
válasz SzlobiG #12551 üzenetére
P0299:85-24
Kód: P0299 - Turbó/kompresszor kevés nyomás
További hibakódok:
- A jel a megengedhető tartományon felülP0299:00-2C===
Kód: P0299 - Turbó/kompresszor kevés nyomás
Állapot:
- DTC folyamatban - a lekérdezés idején szakaszosan jelentkezikUgyanahhoz a km óraálláshoz bejegyezve. Pieburgra gyanakszom inkább. Nagy mákom van, h egy régi jó cimborámnál holnapra kaptam időpontot, a héten még fél országot be kéne járnom. Ma is kellett volna egy 300kmes karikára, de ma inkább a Kiával indultunk. Annyi történt, h szépen felmelegedett a kocsi, miután kiért a városból, elkezdett előzgetni, egyszercsak check engine. Gyújtás le, majd vissza, hiba nincs kirakva. Itthon meg kiolvastam. Erő van bőven, nem lehetett észrevenni semmit. Amit tudok, csak eddig nem foglalkoztam vele, hogy leállítás után vagy 5-8mpig nyávog a pieburgom. Mióta megvettem, azóta ilyen ,tudtam, h kéne vele foglalkozni, de jó magyar gyerek lévén inkább fóliáztam, kerekeket vettem rá, ez meg kimaradt.
eladó Kawasaki j300 robogó
-
Goose-T
veterán
válasz bajnokpityu #12552 üzenetére
Nekem még nem is nyávogott (bár én inkább fingó hangnak mondanám) a Pierburg szelep minden leállítás után, csak néha, de inkább kicseréltettem, nehogy később nagyobb galibát okozzon. A tiedben egy vagy két Pierburg szelep van? Az EURO-5-ösökben már csak egy van, és köze van a turbógeometria állításához és a fékszervóhoz is. Gyakorlott autószerelő öt perc alatt kicseréli, de házilag is neki lehet állni, csak figyelni kell az irányokra, fel lehet cserélni állítólag. Az ára sem hatalmas, tizenpárezer forint.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
bajnokpityu
félisten
válasz Goose-T #12553 üzenetére
'13as, szóval valszeg 1 van benne. Ez vásárlás óta minden leállításnál fingik/nyöszörög. Eleinte azt hittem, ez tipussal jár, aztán olvastam, h nem kéne ennek ilyennek lennie.
van helyben unix is meg bardi is, ha van bevált, érdekel a tipusa. Vagy a Pierburg egyúttal márka is, szóval nincs belőle több fajta?
Ha van más hibaforrás, ami eszetekbe jut, ne tartsátok vissza. Sok időnk nincs Annyit láttam, h legesélyesebb a pierburg, aztán turbocső, aztán az érzékelő maga, majd a turbo.
[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
-
Goose-T
veterán
válasz bajnokpityu #12554 üzenetére
Ezt a fajta vákuumszelepet tudtommal csak a a Pierburg gyártja. Ami gyári Ford, az is Pierburg.
Itt egy leírás róla egyébként, ezt a barna cuccot keresd:
[ Szerkesztve ]
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
embe
nagyúr
Korábban téma volt a kerékcsere, pontosabban a méretkompatibilitás.
2013-as Focusra a gyári méretű gumi mehet egy ET52,5 -es abroncsra ez alapján igaz? A gyári elvileg ET50-es.Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
embe
nagyúr
válasz molnarpeter #12560 üzenetére
Konkrét még nincs. Pontosabban ami volt azt elvitték. Ezeket természetesen ellenőrzöm hogy stimmeljen, csak ugye az ET szám körül volt egy kis vita korábban.
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
DeFranco
nagyúr
az normális ha járó motorral felemelve a kocsit forog az első kerék?
most emeltük, kipufogó hibakeresés miatt járó motorral és először mind a kettő forgott, aztán a bal megállt de a jobb tekert tovább. sok nyomaték nem volt benne azt mondta az ürge kézzel meg tudná állítani de forgott.
b) kérdés hogy akkor a bal miért nem
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
S-Maxról 2 literes benzinmotorral mi a vélemény? Van valami típushiba, amivel kéne számolni? Konkrétan ez a kinézett példány.
-
SzlobiG
félisten
válasz BigBlackDog #12565 üzenetére
Tudtommal mazdatól van a motor, egy a gond vele, hogy sokat fog enni erre készülj fel és mellé nem is megy jól. Ekkora bódét dízelbe érdemes venni, vagy turbo benzin.
-
Goose-T
veterán
válasz BigBlackDog #12565 üzenetére
Ééééés már el is vitték. Na pont ennyi esélyed van, hogy kifogj egy szívóbenzines S-Maxot.
[ Szerkesztve ]
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
troll81
addikt
sziasztok karosszéria lakatost keresnék.egy autó teljes rendbe tételére. alváz üreg mindennemű rozsda eltüntetésére.ajtók is beleértve belül, mert az is hozzá tartozik.persze kellene rá valami időtartam garancia hogy rendesen megcsinálta a szaki.létezik ilyen valahol vagy szánjam rá a magam idejét és a védelmet magam csináljam meg az ajtókon. motortér tetőn csomagtér tetőn.
Szeretem az 1 focust van egy ami nem evett még meg a rozsda és tervben van újjá építeni.
-
Goose-T
veterán
válasz troll81 #12569 üzenetére
Olvasd el ezt a cikket, azután gondold át ezt még egyszer.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
troll81
addikt
válasz Goose-T #12570 üzenetére
szia igen tudom tavalyi a gondolat biztos hogy meglesz max hosszabb idő alatt ennyi.amit lehet megoldok én rajta.nincs rossz bőrben a focus de nem akarom hogy rosszabb legyen.és még nem verte ki a rozsda sehol ugy mond.(2004 06 st 170 Turiner) belseje is épp nem gyalázták le és jó árban kapom meg.
Én sem otthon dolgozom de ezzel is támogatnám az otthon maradt jó szakképzett szerelőket.
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
válasz BigBlackDog #12568 üzenetére
Nem véletlen, sokan bevannak tojva a dízel hírek hallatán azt viszik a benyasokat mint ha muszáj volna.
-
troll81
addikt
válasz SzlobiG #12573 üzenetére
szia igen mert mindent többet fizet utána az ember illetve az ismerősök is benzineseket vesznek ez miatt meg fél villanyost szeretem a dieselt de nem mindenhol megengedett ennyi.az euro 6 meg városba is felesleges úgy is defosik.napi 20 30 km városban nem oda valo szerintem
-
bajnokpityu
félisten
válasz SzlobiG #12573 üzenetére
azért több a baj is velük.
sportage topicban többek vettek 1.7d-t 500méteres utakra, és egymást győzködik, hogy ugyanmár ez koreai, nem fosik be. Kíváncsi leszek mennyi időt fognak kibirni, koreai ide/oda. Mert, hogy jobban megy (hja rohadtul fontos 500méteren), kevesebbet eszik, és hogy hülye aki egy millával többért veszi a benyát.
majd meglássuk. mondi pl rohadtul nem eszik jól városban.
egyébként én is úgy érzem, hogy lusták voltak a mérnökök 2008 körül, amikor a dpfet beletolták a dieselekbe, nem hiszem el, hogy némi dekázással ne lehetett volna még húzni a teknikán.
[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
-
SzlobiG
félisten
válasz bajnokpityu #12575 üzenetére
Lényegében kis távokra a benzines se jó az se melegszik be pár száz méteren ilyen hidegekbe, szóval régen is használták a dízeleket városban ugyanígy, csak ugye ott nem volt dpf és bonyolult technika ami letérdelt.
Az biztos hogy városba jelenleg egy kis szívó benzin ami jó választás, de én személy szerint nem szeretem őket, nekem kell a turbo a karakterisztika miatt. Ami a kis turbos benzineseket illeti ott meg a koxosodás a probléma ami városi használatot szintén nem szereti.
Dehogynem van olyan motorkód ami dpf nélkül tudta az euro 4-et smaxba, de talán mondiba is.
[ Szerkesztve ]
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz SzlobiG #12576 üzenetére
Igazabol nem neked szolna valaszkent, hanem a te hozzaszolasoddal es a benzinesekkel osszefuggesben lenne reakciom.
Aki nagy diesel ellenes, megmondana, hogy miert jobb egy benzines auto?
Nekunk cegesben csak az van.
Ugyanazon alkatreszek vannak benne (turbo, kettostomegu, egr, legmennyiseg, pdf, stb.).
Egy hangya hajszallal nem melegszik gyorsabban hidegben, es mar jo parszor volt mar szervizben pl. koxosodas miatt.
Arrol nem is beszelve, hogy kb 40-50%-kal fogyaszt tobbet, es ezzel osszefuggesben (nem csak a penztarcat figyelve), ami a kornyezetvedelmet illeti, kozel sem biztos, hogy ezen szorszoszam alapjan egy adott tavon kevesbe szennyezi a kornyezetet, mint egy korszeru diesel.[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
bajnokpityu
félisten
válasz HUTCHDB #12577 üzenetére
ezek túlzó általánosságok. volt már nekem mindenfélém, mindegyiket szerettem valamiért.
nekem előző autóm egy 1.8tsi volt, cirka 200ló, 300Nm. képes volt 4.8at is fogyasztani, és normál országúti tempó mellett 5.6-6.2 körül evett. pályán, városban 9et, itt jobb 1 literrel, nem 40-50%al, a diesel, de kint 110ig gyakorlatilag ugyanannyit evett, mint a diesel mondi.
tsik nagy előnye, hogy 1800-6500ig végig ugyanakkora erővel húz, ilyet nem tud 1 turbos diesel, azoknak 3500körül váltás következik. a kéttömegű benyásban kvázi örökélet, dieselbe nem. diesel egyenetlenül jár, ez öli a teknikát. jóval egyszerűbb működés, nincsenek 2000baros befecsik, gázolajvisszavezetések, stb..
és kisebb károsanyagkibocsájtás is.és de, jóval hamarabb melegszik, mind a diesel. kokszosodás engem nem érintett, 125e km alatt sose, ahogy többi nagy TSIs ismerőst se.
szóval ha lenne TSI szintű turbos benyása a fordnak, cserélném, de hirtelen. de nincs, inkább zabagépei vannak, és hajlamosabbak is letérdelni.
eladó Kawasaki j300 robogó
-
pet007
aktív tag
válasz bajnokpityu #12578 üzenetére
Mk4 mondiban a 2.5t motor milyen? Maradnek mk4-nel, de diesel nem vonz, a 2.5t viszont papiron jol hangzik. Kiprobalnam szivesen milen a sima 2literes benyahoz kepest. De ha szethullos az a motor akkor felesleges menni utana.
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz bajnokpityu #12578 üzenetére
En nem allitottam tulzoan.
A benzines igen is joval, joval tobbet fogyaszt, ugy ahogyan irtam is.
Akar korabbi sajat autoimat (szamtalan honda civic a 90-es evek kozepetol, vagy fiat uno 1.3tie, golf 1.6, stb.) akar a jelenlegi modern technologiakat nezzuk. Kb. 6-8 eve hajtom a tsi-ket es mercedes b220 turbo benzines is van vagy 3 eve (munkaban), mindegyik minimum 10liter kornyekerol indul varosban.
Varoson kivul pedig ugyanez a tobbletfogyasztas megvan. 130-nal egy diesel 5-6 liter korul eszik, a merci pl. 10-11 litert.
Nem mondom, lehet extrem sporolassal azt az alatalad emlitett fogyasztast hozni benzinesnel, de ugyanazon modon a diesel ugyanannyival fog kevesebbet fogyasztani. Pl. crtdi passatom 90-nel kepes volt 3,2-3,5 liter kornyeken maradni...
A melegedesi, koxospdasi problemakat napi szinten tapasztalom, 4-5 km -nel semmi valtozas nincs a vizhomersekletben a benzineseknel.
Kb. 15 eve van dieselem, mellette pedig munkahelyen csak benzines, igy boven van tapasztalatom mindket teren.Mar vehettem volna tsi-t, de eszembe nem jutna ilyen fogyasztasi parameterek mellett, raadasul sok hibasodott meg, es 200e km folott, meg szinte mindegyik motor kuka. Alkatreszei ugyanazok, mint ahogyan irtam, de ezek nem is lenyegesek, mert egy tobb millios autonal ne legyen mar gond 2-300e km-nel egy 120e forintos alkatreszt kicserelni. (Pl. kettostomegu lendkerek.)
Ha a diesel egyenetlenul jar, akkor ugyanugy jar egyenetlenul egy 100e folotti benzines is, ingadozik az is boven alapjaraton.
A turbo nelkuli benzines sem nekem valo, nem megy, es az is literekkel tobbet fogyaszt.Szoval en tapasztalatbol mondom, hogy szamomra semmilyen elonye nem lenne a benzines autonak, csak hatranya.
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
bajnokpityu
félisten
válasz HUTCHDB #12584 üzenetére
kvázi az egész
más: ki lett cserélve a turbo szabályzo szelep, Igen, ez, viszont a bárdinál ez listaáron 28, szóval kicsit több lett. a bosch ezt irta hibának. Azért Bosch szerviz, és nem gyári computer, mert 1 nap alatt ezt találtam, illetve ott egy jó cimborám dolgozik, bizom a munkájában. turbocső szerencsére végig hibátlan.
Viszont pont egy ford szerelőnél kéne dolgoznom holnap, aki szerint meg hiába gyári alkatrészt tettünk be, be kéne kalibrálni a szelepet, ne töltsön túl, se alul, és hogy igy esélyes, h le fog tiltani a p*csába. Azért kell újrakalibrálni, mert, hogy retkes.
Namost ez sztem (laikus, de mérnök vagyok) gyenge lábakon álló elmélet. 2 ok miatt: sztem gyártásnál nem kalibrálnak be mindent egyessével, arra van a szoftver finomhangoló része, másik meg milyen retek, ez a szelep a turbo tisztábbik oldalánál van. Azt válaszolta erre, hogy amikor retkelődik a szelep, akkor beszűkiti a pierburg működési tartományát az automatika, és a szoftver meg nem tud arról, h cseréltük a pierburg mágnesszelepet. Ugyanakkor lehet talán elkerülök egy bajt.
Egyébként a kocsi kicsit jobban megy, eddig a map 230-240ig ment, most 260kPaig. Ez 1.3 bar helyett 1.6ot jelent?
[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
-
bajnokpityu
félisten
válasz bajnokpityu #12586 üzenetére
hivom az érdi fordot, mondják úgy jó, ahogy van, nincs rajta mit kalibrálni, ez csak egy szelep
eladó Kawasaki j300 robogó
-
pet007
aktív tag
válasz bajnokpityu #12587 üzenetére
Az nem lehetseges, hogy szerelod ecu-ra gobdolt hogy nem artana resetelni, hogy ujratanulja vezerlest? Az kb meg nem lenne annyira hulyeseg.
-
SzlobiG
félisten
válasz bajnokpityu #12587 üzenetére
Ezt nem is értem honnét szedte a szervizes. Max egy tanult értékeket resetelnék azt annyi.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Volt osztálytársam autója. Ha valaki pont ilyet keresne:
FORD GALAXY 2.0 TDCi Titanium Powershift (7 személyes ), 2014-es (9. hó)⭐ Stella
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz radi8tor #12591 üzenetére
Ez nagyon jo aron van! (Ha nem volt torve, es igazoltan annyi a km.)
Ha picit hamarabb jut tudomasomra, beneveztem volna ra, de mar vettem egy s max-ot." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz ReFleXx #12594 üzenetére
Az s max-omon is ilyen 18"-os van. Nagyon szep, de egyertelmuen kemenyebb vele az auto, ami a mi utjainkon hatvanyozottan erezheto.
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
A radar nalatok jelzi a targyaktol valo tavolsagot, vagy csak sipol?
Nekem ez szokatlan, hogy nincs kejelzes.
Viszont vannak olyan convers-szek, amelyek jelzik:Valamit ehhez kulon be kell allitani?
.
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
OPiiPO
addikt
Hali,
Ha a motor tiszta kosz, retkes és ótvar kinézetű, milyen tisztítóval érdemes a nekiállni? Mivel 2.0TDCi, a nagynyomású motormosás nem alternatíva.
Köszi!
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
radi8tor
MODERÁTOR
Ma lehet kilyukasztottam az alvázat egy aszfalt darabbal. Indultam el a zöldnél és az előttem levő autótól nem láttam, hogy mi van az úton. Rámentem és koppant a küszöb alatt.
Pénteken szerviz, majd alá nézek.
⭐ Stella
Új hozzászólás Aktív témák
- Bestbuy játékok
- Politika
- Crypto Trade
- Projektor topic
- Dragon Age: The Veilguard címmel jön a sorozat régóta készülő új része
- Honor Magic V2 - origami
- XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Direct One (műholdas és online TV)
- További aktív témák...
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen